معرفی بهترین گجت های نمایشگاه CES 2018

CES 2018
  • twiter
  • linked-in
  • whatsapp

نمایشگاه CES 2018 در تاریخ 9 تا 12 ژانویه، برابر 19 تا 22 دی ماه در لاس وگاس امریکا برگزار شد. این نمایشگاه در حوزه های مختلفی برگزار شد از جمله نمایشگر ، لپ تاپ، تلفن های هوشمند، خودرو، گجت، پهباد، لوازم جانبی، واقعیت مجازی و واقعیت افزوده. کمپانی های مطرح بسیاری در این نمایشگاه حضور پیدا کرده و به معرفی جدیدترین محصولات خود پرداختند. در این قسمت قصد داریم گزیده ای از بهترین گجت های معرفی شده در CES 2018 را به شما معرفی کنیم. چنانچه در جریان نمایشگاه CES 2018 موفق به آشنایی با این گجت ها نشدید، نگران نباشید، ما آنها را به شما نشان خواهیم داد. با پلازا همراه باشید.

 کوچکترین سنسور UV محصولی از اورآل برای کاهش خطر ابتلا به سرطان 

کوچکترین سنسور UV کمتر از دو میلی متر ضخامت دارد و اصلا نیازی به باتری هم ندارد!  این سنسور الکترونیکی روی نوک انگشتان شما قرار می گیرد و میزان تشعشعات نور خورشید که بر پوست شما می تابد اندازه گیری می کند. قابلیت ارتباط با گوشی از طریق NFC را دارد و در نهایت به کاهش خطر ابتلا به سرطان پوست کمک می کند. این سنسور شبیه به نوعی برچسب است که وقتی در معرض نور قرار بگیرد که برای بدن انسان ضرر داشته باشد، تغییر رنگ می دهد. هر برچسب به مدت سه ماه قابل استفاده است و در اصل برچسب های سنسور UV یک بار مصرف نیستند.

وقتی یکی از این برچسب ها روی انگشت خود بچسبانید ، سنسور UV می تواند میزان تشعشعات نورانی را اندازه گیری کند و اطلاعات را به گوشی اندرویدی یا iOS شما بفرستد. البته همان طور که گفته شد از NFC هم پشتیبانی می کند. اپلیکیشن مخصوص این سنسور روی گوشی موبایل شما می تواند همه اطلاعات مهم در مورد تشعشعات نور خورشید را در اختیار شما بگذارد و وقتی در معرض چنین نورهایی هستید به شما می گوید که از کرم ضد آفتاب متناسب با همان موقعیت مکانی استفاده کنید. اگر لازم باشد به شما می گوید تعداد دفعات استفاده از کرم ضد آفتاب برای چنین شرایطی چند بار است و شما با خیال راحت می توانید متوجه شوید در معرض چه تشعشعات نورانی قرار دارید و پوست شما نیاز به چه مراقبت هایی دارد. این سنسور در CES 2018 رونمایی شد.

Xenoma لباس هوشمند برای بیماران مبتلا به زوال عقل ! 

Xenoma لباس هوشمند مخصوص بیماران مبتلا به زوال عقل است. این لباس خواب می تواند با کمک سنسورهای کوچکی که در لباس تعبیه شده، حرکت کردن و یا استرس فرد بیماری که دچار زوال عقل است را تشخیص دهد. شرکت تولید کننده پارچه های هوشمند یعنی شرکت Xenoma ، به دنبال راه هایی برای کمک گرفتن از تکنولوژی در زندگی روزمره ما بوده و  به ویژه در تلاش است در حوزه پزشکی بتواند از این فناوری هوش مصنوعی و سیستم های هوشمند استفاده کند.

وقتی بیمار این لباس هوشمند را به تن می کند، توسط سنسورهای آن مورد رصد قرار می گیرد.  ایده طراحی این لباس این است که به جای محدود کردن فرد بیمار در یک اتاق و نگهداری وی در فضایی خاص، لباس هوشمندی بر تن وی می کنند که لباس از وی محافظت می کند و بیمار هر جایی برود مشخص می شود.

