« اتاق سایان» ، بنچمارک جدیدی که توان کامپیوتر شما را در زمینه ی واقعیت مجازی نشان می دهد

« اتاق سایان»
  • twiter
  • linked-in
  • whatsapp

شرکت بنچمارک نرم افزاری  Futuremark  (آتیه نشان) از تصاویر رنگارنگ جدیدی در تست واقعیت مجازی رونمایی کرده است که به زودی به مجموعه ی این شرکت اضافه می شوند. نام « اتاق سایان» (Cyan Room) برای این تصاویر انتخاب شده. سایان رنگی است که از ترکیب سبز و آبی به دست می آید. این نام از رنگ های موجود در نورپردازی « اتاق سایان» گرفته شده است.

بنچمارک (benchmark) به معنای آزمایش کردن یک سیستم با معیار تعیین شده است؛ به بیان ساده، بنچمارک یعنی محک زدن.  Futuremark  یکی از شرکت های پیشرو در بخش نرم افزاری حوزه ی واقعیت مجازی است که بنچمارک های خوبی ارائه می دهد.

تست واقعیت مجازی شرکت Futuremark  روشی است که با آن متوجه می شوید آیا کامپیوتر شما توانایی کار با واقعیت مجازی را دارد یا خیر. این تست VRmark نامیده می شود و به هدست ها و تجهیزات واقعیت مجازی نیاز ندارد.

« اتاق سایان» تست VRmark جدید است که با DirectX12 سازگار است. این تست جدید، کامپیوتر شما را با تصاویر پیچیده و افکت های چشمگیر آزمایش می کند و به شما می گوید آیا سیستم شما آمادگی اجرای واقعیت مجازی را دارد یا نه. تصاویر « اتاق سایان» که به زودی به بنچمارک VRmark  اضافه می شود را در زیر مشاهده می کنید.

« اتاق سایان»

« اتاق سایان»

اگر بخواهید سیستم خود را از نظر توانایی کار با واقعیت مجازی بسنجید، هم راه های ساده و هم راه های پیچیده پیش روی شماست. میزان پیچیدگی این تست می تواند زیاد یا بسیار کم باشد. می توانید مشخصات مورد نیاز هدست های واقعیت مجازی را پیدا کنید و ببینید آیا کامپیوتر شما این مشخصات را دارد یا نه. همچنین می توانید از بنچمارک های مختلف استفاده کنید.

کمپانی Valve صاحب پلتفرم گیم Steam است و هنگامی که فناوری واقعیت مجازی نوپا بود به فکر آوردن آن به پلتفرم گیمینگ خود افتاد، به همین خاطر اولین بنچمارک را Valve ارائه کرد تا کاربران Steam ببیند آیا سیستم هایشان توانایی اجرای بازی های واقعیت مجازی را دارد یا نه.

پس از Valve، چند شرکت کوچکتر که عمدتا در کار نرم افزار هستند بنچمارک های دیگری منتشر کردند و همچنان هم این کار را انجام می دهند. در این میان پیشروترین این شرکت ها Futuremark است. بنچمارک VRMark این شرکت یکی از بهترین هاست و قرار است از اول آذرماه از این هم بهتر شود.

تست جدید « اتاق سایان» از بنچمارک VRMark شرکت Futuremark روز چهارشنبه یکم آذر در دسترس عموم قرار می گیرد. یکی از ویژگی های کلیدی « اتاق سایان» این است که آخرین نسخه ی DirectX را پشتیبانی می کند. DirectX بی شک یکی از بهترین رابط های نرم افزاری است و درست مانند رابط نرم افزاری Vulkan در مدیریت سلول های تصویر و هسته های CPU بسیار هوشمند است.

بخش جدید VRMark به خوبی مزایای پشتیبانی از این نوع رابط نرم افزاری در واقعیت مجازی را به سازندگان نرم افزار نشان می دهد. در منوی تنظیمات VRMark آپشن هایی وجود دارد که میزان رزولوشن را تنظیم می کند، سطح جزییات تصویر را تغییر می دهد و به کاربر امکان می دهد بین زیبایی و کارآیی جای مناسبی برای خود پیدا کند. سیستم ارائه ی اطلاعات موجود در بنچمارک VRMark به شما اجازه می دهد عملکرد سیستم خود را فریم به فریم بررسی کنید.

