آخرین تکنولوژی تلفن های هوشمند را کدام شرکت زودتر معرفی می کند، اندرویدی ها یا IOS ؟

تکنولوژی های
  • twiter
  • linked-in
  • whatsapp

ممکن است سئوالی که برای خیلی از کاربران پیش آمده است برای شما هم پیش آمده باشد، اینکه تکنولوژی های روز گوشی های هوشمند اول توسط کدام شرکت به بازار معرفی می شوند؟ در اصل کدام شرکت ها پرچمدار فناوری ها نوین در صنعت تلفن همراه هستند؟

شرکت کوالکام ادعا می کند گوشی های با سیستم عامل اندروید همیشه به گونه ای رفتار می کنند و اخبار مربوط به تلفن های خود را منتشر می کنند که گویی در جنگی تن به تن با سیستم عامل IOS هستند. کوالکوم معتقد است گاهی عباراتی که به عنوان « اولین » در تکنولوژی توسط شرکت های اندرویدی مطرح می شود درست نیست.

شاید حالا که زمان زیادی به رونمایی از آخرین محصولات اپل باقی نمانده است مروری بر این موضوع برای شما هم جالب باشد. به راستی اندرویدی ها جلوتر هستند یا اپل ؟

شرکت کوالکوم در پست وبلاگ خود در مورد شرکت های سازنده گوشی های هوشمند تحت سیستم عامل اندروید مطلبی منتشر کرد و از آنها به دلیل دستیابی به فناوری هایی که منجر شده این سیستم عامل پیشرو باشد تبریک گفت. فناروی هایی همچون شارژ بی سیم، سیستم های دوربین دوگانه، صفحه نمایش گوشی های هوشمند OLED، صفحه نمایش لبه به لبه و غیره در گوشی های اندرویدی به عنوان آخرین تکنولوژی معرفی شده اند.

تکنولوژی های

آیا سیستم عامل اندروید این تکنولوژی ها را برای اولین بار در دنیا به بازار معرفی کرده است؟ اگر شما نیز اخبار مختلف رسانه های مربوط به تکنولوژی را دنبال کنید و یا حتی اخباری که به عنوان شایعه یا خبر لو رفته منتشر می شود را دنبال کنید، متوجه می شوید که خبرهای جدیدی درباره آیفون جدید اپل مطرح شده است و همه آنچه یک کاربر گوشی ممکن است انتظار آنرا داشته باشد ، به نظر می رسد این گوشی می تواند تامین کند.

البته ناگفته نماند که برخی از ویژگی های ذکر شده در وبلاگ شرکت کوالکوم در حال حاضر در آیفون های قبلی دیده شده اند. اما معلوم نیست چرا وقتی این مشخصات بر روی گوشی های اندرویدی عرضه می شود نام پرچمدار یا « برای اولین بار » را به خود می گیرد !

شرکت های اپل و کوالکام در حال حاضر در حال حل اختلافات خود به صورت قانونی هستند. اختلاف این دو شرکت بر سر موضوعاتی همچون مجوزهای ثبت اختراع است. همان چیزی که اکنون کوالکوم دست روی آن گذاشته که بگوید اول اپل جلوتر بود یا اندرویدی ها؟ پس زیر سئوال بردن سیستم های اندرویدی توسط کوالکوم که خودش درگیر اختلافات حقوقی با اپل است زیاد هم دور از ذهن نیست. اکنون ساعاتی بیشتر به رونمایی محصولات جدید اپل باقی نمانده است .  کوالکوم سعی کرده در خبر منتشر شده اش نامی از اپل به صورت مستقیم نبرد ولی محتوای خبر به اپل هم مربوط می شود. کوالکوم در وبلاگ خود نوشته است :

اختراعات شرکت کوالکوم پایه و اساس بسیاری از فناوری های نوین است که امروز شاهد این تکنولوژی ها در گوشی های هوشمند اندرویدی و سایر پلتفرم ها هستیم.

 بله در این متن نام اپل به صورت مستقیم ذکر نشده است ولی اشاره به پلتفرم های دیگر چه مفهومی می تواند داشته باشد؟

شرکت شیائومی با معرفی گوشی های   Mix Xiaomi خود عصر نوینی را در گوشی های بی حاشیه به بازار معرفی کرد.  که امروز می بینیم گوشی های گلکسی نوت8 و گلکسی S8 و الجی V30 هم همین مسیر را طی می کنند. کوالکام به تقدیر و تشکر از گلکسی S8  برای معرفی اسکن عنبیه پرداخت ولی واقعا این فناوری در ابتدا مربوط به نوت 7 نبود ؟ !

البته کوالکوم فهرستی از آخرین تکنولوژی های مربوط به گوشی های اندرویدی تهیه کرده است ولی اعلام کرده که لیست به هیچ وجه دقیق و کامل نیست. ممکن است برخی مطالب آن به درستی درج نشده باشد و یا بد مطرح شده باشد. تهیه لیست گویی با عجله انجام شده است. مثلا کوالکوم اشاره می کند که گوشی الجی  V30 اولین گوشی نیست که بلوتوث 5 دارد چون پیش از الجی گوشی های  Galaxy S8 و Note 8 بلوتوث 5 را معرفی کرده بودند.  احتمالا سامسونگ نیز با G Flex 2 الجی، در مورد فناوری OLED  اختلاف نظرهایی دارد.  به نظر می رسد کوالکوم فکر می کند HTC One M7 دارای سیستم دو دوربین است؛ ولی مبدع این تکنولوژی هم باز مشخص نیست. شاید کوالکوم قصد دارد در همه گوشی ها مرجع اصلی تکنولوژی را معرفی کند و بگوید واقعا کدام شرکت پیشرو بوده و تکنولوژی واقعا متعلق به چه کسی است ؟ و البته ردپای خودش را در فناوری های نوین به بقیه نشان بدهد!

