اینتل هسته پردازنده ها را مجهز به واقعیت مجازی با ویژگی های اختصاصی می کند

اینتل
  • twiter
  • linked-in
  • whatsapp

اینتل

اینتل در حال بررسی راه هایی برای سرعت بخشیدن به واقعیت مجازی است که این کار را با ایجاد منطق اختصاصی در ریزپردازنده های مرکزی یکپارچه که واقعیت مجازی را حتی در نوت بوک های پایه بهبود می بخشد، انجام می دهد. نظرات کیم پالیستر، مدیر مرکز واقعیت مجازی اینتل، در یک مصاحبه کوتاه در آستانه کنفرانس توسعه دهندگان واقعیت مجازی (VRDC) در سانفرانسیسکو، اشاره کرده است که این ویژگی ها در مرحله طراحی قرار دارند. با این حال مشخص نیست که این پیشرفت ها چه زمانی به صورت گسترده به جامعه محاسباتی خواهد رسید.

واقعیت مجازی یک موضوع داغ در میان شرکت های تولید تراشه مانند اینتل است که خواسته های واقعیت مجازی را به عنوان یک درایور برای معماری های تراشه قدرتمند تر و جدید مد نظر قرار می دهد. از جمله این خواسته ها وضوح تصویر ویدئویی بالا با نرخ فریم زیاد است که این کار با استفاده از ورودی های حسگر در شش درجه آزادی که نیاز به محاسبات بیش تری دارد، فراهم می شود. اما محدودیت هایی نیز وجود دارد: با استفاده از سرعت های ساعت که به طور قابل ملاحظه ای، سرعت کمی بیش تر از 4 گیگاهرتز را پوشش می دهد، اینتل لزوماً دارای اسب بخار در تراشه های هسته ای خود نیست. و حتی اگر این کار انجام شود، روندی که به سمت کاهش قیمت رایانه ها پیش می رود، بیان گر این است که مصرف کنندگان لزوماً تمایلی به پرداخت هزینه های بیش تر ندارند.

ایده این است که تا جای امکان از اسب بخار موجود بیش تری در رایانه های موجود استفاده شود، در حالی که برای آینده بهینه می شود. و این دقیقاً همان کاری است که اینتل انجام می دهد. در حال حاضر، این شرکت از موتورهای رسانه ای موجود خود برای سرعت بخشیدن به ویدیو 360 درجه ای که می تواند در واقعیت مجازی مشاهده شود، استفاده می کند. و در نسل های آینده تراشه های هسته ای اینتل چطور؟ پاسخ منطق اختصاصی است.

اینتل

«اینتل اثبات این مفهوم را نشان می دهد که واقعیت مجازی موجود، از وای فای در گوشی پیکسل گوگل استفاده می کند تا تفسیر (رندر) حداقلی روی دستگاه انجام دهد. این برنامه که یک شبیه سازی با کمان است، به خوبی کار می کند.»

داستان پشت این داستان: اینتل دو انگیزه در این خصوص دارد: افزایش واقعیت مجازی به صورت عمده، و جدا کردن خود از رقابتش. این شامل در نظر گرفتن رفع نواقصی مانند HDMI سیمی است که اینتل به صورت مبهم در سال 2016 در مورد آن صحبت کرده است. و در سال 2017، اتصال بی سیم وای فای گیگابایتی برای واقعیت مجازی که اینتل با همکاری اچ تی سی آن را پیش می برد، معرفی شد. این اطمینان وجود دارد که اینتل به توسعه منطق واقعیت مجازی در نسل های آینده متعهد است. آیا پشتیبانی از واقعیت مجازی می تواند مشخصه تراشه “Ice Lake” آینده اینتل باشد؟ شاید این طور باشد.

هسته اینتل: امروز ویدئو 360 درجه ای و فردا واقعیت مجازی  

پالیستر می گوید: “ما در حال حاضر از موتور های رسانه ای که فقط در مورد ویدئو های 360 درجه ای یا رمز نگاری روی صفحه نمایش های سبز صحبت می کردند، استفاده می کنیم.” وی همچنین می گوید: “و ما به چیز هایی نظیر GPU (گرافیک) خود نگاه می کنیم. همچنین مشخصه های دیگر پلتفرم که تاکنون در رابطه با آن صحبتی نکرده ایم. و می گوییم که چه مسائلی در واقعیت مجازی وجود دارد که می تواند این جا حل شود.”

“موتور های رسانه ای” اینتل به تکامل خود شرکت اشاره می کند. با شروع از یک رشته دستور العمل که به یک باره همه چیز را در رایانه های شخصی طراحی می کند، شرکت اینتل و رقیب وی، AMD، به سمت پردازش دو نخ در هر هسته حرکت کردند. و سپس به کارگیری چندین هسته روی همان مهره. به طور جداگانه، اینتل شروع به اضافه کردن منطق گرافیکی به هسته پردازنده خود  و همچنین توانایی های ویدئویی کرده است، زیرا خواسته های سه بعدی از توانایی پردازنده های آن فراتر رفته است.

