اسپاتیفای، سرویس اینترنتی پخش موزیک، به تازگی مشغول تست کردن ویژگی جدیدی است که در آن کاربران میتوانند تبلیغات میان برنامهای را حذف کنند. اما این کار توسط خود اسپاتیفای رصد میشود تا روند نمایش تبلیغات بهینه شود.
پشتیبانی اسپاتیفای (Spotify) از تبلیغات رایگان، در سالهای گذشته برای این برنامه مشکلاتی در مورد میزان هزینه پرداختی به هنرمندان ایجاد کرده بود؛ به تازگی بر اساس سیاستگذاری جدیدی که انجام شده است، کاربران اسپاتیفای میتوانند تبلیغات آزار دهنده را حذف کنند.
دانیل لی، مسئول رسیدگی به مشکلات جهانی اسپاتیفای، اکتیو مدیا را بسیار مشابه با دیسکاوری ویکلی (Discovery Weekly) نامیده است. لی توضیح میدهد که اسپاتیفای با اجرای این سیاست نوین میتواند آگاهی بیشتری نسبت به رفتار کاربران در مقابل تبلیغات و آگهیهای بین برنامهای داشته باشد تا پیرو آن بتواند تبلیغات خود و بیلبوردهای داخل برنامهای جهت تبلیغ را هدفمندانهتر به فروش برساند. او میگوید:
فرض ما بر این است که با تزریق این سیاست به بدنه پخش اینترنتی هوشمند رسانه در اسپاتیفای، تجربههای شخصی بهتری از کاربران دریافت کنیم که به ما اجازه میدهد آن را به صورت یک خروجی قابل ارزیابی و کاربردی برای برندها، عرضه کنیم. همانطور که ما تجربهای مشابه مانند آنچه که در مورد دیسکاوری ویکلی وجود داشت و تجربه فوقالعادهای که برای کاربران داشتیم را این بار در قالب تبلیغات و اقتصاد شاهد خواهیم بود.
بر اساس اعلام اسپاتیفای، شرکتها بابت تبلیغاتی که کاربران از روی آنها گذر کرده و مشاهده نکردهاند هزینه پرداخت نخواهند کرد. اما امیدوار است پس از مشخص شدن علایق هر یک از کاربران، مبلغی که بابت تبلیغات هدفمند دریافت میشود بیشتر شود. به عنوان یک مزیت جانبی میتوان به این مورد هم اشاره کرد که کاربران نسبت به حالت کنونی سریعتر از قبل میتوانند به ادامه آهنگ خود بازگردند. در واقع این کار به منظور رسیدن کاربران به تبلیغات مورد علاقه و گذشتن از تبلیغات زائد است اما لطفی که به کاربران میشود، گوش دادن به موزیکهای بیشتر خواهد بود.
کلام آخر
در حال حاضر، اکتیو مدیا در استرالیا به صورت آزمایشی در حال تست شدن است و اگر همه چیز خوب پیش برود مسلما برای همه کاربران در کشورهای مختلف این ویژگی ارائه خواهد شد. در بخش نظرات، دیدگاه خود را با ما به اشتراک بگذارید.