حدود دو هفته قبل به روز رسانی Tizen 3.0 برای ساعت هوشمند سامسونگ Gear S3 منتشر شد. با اینکه سامسونگ سعی کرده بود با این به روز رسانی مسایل و باگ های مختلفی را حل کند ولی در طی همین دو هفته شکایت های بسیاری از این ساعت هوشمند بعد از به روز رسانی نرم افزاری آن، در اینترنت و فضای مجازی از سوی کاربران منتشر شد.
یکی از مهمترین مسائل کاربران مربوط به تخلیه شارژ باتری ساعت هوشمند بعد از به روز رسانی است. به نظر می رسد اکثر کاربران بعد از به روز رسانی، با مشکل تخلیه شدن شارژ باتری ساعت هوشمند خود مواجه شده اند و همان طور که می دانید موضوع عمر باتری برای گجت های پوشیدنی از نظر کاربران بسیار مهم است. کاربران عموما تمایل دارند گجت هایی را استفاده کنند که عمر باتری بیشتری داشته باشد و وقتی به روز رسانی باعث بروز چنین باگی در ساعت هوشمند آنها می شود، بالطبع خوشایند نیست و طبیعی است که بخواهند اعتراض و شکایت کنند.
[unitegallery GEAR]
متاسفانه، به راحتی نمی توانیم آمار دقیق کاربرانی را که با این باگ روبرو شده اند را مشخص کنیم، واقعا دادن آمار، کار ساده ای نیست که بگوییم این باگ چند درصد کاربران را درگیر کرده و یا میزان گستردگی این مساله چقدر است. هنوز دقیقا نمی دانیم درصد کمی از کاربران Gear S3 با مشکل تخلیه باتری مواجه هستند و یا تعداد زیادی از کاربران این مساله را دارند. فقط می دانیم در فضای مجازی این موضوع طرح شده و ظاهرا سامسونگ هنوز به این شکایات پاسخی نداده است.
تا زمانی که سامسونگ خود رسما اطلاعیه ای در این مورد منتشر نکند، نمی توانیم بگوییم که آیا واقعا به روز رسانی Tizen 3.0 منجر به بروز چنین مشکلی شده است یا در واقع کاهش عمر باتری یا تخلیه سریع شارژ ساعت های هوشمند Gear S3 با مساله دیگری مواجه شده و باید به دنبال دلیل دیگری بود.
علاوه بر این، کاربران ساعت هوشمند Gear S3 سامسونگ پس از به روز رسانی Tizen 3.0 با مساله دیگری نیز مواجه شده اند. پس از به روز رسانی نمی توانند از فرمت سفارشی سازی شده گجت هوشمند خود استفاده کنند. البته خبر خوب این است که این موضوع خاص را می توان با تنظیم مجدد ساعت هوشمند مجددا راه اندازی و تنظیم کرد.
اما متاسفانه، بعد از بروزرسانی، و حتی بعد از بازگرداندن ساعت به تنظیمات کارخانه، مسئله ی عمر باتری که روی بسیاری از ساعت های هوشمند سامسونگ Gear S3 تاثیر خود را گذاشته ، برطرف نشد و کاربران تدبیری برای حل این مساله هنوز پیدا نکرده اند.
از آنجایی که ظاهرا علت بروز این مساله به نگاه کاربران به روز رسانی نرم افزاری مطرح می شود، باید خود کمپانی سامسونگ مشکل را حل کند و علت بروز مساله را به اطلاع مشتریان خود برساند که هنوز تا این لحظه هیچ اقدامی از سوی سامسونگ در خصوص رسیدگی به این مساله و یا تایید و یا حتی رد آن منتشر نشده است.
مطلب مرتبط: مقایسه Samsung Gear Sport و Gear S3
مطلب مرتبط : سامسونگ Gear S3 و کابوس S voice را به روز رسانی می کند