5 دلیل برای اینکه چرا LG V30 از Samsung Galaxy Note 8 بهتر است

V30
  • twiter
  • linked-in
  • whatsapp

V30

V30 کمپانی ال جی و Galaxy Note 8 کمپانی سامسونگ هر دو از پرچمداران دو کمپانی بزرگ کره ای هستند. هم ال جی و هم سامسونگ سرمایه گذاری زیادی روی این دو گوشی کرده اند و بیشتر سال 2017 در دنیای تلفن های هوشمند شاهد رقابت و مقایسه ی LG V30 و Samsung Galaxy Note 8 بوده ایم. این رقابت در کره که خانه ی دو کمپانی سازنده است شدیدتر از هرجای دیگر است. علاوه بر اینکه هر دو گوشی تقریبا در مدت زمان مشابه منتشر شده اند، هر دو بسیار بزرگ، نیرومند و از نظر مالتی مدیا پیشرفته هستند. کسانی که در آستانه ی خرید تلفن هوشمند قرار دارند و یکی از این دو را مد نظر دارند، به احتمال فراوان به دیگری هم فکر کرده اند.

جدا از طرفداران ال جی بسیاری بر این عقیده اند که V30 گوشی بهتری است. اما V30 چه دارد که آن را از گوشی پرفروش و محبوب سامسونگ بهتر کرده است؟ بیایید نگاهی به دلایل بهتر بودن V30 ال جی نسبت به Galaxy Note 8 بیاندازیم.

 

 

پشتیبانی از فناوری صوتی Hi-Fi quad DAC/MQA

اگر صدای تلفن همراه برای شما اهمیت زیادی دارد باید بدانید که V30 ال جی تجربه ی منحصر به فردی از صدا به شما می دهد که با هیچ تلفن هوشمند دیگری قابل مقایسه نیست. سامسونگ یکی از معدود تولید کنندگان بزرگ موبایل است که هنوز در محصولات خود از ورودی استاندارد هدفون استفاده می کند و Note 8 هم از این قاعده مستثنا نیست اما این گوشی هیچ ویژگی خاصی در زمینه ی پخش صوتی ندارد و به طور کلی سامسونگ هرگز توجه خاصی به این مساله نداشته است. در مقابل V30 ال جی مجهز سیستم Hi-Fi quad DAC است که یک نوع 32 بیتی از خانواده ی فناوری های ESS می باشد. سیستم صوتی V30 شباهت زیادی به نوع قبلی خود یعنی گوشی V20 دارد و تفاوت آن در داشتن آپشن های بیشتر است.

اگر با فواید فناوری صوتی quad DAC آشنا نیستند خوب است بدانید که این فناوری صدای بلند و با کیفیتی ایجاد می کند و باعث می شود میزان اغتشاش و نویز در سیگنال صوتی کاهش پیدا کند. قابلیت دیگر این فناوری گسترده تر کردن رنج دینامیکی صدا است. برای اینکه تفاوت صدای گوشی های مجهز به این فناوری را متوجه شوید نیازی به هدفون های پیشرفته و گران قیمت ندارید. اما اگر کیفیت صدا برای شما بسیار مهم است و از هدفون های پیشرفته استفاده می کنید باید بدانید که V30 توانایی کار با هدفون های امپدانس بالا را دارد و این هدفون ها بهترین تجربه ی ممکن را به شنونده می دهد.

V30 آپشن های مختلفی دارد که مربوط به تنظیمات صدا و فیلترهای دیجیتالی گوشی هستند. این آپشن ها آنقدر سریع و راحت هستند که می توانید به کمک آن ها صدای V30 کاملا مطابق سلیقه ی شخصی خود تغییر دهید. به کمک تنظیمات صوتی این گوشی می توانید از بین حالت نرمال، تقویت شده، دقیق و زنده یکی را انتخاب کنید و فیلتر دیجیتالی گوشی به شما گزینه هایی مانند صدای فراگیر، طبیعی و شفاف می دهد. درست مانند V20 که سال گذشته منتشر شد در V30 هم امکان کنترل صدای کانال راست و چپ وجود دارد و رنج تغییر صدای این گوشی 75 تایی است.

V30 ال جی همچنین از MQA پشتیبانی می کند. MQA یک فرمت صوتی نسبتا جدید است که امکان گرفتن خروجی باکیفیت صدا و ذخیره ی آن در حجم کم را می دهد.

