فیسبوک آمار مخاطبین آگهی‌های تبلیغاتی خود را بیش از حد جلوه میدهد !

فیسبوک
  • twiter
  • linked-in
  • whatsapp

شرکت فیسبوک تعداد کاربرانی که می‌توانند آگهی های تبلیغاتی انتشار یافته در وبسایتش را تماشا می‌کنند بیش از حد جلوه می‌دهد. این اتهام طی یادداشتی از جانب تحلیلگر گروه تحقیقاتی Pivotal به فیسبوک وارد شده است.

در این یاداشت به این نکته اشاره شده است که مدیر بخش تبلیغات فیسبوک به تازگی ادعا کرده تنها در کشور آمریکا بطور بلقوه تعداد 41 میلیون نفر در بازه سنی 18 تا 24 و تعداد 60 میلیون نفر در بازه 25 تا 34 سال مخاطب برای تماشای آگهی های تبلیغاتی این پلتفرم وجود دارد اما این آمار در تعارض با آمار سراسری نفوس و مسکن اخیر آمریکا است که در آن تعداد افراد 18 تا 24 سال و افراد 25 تا 34 سال به ترتیب 31 میلیون و 45 میلیون نفر ذکر شده است.

برایان ویز که از تحلیلگران سرشناس این حوزه به شمار می‌رود پیرامون این موضوع اظهار کرده اگرچه این افشاگری بسیاری از آگهی دهندگان را از ادامه‌ی همکاری با فیسبوک باز نمی‌دارد اما قطعاً برخی از آنها را به سوی تبلیغات سنتی تر از جمله نمایش محصولات خود در تلویزیون ها سوق خواهد داد و مانع از رشد بیشتر درآمدهای فیسبوک از طریق فروش آگهی های ویدئویی خواهد شد.

فیسبوک

پاسخ فیسبوک اما به این اتهام اینگونه بوده است: آمار ارئه شده توسط ما تنها تخمینی از تعداد مخاطبین واجد شرایط برای تماشای آگهی های تبلیغاتی در یک منطقه خاص است و لزوماً نباید انتظار همخوانی آن با نتایج حاصل از آمار جمعیتی و سرشماری های رسمی را داشت. این تخمین آماری بر روی فاکتورهای مختلفی استوار است از جمله الگوی رفتاری کاربران، طبقه بندی آن‌ها بر اساس پارامترهای مختلف و داده های جمع آوری شده از دستگاه های آنها.

همچنین ظاهراً طبق ضوابط جاری در فیسبوک چنانچه ویدئوهای تبلیغاتی حداقل به مدت 3 ثانیه توسط کاربران پلی شوند جزو آگهی های رویت شده دسته بندی می‌شوند. لازم به ذکر است که در نوامبر 2016 این شرکت یک بلاگ با نام Metrics FYI را برای ارائه‌ی گزارشات دوره‌ای در خصوص مقررات و ساز و کار نمایش پیام های تبلیغاتی در وبسایت خود راه اندازی کرد.

{{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.rate)}}
تعداد رای: {{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.count)}} نفر
{{farsiNumber(n)}}
مقالات مرتبط
دیدگاه شما
captcha
جدول فروش فیلم ها
  • 956.366 میلیارد دلار
    Oppenheimer
    اکران: 21 جولای 2023
  • 571.721 میلیارد دلار
    Wonka
    اکران: 15 دسامبر 2023
  • 423.489 میلیارد دلار
    Aquaman and the Lost Kingdom
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 221.893 میلیارد دلار
    Migration
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 206.185 میلیارد دلار
    Trolls Band Together
    اکران: 17 نوامبر 2023
  • 156.771 میلیارد دلار
    Killers of the Flower Moon
    اکران: 19 اکتبر 2023
  • 151.782 میلیارد دلار
    Anyone But You
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 92.691 میلیارد دلار
    Mean Girls
    اکران: 12 ژانویه 2023
  • 89 میلیارد دلار
    Wish
    اکران: 22 نوامبر 2023
  • 51.6558 میلیارد دلار
    The Boys in the Boat
    اکران: 25 دسامبر 2023
  • 314.343 میلیارد تومان
    فسیل
    اکران: 22 اسفند 1401
  • 248.7 میلیارد تومان
    هتل
    اکران: 05 مهر 1402
  • 77.5419 میلیارد تومان
    شهر هرت
    اکران: 22 تیر 1402
  • 59.6495 میلیارد تومان
    بچه زرنگ
    اکران: 02 شهریور 1402
  • 49.8288 میلیارد تومان
    ویلای ساحلی
    اکران: 23 آبان 1398
  • 49.4606 میلیارد تومان
    هاوایی
    اکران: 13 دی 1402
  • 25.0594 میلیارد تومان
    نارگیل 2
    اکران: 18 مرداد 1402
  • 24.7578 میلیارد تومان
    ورود خروج ممنوع
    اکران: 15 آذر 1402
  • 19.6814 میلیارد تومان
    سه کام حبس
    اکران: 05 اردیبهشت 1402
  • 19.4418 میلیارد تومان
    آهنگ دو نفره
    اکران: 30 فروردین 1402