سنسورهایی در پیراهن و شلوار این لباس جاسازی شده که البته سنسورهای پارچه ای هستند  و می توانند اطلاعات مربوط به فرد را در اختیار همراهان بیمار یا پرستاران قرار دهند. سنسورها  در امتداد باسن و پاهای لباس تعبیه شده و قدرت تشخیص حرکت دارند. در عین حال این لباس هوشمند به گونه ای طراحی شده است تا مانع تنفس بیمار نشود و فردی بیمار در این لباس ها کاملا راحت و آسوده باشد. البته باید گفت یک سری پورت های اضافی نیز در قسمت ستون فقرات این لباس تعبیه شده که می تواند به دستگاه  ECG یا الکتروآنسفالوگرام وصل شود.

در قسمت بالای سینه لباس هوشمند باتری، بلوتوث و شتاب سنج و ژیروسکوپ قرار دارد. این قسمت قطر دو اینچی دارد و از همین نقطه هم لباس شارژ می شود تا بتواند به مدت 8 ساعت شارژ داشته باشد. لباس هوشمند Xenoma  به صورت آزمایشی در یکی از مراکز بالینی آلمان مورد تست قرار گرفته است و قرار است تا سال 2020 به بازار عرضه شود. این لباس در CES 2018 رونمایی شد.

دستبند امنیتی Invi با انتشار بو به مبارزه با سارقان و مهاجمان می رود! 

دستبند امنیتی Invi توسط یک شرکت هلندی طراحی و ساخته شده است. این دستبند در اصل نقش محافظت از کاربر را بر عهده دارد و می تواند جلوی رفتارهای خشونت آمیز را بگیرد. این گجت پوشیدنی خیلی ساده شبیه به یک دستبند معمولی دور مچ دست بسته می شود. وقتی مورد حمله یا تهاجم قرار گرفتید کافی است خیلی ساده دستبند را بشکنید تا بویی تلخ از آن در محیط منتشر شود. سازندگان دستبند اطلاعات دقیقی در مورد بویی که از این دستبند بعد از شکستن آن خارج می شود، ارائه نداده اند. فقط می دانیم که وقتی این بو در محیط منتشر شود، کاری می کند که مهاجمان دست از ادامه تهاجم یا سرقت یا … بردارند و تصمیم بگیرند محل حادثه را ترک کنند.

چندین سازمان مختلف روی این محصول کار کرده است ولی اطلاعات دقیقی در مورد ماده و بویی که در آن استفاده شده؛ ارائه نشده است. تنها چیزی که می دانیم و محققان سازمان های مختلفی که روی این دستبند کار کرده اند، اعلام داشته اند این است که بعد از شکستن دستبند و انتشار بو، سارقان از محل حادثه دور می شوند و دیگر به کار خود ادامه نمی دهند. آنها به راحتی شکست خورده از میدان خارج می شوند.

همان طور که گفته شد هنوز اطلاعات زیادی در مورد بوی منتشر شده نداریم و فقط می دانیم بویی تلخ است. این دستبند در CES 2018 رونمایی شد.

آنالیزور مو SalonLab محصولی جدید برای مراقبت از موهای شما !

آنالیزور مو SalonLab  در CES 2018 رونمایی شد و به راحتی می تواند تارهای موی شما را از ریشه تا انتها مورد آنالیز و تجزیه و تحلیل قرار دهد و با نگاهی هوشمندانه از موهای شما مراقبت کند!

آنالیزور مو SalonLab به کمک سنسورهایی که دارد به خوبی موهای شما را بررسی می کند و مثلا برای شما مشخص می کند که په شامپویی باید به موهایتان بزنید یا موهای شما نیاز به چه مراقبت هایی دارد ! آنالیزور مو SalonLab  می تواند مسایل مربوط به ریشه تا ساقه مو را مشخص نموده و کیفیت و جنس موها را معلوم کند. البته باید بگوییم که SalonLab زیر نظر شرکت Henkel Beauty Care  تولید شده است و سیستمی که این شرکت طراحی کرده است با کمک بلوتوث می تواند اطلاعات را به گوشی همراه شما منتقل کند.

