بررسی گوشی شیائومی Mi A1

Mi A1
  • twiter
  • linked-in
  • whatsapp

وقتی قرار شد شیائومی گوشی Mi 5X را تنها در بازار داخلی چین عرضه کند، حضور گسترده تر شیائومی Mi A1 در جهان و احتمال فروش گسترده آن در سراسر دنیا دو چندان شد و افزایش یافت. شیائومی به مدد سیستم عامل اندروید که توسط شرکت گوگل در اختیار شرکت ها قرار می گیرد، می تواند امروز محصولات خود را به سراسر جهان عرضه کند و البته چنین گستردگی در عرضه محصول، انهم در سطح جهان می تواند بسیار سودآور باشد.

اندروید وان توانسته به عنوان نسخه خوبی از اندروید در سراسر جهان دراختیار کاربران قرار گیرد و برند شیائومی هم توانسته گوشی ها خود را به آخرین نسخه اندروید همگام سازد.

گوشی ها شیائومی اصولا جزو گوشی های اقتصادی بازار محسوب می شوند و حالا در دسترس همه کاربران دنیا برای خرید هستند. بی شک گوشی Mi A1  نیز یکی از همین گوشی های خوب شیائومی است که این  سازنده چینی توانسته بازار فروش آن را به خارج از چین نیز گسترش دهد و حالا قرار است این گوشی پایش به اروپا هم برسد و همین قدم بزرگ، برای شیائومی بسیار ستودنی است.

این گوشی ، یک تلفن هوشمند میان رده است و به روز رسانی اندروید را دریافت کرده است.  صفحه نمایش 5.5 اینچی یک انتخاب خوب برای این گوشی بوده و به همراه پردازنده اسنپدراگون 625، و همچنین بهره وری در مصرف انژی جزو گوشی های خوب محسوب می شود.

دوربین دوگانه چیزی است که Mi A1 را جذاب تر می کند، و گوشی با قیمت مناسب و امکانات خوب را به نمایش می گذارد.

Mi A1

ویژگی های کلیدی Mi A1

بدنه: طراحی آلومینیومی یکپارچه

صفحه نمایش: 5.5 اینچی IPS LCD  ، رزولوشن 1080p، 403ppi

سیستم عامل اندروید نوقا، 7.1.2 و به زودی می تواند اندروید اوریو را دریافت کند.

چیپ ست: اسنپدراگون 625 ،  پردازنده دو هسته ای 2.0GHz Cortex-A53؛ Adreno 506 GPU

 رم : 4  گیگابایت

دوربین: دو دوربین 12 مگاپیکسلی؛ واید  F / 2.2 + تله فوتو  F / 2.6، همراه با ویژگی لایو بوکه،  فلاش LED دوتایی، فوکوس اتوماتیک ، ضبط  ویدئویی 2160p @ 30fps؛

دوربین جلو :  5 مگاپیکسل با ضبط ویدئو 1080p @ 30fps

حافظه ذخیره سازی: 32 گیگابایت / 64 گیگابایت حافظه داخلی

سیم کارت: دو سیم کارت (نانو سیم)

اتصال: LTE؛ دو باند Wi-Fi a / b / g / n / ac؛ GPS / GLONASS / Beidou، Bluetooth v4.2، پورت USB-C، بلوتوث IR

باتری: 3،080mAh   غیر قابل جابجایی

دارای  سنسور اثر انگشت در قاب پشتی گوشی

این گوشی فاقد  NFC، فاقد شارژ سریع و هیچ برنامه رادیویی FM ایی ندارد، اگرچه دارای یک گیرنده است.

باید گفت گوشی  Mi 5X به طور خودکار و اتوماتیک توسط گوشی Mi A1  خلع سلاح می شود. شاید ظاهرا هر دو گوشی تقریبا مشابه یکدیگر باشند ولی تفاوت هایی هم دارند.

این گوشی فاقد  NFC و  شارژ سریع است. البته شارژر این گوشی می تواند در عرض نیم ساعت حدود 30 باتری گوشی شیائومی Mi A1 را شارژ کند که البته خیلی هم بد نیست. خوشبختانه، این گوشی در دسترس است و فاقد رابط کاربری  MIUI است که ممکن اسست برای برخی کاربران خوب و برای برخی خوشایند نباشد.

