چگونه در هر موقعیتی بدون ترس خود را معرفی کنیم؟

معرفی
  • twiter
  • linked-in
  • whatsapp

 معرفی کردن خود به دیگران کار دشواری است. شاید برای شما هم پیش آمده باشد که از شما بخواهند خود را معرفی کنید و شما نتوانسته باشید جملات مناسبی برای کار پیدا کنید.  یا مثلاً در یک جشن بودید و خواسته باشید در برخورد اول تاثیر خوبی روی فرد مقابل بگذارید  اما موفق نشده باشید. این موقعیت ها واقعاً دشوار هستند. در چنین مواقعی یک معرفی بد می تواند اعتماد به نفس شما را در ادامه‌ی ارتباط با دیگران به طور کامل نابود کند. خوشبختانه چند ترفند ساده می‌تواند به شما کمک کند تا معرفی خوبی داشته باشید. تمام چیزی که شما نیاز دارید این است که همین چند ترفند را به خوبی یاد بگیرید. ما در این مقاله این ترفندها را به شما نشان خواهیم داد.

 معرفی تان را فقط معطوف به شخص خودتان نکنید.

 شاید این حرف عجیب به نظر برسد اما معرفی کردن خودتان صرفاً در مورد شما نیست.  در مورد شخص یا اشخاصی است که شما با آنها ارتباط برقرار می کنید. مثلاً  در یک محیط حرفه ای، معرفی کردن یعنی اینکه به مخاطبان خود بگویید که چرا آنجا هستید و چه کاری می توانید برای آنها انجام دهید. تمرکزتان بر روی مسئله ای باشه که مربوط به آنهاست  و اینکه شما چگونه می توانید برای حل آن مسئله به آنها کمک کنید.  مهمتر از همه اینکه این کمک  زندگی آنها را چقدر بهتر خواهد کرد. نکته ی خردمندانه ای که پشت این قضیه وجود دارد این است که اکثر مردم دوست دارند در مورد خودشان صحبت کنند. اما بهتر است با تمرکز کردن خود بر روی فرد دیگر در هنگام معرفی، در شخص مقابل گرایش‌های عمیق روانی نسبت به خودتان ایجاد کنید. اجازه دهید طرف مقابل تان صحبت کند. هنگامی که می خواهید خود را در جمعی معرفی کنید، فقط در مورد خودتان صحبت نکنید. معرفی تان را کوتاه کنید و سوال بپرسید. شاید دل‌تان بخواهد جزئیات زیادی در مورد خودتان بگویید، اما دست نگه دارید. اگر آنها از شما سوال پرسیدند، عالی است! این یعنی احتمالا آنها مشتاق هستند که بیشتر در مورد شما بدانند. اما در غیر این صورت اجازه دهید آنها صحبت کنند و سوال  بپرسند.

معرفی

 با ترفندهایی در خودتان اعتماد به نفس به وجود بیاورید.

 داشتن اعتماد به نفس در برخورد اول بسیار مهم است. اما اگر شما هم مثل من شخصی  درون گرا هستید، این موضوع می تواند برخی مشکلات به همراه  داشته باشد. اگر شما در برخورد با افراد مضطرب هستید و به توانایی‌های خودتان اعتماد ندارید، می توانید با چند ترفند سرگرم کننده نه تنها خودتان را به دیگران فردی با اعتماد به نفس نشان دهید، بلکه واقعاً این اعتماد به نفس  را در خود ایجاد  کنید.

بلند شوید و صاف به ایستید

وضعیت  خوب در اعتماد به نفس شما تاثیر بسزایی دارد. هم خودتان احساس اعتماد به نفس پیدا می کنید و هم دیگران این اعتماد به نفس را در شما می بینند. ما قبلاً به شما آموختیم که چگونه وضعیت خود را بهتر کنید. این کار را انجام دهید. نه فقط برای سلامتی‌تان، بلکه برای تقویت اعتماد به نفس.

 لبخند بزنید

تمام تلاش خود را بکنید تا یک لبخند واقعی داشته باشید. نیازی نیست که تمام دندان‌های خود را به معرض نمایش بگذارید یا طوری رفتار کنید که انگار مواد مخدر مصرف کرده اید. داشتن یک  حالت چهره‌ی مثبت، اعتماد به نفس شما را بیشتر کرده  و دیگران را تشویق می‌کند که مثل شما باشند. این کار را به طور دائم انجام دهید.

