آموزش فلش کردن گوشی های شیائومی | چگونه گوشی Xiaomi را فلش کنیم؟

فلش کردن گوشی شیائومی / راهنمای فلش گوشیهای شیائومی
  • twiter
  • linked-in
  • whatsapp

برخی اوقات ممکن است جدیدترین نسخه رام گوشی شما به موقع و همزمان با عرضه جهانی برایتان منتشر نشود تا بتوانید از طریق تنظیمات خود گوشی آن را بدون دردسر دانلود و نصب کنید. یا ممکن است گوشی شما رام چین داشته باشد. در این مواقع با فلش كردن گوشي شیائومی (Xiaomi) خود و فلش زدن رام درست، می‌توانید مشکل را حل کنید.

فلش زدن گوشی به دقت زیادی نیاز دارد. بنابراین اگر زیاد بااین کار آشنا نیستید یا اینکه می‌ترسید به گوشی آسیب وارد کنید بهتر است آن را به افراد متخصص بسپارید. اما اگر می‌خواهید خودتان این کار را انجام دهید با این اموزش فلش كردن گوشي شیائومی همراه پلازا باشید.

فهرست مطالب

فلش كردن گوشي شیائومی ؛ چگونه گوشی Xiaomi را فلش کنیم؟

برای نصب رام رسمی و گلوبال روی گوشی شیائومی که از قبل رام گلوبال روی آن نصب شده است احتیاجی به آنلاک‌کردن بوت‌لودر ندارید و می‌توانید مستقیما به مرحله دوم بروید. اما اگر گوشی شما رام چینی دارد و می‌خواهید رام جهانی رویش نصب کنید، باید حتما بوت‌لودر را از قبل آنلاک کرده باشید. اگر می‌خواهید از رام چین به رام گلوبال مهاجرت کنید و به‌دنبال اموزش فلش كردن گوشي شیائومی بدون آنلاک کردن بوت‌لودر در کامپیوتر هستید، باید به اطلاعتان برسانیم که چنین کاری امکان‌پذیر نیست.

بوت‌لودر زمانی که گوشی را روشن می‌کند، دستگاه را بررسی کرده و مطمئن می‌شود که سیستم‌عامل درست روی آن نصب است. با آنلاک کردن آن، شما می‌توانید سیستم‌عامل اولیه را با یک نسخه دیگر جایگزین کنید. با این حال بسیاری از تولیدکنندگان گوشی‌های اندرویدی، چنین کاری را توصیه نمی‌کنند و به همین خاطر هم اکثر گوشی‌های آن‌ها با بوت‌لودر قفل شده به‌فروش می‌رسند. مهمتر اینکه به محض آنلاک کردن بوت‌لودر نیز گارانتی گوشی شما باطل خواهد شد.

فلش كردن گوشي شیائومی / اموزش فلش كردن گوشي شیائومی

شیائومی هم گوشی‌هایش را با بوت‌لودر قفل شده به‌فروش می‌رساند. به همین خاطر اگر گوشی خریداری کردید که بوت‌لودر آن آنلاک شده بود، شک نداشته باشید که قبلا فردی در سیستم‌عامل آن تغییراتی ایجاد کرده است. شیائومی با قفل کردن بوت‌لودر و سخت کردن فرایند آنلاک کردن آن، قصد دارد مانع از خرید گوشی‌هایش در داخل چین و فروش آن‌ها در بازارهای جهانی با قیمت بالاتر، توسط سودجویان شود.

همچنین بخوانید :

به همین خاطر هم فرایند باز کردن بوت‌لودر شیائومی کمی سخت‌تر از دیگر کمپانی‌ها است. برای انجام اینکار شما ابتدا باید با گوشی وارد حساب Mi خود شوید و یک سیم‌کارت فعال هم در گوشی داشته باشید. همچنین آنلاک کردن بوت‌لودر می‌تواند گوشی شما را در برابر بدافزارها، آسیب‌پذیرتر کند و هرکسی که گوشی شما را در دست داشته باشد می‌تواند رمزعبور شما را دور زده و یک سیستم‌عامل جدید روی گوشی نصب کند. افزون بر این دیگر نمی‌توانید از ابزار Find device نیز استفاده کنید.

