اگر گوشی سامسونگ اندرویدی دارید باید این ویژگی‌ ها را امتحان کنید

  • twiter
  • linked-in
  • whatsapp

احتمالا می­دانید که سامسونگ با کامیونی از امکانات آمده است. گاهی اوقات این امکانات تنها تکراری است از چیزی که گوگل همین الان به وسیله آن دستگاه­ های تلفن سامسونگ اندرویدی را به هم متصل کرده است.(مانند Bixby روی گلکسی S8).

اما این به آن معنی نیست که این ابزارها به درد نخور هستند.

در زیر تعدادی ویژگی­ بسیار خوب معرفی شده­ اند که هر کسی که گوشی اندروید سامسونگ اندرویدی دارد باید امتحان کند. برای اجرای بعضی از آنها بایستی از اندروید نوقا 7.0 استفاده کنید و بقیه را در اندروید مارشملو 6.0 نیز می­توانید استفاده کنید.

اگر علاقه مند اخبار فناوری هستید، ما همچنین بعضی از امکانات کمتر شناخته شده را پوشش داده ­ایم، چیزی که به نام TouchWiz شناخته می­شود.

تمامی این امکانات روی گلکسی S6 با سیستم عامل Android 7.0 Nougat امتحان و تست شد. متاسفانه تمامی گوشی های سامسونگ رابط کاربری یکسانی ندارند. بنابراین احتمال اینکه نحوه فعال کردن این امکانات روی گوشی شما متفاوت باشد بسیار بالا خواهد بود.

حالت One-Hand

گوشی­‌ها بزرگتر از همیشه شده‌­اند و یک صفحه نمایشگر 5.5 اینچی امروزه طبیعی به نظر می‌­رسد. گلکسی S8 صفحه درازی دارد( با تشکر از نسبت 18.5:9) و اندازه آن 5.8 اینچ است، در حالی که گلکسی S8 پلاس دارای صفحه عظیم 6.2 اینچی است.

خوشبختانه سامسونگ اندرویدی حالت یک-دست را در اکثر گوشی­‌های خود وارد کرده است.

سامسونگ اندرویدی

برای روشن کردن حالت یک-دست به مسیر زیر بروید

Setting >> advanced features >> one-hand mode

حالا با سه بار کلیک کردن سریع دکمه خانه اندازه صفحه به 70 درصد اندازه اولیه­اش کاهش می­یابد.

این کار دسترسی به نقاط بالایی صفحه را در حالت یک دست بسیار آسان‌­تر می­کند، مخصوصا هنگامی که در رخت خواب دراز کشیده­اید.

با کلیک روی نشان فلش در گوشه صفحه باعث می­شود به آن لبه­ای بچسبد که شما تمایل دارید. این حالت تک-دست بسیار از قابلیت دسترسی در آیفون بهتر است زیرا برای انجام هر کاری بایستی از دوبار کلیک کردن دایره خانه استفاده کنید. اگرچه تایپ کردن تک-دست را می­توانید در iPhone درست کنید.

عکاسی هوشمند(اسکرین شات های طولانی و بیشتر)

آیا تا کنون در وضعیتی قرار گرفته‌­اید که بخواهید از مطالب صفحه تلفن همراه خود عکس بگیرید اما مطلب مورد نظر شما در قاب گوشی جا نمی­‌شود؟ در نهایت ناچار می­‌شوید که دوبار از صفحه گوشی عکس بگیرید. فقط می­توانید امیدوار باشید که دیگران متوجه شوند که شما چه مطلبی را می­خواستید انتقال دهید.

گوشی­‌های سامسونگ اندرویدی مدتی است که این امکانات را با نام عکاسی هوشمند در خود دارند. این ابزار کارهای بسیاری انجام می­دهد که یکی از آنها گرفتن تصاویر صفحه بلندتر است.

برای استفاده و فعال کردن این ویژگی بایستی به مسیر زیر بروید

Setting >> Advanced Features >> Smart Capture

برای استفاده از عکاسی هوشمند دکمه پاور و خانه را برای چند ثانیه نگه دارید (و یا در صورتی که از گلکسی S8 استفاده می­کنید دکمه پاور و کم کردن صدا را برای چند ثانیه نگه دارید) و دکمه­ای در پایین صفحه ظاهر خواهد شد به نام اسکرول ضبط یک بار روی آن کلیک کنید.  صفحه پایین­تر خواهد آمد و تصویری بزرگتر خواهد گرفت. باز هم روی آن کلیک کنید و این کار را آنقدر ادامه بدهید تا تصویری به بزرگی­ای که می­خواهید بگیرید.