کافی است دسته این سیستم که دارای سنسورهای قوی است روی موهای خود بکشید، اطلاعات مربوطه تجزیه و تحلیل می شود و از طریق بلوتوث به گوشی موبایل شما منتقل می شود آنالیزور مو SalonLab به کمک برنامه ای که روی گوشی شما نصب شده فرمول مربوط به شامپوی مورد نیاز شما را مشخص می کند. آنالیزور مو می تواند به دقت همه چیز را بررسی کند. این دستگاه شامل سنسورهای نورانی مادون قرمز است و برای مشاهده داخل مو هم مناسب است. میزان رطوبت مو و رنگ را به دقت معلوم می کند و بافت و اجزای مو را به دقت مورد بررسی قرار می دهد.

اسکنر پوست ، محصولی جدید برای تشخیص مشکلات پوست شما!

اسکنر پوست موسوم به SkinScanner است که در CES 2018 رونمایی شد و  می تواند انقلابی در شناسایی و تشخیص مسایل و مشکلات پوست شما ایجاد کند. اسکنر جدید نیوتروژنا (Neutrogena)  به راحتی می تواند پوست شما را اسکن کرده و همه اطلاعات مرتبط با پوست تان اعم از مشکلات و مسایل مرتبط با آن را شناسایی کند و در قالب دیتا و تصویر به شما ارائه بدهد.  اسکنر پوست این کار را با کمک هوش مصنوعی انجام می دهد و می تواند از طریق منافذ پوست، چین چروک و خطوط سطحی پوست، به اسکن و بررسی وضعیت پوست فرد مربوطه بپردازد.

شایان ذکر است اسکنر پوست نیوتروژنا قابلیت وصل شدن به گوشی آیفون را داراست و شما می توانید به راحتی آن را در قسمت بالایی گوشی آیفون خودتان وصل کنید و تصویر بزرگی از وضعیت پوست خودتان را در گوشی موبایل تان دریافت کنید.

وایت برد دیجیتال Flip

وایت برد دیجیتال و جدید Flip محصول کمپانی سامسونگ است که برای برگزاری جلسات و کنفرانس ها بسیار به کار می آید. این وایت برد 55 اینچی بوده و ابعاد مناسبی برای استفاده در جلسات دارد. هم چنین این وایت برد دارای پایه نگهدارنده مرغوب و زیبا و چرخداری است که به راحتی در اتاق کنفرانس و جلسات قابلیت حمل و نقل و جا به جایی دارد.

ظاهرا این وایت برد دیجیتال می تواند برای اضافه کردن تصاویر یا یادداشت برداری یا کارهای مشابه این در جلسات پشتیبانی کند. صفحه 4k این وایت برد دیجیتال می تواند از این اطلاعات پشتیبانی کند.

هم چنین وایت برد جدید سامسونگ به نام فیلیپ می تواند با شبکه بی سیم کار کند ، قابلیت اتصال USB دارد از پورت های کامپیوتر و موبایل هم پشتیبانی می کند. با این مشخصات کاربران می توانند به راحتی وایت برد دیجیتال را به سیستم های مختلف متصل کنند. حتی کاربران می توانند به راحتی محتوای نوشته شده روی وایت برد را روی سیستم خود ذخیره نمایند. هم چنین گفتنی است همزمان چهار کاربر می توانند با این سیستم کار کنند. این وایت برد احتمالا رقیب سرفیس هاب و جم بورد گوگل می شود. این وایت برد 55 اینچی می تواند کاربرد مناسب و خوبی برای کنفرانس ها و اتاق های جلسات داشته باشد. این وایت برد در CES 2018 رونمایی شد.