« اتاق سایان»

آن دسته از کاربرانی که هدست واقعیت مجازی دارند و می خواهند ببیند « اتاق سایان» در VR چگونه است، کافی است هدست خود را بگذارند و « حالت تجربه» (Experience mode) را انتخاب کنند. این کاربران از نزدیک بنچمارک جدید VRMark را تجربه می کنند و در کنار آن می توانند از فناوری های فریم ریت استفاده کنند؛ مانند سیستم « راهپیمایی فضایی آسنکرون » که در هدست های Oculus وجود دارد.

کاربرانی که ابزار واقعیت مجازی ندارند هم می توانند از این تست استفاده کنند. به خصوص کسانی که قصد دارند این ابزارها را تهیه کنند بهتر است بنچمارک VRMark را انجام دهند تا قبل از هزینه کردن برای هدست، توان VR کامپیوتر خود را بسنجند.

مشخصات لازم برای اجرای واقعیت مجازی در PC روز به روز در حال کمتر شدن است، زیرا شرکت هایی مانند Oculus و HTC که در حوزه ی VR پیشرو هستند، مدام دارند سخت افزارها و نرم افزارهای خود را بهسازی می کنند. اما از سوی دیگر سطح انتظارات کاربران از تجربه ی VR در حال بالا رفتن است و شرکت هایی مانند Futuremark این گونه تست ها را طراحی می کنند تا امکان برآورده شدن این انتظارات آزموده شود.

نسل جدید هدست های واقعیت مجازی که به زودی از راه می رسند به فناوری هایی مجهزاند که رزولوشن را به سطح دیوانه واری می رساند. برای نمونه، هدست های 8K ساخت Pimax که وقتی هنوز درصد کمی از مردم امکانات تصویری 4K دارند، محصول خود را به فناوری 8K مجهز می کند.

دقیقا به همین دلیل، به زودی شاهد دستگاه های VR خواهیم بود که کامپیوترهای ما برای پشتیبانی از آن ها باید مشخصات بسیار بالایی داشته باشد و اینجاست که نرم افزارهای بنچمارک VR بسیار به کار می آید.

از هر هدست VR استفاده کنید و حتی اگر اصلا از این هدست ها نداشته باشید، از اول آذر می توانید بنچمارک « اتاق سایان» را روی کامپیوتر خود تست کنید. نسخه ی بیسیک این نرم افزار رایگان است و نسخه ی پیشرفته ی آن با قیمت 20 دلار به فروش خواهد رسید.

{{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.rate)}}
تعداد رای: {{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.count)}} نفر
{{farsiNumber(n)}}
مقالات مرتبط
دیدگاه شما
captcha
جدول فروش فیلم ها
  • 956.366 میلیارد دلار
    Oppenheimer
    اکران: 21 جولای 2023
  • 571.721 میلیارد دلار
    Wonka
    اکران: 15 دسامبر 2023
  • 423.489 میلیارد دلار
    Aquaman and the Lost Kingdom
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 221.893 میلیارد دلار
    Migration
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 206.185 میلیارد دلار
    Trolls Band Together
    اکران: 17 نوامبر 2023
  • 156.771 میلیارد دلار
    Killers of the Flower Moon
    اکران: 19 اکتبر 2023
  • 151.782 میلیارد دلار
    Anyone But You
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 92.691 میلیارد دلار
    Mean Girls
    اکران: 12 ژانویه 2023
  • 89 میلیارد دلار
    Wish
    اکران: 22 نوامبر 2023
  • 51.6558 میلیارد دلار
    The Boys in the Boat
    اکران: 25 دسامبر 2023
  • 314.343 میلیارد تومان
    فسیل
    اکران: 22 اسفند 1401
  • 248.7 میلیارد تومان
    هتل
    اکران: 05 مهر 1402
  • 77.5419 میلیارد تومان
    شهر هرت
    اکران: 22 تیر 1402
  • 59.6495 میلیارد تومان
    بچه زرنگ
    اکران: 02 شهریور 1402
  • 49.8288 میلیارد تومان
    ویلای ساحلی
    اکران: 23 آبان 1398
  • 49.4606 میلیارد تومان
    هاوایی
    اکران: 13 دی 1402
  • 25.0594 میلیارد تومان
    نارگیل 2
    اکران: 18 مرداد 1402
  • 24.7578 میلیارد تومان
    ورود خروج ممنوع
    اکران: 15 آذر 1402
  • 19.6814 میلیارد تومان
    سه کام حبس
    اکران: 05 اردیبهشت 1402
  • 19.4418 میلیارد تومان
    آهنگ دو نفره
    اکران: 30 فروردین 1402