14 فرد مهم دنیای تکنولوژی در 25 سالگی چه شغلی داشتند؟

تکنولوژی
  • twiter
  • linked-in
  • whatsapp

تقریبا اکثریت ما به آشنایی با سبک زندگی افراد مهم و قدرتمند جهان علاقمندیم و در خصوص کارها و تصمیماتی که در طول زندگی گرفته اند کنجکاویم. در این میان برخی از افراد نسبت به دیگران به واسطه شغلی که دارند از محبوبیت بیشتری برخوردارند. یکی از زمینه هایی که افراد قدرتمند حاضر در آن و سبک زندگی‌شان بسیار طرفدار دارد، حوزه تکنولوژی‌ست.

زمانی که صحبت از تکنولوژی می‌شود بی اختیار ذهن ما معطوف استیو جابز ، بیل گیتس و مارک زاکربرگ می‌باشد. شاید دلیل این امر ، ریسک های بزرگی‌ست که این افراد برای رسیدن به جایگاهی که هم اکنون در آن هستند ، پذیرفته‌اند.

در این مقاله قصد داریم به بررسی دوران جوانی افراد مشهور دنیای تکنولوژی و شغل آنها در 25 سالگی‌شان بپردازیم.

استیو جابز

جابز

کارآفرین، مخترع، بنیان‌گذار و مدیر ارشد اجرایی شرکت رایانه‌ای اپل بود. وی در سال ۱۹۸۰ و در زمانی که ۲۵ سال بیشتر نداشت، به  همراهی دو دوست خود با نام‌های رونالد وین و استیو وزنیاک موفق به کسب ثروتی در حدود ۱.۲ میلیارد دلار شد. این میزان ثروت تنها در طی ۴ سال و از طریق کامپیوترهایی که در شرکت تازه تاسیس خود با نام اپل ساخته شده بود، به دست آمد.

لری الیسون

الیسون

الیسون یکی از بنیانگذاران و مدیر عامل شرکت اوراکل، یکی از شرکت‌های عمده در زمینه نرم‌افزارهای پایگاه داده است. او در سن ۲۲ سالگی تصمیم به انصراف از دانشگاه گرفت و با توجه به مهارت‌های تخصصی خود در برنامه نویسی که در طی چندین سال سابقه‌ی کاری و همچنین دوران تحصیل خود، کسب کرده بود، توانست شرکتی با نام Oracle را تاسیس نماید. همین شرکت نیز توانست در مدت زمان کوتاهی، وی را به چهره‌ای بسیار موفق تبدیل کند.

جف بزوس

بزوس

بزوس کارآفرین و سرمایه‌گذار آمریکایی در زمینه اینترنت و مدیرعامل و موسس آمازون است. طبق آنچه که در کتابی با عنوان “جف بزوس، بنیانگذار آمازون” نوشته “آن بیرس” آمده، بزوس در سن ۲۴ سالگی در یک موسسه مالی و اعتباری مشغول به کار بود. وی پس از دو سال حضور در این موسسه مالی، توانست به تیم آمازون بپیوندند و لقب جوان‌ترین نایب رییس این کمپانی را از آن خود کند.

ایلان ماسک

ایلان ماسک

ماسک نیز جزء آن دسته از پیشتازانی است که از ادامه تحصیل در دانشگاه انصراف داد، البته وی این کار را در مقطع دکتری و در دانشگاه استفورد انجام داد. پس از آن وی نخستین استار‌آپ خود با نام Zip2 را راه‌اندازی کرد. پس از گذشت مدت زمانی وی توانست این استار‌آپ را به شرکت Compaq بفروشد که توانست در طی مدت ۴ سال، ثروتی در حدود ۴ میلیون دلار را برای وی به ارمغان آورد. ایلان ماسک بخش عمده‌ای از این پول را صرف راه‌اندازی استارت‌آپی دیگر با نام PayPal نمود.

مریسا مایر

مریسا مایر

مایر افتخار آن را داشت که در سن ۲۴ سالگی به عنوان نخستین مهندس خانم به کمپانی گوگل راه یابد. او به مدت ۱۳ سال در این کمپانی مشغول به کار بود و پس از مدتی سمت مدیر عاملی در کمپانی یاهو را دریافت کرد. مریسا مایر درباره همکاری خود با گوگل می گوید: “زمانی که من برای مصاحبه به کمپانی گوگل در سال ۱۹۹۹مراجعه کردم، این کمپانی تنها ۷ کارمند داشت، اما نکته اصلی آنجا بود که جلسه مصاحبه من برروی میز پینگ پنگی برگزار شد که در آن زمان به عنوان میز کنفرانس این شرکت استفاده می‌شد.”

