15 پیش بینی بیل گیتس در سال 1999 که امروزه به حقیقت پیوستند !

  • twiter
  • linked-in
  • whatsapp

در سال 1999 بیل گیتس کتابی با عنوان تجارت در گذر اندیشه‌ها نوشته بود که در آن 15 پیش ‌بینی انجام داده بود که درآن زمان جسورانه بنظر می‌رسید. اما همانطور که مارکوس کیرجونن دانشجوی رشته تجارت در وبلاگ خود می‌نویسد : پیشگویی های بیل گیتس مانند پیشگوی‌های یک عالم غیب گو ترسناک بنظر می‌رسد. در این متن 15 پیشگویی که بیل گیتس حدود 20 سال پیش انجام داده بود و اینکه چقدر این پیش گویی ها به واقعیت پیوستند آورده شده است.

  1. سایت‌های مقایسه قیمت

پیش بینی بیل گیتس :سرویس های مقایسه قیمت خودکار ارتقا خواهند یافت که به مردم این اجازه را می‌دهد که قیمت ها را برای تمام حصولات در وب سایت های مختلف مشاهده کنند و بتوانند ارزانترین را پیدا کنند

چیزی که ما الان مشاهده می کنیم: شما می توانید به راحتی برای یافتن تفاوت قیمت ها در گوگل یا آمازون جستجو کنید و همچنین سایت های NexTag  و PriceGrabber نیز منحصرا برای مقایسه تفاوت قیمتها طراحی شده اند

  1. دستگاه های همراه

بیل گیتس

پیش بینی بیل گیتس :مردم دستگاه های کوچکی با خود حمل خواهند کرد که به آنها اجازه خواهد داد تا بصورت مداوم با دیگران در تماس باشند و کارهای تجاری خود را در هر جایی که هستند انجام دهند.

چیزی که ما الان مشاهده می کنیم:اسمارت فون ها و اکنون اسمارت واچ ها تمام این کارها را انجام می دهند

  1. پرداخت های فوری و انجام امور مالی بصورت آنلاین و مراقبت بهتر از سلامتی با استفاده از اینترنت

بیل گیتس

پیش بینی گیتس:مردم قبض های خود را با استفاده از اینترنت پرداخت خواهند کرد امور مالی خود را بصورت آنلاین انجام خواهند داد و با پزشکان از طریق اینترنت ارتباط خواهند داشت.

چیزی که ما الان مشاهده می کنیم: تکنولوژی هنوز نتوانسته آنگونه که Uber حمل و نقل را تغییر داد نحوه ی مراقبت های پزشکی را تغییر دهد ولی با این حال سایت هایی مانند ZocDoc پیدا کردن پزشک و نوبت گیری و زمان‌بندی را بسیار آسان تر کرده است.  استارت آپ هایی مانند One Medical  و  Forward  با پیشنهاد عضویت ماهانه و  مراقبت های بهداشتی  آنلاین در حال تلاش برای تغییر وضعیت مطب پزشکان هستند .در باره ی انجام امور مالی نیز  شما می توانید از سایت مانند Lending Club به راحتی پول قرض کنید و همچنین پرداخت های خود را از طریق سایت هایی مانند PayPal   و Venmo انجام دهید.

  1. دستیار شخصی و وجود اینترنت در دستگاه ها

بیل گیتس

پیش بینی گیتس:دستیاران شخصی ارتقا خواهند یافت . شما چه در خانه باشید چه در محل کار  آنها به طور خودکاربه اینترنت وصل خواهند شد و از دستگاه شما نسخه‌ی پشتیبان تهیه خواهند کرد و به تبادل داده خواهند پرداخت. دستگاه ایمل ها و نوتیفیکیشن های شما را بصورت خودکار بررسی خواهد کرد و اطلاعاتی که شما نیاز دارید را ارائه خواهد داد. زمانی که شما به خرید می‌روید می توانید به او بگویید که چه چیزهایی می خواهید تهیه کنید و او یک لیست از وسایل مورد نیاز شما فراهم می کند. دستگاه تان سایر دستگاههای که در حال خرید از آن ها استفاده می کنید را مطلع خواهد کرد که شما در حال انجام چه کاری هستید تا آنها نیز خود را برای انجام راحت تر فرآیند خرید، با شما مطابقت دهند.

