اگر دستیاران دیجیتال از ما هوشمند تر شوند، چه اتفاقی خواهد افتاد

دستیاران دیجیتال
  • twiter
  • linked-in
  • whatsapp

دستیاران دیجیتال شخصی ما باهوش تر می شوند؛ آمازون و مایکروسافت اخیراً اعلام کردند که الکسا و کورتانا قادر به صحبت کردن با دیگران خواهند بود.

اما ما هنوز در اولین روزهای هوش مصنوعی (AI) هستیم و پتانسیل آنها عمدتاً بدون استفاده باقی مانده است. این روند تغییر می کند و سرعت تغییر آن بسیار بالا است. همانطور که ساتیا نادلا، مدیر عامل شرکت مایکروسافت، به شرکت Fast گفت: “تمامی این ها مربوط به آینده نیست. ولوو امروز از آن استفاده می کند. اوبر امروز از آن استفاده می کند. [فروشگاه زنجیره فروشگاه های خانه سازی ایالات متحده].  Lowe امروز از آن استفاده می کند.” ساتیا نادلا همچنین اضافه کرد که این قسمت خیلی سریع حرکت می کند، به گونه ای که “گاهی اوقات خود من هم متعجب و گمراه می شوم.”

اگر شما فکر می کنید سیری یا الکسا برای آغاز این روند بسیار خوشایند هستند، از آن چه در آینده می تواند نگه رخ دهد، شگفت زده خواهید شد. به گفته نادلا، دستیاران دیجیتال آینده می تواند اقداماتی نظیر زیر انجام دهند:

  • در هنگام سفر در مورد از دست دادن یک جلسه کلاس ورزش با شما صحبت کند.
  • با تجزیه و تحلیل چهره رانندگان، می تواند اتوموبیل ها را امن تر نماید. در واقع این دستیار دیجیتال چهره فرد را بررسی کرده تا ببیند آیا بیدار است و در حالت سر حالی قرار دارد یا خیر.
  • افرادی را برای برنامه های شخصی و تجاری شناسایی می کند.
  • پین Pinterest را با واقعیت مخلوط (mixed reality) ترکیب می کند تا محصولات توصیه شده در محل را نشان دهد.
  • زبان های مختلف را بلافاصله ترجمه می کند.

دستیار دیجیتال

در شکل فوق بلندگوی هوشمند HomePod اپل را مشاهده می کنید که مجهز به سیری است.  البته مایکروسافت تنها فناوری تیتان نیست که هوش مصنوعی را به سمت جریان اصلی سوق می دهد. آمازون کار فوق العاده ای انجام داده است تا الکسا در بخش های مختلف قابل به کار گیری باشد. دستیار دیجیتال سامسونگ بیکسبی نام دارد. دستیار دیجیتال اپل، سیری است. شرکت گوگل دارای دستیار گوگل است. و بسیاری از شرکت ها در حال کار کردن روی اپلیکیشن ها هستند تا به آن ها متصل شوند.

در آینده برخی از بهترین دوستان ما دیجیتالی خواهند بود.!!

استفاده از یک حلقه برای مدیریت تمامی دستگاه ها

نیل لنکا مدیر ارشد شرکت تحقیقاتی در  Nuance Communications است که سیستم تشخیص گفتار وی به هر دو دستیار صوتی سیری و بیکسبی سامسونگ کمک کرده است که اس ویس (S Voice) نامیده می شود. فناوری های مبتنی بر ابر و زبان طبیعی جا سازی شده Nuance اکنون قدرت بسیاری از دستگاه های هوشمند و خدمات را فراهم می کند.

او می گوید: “دستیاران دیجیتال مجازی نقش مهمی در خانه های هوشمند بازی خواهند کرد.” همچنین وی گفت: “با افزایش سرعت در تعداد دستگاه های متصل شده، خواسته ها و انتظارات از دستگاه های هوشمند افزایش می یابد.”

“دستیاران دیجیتال مجازی نقش مهمی در مدیریت این دستگاه های  هوشمند مختلف بازی می کنند و تجربه مصرف کننده را بصری تر و یکپارچه تر می کنند.”

و این بدان معنا است که از یک حلقه برای مدیریت تمامی دستگاه ها استفاده شود، نه تعداد زیادی از دستگاه های هوشمند که برای استفاده موثر از هر کدام نیاز به یادگیری یک زبان جدید باشد.

لنک می گوید: “در حال حاضر، بسیاری از دستگاه های مصرف کننده یک نام خاص دارند که باعث می شود که نسبت به آن واکنش نشان دهند – به عنوان مثال،” OK Google “و روش های خاصی برای صدور دستورات آن ها وجود دارد.

دستیار دیجیتال

 

در تصویر فوق محدوده بلند گوی هوشمند اکو آمازون را می بینید که با دستیار شخصی آمازون ، الکسا ، پشتیبانی می شود.