اولین دوربین 360 درجه در قالب گجت پوشیدن

FITT360 اولین دوربین 360 درجه در قالب گجت پوشیدنی است که می تواند در هر شرایط آب و هوایی اعم از برف، باران ، گرما و سرما دور گردن شما قرار بگیرد و به راحتی کار کند. این گجت در CES 2018 رونمایی شد.

شرکت LINKFLOW  اولین دوربین 360 درجه را در قالب گجت پوشیدنی طراحی نموده است. این شرکت زیر مجموعه آزمایشگاه خلاقیت سامسونگ بوده و برنامه های مربوط به این حوزه یعنی فناوری های نوین را دنبال می کند. در اصل اولین دوربین 360 درجه در قالب یک گجت پوشیدنی محصول کمپانی سامسونگ بوده که توسط مهندسان این آزمایشگاه طراحی شده است. در اصل LINKFLOW شرکت تابعه سامسونگ و از شرکت های تحت حمایت کمپانی سامسونگ محسوب می شود که توانسته موفق به طراحی این گجت پوشیدنی جدید و منحصر به فرد شود.

این محصول دارای ویژگی ضد لرزش در حین گرفتن تصاویر بوده و در اصل دارای استابلایزر تصویر بوده و هم چنین در حین گرفتن ویدئو هم لرزش گیر دارد.  FITT360 دارای GPS  بوده و قابلیت سازگاری با برخی اپلیکیشن ها را نیز دارد. این دوربین 360 درجه در اصل متشکل از  3 دوربین فول اچ دی است که می تواند تصاویر افقی با رزولوشن  4K  و 360 درجه بگیرد. وقتی باتری آن کاملا شارژ شده باشد، می تواند تا 90 دقیقه به راحتی کار کند.

کفش های هوشمند Zhor

این کفش های هوشمند که توسط شرکت Zhor  در CES 2018 معرفی شده اند، دارای کفی هوشمندی هستند که می توانند اطلاعات خوبی در اختیار شما بگذارند.  کفی این کفش های هوشمند، دارای سنسورهای مختلفی است که می تواند برخی ویژگی ها و مشخصات را اندازه گیری و سنجش کند. از ساده ترین سنجش ها مثل شمردن گام های شما گرفته تا بررسی وضعیت پاها ،میزان خستگی پا و غیره .

این کفی های هوشمند می توانند به شما بگویند پاهایتان چقدر خسته شده است و وضعیت پاهای شما را تجزیه و تحلیل کنند. هر قدمی که برمی دارید برای این کفی هوشمند معنا دارد و آن را ثبت می کند تا بتواند در نهایت از این داده ها نتیجه گیری های درستی داشته باشد.  مثلا اگر قدرت برداشتن گام های شما تغییر کند، این وضعیت برای کفی هوشمند معنا دارد و می تواند به تجربه و تحلیل پرداخته و متوجه شود آیا علت ضعیف شدن گام های شما خستگی بوده یا عامل دیگری ؟

هم چنین این کفی های هوشمند برای کارگران ساختمانی بسیار مناسب است، اگر سطح تماس پا با زمین کاهش پیدا کند ، بدین معنی است که کارگر ساختمانی در محل مناسبی روی نردبان یا ارتفاع قرار ندارد، لذا به وی هشدار داده و اطلاع رسانی می کند که مراقب باشد سقوط نکند. جالب است بدانید این اعلان و هشدار برای مدیر کارگاه ساختمانی ارسال خواهد شد. هم چنین این کفی همه اطلاعات مختلف از گام های شما گرفته تا قدرت گام برداشتن و خستگی  و ضعف پاها را ثبت می کند. این جزئیات ممکن است به کار بیاید.در نمایشگاه CES 2018 مدل دیگری هم از همین کفش های هوشمند معرفی شد.