عجله نکنید

 اگر معرفی کردن شما را مضطرب می کند، احتمالاً ریتم حرف زدن تان تند می شود. همین باعث می شود که دیگران حرف های شما را کاملا متوجه نشوند و اضطراب شما بیشتر خواهد شد. یک نفس عمیق بکشید و به خودتان یادآوری کنید که باید آرام  صحبت کنید. ارتباط چشمی برقرار کنید. اجتناب از نگاه کردن به دیگران باعث می‌شود مضطرب  و بی حوصله به نظر برسید. نقطه ای از چشمان طرف مقابل را انتخاب کنید و در حین ارتباط کلامی با وی، ارتباط چشمی نیز داشته باشید. به این ترتیب ظاهر شما اعتماد به نفس بیشتری از خود نشان می دهد.

از علم روانشناسی بهره بگیرید

 ذهن انسان به طور خودکار بسیاری از کارها را انجام می دهد و شما می توانید با پرورش عادت های ارتباطی خوب از مزایای آن استفاده کنید. حتما متوجه شده اید که ما ناخودآگاه از افرادی که خیلی مورد توجه ما هستند، تقلید می کنیم. اگر هنگام معرفی خود سرتان  را مدام به علامت تایید تکان دهید، به طور غیر مستقیم مخاطب خود را در داخل یک قالب ذهنی “بله گفتن” قرار می دهید.

مثال دیگر این است که ذهن انسان دوست ندارد هیچ اطلاعاتی را از دست بدهد. مقداری رمز و راز به معرفی خود اضافه کنید و دیگران را درگیر پیدا کردن آنها نمائید.

به عنوان مثال هنگامی که شخصی از من می پرسد شغلم چیست، اغلب می‌گویم: “من یک نویسنده هستم.”  مردم معمولاً  همیشه این سوال برای شان پیش می‌آید که “چه نوع نویسنده ای؟”  یا چیزهایی شبیه به این این. آنها اکنون خود را وارد این مکالمه کرده اند. باقی گذاشتنِ چند علامت سوال در ذهن دیگران  و تشویق آنها به پرسیدنِ سوال، روشی عالی برای ادامه پیدا کردنِ مکالمه است. شاید شما یک تکنسین پشتیبانی آی تی باشید. می توانید به سادگی بگوئید: “من کار کامپیوتری می کنم.”  یا مثلاً یک پیمانکار می تواند بگوید:  “من برای امرار معاش ساخت و ساز می کنم.”  اگر شما یک معلم ابتدایی هنر هستید، می توانید فقط بگویید: “من یک معلم هستم.”  فکر کنید چگونه می توانید ذهن دیگران را درگیر پیدا کردنِ سوال های شان در مورد خودتان کنید. با این کار شخصی که خودتان را به او معرفی می کنید،  بیشتر مشتاق می شود در مورد شما بداند. هماهنگ کردن زبان بدن خود با شخص مقابل نیز یکی دیگر از روشهای متداول ارتباطی است. این چیزی است که ما اغلب آن را ناخودآگاه انجام می‌دهیم. اما تطبیق دادنِ هرچه بیشتر حرکات بدنی خود هنگام مکالمه با شخص دیگر می توان به طور ناخودآگاه ارتباط ایجاد کند.

حتی راهکار های ساده تری هم وجود دارند که می توان انجام داد. سعی کنید سه نکته  زیر را در ارتباط اجتماعی بعدی‌تان امتحان کنیم:

1 .  آدامس بجوید.

 با توجه به تحقیقات به عمل آمده این موضوع ثابت شده است که هنگام خوردن غذا ذهن انسان تصور می کند که شخص  در محل امنی قرار دارد. بنابراین هنگام مکالمه با دیگران آدامس بجوید تا بیشتر احساس آرامش کنید. این موضوع از زمان‌های گذشته هم  وجود داشته است. آن زمان خوردن غذا در موقعیت نامناسب باعث مرگ میشد.

 2 . فرض کنید شخصی که با او آشنا شدید، یکی دیگر از بهترین دوستان شما خواهد بود.

در وبگاه Redditor SithLard  آمده است که این کار به شما کمک می کند تا زبان بدن خود را تغییر دهید و با او بیشتر احساس راحتی کنید. به این جمله قدیمی باور داشته باشید که می گوید: “غریبه ها همان دوستانی هستند که هنوز با آنها آشنا نشده اید”.