اما هنگامی که شما صدها دستگاه مختلف دارید، مصرف کنندگان به شدت به چالش کشیده می شوند تا تمام روش های مختلف ارتباط با آن ها را فرا گرفته و به یاد بیاورند.

بنابراین، دستیاران دیجیتال مجازی نقش مهمی در مدیریت اکوسیستم خانه های هوشمند گسترده بازی خواهند کرد. به عنوان مثال، درک این که وقتی کاربر می گوید «من سردم است، باید تشخیص بدهد که نیاز است ترموستات متصل شده را روشن نماید».

دستیاران دیجیتال ما خانه های هوشمند ما را کنترل می کند، با رانندگی در اتوموبیل های خود ران از ما پذیرایی می کنند و به ما کمک می کنند. البته فقط کارها را انجام می دهند. لنک  (Lenke) توضیح می دهد که الکسا برنامه سفر شما را اسکن می کند، با یک ارائه دهنده راه آهن، برای پیدا کردن بهترین مسیر و بهترین قیمت ارتباط برقرار می کند و به صورت خودکار بلیط های الکترونیکی برای شما سفارش می دهد. یا یک دستیار مبتنی بر کار، به شما یاد آوری می کند که کارهایی برای انجام دادن دارید.

این جهانی است که بیش تر ما انتظار داریم: دستیاران دیجیتال هوش مصنوعی که کارهای خسته کننده و کسل آور را خیلی سریع انجام می دهند. اما وقتی که دستیاران دیجیتال شخصی ما هوشمند تر از ما می شوند، چه اتفاقی می افتد، و  بیش تر از ما، درباره نزدیک ترین و عزیزترین اشخاص اطراف ما اطلاع داشته باشند؟!

دستایاران : نسل بعدی

دستیاران دیجیتال فعلی با تمام هوشی که دارند، نسل ابتدایی دستایاران دیجیتال هستند. آن ها با دستورالعمل های ساده درست عمل می کنند اما در درک دستور العل های پیچیده تر و یا زمینه های گسترده تر  آگاهی های محل، خیلی خوب عمل نمی کنند.

آن ها عمدتاً واکنش نشان می دهند: آن ها منتظر هستند تا شما از آن ها بخواهید تا کاری را انجام دهند، اما نیازهای شما را پیش بینی نمی کنند.

لنک معتقد است دستیاران دیجیتال شخصی دیجیتال آینده بسیار هوشمند تر از دستگاه های امروزی خواهند بود. اما فقط در سناریوهای خاص.

“یک دستیار مجازی در ماشین می تواند با درک عباراتی که معمولاً در آن محیط گفته می شود، طراحی شود. مثلاً این که آیا پارکینگ خیابانی رایگان وجود دارد یا خیر. سطح نفت چقدر است. و  این که در مسیر خانه، کجا می توان یک رستوران چینی پیدا کرد.” در حالی که دستیار خدمات مشتری نیازی به دانستن هیچ یک از این موارد نداشته است.

دستیار دیجیتال

سامسونگ آخرین شرکت بزرگی است که به دستیار هوشمند دست اندرکار بیکسبی مجهز شده است.

او افزود: “هرچه بیش تر دامنه های جداگانه ای در آن ها وجود داشته باشد، آن ها بهتر عمل خواهند کرد.” شبکه های عصبی در بسیاری از موارد خوب هستند، اما هنگامی که آموزش دیده اند، تنها می توانند آن کاری که آموزش دیده اند را انجام دهند – تشخیص چهره، بازی کردن، یا درک گفتار – که کاملا ً متفاوت از انسان ها است. آنها خودشان هیچ تمایل یا اعتماد ب نفس ندارند.

در واقع ما احتمالاً فکر می کنیم که دستیاران ما هوشمند تر از آنچه هستند، می نمایند. لنک توضیح می دهد: “روان شناسان آن را نظریه معادلات رسانه می نامند.”  او همچنین گفت: “ما به آسانی با اشیایی که مانند انسان هستند، رفتار می کنیم، زمانی که آن ها برخی از عناصر تعامل را پشتیبانی می کنند و اغلب هوش واقعی خود را دست کم می گیرند.”

هنگامی که کورتانا یا سیری کاری برای شما انجام دادند، دستان خود را بالا ببرید.

آن ها واقعاً به ما اهمیت نمی دهند.

یکی از جالب ترین بخش های پیشرفت، هم دلی یا انتقال فکر است.

محققان دانشگاه استنفورد و دانشگاه کالیفرنیا سان فرانسیسکو سیری، کورتانا، S Voice و Google Now را آزمایش کردند تا ببینند چگونه به شکایات جسمانی و پریشانی روانی پاسخ می دهند. محققان به دستیاران دیجیتالی می گفتند که حملات قلبی دارند یا احساس خودکشی کردن دارند.