آیا هدست کاهش وزن می تواند به تناسب اندام شما کمک کند؟

شرکت Modius Health با هدست جدیدی به نمایشگاه CES 2018 آمد و ادعا کرد این هدست می تواند باعث تناسب اندام و کاهش وزن در افراد چاق شود. این شرکت می خواهد شما باور کنید که وزن شما ارتباط مستقیمی با مغزتان و نحوه تفکرتان دارد. Modius Health در تلاش است تا مخاطبان را قانع کند برای کم کردن وزن از این هدست استفاده کنند. ولی برخی معتقدند که ممکن است در صورت تاثیرگذاری این هدست در کاهش وزن، این محصول از طرف دیگر باعث سردردهای شدید در فردی که آن را استفاده می کند، شود. شاید کاربران باید بین سردرد گرفتن و کاهش وزن یکی را انتخاب کنند. یا هدست را استفاده کنند و وزنشان کم شود و سر درد بگیرند و یا اینکه به روش دیگری به فکر کاهش وزن باشند!

این هدست  10 تنظیم مختلف دارد. در تنظیم یک و دو، شاید ظاهرا چیزی را احساس نکنید ولی در تنظیم سه، بلافاصله احساس سوزش در پد الکترودی خواهید داشت و ممکن است کمی اخساس  تهوع هم به شما دست بدهد. قطعا احساس خوبی نیست.

ظاهرا هدست کاهش وزن، سیگنال های الکتریکی را به هیپوتالاموس مغز می فرستد و منجر به تحریک آن می شود. همین کار باعث می شود که شما کمتر احساس گرسنگی داشته باشید. در اصل هدست کاهش وزن کاری می کند که تنظیمات بدن شما و احساس شما نسبت به گرسنگی تغییر کند. این دستگاه کاری می کند که شما حداقل غذایی که باید در شبانه روز مصرف کنید را دریافت کنید.

گجت هایی برای زیبایی و طراوت پوست شما

شرکت ForeO  گجت جدیدی را در نمایشگاه CES 2018 رونمایی کرد که می تواند به طراوت و زیبایی پوست شما کمک کند. این گجت، به شما کمک می کند تا ماسک ها و کرم هایی که روی پوست خود می مالید، بهتر جذب پوست تان شود. شرکت kincare Foreo با استفاده از دستگاه های جدید خود به نام های UFO و UFO Mini، تکنولوژی جدیدی را به بازار معرفی کرده است. این گجتهای جدید با خاصیت لرزشی و ارتعاشی که دارند به سلامت پوست شما کمک می کنند.

این گجت وقتی روی پوست قرار می گیرد لرزش هایی را روی پوست ایجاد می کند که البته فرکانس لرزش ها حساب شده و دقیق است. چرخه های کاری لرزش این گجت، 30 ثانیه یک بار است، 30 ثانیه پوست را گرم می کند و بعد با ارتعاشات آنرا می لرزاند و در نهایت پوست به مدت 30 ثانیه خنک می شود.

ظاهرا با گرما دادن منافذ پوست را باز می کند تا بتواند مواد مغذی و آبرسانی دقیق تری در پوست ایجاد کند. روی بدنه این گجت LED هایی تعبیه شده که به رنگ های قرمز، سبز و آبی رشن و خاموش می شوند و هر نور نشان دهنده یکی از وضعیت های کاری این گجت است. ظاهرا نور قرمز باعث نشان می دهد که پوست در حال تحریک برای تولید کلاژن در جلوگیری از پیر شدن است و نور سبز یعنی گجت، در حال تغذیه پوست و زیباسازی آن است. نور آبی به معنی این است که گجت در حال میکروب زدایی و کشتن باکتری های پوست است و کمک می کند تا جریان خون در زیر پوست به خوبی جریان پیدا کند.