سامسونگ اندرویدی

به نظر نمی­رسد محدودیتی برای بزرگی تصویری که انتخاب می­کنید وجود داشته باشد. به غیر از این امکانات دیگری نیز وجود دارد. شما می­توانید با انتخاب گزینه Draw روی تصوری که گرفته­اید با دست خط خود چیزی بنویسید و یا علامت گذاری کنید همچنین می­توانید بعد از انتخاب Draw گزینه Pen را انتخاب کرده و از ابزارهای نوشتن مختلف را امتحان کنید و یا رنگ نوشته را تغییر دهید. یا به وسیله گزینه Crop بخشی از تصویر را حذف کنید.

نرم افزار کنترل مصرف انرژی

این ویژگی که با نام داز شناخته می­شود ابتدا در اندروید 6.0 Marshmallow  معرفی شد سپس در اندروید 7.0 Nougat ارتقا پیدا کرد.

داز از اینکه برنامه­ های غیر ضروری در پس زمینه باطری را مصرف کنند جلوگیری می­کند. اگرچه سامسونگ اندرویدی برنامه کنترل مصرف انرژی مخصوص به خود را دارد که می­تواند از اجرای هر برنامه­ای در پس زمینه جلوگیری کند. این برنامه مشاهده می­کند که شما به طور معمول از چه برنامه­ هایی استفاده می­کنید و برنامه­ هایی که برای سه روز متوالی از آنها استفاده نشود را به حالت “خواب” وارد می­کند. حالت خواب به این معنی است که برنامه نمی­تواند در پس زمینه شروع به فعالیت کند یا پیغام اخطاری برای شما ارسال کند و هروقت که شما بار دیگر برنامه را اجرا کنید، برنامه مورد نظر به ادامه فعالیت خود باز می­گردد.

سامسونگ اندرویدی

برای مدیریت این ویژگی به مسیر زیر بروید

Setting >> Device Maintenance >> Battery

به پایین صفحه بروید، لیستی از برنامه­ ها را ببینید که برنامه کنترل مصرف از آنها چشم پوشی کرده است. اگرچه شما خودتان می­توانید به صورت دستی هر برنامه ای را که مایلید در حالت “خواب” قرار دهید. شما همچنین می­توانید از اینکه برنامه­ ها به صورت اتوماتیکلی به این حالت بروند جلوگیری کنید، با رفتن به مسیر

Advanced Setting >> App power monitor

و خاموش کردن گزینه

Put Unused apps to sleep

همچنین در همین قسمت می­توانید این ویژگی را به طور کلی خاموش نمایید.

فیلتر نور آبی

احتمالا تا کنون دیده­ اید که صفحه نمایش آیفون بعد از غروب آفتاب زرد رنگ می­شود. این امر به این خاطر است که سازندگان آیفون می­خواهند با کم کردن نور آبی ساطع شونده از صفحه نمایش به خوابیدن شما کمک کنند. این مفهوم بسیار پیش­تر از آنکه اپل این ویژگی را به تمامی دستگاه­های خود اعمال کند توسط یک برنامه به نام f.lux مطرح و محبوب شده بود، اما تازه الان در مسیر اصلی قدم گذاشته است.

پیاده سازی سامسونگ اندرویدی به سادگی “فیلتر نور آبی” نام دارد. برای مشخص کردن این ویژگی به مسیر زیر بروید

Setting >> Display >> Blue Light Filter

سامسونگ اندرویدی

در اینجا می­توانید انتخاب کنید که این ویژگی به صورت اتوماتیک از طلوع تا غروب خورشید خاموش و روشن شود و یا حتی زمان بندی خاصی را مشخص کنید. همچنین با حرکت دادن نوار لغزان زیر Opacity می­توانید تعیین کنید که تا چه میزان میخواهید صفحه­تان زرد شود.