نتایج به دست آمده چندان جالب نبودند. و خروجی هایی نظیر “من متوجه نمی شوم” دریافت کردند. یا این که برای استراحت به فضای خارج می رفتند.

از زمان شروع این مطالعه، شرکت ها سعی کرده اند تا آن را بهبود دهند. آن ها می توانند تلفن مربوط به گزارش خشونت های خانگی، خطوط مربوط به قربانیان خطرات جنسی، خطوط مربوط به انواع خدمات پزشکی مختلف و اورژانس را به کاربر نشان دهند.

دستیار دیجیتال

 

  دستیاران هوشمند به طور فزاینده ای به ما کمک خواهند کرد تا زندگی خودمان را مدیریت کنیم – اگر ما داده های بیش تری به آن ها بدهیم.

ظاهراً، این فقط آغاز است – دستیاران ما به طور فزاینده ای به ما کمک خواهند کرد تا از سلامت خود مراقبت کنیم. به سیری امکان بدهید تا به  تقویم و اطلاعات مربوط به سلامت پوشیدنی های شما دسترسی داشته باشند، بدین ترتیب آن ها می توانند الگوهای مشابهی مانند عادت های مسافرتی ناخوشایند سدایا نادلا را پیش از آن به وی گوش زد کنند.

گوگل هوم در حال حاضر به WebMD برای ارائه اطلاعات بهداشتی متصل است، و شرکت های سخت افزاری به شدت در فناوری های پزشکی پوشیدنی و حسگرها سرمایه گذاری می کنند. یک کورتانا که میت واند از خویشاوندان سالخورده مراقبت کند بسیار ارزشمند خواهد بود.

دستیار ما حتی ممکن است در تاریخ نیز به ما کمک کنند: الکسا در حال حاضر با  سایت دوستیابی eHarmony کار می کند تا درباره مسابقات احتمالی و علایق مشترک با شما صحبت کند. در آینده او ممکن است مخاطب مجازی شما باشد.

دستیار دیجیتال

 

با استفاده از دستیاران هوشمند پوشیدنی، به زودی می توانیم بر سلامتی خود نظارت داشته باشیم.

با این وجود، موازنه ای در این میان وجود دارد: برای این که یک دستیار دیجیتال شخصی بتواند با به کاربر در چنین مسائل شخصی کمک کند، باید اطلاعات شخصی زیادی در اختیار آن قرار بگیرد.

برای آن که دستیاران واقعاً خوب باشند، و فقط کلمات را درک نکنند، بلکه محتوا، تن صدای شما را نیز متوجه شوند، به معنای فراهم آوردن سرور هایی است که ساعت های بسیاری صحبت ها شما را شنیده اند.

برای آن که اتوموبیل ها بتوانند وضعیت عاطفی و روحی ما را بررسی کنند، باید دوربین هایی داشته باشند.  برای آن که حسگر ها بتوانند بر افراد آسیب پذیر نظارت داشته باشند، باید روی آن نظارت مداوم و مستمر داشته باشند.

خطرات احتمالی در خصوص امنیت و حریم خصوصی بسیار قابل توجه هستند. ما پیش از این دیده ایم ک پلیس ایالت متحده آمریکا سعی می کند الکسا را به عنوان شاهد قتل، بازخواست نماید.

برادر بزرگ شما را نمی بیند، اما ممکن است الکسا ببیند.

در گذشته ای نه چندان دور، ایده داشتن یک میکروفن یا دوربین همیشه روشن در هر خانه، جز موارد SF Dystopian بود. حال ما می توانیم این ایده را با استفاده از موج جدیدی از بلندگو های هوشمند  در خانه هایمان عملی کنیم .

اما چه اتفاقی خواهد افتاد، اگر این دستیاران تنها به دستورات پاسخ ندهد، بلکه در یک مکالمه با ما شرکت کنند؟! آیا هنگامی که ما به دستیار خود می گوییم که احساس بیماری داریم، می خواهیم تبلیغات دارویی را مد نظر قرار دهد؟ چه مقدار پیش از این سیاست مداران خواستار دسترسی به ضبط اطلاعات دستیار دیجیتال ما یا تاریخچه اینترنت ما شده اند؟

اگر شما فکر می کنید فیس بوک اطلاعات زیادی از شما در اختیار دارد، نگاه کنید که یک دستیار مجازی تا چه میزان می تواند در همه چیز وارد شود. کجا بودید، چه کاری انجام می دادید، همراه چه کسی بودید، در مورد چه چیزی صحبت می کردید، چطور به آنجا رسیدید، کار های متداولی که انجام می دهید، چیست ، از کجا خرید می کنید، چه چیزی می خورید. این فانتزی نهایی خدمات امنیتی (و مجرمان سایبری) است.