از این طریق میتوانید با خیالی آسوده پرفروش ترین گوشی شیائومی را نیز فلش کنید و نیازی به پرداخت هزینه نداشته باشید.

آیا بوت‌لودر را می‌توانیم دوباره قفل کنیم؟

اگر یک رام گلوبال را در یک گوشی که رام چین داشته فلش کرده باشید، یا برعکس، با قفل کردن مجدد بوت‌لودر دستگاه شما بریک خواهد شد. اما اگر فقط بوت‌لودر را باز کرده و بعد بخواهید دوباره آن را قفل کنید، مشکلی پیش نمی‌آید. با این حال حتما حواستان باشد که با آنلاک کردن بوت‌لودر تمام اطلاعات شما پاک می‌شود.

همچنین اگر بخواهید یک رام گلوبال را در یک گوشی با رام چین فلش کنید، بوت‌لودر گوشی شما برای همیشه باز خواهد ماند. در این حالت علاوه بر ریسک‌های امنیتی ممکن است برخی برنامه‌ها نیز به خوبی در گوشی شما اجرا نشوند. فارغ از بحش آموزش پیشنهاد می شود نیم نگاهی به بهترین گوشی های شیائومی بین 8 تا 9 میلیون نیز داشته باشید.

1. آنلاک کردن بوت‌لودر برای فلش زدن گوشی Xiaomi

حالا که تمام نکات مهم را گفتیم، نوبت به پاسخ دادن به سوال “چگونه گوشی شیائومی را فلش دستی کنیم؟” می‌رسد.

همانطور که گفتیم، برای آنلاک‌ کردن بوت‌لودر باید از گوشی وارد حساب Mi خود شوید. همچنین شماره تلفن خود را نیز باید به حساب می اضافه کرده باشید. سپس در گوشی به مسیر Settings > About Phone بروید

فلش كردن گوشي شیائومی / فلش زدن گوشی xiaomi

4 یا 5 بار روی MIUI Version بزنید تا پیام You are now a developer را مشاهده کنید.

فلش كردن گوشي شیائومی / اموزش فلش كردن گوشي شیائومی با کامپیوتر

حالا دوباره به صفحه تنظیمات برگردید و این بار گزینه Additional settings را انتخاب کنید.

فلش كردن گوشي شیائومی / اموزش فلش كردن گوشي شیائومی با کامپیوتر

سپس روی Developer options بزنید.

فلش كردن گوشي شیائومی / چگونه شیائومی را فلش کنیم

در صفحه بعدی، گزینه‌های OEM unlocking و USB Debugging را فعال کنید. حالا مطمئن شوید که از طریق گوشی وارد حساب Mi خود شدید و شماره تلفن سیم‌کارتی که درون گوشی دارید را هم به حساب خود اضافه کردید. سپس یک بار به مسیر Settings > About phone > System update بروید و مطمئن شوید، آخرین نسخه را دریافت کردید. وای‌فای را خاموش کرده و از دیتای سیم‌کارت استفاده کنید.

سپس دوباره به از تنظیمات به Additional settings و سپس Developer options بروید و این بار Mi Unlock status را انتخاب و روی Agree بزنید.

فلش زدن گوشی xiaomi / چگونه گوشی شیائومی را فلش دستی کنیم

در پنجره بعدی Add account and device را انتخاب کنید، سپس گوشی از شما می‌خواهد ارتباط اینترنت را قطع نکنید، از حساب Mi خارج نشوید و گوشی را نیز ریست فکتوری نکنید. روی Got it بزنید. در انتها پیام Added successfully. Mi Account is associated with this device now را مشاهده خواهید کرد.

در ادامه باید ابزار Mi Unlock Tool را روی کامپیوتر نصب کنید. این ابزار را از اینجا دانلود کنید. سپس آن را از حالت فشرده خارج و روی فایل miflash_unlock.exe کلیک کنید.

فلش كردن گوشي شیائومی / چگونه گوشی شیائومی را فلش کنیم

حالا وارد حساب Mi خود (همان حساب روی گوشی) شوید.

فلش زدن گوشی xiaomi / چگونه گوشی را فلش کنیم شیائومی

حالا برای ادامه مراحل فلش، گوشی شیائومی خاموش باید خاموش باشد. گوشی را خاموش کنید و سپس دکمه‌های پاور و کاهش صدا را نگه دارید تا وارد حالت فست‌بوت شوید.