چیزی که ما الان مشاهده می کنیم: Google Now یک دستیار هوشمند که بر روی دستگاه های موبایل نصب شده تازه آغاز این مسیر است . در همین حال دستگاههای هوشمندی مانند Nest در حال جمع آوری اطلاعات از زندگی روزمره ی شما هستند و دمای خانه را مطابق با بهترین درجه دما برای شما تنظیم می کنند. همچنین موجی از دستگاه هایی که با صدا کنترل می شوند  مانند Amazon’s Echo و Google Home وجود دارند که شما می توانید از آنها بخواهید که ایمیل های شما را بخوانند یا هنگام آشپزی با توجه به دستور تهیه غذا شما را راهنمایی نمایند.

  1. نظارت بر خانه بصورت آنلاین

پیش بینی گیتس : ویدئو هایی همیشه در دسترس از منزل  به چیز کاملا رایجی تبدیل خواهند شد . این ویدئو ها شما را از اینکه در نبود شما چه کسی وارد خانه تان شده آگاه می کنند.

چیزی که ما الان مشاهده می کنیم: گوگل Dropcam  را که شرکت سازنده ی دوربین های نظارت  بر خانه است در سال 2014 با قیمت555 میلیون دلار خریداری کرد اما این تازه شروع کار است شرکت  Ring دوربین های زنگ دری طراحی کرده است که به شما اجازه می دهد که کسی که جلو در است را مشاهده کنید . حتی دوربین هایی مانند PetCube نیز وجود دارد که که یک لیز را کنترل می کند بنابراین شما حتی زمان هایی که در خانه نیز نیستید می توانید با حیوان خانگی‌تان بازی کنید.

  1. رسانه های اجتماعی

پیش بینی گیتس : وب سایت های خصوصی برای شما و دوستانتان به چیز کاملا معمولی تبدیل خواهند شد که به شما این امکان را خواهد داد که با یکدیگر چت کنید و برنامه هایتان را بایکدیگر تنظیم کنید

چیزی که ما الان مشاهده می کنیم: در حال حاضر 2 میلیارد نفر از فیس بوک استفاده می کنند تا از اینکه دوستان وآشنایشان در حال انجام چه کاری هستند مطلع شوند. و همچنین برنامه های Snapchat, Instagram, WhatsApp  و Facebook Messenger وجود دارند که علاوه بر این برنامه تعداد بیشمار دیگری برنامه محلی وجود دارد که به این پیش بینی بیشتر جامه عمل می پوشاند

  1. پیشنهادات تبلیغاتی خودکار

پیش بینی گیتس:نرم افزار هایی که وقتی شما تور مسافرتی را رزرو می کنید آن را تشخیص داده و از این اطلاعات برای نمایش فعالیت ها و تفریحات مختلف در محلی که قصد مسافرت به آن را دارید نمایش می دهند . این نرم افزارها تخفیفات ، فعالیت های مختلف، پیشنهادات و قیمت های ارزانتر را  برای کارها و چیزهایی که شما خواهان آن هستید در اختیار شما خواهند گذاشت.

چیزی که ما الان مشاهده می کنیم: سایت های مسافرتی مانند  Expedia و  Kayakپیشنهادات خود را براساس داده هایی که از خرید های گذشته فرد حاصل شده است، انجام می دهند . گوگل و فیس بوک تبلیغات خود را براساس محل زندگی شخص و علایق او پیشنهاد می‌دهند. شرکت Airbnb که به مردم این امکان را می دهد که در طول سفرشان  به جای اقامت در هتل در خانه سکونت کنند شروع به ارائه ی پیشنهاد تور های سفری  با مقاصدی  کرده است که افراد در آن می توانند مانند یک فرد محلی در آنجا زندگی کنید.

