دنیای حیرت انگیز گجت های پوشیدنی حیوانات، 10 گجت پوشیدنی برتر برای حیوانات

دنیای حیرت انگیز گجت های پوشیدنی حیوانات، 10 گجت پوشیدنی برتر برای حیوانات
  • twiter
  • linked-in
  • whatsapp

دنیای حیرت انگیز گجت های پوشیدنی حیوانات واقعا جالب توجه است. گجت پوشیدنی فقط مخصوص انسان ها نیست بلکه حیوانات هم گجت پوشیدنی دارند. گجت ها فقط به مچ دست بسته نمی شوند بلکه می توانند انواع مختلف داشته باشند.

بازار رو به رشد فناوری گجت های پوشیدنی برای حیوانات، شامل انواع ردیاب ها و ابزارهای دیگر برای گربه ها و سگ ها می شود. این حیوانات می توانند با کمک تکنولوژی می توانند به کشاورزان و دامداران کمک کنند.

بعضی از این دستگاه ها نسبتا متعارف هستند، در حالی که برخی کاملا شگفت انگیز هستند. در این لیست قصد داریم 10  نوع گجت پوشیدنی را  برای اسب ها، گاوها و حتی زنبورها و همچنین حیوانات خانگی معرفی کنیم.

گجت پوشیدنی

Pawscam

این گجت می تواند از تمام مکان هایی که حیوانشما می رود فیلم بگیرد. این دوربین نشان می دهد حیوان خانگی شما کجا می رود و چه کار می کند.  Pawscam  با سایر گجت ها تفاوت هایی دارد . Pawscam از گردن  سگ آویزان می شود و زمانی که فکر می کند چیزی جالب در وجود دارد، به طور خودکار شروع به ضبط ویدیو می کند. آنچه که Pawscam  فیلم می گیرد ایستادن، حرکت کردن و تعقیب کردن، پریدن، لیسیدن یا … است و فیلم های شش ثانیه ای را به شکلی می گیرد که گاهی برای رسانه های اجتماعی بسیار جذاب است. شما می توانید از راه دور  دوربین را کنترل کنید و یا هر زمان می توانید متوجه بشوید که حیوان خانگی شما هر زمان چه چیزی را دوست دارد.

گجت پوشیدنی

Garmin Delta Smart

Garmin Delta Smart  به گردن سگ وصل می شود و برای گروه های دامپزشکی یا مراکز رفاه حیوانات مناسب است. Delta Smart شامل یک سنسور پوستی است که بر لرزش گلو سگ نظارت می کند. نوع صدای پارس کردن سگ ها اطلاعات خوبی به صاحبان سگ می دهند و این ابزار پوشیدنی این صدای پارس کردن را نظارت می کند.

برای سگ هایی که در حال آموزش دیدن هستند این ابزار می تواند مفید باشد . این ابزار پوشیدنی در نقش یک ردیاب نیز کار میکند.

گجت پوشیدنی

Vital Herd

این ابزار پوشیدنی برای اسب ها مناسب است. البته کمی گران تر از بقیه ابزارها است. حدود  10،000 دلار / 10،000 پوند در سال برای نگهداری یک اسب در استبل هزینه می شود. حال تصور کنید ابزار پوشیدنی بتواند بخشی از نیازهای شما را برطرف کند.  مطمئنا برایتان جالب خواهد بود .این گجت در پشت اسب بسته می شود دارای دو گجت  Fitbits و Garmins  از شرکت فرانسوی Arioneo است .

Orskana یک پوشیدنی دیسک مانند است که نظارت بر عملکردهایی همچون  حرکت کردن ، درجه حرارت بدن و رطوبت دارد و به شما اجازه می دهد تا بدانید که اسب شما در چه وضعیتی است .  Arioneo همچنین یک ردیاب  GPS و ضربان قلب به نام Equimetre، هم دارد که  همانند ساعت  Garmin Fenix ​​5  است. این ابزار سرعت حرکت، گام ها و حتی ریتم حرکت اسب را با توجه به نژاد اسب و نوع اسب ثبت می کند و می تواند تمام داده های ذخیره شده را بررسی کند.