وقتی چنین گوشی با اندروید وان به بازار بیاید، این خبر هم برای گوگل و هم برای شیائومی می تواند جالب توجه باشد. باید ببینیم با روی کار آمدن این گوشی وضعیت بازار چه تغییراتی خواهد کرد.

بسته بندی گوشی

گوشی  Mi A1 در یک جعبه مقوایی ساده بسته بندی شده است و  لوگوهای اندروید وان در همه جای جعبه نمایش داده می شود.  محتویات اصلی جعبه عبارتند از :  یک کابل USB Type-C و یک شارژر 5V / 2A.  و البته هیچ هدفونی در جعبه وجود ندارد.

باید گفت شیائومی  Mi A1 به اندازه Mi 5X بزرگ است و تقریبا با قاب  5. 5 اینچی آن قابل مقایسه است.  ابعاد گوشی 155.4 x 75.8 x 7.3 میلی متر است که 4 میلی متر بلندتر از Redmi Note 4  است اما کمی نازک تر از آن است. وزن آن برابر بانوت 4 و در حدود  165 گرم است.

طراحی

طراحی شیائومی  Mi A1 هم سنتی و هم مدرن است. تصویر کلی آن در واقع بسیار آشنا است و شبیه به می ایکس 5 و می میکس 2 است ولی بیشتر شبیه به گوشی های سری ردمی نوت می باشد.

شاسی تمام فلزی این گوشی ممکن است برای برخی کاربران خوشایند نباشد ولی بدانید که هم ظاهری زیبا به گوشی داده و هم باعث شده گوشی مستحکم تری داشته باشید.

Mi A1  از نظر طراحی،  جدید و مدرن است و نوارهای پلاستیکی در پشت قاب را ندارد.  در حال حاضر تمام بدنه آن از فلز ساخته شده است.  بنابراین، هر رنگی را که انتخاب کنید ،اعم از مشکی  و سفید، طلایی یا رز گلد، این گوشی شیک و زیبا خواهد بود.

صفحه نمایش 5.5 اینچ بیشترین جلوه را به خودش اختصاص داده است و شیشه گلوریا گلس آن ، گوشی را در برابر خراشیدگی محافظت می کند. کلید های خازنی در زیر صفحه نمایش قرار دارند و دارای نور پس زمینه سفید برای برچسب های دکمه ای آن است.

بقیه بدنه شیائومی  Mi A1 از فلز با روکش مات بسیار دلپذیر ساخته شده است. نوار آنتن در امتداد لبه بالا و پایین در قاب پشتی قرار گرفته است.  حسگر اثر انگشت به راحتی در وسط قاب پشتی قرار دارد و ماژول دوگانه دوربین در گوشه سمت چپ آن قرار دارد. اما دارای لبه ی براق و زیبا است که گوشی را بسیار زیباتر ساخته است.

اسکنر اثر انگشت همیشه روشن و بسیار دقیق است. با ضربه زدن با یک انگشت بر روی آن ، این سنسور فعال می شود و Mi A1 را در یک چشم برهم زدن باز می کند.

شیائومی  Mi A1 یک دستگاه بسیار زیبا است و به راحتی کار می کند. توزیع متعادل وزن و رنگ آن و هم چنین طراحی قاب آن ، این گوشی را بسیار محبوب ساخته است.  در نهایت، این گوشی بسیار خوش دست است و ابعاد استانداردی دارد.

مروری بر گوشی شیائومی Mi A1

به نظر می رسد این گوشی شیائومی رابط کاربری  MIUI ندارد و شما می توانید تنظیمات معمول بالای صفحه را مشاهده کنید، جایی که گوشی توسط LED اطلاع رسانی، دسته ای از سنسورها و دوربین خودکار طراحی و تنظیم شده است.

کلید های خازنی با نور پس زمینه روشن می شوند.

سوکت مربوط به سیم کارت ترکیبی تنها چیزی است که در سمت چپ گوشی دیده می شود. و توجه داشته باشید که می توانید از دو نانو سیم کارت در این گوشی استفاده کنید. یا یکی از آن ها را برای کارت microSD استفاده کنید.

دکمه های حجم صدا و کلید پاور هم در سمت چپ قرار دارد.