  1. سایت های پخش ورزش زنده

پیش بینی گیتس : این سرویس به شما اجازه می دهد  زمانی که در حال تماشای مسابقات ورزشی از تلویزیون هستید بتوانید راجع به اتفاقاتی که در حال رخ دادن است گفتگو نمایید و همچنین به تیمی که فکر می کنید برنده می شود رای بدهید

چیزی که ما الان مشاهده می کنیم: تعداد زیادی از سایت ها و شبکه های اجتماعی این امکان را میسر کرده اند. مثلا تویتر که  در این زمینه  سردمداراست . همچنین می توانید نظرات خود را در سایت های ورزشی مانند ESPN  نیزاعلام نمایید

  1. تبلیغات هوشمند

پیش بینی گیتس: دستگاه های که دارای تبلیغات هوشمند خواهند بود. آنها  از تمایلات شما در خرید آگاه خواهند بود و تبلیغاتی را نمایش خواهند داد که شما در  زمینه ی خرید آنها را ترجیج می دهید.

چیزی که ما الان مشاهده می کنیم: کافی است نگاهی به تبلیغات گوگل یا فیس بوک بیاندازید می بینید که هم اکنون بیشتر تبلیغات در این شبکه های اجتماعی و کلا اکثر سرویس های تبلیغاتی دارای این خصوصیت هستند که تبلیغات هدف بیشتر براساس کلیک هایی کاربر در گذشته کرده است و یا الگوهای خرید قبلی وی است .

  1. لینک سایت در تلویزیون در حین نمایش زنده ی برنامه ها

پیش بینی گیتس : پخش تلویزیونی شامل لینک هایی به وب سایت ها مرتبط و همچنین  مطالب مرتبطی خواهد بود که مکمل انچه در حال تماشای آن هستید می باشد.

چیزی که ما الان مشاهده می کنیم: تقریبا تمام تبلیغات امروزی شامل لینکی هستند که از شما درخواست می کنند برای اطلاعات بیشتر به وب سایت آنها مراجعه نمایید یا تویترشان را چک کنید یا یک کد QR را برای پیوستن به آنها در اسنپ چت اسکن کنید. بسیار نادر است که یک پخش تلویزیونی بدون تبلیغات باشد

  1. صفحات بحث آنلاین

پیش بینی گیتس : ساکنان شهرها و کشورها قادر خواهند بود درباره موضوعاتی که آنان را تحت تاثیر قرار می دهد ( مانند سیاست های محلی ، برنامه ریزیهای شهری و یا امنیت )به صورت آنلاین بحث و گفتگو کنند.

چیزی که ما الان مشاهده می کنیم: بیشتر سایت های خبری قسمتی برای کامنت گذاری دارند که مردم می توانند در این قسمت به بحث و گفتگو بنشینند و بیشتر سایت ها یک بخش فروم نیز دارند که مردم در این قسمت می توانند سوالات خود را مطرح کنند و راجع به موضوعات مختلف بحث کنند. فیس بوک و توییتر در انقلاب های مصر و لیبی و تونس نقش داشتند همانگونه که در جنبش زندگی سیاه پوستان آمریکا هم نقش داشتند.

  1. سایت های آنلاین مبتنی بر علاقه

بیل گیتس

پیش بینی بیل گیتس : ارتباطات آنلاین بر اساس محل زندگی شما نخواهند بلکه بیشتر تحت تاثیر علایق شما خواهند بود

چیزی که ما الان مشاهده می کنیم: تمامی سایت های خبری و ارتباطات آنلاین فقط بر روی موضوعات مختلف یک بخش تمرکز دارند. برخی از سایت های خبری گسترده هستند و و موضوعات مختلفی را در بر می گیرند اما پوشش عمیقتری را فقط در یک بخش خاص ارائه می نمایند. Reddit یک مثال بارز برای این گونه سایت هاست که بیشتر بر علایق تاکید دارد تا اینکه محل زندگی شخص و بیشتر مطالب موردعلاقه ی شخص را به او پیشنهاد می کنند .