 

سنسور اثرانگشت

LG V30 و Samsung Galaxy Note 8 هر دو از سنسور تشخیص اثر انگشت برخوردار هستند، اما تفاوت آن ها در این است که V30 این عملیات را بهتر انجام می دهد. سنسور هر دو گوشی در قسمت پشتی تعبیه شده اما تنها ویژگی مشترک آن ها همین است. سنسور اثر انگشت گوشی ال جی در قسمت مرکزی پشت دستگاه قرار گرفته است. به همین خاطر دسترسی به آن آسان تر است. در حالی که سنسور اثر انگشت گوشی سامسونگ در سمت راست لنز دوربین دستگاه واقع شده و یکی از بدترین جاهای ممکن برای قرار دادن آن انتخاب شده است.

البته اگر مدتی از گوشی Note 8 استفاده کنید کم کم به جای سنسور اثر انگشت آن عادت می کنید. آنچه که سنسور گوشی ال جی را بسیار عالی کرده این است که دکمه ی پاور گوشی، سنسور اثر انگشت هم هست و دیگر نیازی به تعبیه ی دو دکمه ی جداگانه نیست. در حال حاضر دیگر ال جی تنها شرکتی نیست که از این ویژگی استفاده می کند، سونی هم از آن در محصولات جدید خود استفاده کرده، با این تفاوت که دکمه را در کنار دستگاه قرار داده است. سامسونگ برای بهتر کردن استفاده از سنسور Note 8، در آن تغییراتی نسبت به نمونه ی S8 به وجود اورده است. جای دکمه کمی برجسته تر است و با لمس کردن راحت تر پیدا می شود. علاوه بر این، در آخرین پرچمدار سامسونگ، مانیتور ضربان قلب و فلش دوربین جابه جا شده اند و بین سنسورهای دوربین و سنسور اثر انگشت قرار گرفته اند. هدف از این جا به جایی، تقسیم بندی تجهیزات پشت گوشی است. البته از دید بسیاری از کارشناسان این کار سامسونگ تنها یک چاره ی موقتی است تا این کمپانی راهی برای جایگذاری سنسور اثر انگشت در صفحه نمایش یا مکان مناسب تر پیدا کند.

V30

 

فیلم برداری

یکی دیگر از ویژگی های سری V شرکت LG که هنوز رقیبی برایش پیدا نشده قابلیت های ضبط ویدئوی دوربین این گوشی ها است. ال جی از گوشی V10 خود کنترل های دستی را به بط ویدئویی گوشی های خود اضافه کرده است که با گذشت زمان در V30 بسیار نیرومندتر شده اند. برجسته ترین قابلیت اضافه شده در این زمینه، فیلم برداری در فرمت log است. این ویژگی در دوربین های دیجیتال تک لنزی بازتابی (DSLR) و دوربین های بی آینه وجود دارد. فرمت log تصاویری بسیار صاف تولید می کند که میزان رنگ در آن ها اندک است. این مساله امکان ویرایش گسترده روی عکس را فراهم می کند و می تواند فرآیندهای درجه بندی رنگ و تصحیح رنگ خوبی روی تصاویر به دست آمده از آن انجام داد. فرمت log همچنین رنج دینامیکی بزرگ تری ایجاد می کند و باعث می شود جزییات تصویر در سایه و نور بسیار دقیق تر ثبت می شود.

یکی دیگر از ویژگی های کاربردی نرم افزار فیلم برداری V30 انواع تقسیم بندی های صفحه است که به آن LUT می گویند. این ویژگی به کاربر امکان می دهد از دید مشخص و مورد نظر خود تصویر برداری کند. نقطه ی زوم دوربین هم به خوبی طراحی شده و می توان بی دردسر روی هر ناحیه یا فریمی زوم کرد، در حالی که در بیشتر دوربین ها تنها می توان در راستای طول یا روی مرکز نما زوم کرد. چه بخواهید تصاویر روزانه و عادی بگیرید یا بخواهید شاهکار سینمایی خلق کنید، V30 بهترین تلفن هوشمندی است که امکان این کار را به شما می دهد.

V30

 

لنز زاویه پهن

LG V30 و Samsung Galaxy Note 8 هر دو مجهز به دوربین دوگانه هستند اما سنسور دوم گوشی V30 یک لنز زاویه پهن است که پهنه ی بزرگ تری از نما را در خود جای می دهد. از طرف دیگر لنز تله فوتوی Note 8 تنها امکان زوم 2X را فراهم می کند. هر دو لنز کاربردهای خاص خود را دارند اما اگر قرار باشد بین لنز زاویه پهن و لنز تله فوتو انتخاب کنیم، اولی مسلما انتخاب بهتری است زیرا گوناگونی قابلیت های آن بیشتر است. اگر زیاد سفر می کنید و در سفرهای خود عکس می گیرد، داشتن لنز زاویه پهن در وسیله ای مانند تلفن همراه برای شما موهبتی عالی است. علاوه بر این، داشتن لنز زاویه پهن امکان گرفتن تصویر از چشم اندازهای طبیعی و معماری بزرگ را به شما می دهد و دیگر لازم نیست برای جای دادن گروهی از مردم در یک فریم به دردسر بیفتید. این لنز شما را از میله ی گرفتن سلفی هم بی نیاز می کند. میدان دید بزرگ این لنز نیاز شما به دور شدن از شیئی که می خواهید از آن عکس بگیرید را رفع می کند.

