فیس بوک با ساخت دستگاه چت ویدئویی خود نگرانی های حریم خصوصی را به همراه دارد

فیس بوک
  • twiter
  • linked-in
  • whatsapp

در حالی که فیس بوک دستگاه چت ویدئویی آینده خود را توسعه می دهد، شهرت این شرکت به علت برداشتن اطلاعات شخصی کاربران، تقریباً تحت تاثیر قرار گرفته است. این شرکت در حال حاضر در حال ساخت یک صفحه نمایش است که با نام الوها یا Aloha به آن اشاره می شود و رقیب آمازون اکو است. برنامه و طرح آینده فیس بوک این است که این دستگاه را تا مه سال 2018 منتشر کند، اما ممکن است این زمان تغییر کند.

در طول زمان توسعه اولیه الوها، کارمندان این کمپانی گروه های متمرکزی راه اندازی کردند تا بررسی کنند که چگونه می توان این دستگاه را به بازار عرضه کرد. در این میان، آن ها به یک نگرانی غافل گیرانه بر خوردند که ممکن است فیس بوک از این دستگاه برای جاسوسی روی اطلاعات کاربران استفاده نماید. افرادی که با این موضوع آشنا هستند، این نگرانی را مطرح کردند.

توانایی الوها برای شناسایی مردم از طریق دوربین نیز موجب نگرانی های امنیتی در استفاده از این دستگاه شده است. فیس بوک یک خانه اجاره کرده بود تا دستگاه را در اتاق های مختلف و افراد متعددی که از آن ها برای شرکت در این بررسی درخواست شده بود، آزمایش کند. به گفته این افراد، آن ها از این که دستگاه در فضا های شخصی مانند اتاق خواب آن ها را شناسایی کند، حس راحتی و خوبی ندارند.

برای تضعیف نگرانی های مربوط به حریم خصوصی در استفاده از این دستگاه، فیس بوک راه های خلاقانه ای برای فروش الوها در نظر گرفته است؛  از جمله این که می توان این دستگاه را به عنوان وسیله ای در نظر گرفت که با به کار گیری آن، افراد مسن قادر خواهند بود به راحتی با خانواده هایشان ارتباط برقرار کنند. این دستگاه همچنین می تواند بدون نام “فیس بوک” به عنوان وسیله ای برای دور شدن از نام تجاری بزرگ تر از خود به فروش برسد.

برای تنظیمات اولیه و ورود به الوها نیاز به حساب کاربری فیس بوک است. به این معنی که شبکه اجتماعی به تعاملات کاربر با استفاده از این دستگاه دسترسی پیدا خواهد کرد. بنا به گفته  افرادی که با تفکر شرکت آشنا هستند، فیس بوک فروش سخت افزار مصرف کننده را به عنوان راهی برای نزدیک تر شدن به زندگی 2 میلیارد کاربر خود و اطلاع رسانی تبلیغاتی کسب و کار خود می داند.

نگرانی های حفظ حریم خصوصی که در طول توسعه الوها بیان شده است، نشان دهنده یک اشکال محرمانگی اطلاعات کاربر در توسعه این دستگاه است. فیس بوک باید بر این مشکل غلبه کند زیرا  در غیر این صورت فروش این سخت افزار مصرف کننده مطابق با پیش بینی های شرکت نخواهد بود. فیس بوک در سال 2013 نیز نگرانی مشابهی داشته است، هنگامی که صفحه خانه فیس بوک را معرفی کرد، یک گوشی اندرویدی با برنامه های فیس بوک که توسط شرکت HTC تولید شده بود. استفاده از این برنامه در این گوشی با شکست مواجه شد.

بخش سخت افزار مصرفی فیس بوک که مسئول دستگاه الوها است، “ساختمان 8” نامیده می شود. این بخش همچنین روی یک بلندگوی هوشمند بدون صفحه نمایش و فناوری های مغناطیسی موجود در آینده نیز کار می کند.

این شرکت اظهر نظر در مورد دستگاه الوها و هر دستگاه سخت افزاری منتشر نشده دیگر را نپذیرفته است.

پاراگراف 30 آرون گروپس
{{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.rate)}}
تعداد رای: {{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.count)}} نفر
{{farsiNumber(n)}}
دیدگاه شما
captcha
جدول فروش فیلم ها
  • 54.6 میلیارد تومان
    انفرادی
    اکران: 07 اردیبهشت 1401
  • 40.2 میلیارد تومان
    سگ بند
    اکران: 25 اسفند 1400
  • 15 میلیارد تومان
    علف زار
    اکران: 28 اردیبهشت 1401
  • 12 میلیارد تومان
    موقعیت مهدی
    اکران: 18 اسفند 1401
  • 11 میلیارد تومان
    تی تی
    اکران: 15 تیر 1401
  • 9 میلیارد تومان
    شادروان
    اکران: 25 اسفند 1400
  • 8 میلیارد تومان
    روز صفر
    اکران: 18 اسفند 1400
  • 7 میلیارد تومان
    چند میگیری گریه کنی ۲
    اکران: 28 اردیبهشت 1401
  • 6 میلیارد تومان
    مرد بازنده
    اکران: 18 اسفند 1400
  • 3 میلیارد تومان
    هناس
    اکران: 18 خرداد 1401