مسنجر فیس بوک مخصوص کودکان و نوجوانان

فیس بوک
  • twiter
  • linked-in
  • whatsapp

کمپانی فیس بوک روز دوشنبه جدیدترین برنامه تلفن همراه خود را در قالب پیام رسانی برای کودکان یا Messenger Kids معرفی کرد. این برنامه یک سرویس ارتباطی است که به طور خاص برای کودکان زیر 13 سال طراحی شده است. یعنی برای کسانی که نمی‌توانند به پلتفرم اصلی فیس بوک دسترسی داشته باشند، زیرا شرایط استفاده از آن را ندارند. همان طور که از نام آن مشخص است، برنامه پیام رسانی برای کودکان، یک نسخه اصلاح شده از برنامه پیام‌رسان اصلی و معمولی فیس بوک است که در چندین سال گذشته به عنوان یک برنامه مستقل از سیستم عامل در اختیار کاربران قرار گرفته است.

در حال حاضر فقط نسخه iOS این راه حل جدید، بررسی و آزمایش شده است. اما فیس بوک می‌گوید نسخه اندرویدی آن نیز به زودی و در طی «چند ماه آینده» در دسترس خواهد بود. سخنگوی فیس بوک همچنین اعلام کرد: « برنامه Messenger Kids از طریق گوگل پلی استور و اپ استور آمازون ارائه خواهد شد.»

Engadget گزارش می‌دهد که این برنامه برای غلبه بر چند مسئله طراحی شده است. به عنوان مثال، یکی از این موارد، شماره تلفن است؛ بسیاری از اپلیکیشن‌های پیام‌رسانی نیاز به شماره تلفن دارند، در حالی که اغلب کودکان فاقد آن هستند. در واقع اغلب کودکان تمایل دارند از تبلت یا آیپدهای لمسی استفاده کنند که دارای شماره تلفن نیستند. در نتیجه نمی‌توانند پیامک‌های معمولی و حتی چت‌های ساده داشته باشند. قطعاً شما می‌توانید از برنامه‌هایی نظیر FaceTime یا Hangouts استفاده کنید. اما اغلب این برنامه‌ها فاقد کنترلی هستند که والدین می‌خواهند روی چت آنلاین فرزندانشان داشته باشند.

تاکید فیس بوک در این برنامه روی حفظ ایمنی کودکان است و این که لیست تمامی مخاطبان باید توسط والدین آن‌ها تایید شود. در واقع برای آن که یک حساب کاربری در برنامه Messenger Kids ایجاد شود، نیاز است تا یک فرد بزرگ سال که در فیس بوک دارای حساب کاربری هست، این کار را انجام دهد.

در واقع برنامه Messenger Kids طراحی شده است تا کودکان بتوانند به سرویس چت فیس بوک دسترسی داشته باشند، بدون آن که در این پلتفرم دارای حساب کاربری باشند. البته والدین آن‌ها ضمانت خواهند کرد که روی فعالیت‌های فرزندشان کنترل کامل دارند. برای آن که در برنامه Messenger Kids برای فرزندتان یک حساب کاربری ایجاد کنید، تنها کافیست نام وی را وارد نمایید و تصویر پروفایل برایش بگذارید. نکته جالب توجه این است که بزرگ سالان می‌توانند با استفاده از برنامه پیام‌رسان معمولی با کودکان خود که دارای برنامه Messenger Kids هستند، چت کنند.

فیس بوک

این برنامه سرویسی به شما ارائه می‌دهد که می‌توانید از طریق برنامه فیس بوک اصلی خود روی لیست مخاطبان تایید شده فرزندتان کنترل داشته باشید. به نظر می‌رسد این برنامه نسخه ساده‌تری از پیام ر سان معمولی است. زیرا در این برنامه کودکان می‌توانند پیام‌های متنی برای دوستان و اعضای خانواده خود ارسال کنند. تماس‌های ویدئویی انجام دهند و همچنین ویرایش‌های ساده و ابتدایی روی تصاویر انجام دهند. مورد آخر عمدتاً به واسطه انتخاب استیکرها، فریم‌ها و ماسک‌های متناسب با سن کودکان صورت می‌گیرد که البته پشتیبانی از انیمیشن‌های GIF مورد علاقه کودکان نیز بخشی از این بسته است.