3 . نحوه معرفی خود را تغییر دهید.

از سخنان دیگری برای شروع مکالمه استفاده کنید و سپس به معرفی خود به بپردازید. مثلاً یک جمله خوب برای شروع گفتگو می تواند چنین باشد: “من به خودم قول داده بودم که اینجا دوستان جدید پیدا کنم”.  همچنین به یاد داشته باشید که یک جمله ‌ی جالب و طنز آمیز همیشه یخِ ارتباط  را به خوبی آب می‌کند.

 تمرین

 اگر می‌خواهید برای ارتباط برقرار کردن با دیگران  صرفاً در موقعیت‌های اجتماعی  و نه در محیط های حرفه ای اعتماد به نفس به دست آورید، بهترین راه این است که به طور مداوم تمرین کنید. نیازی نیست که  تمرین شما رسمی باشد. نیازی هم نیست که از دوستان و خانواده تان بخواهید تا به معرفی شما گوش کرده  و نقص های شما را گوشزد کنند. (البته این نوع تمرین در مواردی که می خواهید خودتان را برای موقعیت‌های حرفه‌ای آماده کنید، مفید است).  برای معرفی خود برنامه ریزی کنید. وقتی می‌ دانید که قرار است به زودی خودتان را در جایی معرفی کنید، چندین گزینه را در ذهن خود بیاورید. این کار فقط چند دقیقه طول می‌کشد اما به افزایش اعتماد به نفس شما کمک شایانی می‌کند. باعث می‌شود که دفعه بعدی که می‌خواهید ارتباط برقرار کنید، تغییر چشمگیری داشته باشید.  در مورد نکاتی که گفته شد فکر کنید. بر روی مخاطبان خود تمرکز کنید. عاداتی که باعث می شود احساس اعتماد به نفس کنید را افزایش دهید و از راهکارهای روانشناسی استفاده نمایید.

بروید و خودتان را معرفی کنید.

حالا که نکات مهمی  را در رابطه با معرفی کردن خود آموختید، وقت آن است از ابزارهایی که در اختیار دارید برای معرفی خودتان به افراد جدید استفاده کنید. شما به راحتی می توانید این مهارت های ارتباطی  و مهم را در خودتان تقویت کنید.

{{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.rate)}}
تعداد رای: {{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.count)}} نفر
{{farsiNumber(n)}}
مقالات مرتبط
دیدگاه شما
captcha
جدول فروش فیلم ها
  • 956.366 میلیارد دلار
    Oppenheimer
    اکران: 21 جولای 2023
  • 571.721 میلیارد دلار
    Wonka
    اکران: 15 دسامبر 2023
  • 423.489 میلیارد دلار
    Aquaman and the Lost Kingdom
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 221.893 میلیارد دلار
    Migration
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 206.185 میلیارد دلار
    Trolls Band Together
    اکران: 17 نوامبر 2023
  • 156.771 میلیارد دلار
    Killers of the Flower Moon
    اکران: 19 اکتبر 2023
  • 151.782 میلیارد دلار
    Anyone But You
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 92.691 میلیارد دلار
    Mean Girls
    اکران: 12 ژانویه 2023
  • 89 میلیارد دلار
    Wish
    اکران: 22 نوامبر 2023
  • 51.6558 میلیارد دلار
    The Boys in the Boat
    اکران: 25 دسامبر 2023
  • 314.343 میلیارد تومان
    فسیل
    اکران: 22 اسفند 1401
  • 248.7 میلیارد تومان
    هتل
    اکران: 05 مهر 1402
  • 77.5419 میلیارد تومان
    شهر هرت
    اکران: 22 تیر 1402
  • 59.6495 میلیارد تومان
    بچه زرنگ
    اکران: 02 شهریور 1402
  • 49.8288 میلیارد تومان
    ویلای ساحلی
    اکران: 23 آبان 1398
  • 49.4606 میلیارد تومان
    هاوایی
    اکران: 13 دی 1402
  • 25.0594 میلیارد تومان
    نارگیل 2
    اکران: 18 مرداد 1402
  • 24.7578 میلیارد تومان
    ورود خروج ممنوع
    اکران: 15 آذر 1402
  • 19.6814 میلیارد تومان
    سه کام حبس
    اکران: 05 اردیبهشت 1402
  • 19.4418 میلیارد تومان
    آهنگ دو نفره
    اکران: 30 فروردین 1402