گجت پوشیدنی

Fujitsu EDSC

Fujitsu EDSC یک ابزار پوشیدنی است که به مچ ست و پای سگ یا گاو بسته می شود.  وقتی حرکات پاهای سگ و گاو بیشتر می شود یا کمتر می شود می تواند نشانه هایی به همراه داشته باشد. مثلا وقتی این حیوانات به سمت جفت گیری می روند حرکات پاهایشان بیشتر می شود و با بررسی این حرکات می توان علت کم بودن زاد و ولد و یا مشکلات حیوانات را در این حوزه تشخیص داد.

گجت پوشیدنی

GoPro Fetch Dog

GoPro Fetch Dog  ابزار پوشیدنی است که به سادگی با کمک یک دوربین از حرکات سگ فیلم می گیرد. این فلم ها در اینستاگرام بسیار دیده می شوند . در این ابزار از دوربین های  GoPro  در پشت سگ و یا در زیر قسمت جلوی بدن سگ استفاده شده است . از چشم سگ می توان دنیا را دید! هزینه بسیار بالایی ندارد و فیلم هایی که ضبط می کند گاهی بسیار جذاب هستند.

Inupathy

یکی از پرطرفدارترین لباس های حیوان خانگی چند سال گذشته No More Woof  است که یک اسکنر مغزی است که ادعا می کند می تواند ذهن شما را بخواند. همانند بسیاری از پروژه های دیگر این پروژ هم با بودجه بالایی راه افتاد. بررسی رفتار و خلق و خوی حیوانات گاهی بسیار جالب توجه ست. مثلا بیماری سرماخوردگی می تواند خلق و خوی سگ شما را تغییر بدهد . این دستگاه از تکنیک های اسکن مغزی استفاده نمی کند. در عوض، اساسا به گونه ای بر  قفسه سینه سگ وصل می شود که می تواند ضربان قلب سگ ها را با نمایش نور LED در بالای صفحه نشان بدهد.

این گجت پوشیدنی سپس الگوی ضربان قلب سگ شما را بررسی می کند و به شما درباره  یکی از احساسات چهارگانه سگ توضیح می دهد.  خوشحال، آرام، متمرکز و با هیجان انواع گزینه های حساسی هستند. این ابزار به هیچ وجه طیف کاملی از احساسات سگ را نمی گوید ولی بر اساس وضعیت ضربان قلب سگ نمایی کلی از احساسات سگ را مطرح می کند.

رنگ چراغ ها نشان میدهد سگ در چه وضعیتی قرار دارد.

گجت پوشیدنی

Anicall Shiraseru Am

این گجت یک ابزار ردیابی است  Anicall Shiraseru Am یک وسیله ردیابی گربه ها و محصول کشور ژاپن است که ادعا می کند قادر به نظارت بر احساسات گربه (یا سگ) است  بدون اینکه هیچ سنسور بسیار پیشرفته ای داشته باشد.

شتاب سنج و سنسور دما در این گجت وجود دارد. هوش مصنوعی، آن chesnut قدیمی است. برخی اعتقاد دارند که  90٪  احساسات گربه ها یشامل احساس نفرت و یا احساساتی شبیه به نفرت است، اما آیا این حرف درست است ؟ Anicall Shiraseru Am ادعا می کند که قادر است 20% احساسات گربه ها را تشخیص بدهد.

گجت پوشیدنی

Wonderwoof

این گجت یکی از لباس های معمولی حیوانات است. Wonderwoof یک ردیاب تناسب اندام برای سگ ها است. این گجت شبیه به کراوات به گردن سگ بسته می شود و برای سگ های کوچک تر بسیار مناسب است.

این گجت در اصل  یک Fitbit سگ است که بر وضعیت سلامتی سگ نظارت دارد. باتری این گجت هفت روز شارژ دارد . این گجت  ویژگی خاصی ندارد و هماند ردیاب های انسانی است .

گجت پوشیدنی

ردیاب زنبور عسل

به این ردیاب زنبور عسل نگاهی بیندازید.  تعجب می کنید که این ردیاب چطور به بدن زنبور عسل متصل شده است. آیا انجام این کار به نظر شما کاری ظالمانه است ؟ اینطور نیست ، در واقع، این کر بخشی از یک آزمایش علمی مهم است.