والدینی که می‌خواهند نامی را از لیست مخاطبان مورد تایید پیام رسان کودکان خود حذف کنند یا نام جدیدی اضافه کنند، می‌توانند در برنامه فیس بوک خود، روی آیکون «More» کلیک کرده و گزینه «Messenger Kids» را در قسمت «Explore» واسط مورد نظر پیدا کنند. به عنوان مثال فرض کنید فرزند شما می‌خواهد با یکی از هم کلاسی‌هایش در برنامه Messenger Kids دوست شود. در این حالت، شما باید با والدین فرد مورد نظر در فیس بوک دوست باشید. اگر فرزند آن‌ها در Messenger Kids باشد، نام آن زیرمجموعه نام والدینش نمایش داده می‌شود و شما به راحتی می‌توانید روی اسم فرد کلیک کرده و او را به لیست مخاطبان فرزندتان اضافه کنید. در این حالت والدین وی باید درخواست دوستی شما را تایید کنند تا نام فرزندتان به لیست مخاطبان آن‌ها اضافه شود. به نظر می‌رسد این فرآیند تاحدودی خسته‌کننده و ناخوشآیند باشد. اما فیس بوک این روند را برای افزایش امنیت کودکان و کنترل والدین انجام داده است.

فیس بوک

کودک و والدین وی می‌توانند در هر زمان نام فردی را در لیست مخاطبان مسدود کنند. در صورتی که کودک این کار را انجام دهد، والدین وی متوجه خواهند شد. اما در صورتی که والدین نام کسی را حذف کنند، کودک به هیچ عنوان نمی‌تواند مجدداً آن را به لیست باز گرداند.

لورن چنگ، مدیر محصول در فیس بوک که پروژه Messenger Kids را هدایت می‌کند، گفت: « این شرکت در واقع یک تیم اختصاصی در فیس بوک دارد که همه گزارشات را می بیند و هر حساب کاربری که زیان آور باشد، فعالانه حذف خواهد کرد. »

با معرفی Messenger Kids، فیس بوک سومین برنامه خود را روی محبوب‌ترین برنامه چت دنیا ارائه کرد که در حال حاضر بیش از یک میلیارد کاربر دارد و همچنین در قالب Messenger Lite نیز در دسترس است. فیس بوک بلافاصله پس از انتشار این برنامه اعلام کرد که Messenger Kids به عنوان اولین برنامه‌ای که برای کودکان طراحی شده، حاوی تبلیغات نبوده و از هیچ کدام از اطلاعاتی که شما وارد می‌کنید، برای ارائه تبلیغات هدفمند برای شما یا یا فرزندتان استفاده نخواهد کرد. نسخه پیش نمایش برنامه Messenger Kids با سیستم عامل iOS در حال حاضر فقط در ایالت متحده آمریکا در دسترس است. اما به نظر می‌رسد نسخه اندرویدی آن که در اواخر زمستان یا اوایل بهار منتشر می‌شود، در سراسر دنیا قابل استفاده باشد.

 

 

{{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.rate)}}
تعداد رای: {{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.count)}} نفر
{{farsiNumber(n)}}
مقالات مرتبط
دیدگاه شما
captcha
جدول فروش فیلم ها
  • 956.366 میلیارد دلار
    Oppenheimer
    اکران: 21 جولای 2023
  • 571.721 میلیارد دلار
    Wonka
    اکران: 15 دسامبر 2023
  • 423.489 میلیارد دلار
    Aquaman and the Lost Kingdom
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 221.893 میلیارد دلار
    Migration
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 206.185 میلیارد دلار
    Trolls Band Together
    اکران: 17 نوامبر 2023
  • 156.771 میلیارد دلار
    Killers of the Flower Moon
    اکران: 19 اکتبر 2023
  • 151.782 میلیارد دلار
    Anyone But You
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 92.691 میلیارد دلار
    Mean Girls
    اکران: 12 ژانویه 2023
  • 89 میلیارد دلار
    Wish
    اکران: 22 نوامبر 2023
  • 51.6558 میلیارد دلار
    The Boys in the Boat
    اکران: 25 دسامبر 2023
  • 314.343 میلیارد تومان
    فسیل
    اکران: 22 اسفند 1401
  • 248.7 میلیارد تومان
    هتل
    اکران: 05 مهر 1402
  • 77.5419 میلیارد تومان
    شهر هرت
    اکران: 22 تیر 1402
  • 59.6495 میلیارد تومان
    بچه زرنگ
    اکران: 02 شهریور 1402
  • 49.8288 میلیارد تومان
    ویلای ساحلی
    اکران: 23 آبان 1398
  • 49.4606 میلیارد تومان
    هاوایی
    اکران: 13 دی 1402
  • 25.0594 میلیارد تومان
    نارگیل 2
    اکران: 18 مرداد 1402
  • 24.7578 میلیارد تومان
    ورود خروج ممنوع
    اکران: 15 آذر 1402
  • 19.6814 میلیارد تومان
    سه کام حبس
    اکران: 05 اردیبهشت 1402
  • 19.4418 میلیارد تومان
    آهنگ دو نفره
    اکران: 30 فروردین 1402