فلش كردن گوشي شیائومی / چگونه شیائومی را فلش کنیم

سپس گوشی را به کامپیوتر متصل کنید. اگر برنامه گوشی را تشخیص نداد، به فولدر برنامه Mi Unlock Tool بروید و روی MiUsbDriver کلیک کنید تا درایوهای موردنیاز روی سیستم نصب شوند. وقتی برنامه گوشی شما را تشخیص داد، پنجره زیر برایتان به‌نمایش درمی‌آید.

فلش كردن گوشي شیائومی / اموزش فلش زدن گوشی شیائومی

از این مرحله به بعد دیگر راه بازگشتی ندارید. پس اگر پشیمان شدید همین جا باید این فرایند را متوقف کنید یا اگر از اطلاعات خود بکاپ تهیه نکردید، نسبت به انجام اینکار اقدام کنید. وقتی آماده بودید روی Unlock کلیک کنید. برنامه به‌شما هشدار می‌دهد که با اینکار تمام اطلاعات روی گوشی حذف می‌شود، روی Unlock anyway و دوباره روی Unlock anyway کلیک کنید. سپس فرایند آنلاک کردن بوت‌لودر آغاز خواهد شد.

فلش زدن گوشی xiaomi / اموزش فلش كردن گوشي شیائومی بدون کامپیوتر

در انتها پیام بالا را مشاهده می‌کنید که به اطلاع شما می‌رساند این فرایند با موفقیت صورت پذیرفته است. روی Reboot Phone کلیک کنید تا گوشی شما بوت شود. باما جهت معرفی بهترین گوشی های شیائومی از نظر دوربین همراه باشید.

2. دانلود رام جهانی ؛ نحوه فلش زدن گوشی شیائومی

قدم بعدی در این اموزش فلش زدن گوشی شیائومی، پیدا کردن رام مدنظرتان است. در مرحله بعد باید رام موردنظرتان برای گوشی را دانلود کنید. رام‌های شیائومی را می‌توانید از وبسایت‌های مختلفی دانلود کنید. یکی از منابعی که می‌توانید رام موردنظرتان را از آنجا دریافت کنید سایت MiFirm.net است.

کافی است در بالای صفحه و در کادر جستجو نام گوشی را وارد کنید. حتما باید نام و مدل گوشی خودتان را وارد کنید چرا که هر رامی روی هر گوشی جواب نمی‌دهد و باید مخصوص مدل و نسخه فست‌بوت گوشی شما باشد. برای مثال ما در اینجا Xiaomi 11T را وارد کردیم و همانطور که می‌بینید نسخه‌های مختلف رام این گوشی قابل دانلود است.

فلش كردن گوشي شیائومی / نحوه فلش زدن گوشی شیائومی

از زبانه زیر تصویر گوشی Global را انتخاب کنید. سپس از زبانه زیر این قسمت Fastboot Stable را انتخاب کنید. آخرین نسخه را انتخاب و روی گزینه Download کلیک کنید. به یک صفحه دیگر هدایت می‌شوید و در این صفحه با کلیک روی Download server Xiaomi می‌توانید رام را دانلود کنید. پس از اینکه کار دانلود فایل تمام شد، آن را از حالت فشرده خارج کنید. بهترین گوشی های تا 7 میلیون شیائومی شاید برای شما نیز مفید واقع شود که میتوانید در لیست شاهد گزینه های متنوعی باشید.

3. آموزش فلش زدن گوشی های شیائومی

فلش شیائومی با برنامه MiFlash Tool امکان پذیر است. در حقیقت این راه از تمام راه‌های فلش کردن گوشی شیائومی آسان‌تر است. این نسخه تنها از گوشی‌های شیائومی که تراشه آن‌ها ساخت کوالکام باشد پشتیبانی می‌کند. پیش از انجام این فرایند حتما از اطلاعاتتان پشتیبان تهیه کنید چرا که با این کار تمام اطلاعات شما حذف خواهد شد. علاوه بر این مطمئن شوید گوشی حداقل 70 درصد شارژ دارد. برای فلش شیائومی با برنامه Miflash tool ابتدا این برنامه را از اینجا دانلود و نصب کنید.