پیش از رونمایی از گوشی Moto X4 موتورولا، لنز پهن قابلیتی منحصر به کمپانی ال جی بود. بیشتر تولید کنندگان عمده ی تلفن هوشمند برای لنز ثانویه ی دوربین های خود یا از لنز تله فوتو استفاده می کنند و یا از لنز تک رنگ (مونوکروم). با این وجود، لنز زاویه پهن هنوز هم بیشتر با تلفن های هوشمند ال جی شناخته می شود.

 

قیمت

آخرین آیتم برتری محصول ال جی که یکی از مهم ترین آیتم ها هم هست قیمت گوشی می باشد. قیمت در واقع بزرگ ترین دلیلی است که چرا LG V30 بر Samsung Galaxy Note 8 برتری دارد. هنوز هیچ اعلام رسمی ای در مورد قیمت V30 انجام نشده است اما شایعات که در دنیای فناوری اغلب درست از آب درمی آیند خبر از رنج 700 دلاری برای نسخه ی 64 گیگابایتی این گوشی می دهند. اوج رنج قیمت هایی که در مورد V30 به گوش می رسد 750 دلار است. با این حساب V30 حدود دویست دلار (750 هزار تومان) از رقیب گلکسی خود ارزان تر است. این اختلاف قیمت آنقدر بزرگ هست که طیف گسترده ای از خریداران را از سامسونگ به سمت ال جی بکشاند.

 

 

فهرست دلایل برتری LG V30 بر Samsung Galaxy Note 8 را مرور کردیم. شما کدامیک را انتخاب کرده اید؟ آیا از انتخاب خود راضی هستید؟ نظر شما در مورد برتری V30 بر Note 8 چیست؟ اگر در آینده بخواهید یک گوشی هوشمند بخرید انتخاب شما کدام است؟

V30

 

{{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.rate)}}
تعداد رای: {{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.count)}} نفر
{{farsiNumber(n)}}
مقالات مرتبط
دیدگاه شما
captcha
دیدگاه کاربران1 دیدگاه
avatar
سعید
.
21 شهریور 1396، 22:26
پاسخ
0
0
تا وقتی سنسور عنبیه هست تو سه سوت قفل رو باز میکنه کار اثر انگشت نداریم .من اس8 دارم اصلا اثر انگشت رو یبارم وارد نکردم تو گوشی.بعدش گفتین 5تا این که دو مورده
جدول فروش فیلم ها
  • 956.366 میلیارد دلار
    Oppenheimer
    اکران: 21 جولای 2023
  • 571.721 میلیارد دلار
    Wonka
    اکران: 15 دسامبر 2023
  • 423.489 میلیارد دلار
    Aquaman and the Lost Kingdom
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 221.893 میلیارد دلار
    Migration
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 206.185 میلیارد دلار
    Trolls Band Together
    اکران: 17 نوامبر 2023
  • 156.771 میلیارد دلار
    Killers of the Flower Moon
    اکران: 19 اکتبر 2023
  • 151.782 میلیارد دلار
    Anyone But You
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 92.691 میلیارد دلار
    Mean Girls
    اکران: 12 ژانویه 2023
  • 89 میلیارد دلار
    Wish
    اکران: 22 نوامبر 2023
  • 51.6558 میلیارد دلار
    The Boys in the Boat
    اکران: 25 دسامبر 2023
  • 314.343 میلیارد تومان
    فسیل
    اکران: 22 اسفند 1401
  • 248.7 میلیارد تومان
    هتل
    اکران: 05 مهر 1402
  • 77.5419 میلیارد تومان
    شهر هرت
    اکران: 22 تیر 1402
  • 59.6495 میلیارد تومان
    بچه زرنگ
    اکران: 02 شهریور 1402
  • 49.8288 میلیارد تومان
    ویلای ساحلی
    اکران: 23 آبان 1398
  • 49.4606 میلیارد تومان
    هاوایی
    اکران: 13 دی 1402
  • 25.0594 میلیارد تومان
    نارگیل 2
    اکران: 18 مرداد 1402
  • 24.7578 میلیارد تومان
    ورود خروج ممنوع
    اکران: 15 آذر 1402
  • 19.6814 میلیارد تومان
    سه کام حبس
    اکران: 05 اردیبهشت 1402
  • 19.4418 میلیارد تومان
    آهنگ دو نفره
    اکران: 30 فروردین 1402