با این حال، پاسخ به این سئوال که کدام شرکت ابتدا تکنولوژی را معرفی کرده و یا این تکنولوژی متعلق به کدام شرکت است کمی سخت است. گوشی های اندرویدی قطعا برای اولین بار خیلی از فناوری ها را مورد استفاده قرار داده اند. پاسخ به طرح چنین موضوعی اپل این است که قصد ندارد همیشه اولین باشد و گاهی تنها ویژگی هایی را به صورت استاندارد تغییر داده و به روز رسانی کرده است. در اصل اپل خودش در این باره ادعایی ندارد. البته بهتر بود شرکت کوالکوم نیز کمی بیشتر و عمیق تر روی ویژگی های و تکنولوژی های نوین گوشی های هوشمند دور می زد و بعد چنین لیستی را منتشر می کرد. به نمایش گذاشتن تغییرات سخت افزاری نیاز به زمان بیشتری دارد.

البته خبر منتشر شده در وبلاگ کوالکوم با ضربه دیگری به شرکت اپل به پایان می رسد. شاید هم کوالکوم قصد خاصی نداشته و کلا این موضوع را در دنیای رقابتی گوشی های هوشمند مطرح کرده است.

ما با همکاری شرکای خود، در حال کار بر روی ارائه مجموعه ای از فناوری های نوین هستیم که عبارت «اولین» را برای آن به کار می بریم . فرقی نمی کند این محصول دستبندی در مچ دست شما باشد و یا گوشی همراه شما یا لنزی در چشمان شما باشد. ما در مورد نسل بعدی دستگاه های موبایل و سیستم های نوآورانه صحبت می کنیم. نسل بعدی محصولات را با همراهی و البته رقابت سازندگان اندرویدی و برای  دستگاه های پیشرو به شما معرفی می کنیم.  همانطور که پیش از این نیز برای شرکت های دیگری راه را هموار کردیم تا به بازار بیایند. 

منظور کوالکوم از جمله آخر این نوشته چیست ؟ چه شرکت هایی بوده اند که کوالکوم مسیر را برای آنها هموار ساخته است تا آن شرکت پیشرفت کند؟ آیا منظور کوالکوم اپل و رابطه آن شرکت با کوالکوم است؟

حال باید ببینیم با مسایلی که کوالکوم مطرح کرده است شرکت اپل ویژگی های جدید اپل 8،  و8 پلاس و ایکس را در مراسم این شرکت چگونه معرفی می کند.

 

 

{{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.rate)}}
تعداد رای: {{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.count)}} نفر
{{farsiNumber(n)}}
مقالات مرتبط
دیدگاه شما
captcha
جدول فروش فیلم ها
  • 956.366 میلیارد دلار
    Oppenheimer
    اکران: 21 جولای 2023
  • 571.721 میلیارد دلار
    Wonka
    اکران: 15 دسامبر 2023
  • 423.489 میلیارد دلار
    Aquaman and the Lost Kingdom
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 221.893 میلیارد دلار
    Migration
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 206.185 میلیارد دلار
    Trolls Band Together
    اکران: 17 نوامبر 2023
  • 156.771 میلیارد دلار
    Killers of the Flower Moon
    اکران: 19 اکتبر 2023
  • 151.782 میلیارد دلار
    Anyone But You
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 92.691 میلیارد دلار
    Mean Girls
    اکران: 12 ژانویه 2023
  • 89 میلیارد دلار
    Wish
    اکران: 22 نوامبر 2023
  • 51.6558 میلیارد دلار
    The Boys in the Boat
    اکران: 25 دسامبر 2023
  • 314.343 میلیارد تومان
    فسیل
    اکران: 22 اسفند 1401
  • 248.7 میلیارد تومان
    هتل
    اکران: 05 مهر 1402
  • 77.5419 میلیارد تومان
    شهر هرت
    اکران: 22 تیر 1402
  • 59.6495 میلیارد تومان
    بچه زرنگ
    اکران: 02 شهریور 1402
  • 49.8288 میلیارد تومان
    ویلای ساحلی
    اکران: 23 آبان 1398
  • 49.4606 میلیارد تومان
    هاوایی
    اکران: 13 دی 1402
  • 25.0594 میلیارد تومان
    نارگیل 2
    اکران: 18 مرداد 1402
  • 24.7578 میلیارد تومان
    ورود خروج ممنوع
    اکران: 15 آذر 1402
  • 19.6814 میلیارد تومان
    سه کام حبس
    اکران: 05 اردیبهشت 1402
  • 19.4418 میلیارد تومان
    آهنگ دو نفره
    اکران: 30 فروردین 1402