حالا که هم ابزار MiFlash Tool و هم رام موردنظرمان را دانلود کردیم نوبت به بخش اصلی این اموزش فلش كردن گوشي شیائومی با کامپیوتر می‌رسد. ابتدا برنامه MiFlash Tool را اجرا کنید. اگر از شما خواست که درایورهای مربوطه را نصب کنید، در همان پوشه‌ای که فایل XiaoMiFlash.exe وجود دارد یک پوشه جدید به نام log ایجاد و دوباره برنامه را اجرا کنید. حالا روی گزینه Select در بالای سمت چپ صفحه اصلی برنامه کلیک کنید و به محلی که رام را دانلود کردید بروید و پوشه Firmware را انتخاب کنید.

راهنمای فلش گوشیهای شیائومی - فلش گوشی شیائومی خاموش

حالا به سراغ گوشی بروید و آن را خاموش کنید. وقتی گوشی به طور کامل خاموش شد، دکمه‌های کاهش صدا و پاور را همزمان و برای حداقل 8 ثانیه نگه‌دارید تا گوشی وارد حالت فست‌بوت شود.

آموزش فلش زدن گوشی های شیائومی - فلش شیائومی با برنامه Miflash tool

وقتی با موفقیت وارد فست‌بوت شدید، صفحه زیر برایتان به نمایش درمی‌آید.

فلش کردن گوشی شیائومی - آموزش فلش گوشی های شیائومی بدون آنلاک بوتلودر

حالا گوشی را از طریق کابل USB به کامپیوتر متصل کنید. سعی کنید تا جای ممکن از درگاه‌های USB جلو مادربرد استفاده نکنید و از درگاه‌های اصلی و پشتی کامپیوتر استفاده کنید. وقتی گوشی را به سیستم متصل کردید، در داخل برنامه MiFlash Tool روی گزینه Refresh کلیک کنید. با این کار باید گوشی شما در فهرست به نمایش دربیاید و به اطلاع شما برساند که گوشی توسط برنامه شناسایی شده است. وقتی تمام تنظیمات را به درستی اعمال کردید در انتها روی گزینه Flash کلیک کنید تا کار فلش زدن گوشی Xiaomi شما آغاز شود.

آموزش فلش زدن گوشی های شیائومی - آموزش فلش شیائومی Xiaomi از طریق رام

وقتی این فرایند با موفقیت به پایان برسد در بخش Result می‌توانید پیام Success را مشاهده کنید.

فلش کردن گوشی شیائومی - فلش شیائومی با برنامه Miflash tool

در این حالت فرایند فلش زدن گوشی Xiaomi با موفقیت انجام شده است. حالا می‌توانید برنامه را ببندید و گوشی را از کامپیوتر جدا کنید. با انجام موارد فوق دیگر سوالی مبنی براینکه چگونه گوشی شیائومی را فلش کنیم را نخواهید داشت و با خیالی آسوده میتوانید به سراغ انجام اینکار بروید. با پلازا در ادامه همراه باشید.

تمام. همانطور که شاهد بودید در مورد آموزش فلش کردن گوشی شیائومی به نکات و روش های خوبی اشاره شد که زین پس میتوانید بدون حضور در خدمات گوشی های هوشمند نحوه فلش گوشی شیائومی را خودتان انجام دهید که در این زمینه جای سوالی باقی نخواهد ماند. اگر احساس میکنید در مورد طریقه فلش گوشی های شیائومی سوال یا مشکلی وجود داشته که به آن اشاره نشده است میتوانید باما در بخش نظرات همراه باشید و سوالات خود را از کارشناسان پلازا بپرسید. همچنین پیشنهاد می شود از جدیدترین گوشی های شیائومی 2023 دیدن فرمایید.