مارک زاکربرگ

زاکربرگ

زاکربرگ اسمی است که هرکسی که اطلاعات اندکی از دنیای تکنولوژی داشته باشد نیز، حداقل یک بار نام او را شنیده است. او در سن ۲۵ سالگی در سال ۲۰۰۹ و در حالی‌که روزهای بسیار سخت و پرفشاری را می‌گذراند، توانست برای نخستین بار این پروژه را برروی روند سودهی قرار دهد و موفق به جذب ۳۰۰ میلیون کاربر از سرتاسر جهان شد.

اریک اشمیت

اریک اشمیت

اشمیت مهندس کام‍پیوتر آمریکایی رئیس هیأت مدیره و مدیر اجرایی شرکت گوگل و عضو هیئت مدیره شرکت اپل بود. او در سال ۲۰۱۱ از گوگل استعفا داد.  اریک اشمیت به مدت ۶ سال در دانشگاه UC Berkeley تحصیل کرد و توانست مدرک کارشناسی ارشد و دکتری خود را تنها در سن ۲۷ سالگی دریافت کند. وی درباره زندگی خود اشاره می کند که زمان‌های آزاد خود را به پژوهش در آزمایشگاه مشهور Xerox PARC اختصاص می‌داد. همچنین او درباره ابتدای راه خود در دنیای برنامه‌نویسی می‌گوید: “تمامی ما مجبور بودیم که تمام شب را بیدار بمانیم، زیرا سرعت کامپیوترها در شب بسیار بیشتر بود و همین امر موجبات پیشرفت ما را فراهم نمود.”

شریل سندبرگ

شریل سندبرگ

شریل سندبرگ مدیر ارشد عملیات فیس بوک است. او در ژوئن ۲۰۱۲ برای عضویت در هیئت مدیره فیس بوک انتخاب شد تا نخستین زن در این مقام باشد. قبل از پیوستن‌اش به فیس بوک، نایب رئیس بخش عملیات و فروش برخط جهانی گوگل بود و در راه‌اندازی شاخه انسان دوستانه گوگل، بنیاد گوگل نیز نقش داشت. قبل از حضور در گوگل نیز، سندبرگ رئیس ستاد وزارت خزانه‌داری ایالات متحده آمریکا بود.

او در سن ۲۵ سالگی با کسب نمراتی بسیار عالی از دانشکده اقتصاد هاروارد فارغ‌التحصیل شد و زیر نظر پروفسور لری سامرز، توانست در بانک جهانی مشغول به کار شود.

بیل گیتس

بیل گیتس

او اخراج شد، اما نا امید نشد! بیل گیتس در سن ۲۱ سالگی به همراه دوست خود، پس از آن‌که از دانشگاه هاروارد اخراج شد، شرکت مایکروسافت را تاسیس کرد. در سال‌های ۱۹۸۰ شرکت کامپیوتری IBM به دنبال سیستم عاملی مناسب جهت استفاده در کامپیوترهای خود بود و به همین منظور قرار دادی با شرکت مایکروسافت در جهت تامین سیستم‌عامل‌های محصولاتش امضا کرد. گیتس در زمانی که ۲۵ سال بیشتر سن نداشت، بر آن شد که به جای ساخت یک سیستم عامل جدید، اجازه استفاده از سیستم عاملی دیگر با نام CP/M86 را بگیرد. پس از مدت کمی او توانست نسخه جدید از این سیستم عامل را با نام MS-DOS روانه بازار کند.

لری پیج و سرگئی برین

این دو در کنار یکدیگر توانست موتور جستجوی قوی گوگل را راه اندازی کنند. آنها در آن زمان تنها ۲۵ سال سن داشتند.

اوان اشپیگل

ایوان اشپیگل

اسپیگل در در زمانی که تنها ۲۱ سال داشت، ایده اسنپ چت را در دانشگاهی که در آن مشغول به تحصیل بود، مطرح کرد اما بر خلاف انتظارش اصلا با استقبال خوبی مواجه نشد. سه ماه پس از آن، او اپلیکیشنی با نام Picaboo را طراحی و روانه بازار کرد که مدت‌ها بعد با نام اسنپ چت به شهرت جهانی رسید. اوران اشپیگل اکنون ۲۵ ساله است و ثروتی در حدود ۲.۱ میلیارد دلار دارد.

