مردانی در اتاق های تاریک که صنعت PC را نجات می دهند

PC
  • twiter
  • linked-in
  • whatsapp

رشد فناوری های دیجیتال و فراگیر شدن دستگاه هایی مانند تبلت، تلفن های هوشمند و کنسول های بازی تا حد زیادی جای PC را گرفته است. دو دهه پیش بیشتر کارهایی را که این دستگاه ها می کنند تنها کامپیوترهای شخصی انجام می دادند و هیچ دستگاهی به جز کامپیوتر دارای سیستم عامل نبود. امروزه بیشتر فضایی که در اختیار PC بود توسط دستگاه های دیجیتالی دیگر اشغال شده و همین امر اقتصاد کامپیوترهای خانگی را تضعیف کرده است. Acer به عنوان یکی از بزرگ ترین تولیدکنندگان قطعات سخت افزاری به دنبال کاهش سرمایه گذاری روی PC بود اما چندی پیش با دیدن آمارهای رشد قطعات PC از این تصمیم صرف نظر کرد.

حالا شرکت پژوهش بازار GfK پس از ارزیابی های گسترده به این نتیجه رسیده است که گیمرهای سراسر جهان صنعت کامپیوترهای شخصی یا همان PC را نجات می دهند. تحقیقات این شرکت نشان می دهد در نیمه ی نخست سال 2017 درآمدهای حاصل کامپیوترهای خانگی و لپ تاپ های گیمینگ در مقایسه با دوره ی مشابه 2016 به ترتیب 55 و 24 درصد افزایش پیدا کرده است و به 1.5 میلیارد یورو رسیده است. بیشترین درآمد حاصل از فروش این دستگاه ها نصیب شرکت های اروپای غربی شده که 44 درصد از سود حاصل را به خود اختصاص داده اند. پس از اروپای غربی مناطق آسیا و اروپای شرقی (به اضافه روسیه) با 34 و 12 درصد در رده های بعدی قرار گرفته اند.

PC

فروش دستگاه های جانبی مانند موس، کیبورد، هدست و مانیتور همگی رشد داشته اند. رشد شدید تقاضا برای مانیتورهای بزرگ (24 اینچ و بزرگ تر) باعث شده میزان فروش مانیتورهای گیمینگ 114 درصد افزایش پیدا کند. مانیتورهای بازی دارای ویژگی هایی مانند نرخ تجدید تصویر 120/144 Hz، واکنش سریع و همسان سازی G-Sync/FreeSync هستند و برخی از آن ها حتا پنل های منحنی دارند. مانیتورهای بازی در مجموع 57 درصد از درآمد دستگاه های جانبی گیمینگ PC را موجب می شوند. با این تفاسیر باید گفت گیمرها نقش اصلی را در حفظ صنعت کامپیوترهای شخصی دارند. اگر گیمرها نبودند به احتمال فراوان صنایع PC کم کم از بین می رفتند و جای خود را به رقیبان تازه وارد می دادند.

سخت افزارهای بازی درآمدهای به مراتب بالاتری برای سازندگان سخت افزار به همراه دارند. برای نمونه در مورد کمپانی Acer ، نزدیک به 50 درصد از کل سود خالص شرکت از فروش سخت افزارهای بازی تامین می شود. با اینکه شمار خریداران این قطعات پایین است، اما قیمت بالای این قطعات (مانند کارت گرافیک جدید) سود بالایی را برای سازندگان و به خصوص کمپانی Acer به همراه دارد.

به این ترتیب، کمپانی های مختلف سرمایه گذاری بیشتری در زمینه ی گیمینگ انجام داده اند و در طراحی و پشتیبانی از بازی های الکترونیکی جاه طلبی بیشتری پیدا کرده اند. مطالعات شرکت GfK نشان می دهد پدیده ی فراگیر بعدی در زمینه ی گیمینگ و ارتقای دستگاه های بازی فناوری های واقعیت ترکیبی و واقعیت مجازی هستند.

 

{{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.rate)}}
تعداد رای: {{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.count)}} نفر
{{farsiNumber(n)}}
مقالات مرتبط
دیدگاه شما
captcha
جدول فروش فیلم ها
  • 956.366 میلیارد دلار
    Oppenheimer
    اکران: 21 جولای 2023
  • 571.721 میلیارد دلار
    Wonka
    اکران: 15 دسامبر 2023
  • 423.489 میلیارد دلار
    Aquaman and the Lost Kingdom
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 221.893 میلیارد دلار
    Migration
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 206.185 میلیارد دلار
    Trolls Band Together
    اکران: 17 نوامبر 2023
  • 156.771 میلیارد دلار
    Killers of the Flower Moon
    اکران: 19 اکتبر 2023
  • 151.782 میلیارد دلار
    Anyone But You
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 92.691 میلیارد دلار
    Mean Girls
    اکران: 12 ژانویه 2023
  • 89 میلیارد دلار
    Wish
    اکران: 22 نوامبر 2023
  • 51.6558 میلیارد دلار
    The Boys in the Boat
    اکران: 25 دسامبر 2023
  • 314.343 میلیارد تومان
    فسیل
    اکران: 22 اسفند 1401
  • 248.7 میلیارد تومان
    هتل
    اکران: 05 مهر 1402
  • 77.5419 میلیارد تومان
    شهر هرت
    اکران: 22 تیر 1402
  • 59.6495 میلیارد تومان
    بچه زرنگ
    اکران: 02 شهریور 1402
  • 49.8288 میلیارد تومان
    ویلای ساحلی
    اکران: 23 آبان 1398
  • 49.4606 میلیارد تومان
    هاوایی
    اکران: 13 دی 1402
  • 25.0594 میلیارد تومان
    نارگیل 2
    اکران: 18 مرداد 1402
  • 24.7578 میلیارد تومان
    ورود خروج ممنوع
    اکران: 15 آذر 1402
  • 19.6814 میلیارد تومان
    سه کام حبس
    اکران: 05 اردیبهشت 1402
  • 19.4418 میلیارد تومان
    آهنگ دو نفره
    اکران: 30 فروردین 1402