این گوشی نیز درست مثل Mi 5X  دارای یک بلاستر  IR در بالای صفحه و میکروفن حذف نویز در نزدیک آن است.

در قسمت پایین گوشی  Mi A1 ، دارای پورت USB Type-C، یک جای سوکت ، محلی برای جک صوتی و بلندگو است.

دوربین دوگانه در قاب پشتی قرار دارد و  با یک فلش دوتایی همراه است. اسکنر اثر انگشت نیز در نزدیکی آن قرار دارد.

 

صفحه نمایش

صفحه نمایش 5.5 اینچی IPS درست شبیه به صفحه نمایش Mi 5X است و شاید این انتخابی است که عموما شیائومی برای گوشی های هوشمند خودش دارد. بنابراین، در گوشی  Mi A1، شما وضوح 1080p  را در ماتریس RGB، خواهید داشت.

 حداکثر روشنایی 450 نیتس برای صفحه نمایش Mi A1 و نسبت کنتراست 1000: 1 در نظر گرفته شده است. در آزمایش صفحه نمایش، حداکثر روشنایی 550 نیت گزارش شده است . به طور کلی، Mi A1 نسبت کنتراست عالی 1570: 1 دارد و بالاتر از وعده شرکت در مورد نسبت 1000: 1 است.  رنگ های گوشی بسیار شفاف و خوب نمایش داده می شوند.

عمر باتری

شیائومی  Mi A1 دارای باتری 3،080 میلی آمپر ساعتی است که از نظر ظاهری برای یک دستگاه 5.5 اینچی مناسب است. با کمک پردازنده اسنپدراگون 625، مصرف برق این گوشی بهینه شده است و به میزان مصرف باتری کمک می کند. Mi A1 با شارژ معمولی 5V / 2A پشتیبانی می شود و برای اینکه 30 درصد شارژ بشود، تنها به 30 دقیقه زمان نیاز دارد.

در واقع، تراشه اسنپدراگون 625  توانسته انتظارات کاربران را برآورده کند. گوشی شیائومی  Mi A1 می تواند تا 87 ساعت شارژ باتری را در خودش نگه دارد . این موضوع در تمامی  تست های انجام شده روی گوشی به تایید رسیده است. هم چنین باتری گوشی در تست های پخش ویدئویی، مرورگرها و … کارایی بالاتر از حد متوسط را نشان داده است .

اتصالات

گوشی شیائومی  Mi A1 یک تلفن دو سیم کارته با قابلیت اتصال LTE است. پوشش  LTE آن به مراتب چشمگیر است و از رایج ترین باند های اروپایی پشتیبانی می کند. اسلات سیم کارت این گوشی قابلیت استفاده ترکیبی دارد و اجازه می دهد هم نانو سیم کارت در آن گذاشته شود و هم میکرو اس دی .

همچنین قابلیت اتصال به وای فای، بلوتوث 4.2 نیز دارد.

بلستر IR در بالای گوشی قرار داد و همراه با نرم افزار مناسبی می توانید آن را از طریق کنترل از راه دور تقریبا برای هر دستگاه خانگی دارای IR فعال کنید.شیائومی  خودش دارای  برنامه MiRemote است که  لیستی طولانی از دستگاه ها را پشتیبانی می کند.

 

اندروید نوقا

گوشی  Mi A1 با سیستم عامل اندروید نوقا نسخه  7.1.2 اجرا می شود. گوگل قول داده است که حداقل دو به روز رسانی را برای گوشی Mi A1 در نظربگیرد تا بتواند امجهز به اندروید اوریو بشود. البته باید گفت دوربین و بلاستر  IR گوشی توسط مجموعه نرم افزار گوگل اداره می شود که این روش ممکن است برای برخی کاربران جالب نباشد ، اما برخی هم از این روش استقبال می کنند.

البته در این گوشی برخی از ویژگی های خوب  MIUI ممکن است از دست رفته باشند، اما برای برخی کاربران داشتن رابط کاربری، نوعی عیب محسوب می شد و خیلی از کاربران دوست داشتند با نسخه اصلی اندروید کار کنند.

برای فعال کردن دوربین می توانید به منوی تنظیمات بروید و هم چنین کلید میانبری هم برای ن وجود دارد، وقتی دکمه پاور را دوبار فشار دهید دوربین فعال می شود.