احتمالا این مطالب رو هم دوست داشته باشید
thumbnail
بررسی گوشی پوکو M4 پرو 5G؛ موبایل اقتصادی و ارزشمند Xiaomi ...
محمد علی‌محمدی03 تیر 1402 13:30
thumbnail
مهم ترین مشکلات گوشی های شیائومی و راه حل آنها
محمدجواد پورمحمد28 دی 1401 14:30

سوالات متداول

1. قبل از فلش گوشی شیائومی چه‌کارهایی باید انجام دهیم؟

پیش از فلش زدن گوشی Xiaomi خود حتما باید از اطلاعات روی گوشی مثل تصاویر، ویدیوها، مخاطبین، پیام‌ها و غیره پشتیبان تهیه کنید چرا که با فلش کردن گوشی تمام این موارد حذف می‌شوند. همچنین مطمئن شوید گوشی شارژ کافی دارد. بهتر است پیش از انجام این فرایند باتری را یک بار کامل شارژ کنید. در حالت حداقلی باید باتری 70 درصد شارژ داشته باشد.

2. چگونه گوشی شیائومی را فلش کنیم؟

ابتدا باید رام موردنظرتان را از وبسایتی که معرفی کردیم پیدا و دانلود کنید. سپس باید برنامه Mi Flash Tool را روی کامپیوتر نصب کنید و مراحلی که عنوان کردیم را دنبال کنید.

سخن پایانی

همانطور که در این راهنمای فلش كردن گوشي شیائومی دیدید، فلش کردن گوشی های این شرکت با رام اصلی کار سختی نیست و به سادگی می‌توانید رام رسمی موردنظرتان را روی گوشی نصب کنید. البته اگر بخواهید روی یک گوشی که رام چینی دارد، رام جهانی فلش کنید یا اگر بخواهید از کاستوم رام استفاده کنید ابتدا باید بوت‌لودر را آنلاک کنید که دردسرهای بیشتری دارد. به همین خاطر توصیه می‌شود که همیشه گوشی Xiaomi را با رام گلوبال خریداری کنید تا نیازی به فلش زدن نداشته باشید.

{{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.rate)}}
تعداد رای: {{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.count)}} نفر
{{farsiNumber(n)}}
مقالات مرتبط
دیدگاه شما
captcha
دیدگاه کاربران1 دیدگاه
avatar
حمیدرضا
.
31 مرداد 1401، 02:42
پاسخ
0
2
سلام.من وقتی میخواستم گوشیم رو فایل بزنم قبول نمی‌کرد.به من گفتن که باید بوت لودر گوشی آنلاک باشه تا فایل بخوره.من گوشیم Redmi note 9 pro گلوبال هست که میخواستم رام خودش رو روش بزنم بخواطر اینکه گوشیم قاطی کرده بود
جدول فروش فیلم ها
  • 956.366 میلیارد دلار
    Oppenheimer
    اکران: 21 جولای 2023
  • 571.721 میلیارد دلار
    Wonka
    اکران: 15 دسامبر 2023
  • 423.489 میلیارد دلار
    Aquaman and the Lost Kingdom
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 221.893 میلیارد دلار
    Migration
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 206.185 میلیارد دلار
    Trolls Band Together
    اکران: 17 نوامبر 2023
  • 156.771 میلیارد دلار
    Killers of the Flower Moon
    اکران: 19 اکتبر 2023
  • 151.782 میلیارد دلار
    Anyone But You
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 92.691 میلیارد دلار
    Mean Girls
    اکران: 12 ژانویه 2023
  • 89 میلیارد دلار
    Wish
    اکران: 22 نوامبر 2023
  • 51.6558 میلیارد دلار
    The Boys in the Boat
    اکران: 25 دسامبر 2023
  • 314.343 میلیارد تومان
    فسیل
    اکران: 22 اسفند 1401
  • 248.7 میلیارد تومان
    هتل
    اکران: 05 مهر 1402
  • 77.5419 میلیارد تومان
    شهر هرت
    اکران: 22 تیر 1402
  • 59.6495 میلیارد تومان
    بچه زرنگ
    اکران: 02 شهریور 1402
  • 49.8288 میلیارد تومان
    ویلای ساحلی
    اکران: 23 آبان 1398
  • 49.4606 میلیارد تومان
    هاوایی
    اکران: 13 دی 1402
  • 25.0594 میلیارد تومان
    نارگیل 2
    اکران: 18 مرداد 1402
  • 24.7578 میلیارد تومان
    ورود خروج ممنوع
    اکران: 15 آذر 1402
  • 19.6814 میلیارد تومان
    سه کام حبس
    اکران: 05 اردیبهشت 1402
  • 19.4418 میلیارد تومان
    آهنگ دو نفره
    اکران: 30 فروردین 1402