با گذشت زمان، اینتل به طور پیوسته برنامه های کاربردی خاصی را “مورد عنایت” قرار داده است. بلوک های منطقی اختصاصی برای بهینه سازی عمل کرد آن ها طراحی کرده است. به عنوان مثال، در تراشه های Lake Kaby خود، اینتل یک موتور ویدئویی اختصاصی برای سرعت بخشیدن به کدک های VP9 و HEVC در سخت افزار ایجاد کرده است. ایده مورد نظر این بود  که از کدک هایی استفاده شود که سرویس هایی مانند  Netflix و یوتیوب از آن استفاده می کنند تا ویدئو های 4K را با پهنای باند نسبتاً کم منتقل کند و تراشه های هسته را برای پخش آن ها بهینه سازی می کند.

اینتل

«در این شکل ماژول واقعیت مجازی بی سیم وای فای گیگابایتی که با همکاری اچ تی سی و اینتل طراحی شده است، نشان داده شده است.»

در حال حاضر به نظر می رسد مشکل بعدی که می بایست حل شود، واقعیت مجازی است. و اینتل در این خصوص چندین ایده دارد. پالیستر پرسید: “آیا ما می توانیم رندر های بهینه تر شده برای چیز هایی مانند رندر های فرسوده، و زمانی که شما به پیکسل هایی نیاز دارید و زمانی که نیاز ندارید، در مقابله با خشونت اجباری به کار بگیریم؟” رندر کردن فیزیکی به سادگی از رندر کردن پیکسل هایی که کاربر نمی تواند ببیند، جلوگیری می کند. در قدرت اسکن محاسباتی صرفه جویی می کند. و این ویژگی ای است که شرکت های مانند مایکروسافت در اوایل سال 2013 در مورد آن صحبت کردند.

شرکت های گرافیکی مانند Nvidia، به جای استفاده از این مورد، فناوری تحت عنوان “سایه چند رزولوشنی” (MRS) را ترویج کرده اند. اما MRS شرکت Nvidia فرض می کند که یک گرافیک اختصاصی وجود دارد، چیزی که معمولاً قیمت کامپیوتر، به ویژه یک نوت بوک را افزایش می دهد.

در ابتدای سال جاری مایکروسافت دو لپ تاپ معرفی کرده که از واقعیت مخلوط پشتیبانی می کند. برای هر دستگاه مایکروسافتی، آن چه شما در خصوص واقعیت مخلوط نیاز دارید، یک هسته اینتل پنج هسته ای 7200U،هشت گیگابایت رم و پردازنده گرافیکی یکپارچه HD 620 اینتل است. (طبق گفته بخش واقعیت مخلوط مایکروسافت، یک رایانه شخصی مجهز به واقعیت مخلوط حداقل نیاز به تراشه گرافیک GTX 960 شرکت Nvidia دارد.)

پالیستر گفت: اینتل نیاز دارد تا واقعیت مجازی یا واقعیت مخلوط در سطح مولفه را ایجاد کند تا سطح رضایت بخشی از کیفیت را ارائه دهد تا به طور گسترده واقعیت مجازی را ارتقا دهد. این ها چیزهایی هستند که برای ایجاد واقعیت مجازی با کیفیت بالا بر روی دستگاه های نوت بوک ضروری هستند.

منبع: pcworld

{{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.rate)}}
تعداد رای: {{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.count)}} نفر
{{farsiNumber(n)}}
مقالات مرتبط
دیدگاه شما
captcha
جدول فروش فیلم ها
  • 956.366 میلیارد دلار
    Oppenheimer
    اکران: 21 جولای 2023
  • 571.721 میلیارد دلار
    Wonka
    اکران: 15 دسامبر 2023
  • 423.489 میلیارد دلار
    Aquaman and the Lost Kingdom
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 221.893 میلیارد دلار
    Migration
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 206.185 میلیارد دلار
    Trolls Band Together
    اکران: 17 نوامبر 2023
  • 156.771 میلیارد دلار
    Killers of the Flower Moon
    اکران: 19 اکتبر 2023
  • 151.782 میلیارد دلار
    Anyone But You
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 92.691 میلیارد دلار
    Mean Girls
    اکران: 12 ژانویه 2023
  • 89 میلیارد دلار
    Wish
    اکران: 22 نوامبر 2023
  • 51.6558 میلیارد دلار
    The Boys in the Boat
    اکران: 25 دسامبر 2023
  • 314.343 میلیارد تومان
    فسیل
    اکران: 22 اسفند 1401
  • 248.7 میلیارد تومان
    هتل
    اکران: 05 مهر 1402
  • 77.5419 میلیارد تومان
    شهر هرت
    اکران: 22 تیر 1402
  • 59.6495 میلیارد تومان
    بچه زرنگ
    اکران: 02 شهریور 1402
  • 49.8288 میلیارد تومان
    ویلای ساحلی
    اکران: 23 آبان 1398
  • 49.4606 میلیارد تومان
    هاوایی
    اکران: 13 دی 1402
  • 25.0594 میلیارد تومان
    نارگیل 2
    اکران: 18 مرداد 1402
  • 24.7578 میلیارد تومان
    ورود خروج ممنوع
    اکران: 15 آذر 1402
  • 19.6814 میلیارد تومان
    سه کام حبس
    اکران: 05 اردیبهشت 1402
  • 19.4418 میلیارد تومان
    آهنگ دو نفره
    اکران: 30 فروردین 1402