 

سنسور Sensio Air راهی برای شناسایی عوامل حساسیت زا در محیط اطراف شما

سنسور Sensio Air در CES 2018 رونمایی شد و به راحتی به شما کمک می کند هر ماده حساسیت زایی که در اطراف شماست شناسایی شود و از طریق اپلیکیشن نصب شده روی موبایل تان به شما اطلاع رسانی می کند که نزدیک مواد آلرژی زا هستید. اگر نزدیک چمن شوید، وارد محیطی با گرد و غبار شوید یا رایحه ای در اطراف شما پخش شود که برای شما که زمینه آلرژی دارید، مناسب نباشد، این سنسور یعنی Sensio Air سریعا به شما اطلاع می دهد.

این سنسور شبیه به یک گوی فلزی است و درست شبیه به یک ردیاب بوهای حساسیت زا یا عوامل حساسیت زا را شناسایی می کند. البته این محصول در دو سایز کوچک و بزرگ به بازار عرضه خواهد شد.  قیمتی عرضه این سنسور در امریکا و برای سایز کوچک آن  299 دلار و قیمت سایز بزرگ آن 1000 دلار است. سنسور Sensio Air به راحتی می تواند به پایش و اندازه گیری ذرات گرد و غبار و ذرات ریز در هوایی که تنفس می کنیم پرداخته و یا حتی گرده گیاهان و هاگ هایی که در هوا منتشر می شوند را نیز مورد بررسی قرار می دهد. وقتی عوامل حساسیت زا را شناسایی کند به کاربر اطلاع می دهد.

هم چنین اپلیکیشنی که از این سنسور پشتیبانی می کند نیز می تواند با 220 سنسور در سراسر جهان در ارتباط باشد و وضعیت آلودگی هوا را رصد کند. مثلا اگر روزهایی خاص هواشناسی اعلام کند هوا آلوده است اپلیکیشن از این اطلاعات برای هشدار دادن به کاربر استفاده می کند.

نمایشگاه CES 2018 به پایان رسید و این محصولات جزو برترین گجت های این نمایشگاه بودند.

 

{{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.rate)}}
تعداد رای: {{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.count)}} نفر
{{farsiNumber(n)}}
مقالات مرتبط
دیدگاه شما
captcha
جدول فروش فیلم ها
  • 956.366 میلیارد دلار
    Oppenheimer
    اکران: 21 جولای 2023
  • 571.721 میلیارد دلار
    Wonka
    اکران: 15 دسامبر 2023
  • 423.489 میلیارد دلار
    Aquaman and the Lost Kingdom
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 221.893 میلیارد دلار
    Migration
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 206.185 میلیارد دلار
    Trolls Band Together
    اکران: 17 نوامبر 2023
  • 156.771 میلیارد دلار
    Killers of the Flower Moon
    اکران: 19 اکتبر 2023
  • 151.782 میلیارد دلار
    Anyone But You
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 92.691 میلیارد دلار
    Mean Girls
    اکران: 12 ژانویه 2023
  • 89 میلیارد دلار
    Wish
    اکران: 22 نوامبر 2023
  • 51.6558 میلیارد دلار
    The Boys in the Boat
    اکران: 25 دسامبر 2023
  • 314.343 میلیارد تومان
    فسیل
    اکران: 22 اسفند 1401
  • 248.7 میلیارد تومان
    هتل
    اکران: 05 مهر 1402
  • 77.5419 میلیارد تومان
    شهر هرت
    اکران: 22 تیر 1402
  • 59.6495 میلیارد تومان
    بچه زرنگ
    اکران: 02 شهریور 1402
  • 49.8288 میلیارد تومان
    ویلای ساحلی
    اکران: 23 آبان 1398
  • 49.4606 میلیارد تومان
    هاوایی
    اکران: 13 دی 1402
  • 25.0594 میلیارد تومان
    نارگیل 2
    اکران: 18 مرداد 1402
  • 24.7578 میلیارد تومان
    ورود خروج ممنوع
    اکران: 15 آذر 1402
  • 19.6814 میلیارد تومان
    سه کام حبس
    اکران: 05 اردیبهشت 1402
  • 19.4418 میلیارد تومان
    آهنگ دو نفره
    اکران: 30 فروردین 1402