و در نهایت اگر هر زمانی خواستید این امکانات را خاموش یا روشن کنید اگرکشوی اطلاع رسانی را دوبار پایین بکشید ضامنی برای خاموش و روشن کردن این ویژگی قرار داده شده است.

ضبط کننده صدا (حالت مصاحبه، صحبت به نوشته و …)

در میان یک دوجین یا بیشتر برنامه که به صورت پیش فرض روی گوشی­های سامسونگ وجود دارند، یک ضبط کننده صدا وجود دارد.

این ابزار ممکن است در نگاه اول خیلی خاص به نظر نیاید و گزینه­ های خوب دیگری هم بیرون وجود دارند. اما اگر از ضبط صدا استفاده می­کنید این ابزار ویژگی­هایی دارد که ممکن است به نظر شما جذاب بیایند. وقتی برنامه را باز می­کنید گزینه­ های Interview و Speech-to-text را نیز در کنار حالت پیش فرض مشاهده خواهید نمود. در حالت مصاحبه یا interview میکروفن دوم واقع در روی تلفن همراه را روشن می­کند تا بهتر مکالمه دو نفر را ضبط نماید. ما یک دقیقه از یک مکالمه را به هر دو روش استاندارد و حالت مصاحبه در حالی که موسیقی در پس زمینه در حال اجرا بود ضبط کردیم و مکالمه ضبط شده به طور قطع در حالت interview قابل فهم تر بود.

سامسونگ اندرویدی

گزینه بعدی حالت Speech-to-text می­باشد که می­تواند فایل های صوتی ضبط شده را –برای بالای پنج دقیقه- به نوشته تبدیل کند. اینطور به نظر می­رسد که این ویژگی از ابزار Speech-to text گوگل استفاده می­کند و در صورتی که آرام حرف بزنید به طور معقولی رو برداری می­کند. مسلما به طور کامل بدون خطا نیست و هر چند جمله یک کلمه اشتباه وجود دارد.

و سرانجام اگر روی منوی سه نقطه ای کلیک کنید و به قسمت تنظیمات بروید می­توانید ضبط صدا را به صورت استریو انجام داده و یا تماس­های دریافتی را در هنگام ضبط صدا بلاک کنید.

{{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.rate)}}
تعداد رای: {{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.count)}} نفر
{{farsiNumber(n)}}
مقالات مرتبط
دیدگاه شما
captcha
جدول فروش فیلم ها
  • 956.366 میلیارد دلار
    Oppenheimer
    اکران: 21 جولای 2023
  • 571.721 میلیارد دلار
    Wonka
    اکران: 15 دسامبر 2023
  • 423.489 میلیارد دلار
    Aquaman and the Lost Kingdom
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 221.893 میلیارد دلار
    Migration
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 206.185 میلیارد دلار
    Trolls Band Together
    اکران: 17 نوامبر 2023
  • 156.771 میلیارد دلار
    Killers of the Flower Moon
    اکران: 19 اکتبر 2023
  • 151.782 میلیارد دلار
    Anyone But You
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 92.691 میلیارد دلار
    Mean Girls
    اکران: 12 ژانویه 2023
  • 89 میلیارد دلار
    Wish
    اکران: 22 نوامبر 2023
  • 51.6558 میلیارد دلار
    The Boys in the Boat
    اکران: 25 دسامبر 2023
  • 314.343 میلیارد تومان
    فسیل
    اکران: 22 اسفند 1401
  • 248.7 میلیارد تومان
    هتل
    اکران: 05 مهر 1402
  • 77.5419 میلیارد تومان
    شهر هرت
    اکران: 22 تیر 1402
  • 59.6495 میلیارد تومان
    بچه زرنگ
    اکران: 02 شهریور 1402
  • 49.8288 میلیارد تومان
    ویلای ساحلی
    اکران: 23 آبان 1398
  • 49.4606 میلیارد تومان
    هاوایی
    اکران: 13 دی 1402
  • 25.0594 میلیارد تومان
    نارگیل 2
    اکران: 18 مرداد 1402
  • 24.7578 میلیارد تومان
    ورود خروج ممنوع
    اکران: 15 آذر 1402
  • 19.6814 میلیارد تومان
    سه کام حبس
    اکران: 05 اردیبهشت 1402
  • 19.4418 میلیارد تومان
    آهنگ دو نفره
    اکران: 30 فروردین 1402