چه کنیم تا باتری گوشی اندرویدی مان بیشتر دوام بیاورد؟

باتری
  • twiter
  • linked-in
  • whatsapp

یکی از مهم ترین المان های گوشی‌های هوشمند باتری آنها می‌باشد. چه مقدار طول می‌کشد تا شارژ شود؟ با یک بار شارژ چه  مدت می توان از آن استفاده کرد؟ چه تفاوتی بین انواع مختلف باتری وجود دارد؟ اینها سوالات اصلی هستند که قصد داریم به آنها پاسخ دهیم و به یک سری از باورهای نادرست در این زمینه پایان دهیم.

چه کنیم تا باتری گوشی اندرویدی مان بیشتر دوام بیاورد

باتری های گوشی های هوشمند برای همیشه دوام نمی آورند. و حتی بعضی از گوشی ها زمان روشن ماندنشان با هر شارژ بسیار خجالت آور می باشد. بدون شک صفحه نمایش های بزرگ، نرم افزارهای ارسال پیام بدون شک خوره باتری تلفن هوشمند شما هستند. اما بسیاری چیزهای دیگر وجود دارد که می توانید در پشت صحنه انجام دهید تا تلفن هوشمندتان با هر بار شارژ بیشتر دوام بیاورد.

باتری

باتری های اندروید چگونه کار می کنند؟

ابتدا به این پیش زمینه ها توجه کنید: بیشتر گوشی های هوشمند از نوع باتری های لیتیوم پلیمری و یا لیتیوم یونی استفاده می کنند که در واقع هر دوی آنها لیتیوم یونی هستند که بر این اساس این باتری ها دارای حافظه نمی باشند و این به این معنی می باشد که شما قادر هستید تا آنها را از هر سطحی که هستند شارژ کنید، به این معنی که نیازی نیست تا ابتدا آنها را کاملا از شارژ خالی کنید و یا حتما آنها را 100% شارژ کنید. در واقع این نوع از باتری ها مشکل پایین بودن ولتاژ دارند، بنابراین بهتر است آنها را تا اندازه ای شارژ کنید( بین 20 تا 100 درصد) تا اینکه آنها را کاملا شارژ نمایید و سپس تا به اتمام رسیدن کامل باتری از آن استفاده کنید. گزینه استفاده از نرم افزارهای محافظ باتری همیشه روی میز است اما بعضی اعتقاد دارند استفاده از آن تاثیر چندانی ندارد. کافیست برنامه ای را که به نظرتان جوابگوی نیاز شماست پیدا کرده تا مدت زمان استفاده از باتری گوشی را افزایش دهید. با کمال تاسف باید گفت اکثر گوشی های قابل توجهی که در سال 2016 به بازار آمدند باتری هایشان قابل جدا شدن نیستند و به نظر نمیرسد این موضوع به این زودی ها تغییر کند. با توجه به اینکه ظرفیت اکثر این باتری های 3000 mAh می باشد همچنان نیاز به بهینه شدن دارند. مخصوصا اگر از طرفداران بازی کردن با تلفن همراهتان هستید با استفاده از بعضی از نکات زیر می توانید از بیشترین توان گوشی تان استفاده کنید.

تصویر پس زمینه سیاه عمر باتری را افزایش می دهد

اگر تلفن همراهتان صفحه نمایش امولد (AMOLED) دارد (مانند بسیاری از تلفن های همراه سامسونگ)، از تصویر پس زمینه ای مشکی استفاده کنید زیرا صفحه نمایش های امولد تنها پیکسل های رنگی را درخشان می کنند. پیکسل های مشکی خاموش هستند بنابراین هرچه تعداد پیکسل های مشکی تصویر پس زمینه بیشتر باشد مقدار کمتری انرژی صرف خواهد شد.

حالت دوز (Doze mode)

حالت دوز از اندروید نسخه مارشمالو وجود داشت، اما در نسخه نوقا بسیار ارتقا پیدا کرد. حالت دوز تنها زمانی فعال می شود که تلفن همرا برای مدتی ساکن بماند. اما حالا حتی در هنگام حرکت نیز کار می کند( داخل جیبتان و در حال حرکت)، برای کار کردن تنها کافیست صفحه نمایشگر خاموش باشد.

باتری

کاری که دوز انجام میدهد این است که اگر برای مدتی از تلفن همراهتان استفاده نکنید، به طور اتوماتیک نرم افزارهایی که از آنها استفاده نمی شود را خاموش می کند. اتصال به شبکه تنها در فواصل مشخص و قطع و همگام سازی می‌شود. هنگامی که شما برای مدت طولانی تری از تلفن همراه خود دور هستید، چیزهای بیشتری از کار می افتند، مانند GPS، اسکن وای فای، و همه همگام سازی ها.