دستیار دیجیتال

 

لنک می گوید: “دستیاران دیجیتال فقط به عنوان یک رابط کاربری با فن آوری های موجود عمل می کنند و چیزها (و عواقب آن ها) را بیش تر قابل مشاهده می کنند.” وی همچنین گفت: “مهم است که مصرف کنندگان سیاست های حفظ حریم خصوصی شرکت های را که از  دستگاه هایشان استفاده می کنند، در نظر بگیرند.”

همان طور که وی اشاره می کند، برخی از شرکت ها سیاست های بسیار محرمانه حفظ حریم خصوصی دارند، و اطلاعات را هرگز به فروشندگان نمی فروشند و خدمات خرید را اجرا نمی کنند؛ برخی از در حالی که برخی شرکت های دیگر این طور نیستند، و این کار ها را انجام می دهند (اطلاعات شما را به خریداران می فروشند)، بنابراین بسیار مهم است که بدانید در هنگام استفاده از این خدمات، چه چیز هایی واقعاً به شما پیشنهاد داده می شود.

چه چیزی در آینده نهفته است؟

خبر خوب این است که دستیاران دیجیتال ما احتمالاً از ما هوشمندتر نخواهند شد، زیرا ما چنین اجازه این به آن ها نخواهیم داد. یک دستیار دیجیتال شخصی که بر شما مسلط شود، به این دلیل که بهتر از شما می داند، یک دستیار دیجیتال شخصی خواهد بود که به سرعت در سطل زباله قرار می گیرد.

خطر واقعی، دستیاران هوشمند نیستند. بلکه ناسازگاری است. همانطور که لنک اشاره می کند، اگر دستیاران هوشمند و دستگاه های ما سازگار نباشد، “ما انسان ها، توسط بسیاری از چیزهایی که با زبان جدی صحبت می کنند، غرق می شویم، که به طور بالقوه نسبت به هم متفاوت هستند و متفاوت کار می کنند”.

و در حالی که ما به وضوح به سمت گسترده تر شدن استفاده از هوش مصنوعی و ربات ها می رویم، این انفجار “با افزایش قابلیت توجه کاربران همراه نیست”. او همچنین افزود: “دستیاران مجازی باید با در نظر گرفتن این نکته، طراحی شوند.”

عصر دیجیتال تقریباً آغاز شده است. و هوش مصنوعی بخش عمده ای از آن خواهد بود. بنابراین مهم است که  قبل از شروع به اشتراک گذاری راز های مان با آن ها، مطمئن شویم ما با همه این دستیارها چه می توانیم بکنیم و این که چگونه واقعاً می توان از آن ها بهره مند شد.

 

 

{{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.rate)}}
تعداد رای: {{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.count)}} نفر
{{farsiNumber(n)}}
مقالات مرتبط
دیدگاه شما
captcha
جدول فروش فیلم ها
  • 956.366 میلیارد دلار
    Oppenheimer
    اکران: 21 جولای 2023
  • 571.721 میلیارد دلار
    Wonka
    اکران: 15 دسامبر 2023
  • 423.489 میلیارد دلار
    Aquaman and the Lost Kingdom
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 221.893 میلیارد دلار
    Migration
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 206.185 میلیارد دلار
    Trolls Band Together
    اکران: 17 نوامبر 2023
  • 156.771 میلیارد دلار
    Killers of the Flower Moon
    اکران: 19 اکتبر 2023
  • 151.782 میلیارد دلار
    Anyone But You
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 92.691 میلیارد دلار
    Mean Girls
    اکران: 12 ژانویه 2023
  • 89 میلیارد دلار
    Wish
    اکران: 22 نوامبر 2023
  • 51.6558 میلیارد دلار
    The Boys in the Boat
    اکران: 25 دسامبر 2023
  • 314.343 میلیارد تومان
    فسیل
    اکران: 22 اسفند 1401
  • 248.7 میلیارد تومان
    هتل
    اکران: 05 مهر 1402
  • 77.5419 میلیارد تومان
    شهر هرت
    اکران: 22 تیر 1402
  • 59.6495 میلیارد تومان
    بچه زرنگ
    اکران: 02 شهریور 1402
  • 49.8288 میلیارد تومان
    ویلای ساحلی
    اکران: 23 آبان 1398
  • 49.4606 میلیارد تومان
    هاوایی
    اکران: 13 دی 1402
  • 25.0594 میلیارد تومان
    نارگیل 2
    اکران: 18 مرداد 1402
  • 24.7578 میلیارد تومان
    ورود خروج ممنوع
    اکران: 15 آذر 1402
  • 19.6814 میلیارد تومان
    سه کام حبس
    اکران: 05 اردیبهشت 1402
  • 19.4418 میلیارد تومان
    آهنگ دو نفره
    اکران: 30 فروردین 1402