صفحه نمایش Ambient در Mi A1 وجود دارد. هر زمانی که یک اعلان جدید دریافت می کنید یا زمانی که گوشی را برمی دارید و یا می خواهید ساعت و تاریخ را ببینید ، این صفحه باز می شود.

 

دوربین 12 مگاپیکسلی با لنزهای واید و تله فوتو

گوشی شیائومی Mi A1 با دوربین دوگانه 12 مگاپیکسلی درست شبیه به گوشی های Mi-X و Mi6 است و البته مشابه پرچمدار شیائونی نیست. تنظیمات A1 آن منجر به کندتر شدن لنزها شده است.  دوربین معمولی واید مدل  A1 دارای یک سنسور 12 مگاپیکسلی با لنز 26 میلی متری f / 2.2 و  1.25µm است. دوربین تله فوتو  12 مگاپیکسل نیز دوربینی آشنا است و 1µm پیکسل و  لنز 50 میلی متری f / 2.6 است. این اعداد و ارقام بسیار شبیه به مشخصات دوربین آیفون 7 پلاس است.

گوشی Mi A1 از برنامه دوربین اختصاصی شیائومی استفاده می کند. رابط کاربری آن نسبتا ساده است و ویژگی های HDR، حالت پرتره و فلاش در سمت چپ را در اختیار کاربر قرار می دهد و دوربین های ویدئویی و تله فوتو 2x آن  در سمت راست قرار دارد.

17 فیلتر برای  پیش نمایش زنده در این دوربین وجود دارد. این دوربین همچنین دارای تعداد حالت های تصویربرداری مختلف مثل پاناروما، تایمر، صوتی، مستقیم ،تنظیم دستی، زیبایی، شات گروهی ، تیلت شیفت ، و شب (HHT) و همچنین تنظیمات دوربین است.  حالت دستی به شما اجازه می دهد تا ISO (100-3200)، را تنظیم کنید و در عرض ( 1/15 ثانیه)، وایت بالانس و فوکوس تنظیم می شود.

منتخب کاربران
{{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.rate)}}
تعداد رای: {{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.count)}} نفر
{{farsiNumber(n)}}
مقالات مرتبط
دیدگاه شما
captcha
جدول فروش فیلم ها
  • 956.366 میلیارد دلار
    Oppenheimer
    اکران: 21 جولای 2023
  • 571.721 میلیارد دلار
    Wonka
    اکران: 15 دسامبر 2023
  • 423.489 میلیارد دلار
    Aquaman and the Lost Kingdom
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 221.893 میلیارد دلار
    Migration
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 206.185 میلیارد دلار
    Trolls Band Together
    اکران: 17 نوامبر 2023
  • 156.771 میلیارد دلار
    Killers of the Flower Moon
    اکران: 19 اکتبر 2023
  • 151.782 میلیارد دلار
    Anyone But You
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 92.691 میلیارد دلار
    Mean Girls
    اکران: 12 ژانویه 2023
  • 89 میلیارد دلار
    Wish
    اکران: 22 نوامبر 2023
  • 51.6558 میلیارد دلار
    The Boys in the Boat
    اکران: 25 دسامبر 2023
  • 314.343 میلیارد تومان
    فسیل
    اکران: 22 اسفند 1401
  • 248.7 میلیارد تومان
    هتل
    اکران: 05 مهر 1402
  • 77.5419 میلیارد تومان
    شهر هرت
    اکران: 22 تیر 1402
  • 59.6495 میلیارد تومان
    بچه زرنگ
    اکران: 02 شهریور 1402
  • 49.8288 میلیارد تومان
    ویلای ساحلی
    اکران: 23 آبان 1398
  • 49.4606 میلیارد تومان
    هاوایی
    اکران: 13 دی 1402
  • 25.0594 میلیارد تومان
    نارگیل 2
    اکران: 18 مرداد 1402
  • 24.7578 میلیارد تومان
    ورود خروج ممنوع
    اکران: 15 آذر 1402
  • 19.6814 میلیارد تومان
    سه کام حبس
    اکران: 05 اردیبهشت 1402
  • 19.4418 میلیارد تومان
    آهنگ دو نفره
    اکران: 30 فروردین 1402