Google hotwords  را خاموش کنید

ابزارهای جست و جوی گوگل فوق العاده و همچنین کاربردی هستند اما مشکل اینجاست که به میزان کمی باتری شما را ضعیف می کنند. به خصوص اگر شما به ندرت از این ابزارها استفاده می کنید. از طریق نرم افزار به بخش تنظیمات گوگل بروید و روی سر تیتر Voice کلیک کنید.در صفحه بعد تشخیص گوگل (Google Detection Ok)  را انتخاب کنید. بیشترین بهینه سازی این است که تمامی تیک ها را بردارید، اما اگر از طرفداران Ok Google هستید تیک گزینه Google App Box را بزنید تا اطمینان داشته باشید دستگاه شما تنها زمانی که از نرم افزار گوگل استفاده می کنید شروع به لیست کردن کند.

نرم افزارهایتان را به روز نگه دارید

نرم افزارهایتان را به روز نگه دارید. بی دلیل نیست که توسعه دهندگان به طور مداوم نرم افزارها را به روز می کنند، و بسیاری از اوقات این کار به خاطر بهینه سازی در حافظه و باتری انجام میشود. پس به روز نگه داشتن نرم افزارهایتان همچنین می تواند به این معنی باشد که شما بهترین بهینه سازی را روی تلفن همراهتان دارید. همچنین بهتر است نرم افزارهای قدیمی تان که دیگر از آنها استفاده نمی‌کنید را نیز حذف کنید زیرا ممکن است در پس زمینه پردازش هایی را راه اندازی کرده و باتری و رم گوشی را مصرف کنند.

پس از اینکه مطمئن شدید تمامی نرم افزارهایتان به روز هستند می توانید تک تک آنها را بررسی کنید تا ببینید آیا برای افزایش طول عمر باتری بهینه سازی شده اند و یا خیر. این کار نیز بسیار ساده است کافیست به قسمت تنظیمات رفته و روی گزینه باتری کلیک کنید. از داخل این بخش آیکون منو (سه نقطه روی هم که در قسمت بالا سمت راست واقع شده است) و به قسمت بهینه سازی باتری (Battery Optimization) بروید. در این قسمت شما قادر خواهید بود که مشاهده کنید چه نرم افزارهایی بهینه شده‌اند و همچنین می توانید آنها را تغییر دهید.

ازGreefiny  استفاده کنید

بر خلاف بسیاری از نرم افزارهای اندروید که ادعای بهینه کردن عملکرد و عمر باتری دارند، Greenfiny واقعا کار می‌کند. این برنامه به شما کمک میکند تا نرم افزارهایی را استفاده نمی‌کنید در حالت هایبرنت قرار دهید و از فعالیت این نرم افزارها در پس زمینه جلوگیری می نماید. این نرم افزار در بسیاری مواقع می تواند سودمند باشد. به عنوان مثال شما ممکن است از نرم افزار مرورگر آمازون برای خرید استفاده کنید، ولی نخواهید این نرم افزار در پس زمینه فعالیت کند و یا برایتان پیغام ارسال کند و یا نرم افزاری در پس زمینه فعالیت کند و شما ندانید که کاربرد آن چیست

باتری

از نور صفحه اتوماتیک و یا انطباقی استفاده نکنید

نور صفحه اتوماتیک ممکن است مفید به نظر برسد اما در این حالت معمولا نور صفحه بیشتر از مقداری است که نیاز دارید. بهتر است روشنایی صفحه را به طور دستی روی مقداری قرار دهید که کم و راحت باشد و تنها زمانی که احتیاج دارید مقدار آن را زیاد کنید. این بهترین راه برای کاهش میزان مصرف باتری است زیرا صفحه نمایشگر یکی از بزرگترین مکنده های باتری دستگاه می باشد.

ویبره و فید بک لمسی را خاموش کنید

ویبره را خاموش کنید، مگر اینکه واقعا به آن احتیاج داشته باشید. ویبره تماس های دریافتی را خاموش کنید زیرا تلفن همراه برای ویبره زدن بیشتر از زنگ زدن باتری مصرف می کند. همچنین فید بک صفحه لمسی را نیز خاموش کنید (وزوزی که هنگام تایپ کردن احساس می کنیم). البته که ما هم موافقیم فید بک کیبورد حس خوبی می دهد. ولی استفاده از آن یکی از مواردی است که باعث تمام شدن زودتر شارژ می شود و چیزی هم از تجربه استفاده شما از دستگاه کم نمی کند.