در سال 2015، شرکتی با نام Tumbling Dive یک ردیاب کوچک پوشیدنی را برای زنبورها با کمک دانشگاه نیوکاسل طراحی کرد و در باغ Kew Gardens لندن آنرا آزمایش نمود. این ردیاب یک فرستنده RFID کوچک و یک سیم پیچ کوچک دارد که می تواند بر گردن زنبور فرو برده شود. محققان با بررسی اطلاعات این ردیاب درباره علت کاهش تعداد زنبورها و هم چنین علت کاهش کندو عسل ها می توانند اطلاعات خوبی کسب کنند.

گجت پوشیدنی

Vital Herd

بیشتر گجت های پوشیدنی برای انسان ها طراحی می شوند و البته بر  روی مچ دست ما قرار می گیرند، اما دستگاه های بزرگ پزشکی که برخی از آنها هنوز در فکر طراحان هستند می توانند با همین گجت ها و ابزارهای پوشیدنی ساده کنترل شوند و به سلامت ما کمک کنند.

ردیاب های حیات وحش نشان می دهد که می توان حیوانات را نیز به همین شکل مورد بررسی و ردیابی قرار داد. مثلا قرصی که به صورت یک ابزار وارد بدن گاو می شود و به معده گاو وارد می شود می تواند به صورت بی سیم کار کند و به بررسی وضعیت معده و سلامتی گاو کمک کند.

با کمک این ابزار می توان میزان ضربان قلب، دمای بدن ، میزان تنفس و  اسید معده گاو را بررسی و نظارت کرد.  این گجت به مدیران گاوداری این امکان را می دهد تا مشکلات سلامتی حیوانات را شناسایی کنند و زمانی که آنها در معرض گرما هستند نیز برای حیوانات چاره ای بیندیشند.

منبع : .techradar

 

650×365 (0x0)
20.01 KB
650×365 (0x0)
20.01 KB
{{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.rate)}}
تعداد رای: {{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.count)}} نفر
{{farsiNumber(n)}}
مقالات مرتبط
دیدگاه شما
captcha
جدول فروش فیلم ها
  • 956.366 میلیارد دلار
    Oppenheimer
    اکران: 21 جولای 2023
  • 571.721 میلیارد دلار
    Wonka
    اکران: 15 دسامبر 2023
  • 423.489 میلیارد دلار
    Aquaman and the Lost Kingdom
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 221.893 میلیارد دلار
    Migration
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 206.185 میلیارد دلار
    Trolls Band Together
    اکران: 17 نوامبر 2023
  • 156.771 میلیارد دلار
    Killers of the Flower Moon
    اکران: 19 اکتبر 2023
  • 151.782 میلیارد دلار
    Anyone But You
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 92.691 میلیارد دلار
    Mean Girls
    اکران: 12 ژانویه 2023
  • 89 میلیارد دلار
    Wish
    اکران: 22 نوامبر 2023
  • 51.6558 میلیارد دلار
    The Boys in the Boat
    اکران: 25 دسامبر 2023
  • 314.343 میلیارد تومان
    فسیل
    اکران: 22 اسفند 1401
  • 248.7 میلیارد تومان
    هتل
    اکران: 05 مهر 1402
  • 77.5419 میلیارد تومان
    شهر هرت
    اکران: 22 تیر 1402
  • 59.6495 میلیارد تومان
    بچه زرنگ
    اکران: 02 شهریور 1402
  • 49.8288 میلیارد تومان
    ویلای ساحلی
    اکران: 23 آبان 1398
  • 49.4606 میلیارد تومان
    هاوایی
    اکران: 13 دی 1402
  • 25.0594 میلیارد تومان
    نارگیل 2
    اکران: 18 مرداد 1402
  • 24.7578 میلیارد تومان
    ورود خروج ممنوع
    اکران: 15 آذر 1402
  • 19.6814 میلیارد تومان
    سه کام حبس
    اکران: 05 اردیبهشت 1402
  • 19.4418 میلیارد تومان
    آهنگ دو نفره
    اکران: 30 فروردین 1402