مایکل دل

مایکل دل

بدون شک نام دل برای شما بسیار آشناست، یکی از بزرگترین شرکت‌های کامپیوتری در جهان.

مایکل دل بنیان‌گذار شرکت DELL  است.او در سن ۱۹ سالگی کار خود را با فروش قطعات کامپیوتری در خوابگاهی که در دوران دانشجویی در آن زندگی می‌کرد، شروع نمود. او نیز همانند بسیاری از پیشتازان دنیای فناوری، تصمیم گرفت که در جهت توسعه کسب و کار خود، از دانشگاه انصراف دهد. پس از جدایی مایکل از دانشگاه، وی نخستین شرکت خود را که با نام PC Limited ثبت کرده بود به Dell Computer Corporationتغییر داد. زمانی که مایکل دل تنها ۲۳ ساله بود، شرکت دل توانست ۳۰ میلیون دلار سرمایه به دست آورد.

جک دورسی

جک دورسی

دروسی در زمانی که ۲۰ ساله بود توانست سرویسی با نام Dispatch Management Services را هک کند. پس از این اقدام وی، شرکت “گرد کین” تصمیم به استخدام وی گرفت. دورسی پس از پیوستن به این شرکت از ادامه تحصیل خود در دانشگاه منصرف شد. چهار سال پس آن، دورسی به LiveJournal ملحق شد که بعدها آن نیز با توییتر ادغام شد.

ساتیا نادلا

ساتیا نادلا

نادلا زمانی که ۲۲ ساله بود به آمریکا رفت تا بتواند در دانشگاه Washington-Milwaukee مدرک کارشناسی ارشد خود را در زمینه علوم کامپیوتری دریافت کند. وی در ۲۴ سالگی و پیش از آنکه به شرکت مایکروسافت نقل مکان کند، در شرکت Sun Microsystems مشغول به فعالیت‌هایی در رشته خود بود.

 

 

{{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.rate)}}
تعداد رای: {{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.count)}} نفر
{{farsiNumber(n)}}
مقالات مرتبط
دیدگاه شما
captcha
جدول فروش فیلم ها
  • 956.366 میلیارد دلار
    Oppenheimer
    اکران: 21 جولای 2023
  • 571.721 میلیارد دلار
    Wonka
    اکران: 15 دسامبر 2023
  • 423.489 میلیارد دلار
    Aquaman and the Lost Kingdom
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 221.893 میلیارد دلار
    Migration
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 206.185 میلیارد دلار
    Trolls Band Together
    اکران: 17 نوامبر 2023
  • 156.771 میلیارد دلار
    Killers of the Flower Moon
    اکران: 19 اکتبر 2023
  • 151.782 میلیارد دلار
    Anyone But You
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 92.691 میلیارد دلار
    Mean Girls
    اکران: 12 ژانویه 2023
  • 89 میلیارد دلار
    Wish
    اکران: 22 نوامبر 2023
  • 51.6558 میلیارد دلار
    The Boys in the Boat
    اکران: 25 دسامبر 2023
  • 314.343 میلیارد تومان
    فسیل
    اکران: 22 اسفند 1401
  • 248.7 میلیارد تومان
    هتل
    اکران: 05 مهر 1402
  • 77.5419 میلیارد تومان
    شهر هرت
    اکران: 22 تیر 1402
  • 59.6495 میلیارد تومان
    بچه زرنگ
    اکران: 02 شهریور 1402
  • 49.8288 میلیارد تومان
    ویلای ساحلی
    اکران: 23 آبان 1398
  • 49.4606 میلیارد تومان
    هاوایی
    اکران: 13 دی 1402
  • 25.0594 میلیارد تومان
    نارگیل 2
    اکران: 18 مرداد 1402
  • 24.7578 میلیارد تومان
    ورود خروج ممنوع
    اکران: 15 آذر 1402
  • 19.6814 میلیارد تومان
    سه کام حبس
    اکران: 05 اردیبهشت 1402
  • 19.4418 میلیارد تومان
    آهنگ دو نفره
    اکران: 30 فروردین 1402