جدول زمانی “Sleep” و یا “Do Not Disturb” برای دستگاهتان تعریف کنید

حالت خاموش و یا بلاک برای دستگاهتان تعریف کنید تا WiFi و انتقال داده را در مواقعی که از آن استفاده نمی کنید خاموش کند. به عنوان مثال اگر هنگام کار نمی توانید از تلفن همراه خود استفاده کنید، در هنگام کار تلفن هوشمند خود را به گونه ای تنظیم کنید که زنگ نزند و از ویبره و اینترنت استفاده نکند. بسیاری از تلفن های همراه گزینه ای به نام “مزاحم نشو” دارند که برای اعمال این تنظیمات به کار می رود.

به همین ترتیب هنگامی که می خواهید استراحت کنید می توانید تلفن خود را روی حالت پرواز قرار داده یا از حالت های “Sleep” و “Blocking mode” برای مشخص کردن اینکه تلفن شما در ساعت های مشخصی از روز چه کارهایی انجام دهد استفاده کنید.

همچنین  GPS، Bluetooth، NFC، WiFi تلفن همراه خود را هنگامی که از آنها استفاده نمی کنید خاموش کنید. همچنان می توانید برای تغییر موقعیت خود از وای فای و یا انتقال داده استفاده کنید.

درگیر ویجت ها نشوید

از شر ویجت هایی که نمی خواهید راحت شوید، به خصوص آنهایی را که به اینترنت متصل می شوند، مانند ویجت های آب و هوا. اگر از ویجت های زیادی که مدام همگام سازی می شوند استفاده می کنید، (مانند برنامه های پیش بینی آب و هوا، جی میل، توئیتر و امثال آنها) هیچ لطفی به باتری خود نمی کنید.

امکانات ذخیره باتری در گوشی خود را پیدا کنید

تمامی برندها امکاناتی برای ذخیره کردن باتری در نظر گرفته اند

HTC حالت “Extreme Power Saving” استفاده می کند، سامسونگ حالت “Ultra Power Saving” ، سونی حالت “Stamina” و…

باتری

این گزینه ها و امکانات را روی گوشی هوشمند خود پیدا کنید و از این امکانات استفاده کنید. اگر تلفن شما لایه های مختلفی برای ذخیره باتری در نظر نگرفته و یا نمی خواهید همه این امکاناتی که این ذخیره باتری اعمال می کند استفاده کنید باز همچنان می توانید از حالت ذخیره باتری به صورت پایه نیز استفاده کنید.

در دام همگام سازی نیافتید

همگام سازی برای حساب کاربری گوگل خود را خاموش کنید. اگر احتیاج ندارید تا همه حساب های گوگل شما هر 15 دقیقه همگام سازی شوند کافیست به قسمت تنظیمات رفته وارد قسمت حساب کاربری گوگل “Google account” شده و همگام سازی خودکار را برای برنامه هایی که احتیاج ندارید به طور پیوسته به روز رسانی شوند را خاموش نمایید.

{{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.rate)}}
تعداد رای: {{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.count)}} نفر
{{farsiNumber(n)}}
مقالات مرتبط
دیدگاه شما
captcha
جدول فروش فیلم ها
  • 956.366 میلیارد دلار
    Oppenheimer
    اکران: 21 جولای 2023
  • 571.721 میلیارد دلار
    Wonka
    اکران: 15 دسامبر 2023
  • 423.489 میلیارد دلار
    Aquaman and the Lost Kingdom
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 221.893 میلیارد دلار
    Migration
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 206.185 میلیارد دلار
    Trolls Band Together
    اکران: 17 نوامبر 2023
  • 156.771 میلیارد دلار
    Killers of the Flower Moon
    اکران: 19 اکتبر 2023
  • 151.782 میلیارد دلار
    Anyone But You
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 92.691 میلیارد دلار
    Mean Girls
    اکران: 12 ژانویه 2023
  • 89 میلیارد دلار
    Wish
    اکران: 22 نوامبر 2023
  • 51.6558 میلیارد دلار
    The Boys in the Boat
    اکران: 25 دسامبر 2023
  • 314.343 میلیارد تومان
    فسیل
    اکران: 22 اسفند 1401
  • 248.7 میلیارد تومان
    هتل
    اکران: 05 مهر 1402
  • 77.5419 میلیارد تومان
    شهر هرت
    اکران: 22 تیر 1402
  • 59.6495 میلیارد تومان
    بچه زرنگ
    اکران: 02 شهریور 1402
  • 49.8288 میلیارد تومان
    ویلای ساحلی
    اکران: 23 آبان 1398
  • 49.4606 میلیارد تومان
    هاوایی
    اکران: 13 دی 1402
  • 25.0594 میلیارد تومان
    نارگیل 2
    اکران: 18 مرداد 1402
  • 24.7578 میلیارد تومان
    ورود خروج ممنوع
    اکران: 15 آذر 1402
  • 19.6814 میلیارد تومان
    سه کام حبس
    اکران: 05 اردیبهشت 1402
  • 19.4418 میلیارد تومان
    آهنگ دو نفره
    اکران: 30 فروردین 1402