  1. نرم افزارهای مدیریت پروژه

پیش بینی بیل گیتس : مدیران پروژه ایی که در صدد جمع کردن یک تیم برای انجام پروژه های خود هستند قادر خواهند بود که بصورت آنلاین پروژه را شرح دهند و افرادی را که برای انجام پروژه‌ی آنها مناسب هستند پیدا کنند

چیزی که ما الان مشاهده می کنیم: تعداد بیشمار نرم افزار های کاری در فضای سازمانی انقلابی را در نحوه ی استخدام و تشکیل گروه و تخصیص کارها به وجود آورده است

  1. استخدام آنلاین

پیش بینی بیل گیتس : به طور مشابه افرادی که بدنبال کار هستند خواهند توانست که فرصت های شغلی را آنلاین و با در نظر گرفتن نیازها، علایق و مهارت های تخصصی خود پیدا کنند.

چیزی که ما الان مشاهده می کنیم: سایت هایی مانند لینکدین به کاربران اجازه می دهد که رزومه ی خود را آپلود کنند و  شغل مورد علاقه ی خود را بیابند.

  1. نرم افزارهای جامعه تجاری

پیش بینی گیتس: شرکت ها قادر خواهند بود که پیشنهادات شغلی خود را ارائه نمایند حال چه در زمینه ی پروژه های ساختمانی یا ساختن یک فیلم یا حتی کمپین های تبلیغاتی . این کار برای شرکت های بزرگ که بدنبال انجام کار توسط نیرو های کاری خارج از شرکت هستند و یا شرکت هایی که بدنبال مشتریان جدید هستند، سودمند است .

چیزی که ما الان مشاهده می کنیم: نرم افزارهای شرکت های مختلف بیشتر بر روی جنبه های اجتماعی تمرکز دارند بنابراین کاربران می توانند به کسب و کار مورد نظر دسترسی داشته باشند و بحث و کفتگو کنند که شاید  در طول این گفتگو ها تصمیم به انجام پروژ ه های بزرگتری نیز بگیرند که با سایت هایی مانند Upwork این کار را به اصطلاح اقتصاد غواصی می نامند که به شرکت های بزرگ  که بدنبال نیروی کار خارج از شرکت خود هستند اجازه می دهد که با طراحان، نویسندگان و مهندسان آزاد همکاری نمایند

 

 

{{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.rate)}}
تعداد رای: {{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.count)}} نفر
{{farsiNumber(n)}}
مقالات مرتبط
دیدگاه شما
captcha
جدول فروش فیلم ها
  • 956.366 میلیارد دلار
    Oppenheimer
    اکران: 21 جولای 2023
  • 571.721 میلیارد دلار
    Wonka
    اکران: 15 دسامبر 2023
  • 423.489 میلیارد دلار
    Aquaman and the Lost Kingdom
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 221.893 میلیارد دلار
    Migration
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 206.185 میلیارد دلار
    Trolls Band Together
    اکران: 17 نوامبر 2023
  • 156.771 میلیارد دلار
    Killers of the Flower Moon
    اکران: 19 اکتبر 2023
  • 151.782 میلیارد دلار
    Anyone But You
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 92.691 میلیارد دلار
    Mean Girls
    اکران: 12 ژانویه 2023
  • 89 میلیارد دلار
    Wish
    اکران: 22 نوامبر 2023
  • 51.6558 میلیارد دلار
    The Boys in the Boat
    اکران: 25 دسامبر 2023
  • 314.343 میلیارد تومان
    فسیل
    اکران: 22 اسفند 1401
  • 248.7 میلیارد تومان
    هتل
    اکران: 05 مهر 1402
  • 77.5419 میلیارد تومان
    شهر هرت
    اکران: 22 تیر 1402
  • 59.6495 میلیارد تومان
    بچه زرنگ
    اکران: 02 شهریور 1402
  • 49.8288 میلیارد تومان
    ویلای ساحلی
    اکران: 23 آبان 1398
  • 49.4606 میلیارد تومان
    هاوایی
    اکران: 13 دی 1402
  • 25.0594 میلیارد تومان
    نارگیل 2
    اکران: 18 مرداد 1402
  • 24.7578 میلیارد تومان
    ورود خروج ممنوع
    اکران: 15 آذر 1402
  • 19.6814 میلیارد تومان
    سه کام حبس
    اکران: 05 اردیبهشت 1402
  • 19.4418 میلیارد تومان
    آهنگ دو نفره
    اکران: 30 فروردین 1402