بررسی لپ تاپ ریزر بلید استیلث ؛ ۱۳٫۳ اینچی با کیفیت +QHD

بلید استیلث
  • twiter
  • linked-in
  • whatsapp
مشخصات کامل و خرید هدفون، ماوس و کیبورد گیمینگ ریزر از پلازا

ریزر بلید استیلث ۱۳٫۳ اینچی، لپ تاپی باکیفیت و یک نسخه بازنگری شده از مدل قابل حمل لپ تاپ‌های عمومی بود که اندازه صفحه نمایش در آن افزایش یافته بود. اکنون برزورسانی دیگری پا به صحنه گذاشته است. این نسخه با تغییرات سخت‌افزاری از جمله پردازنده نسل هشتم کیبی لیک آر Kaby Lake R) ۴) هسته‌ای اینتل است. بلید استیلث جدید به همرا دو هسته اضافه عملکردی بهبودیافته به ویژه در هنگام اجرای نرم‌افزار‌های چندرسانه‌ای از خود نشان می‌دهد و اگر بین این دو لپ تاپ دچار تردید شده‌اید با اندکی هزینه بیشتر نمونه جدید ارزش خرید بالایی دارد. اگرچه از زمان عرضه مدل قبلی این لپ تاپ رقابت بیشتر شده است و دل اکس‌پی‌اس ۱۳ (Dell XPS 13) از حیث قابلیت حمل در رتبه اول قرار دارد. دل به دلیل قیمت کمتر و سرعت عملکرد بیشترش نظر منتقدان را به خود جلب کرده است. از سوی دیگر استیلث تفکیک‌پذیری صفحه نمایش بیشتری را با قیمت کمی بالاتر از دل ارائه می‌دهد. به طور کلی هر دو این دستگاه‌ها گزینه‌های خوبی هستند.

بلید استیلث

از آن‌جایی که برزورسانی‌های انجام شده سخت‌افزاری هستند نسخه جدید استیلث از لحاظ ظاهری تفاوتی با مدل پیشین ندارد. البته این یک نکته منفی نیست چرا که طراحی و ساخت بدنه کیفیت بالایی دارد. آلومینیوم به کار رفته در استیلث محکم و یکدست به نظر می‌رسد و به میزان بسیار کمی سنگین‌تر و ضخیم‌تر از مدل قبلی است. وزن این لپ تاپ ۱٫۳۵ کیلوگرم (مدل پیشین ۱٫۳۲ کیلوگرم) و ضخامتش ۰٫۵۴ اینچ (مدل پیشین ۰٫۵۲ اینچ) است. نمایشگر هیچ تفاوتی با مدل پیشین ندارد و باید گفت این هم نکته مثبتی است. همان صفحه نمایش QHD+ (۱۸۰۰× ۳۲۰۰) لمسی در این مدل نیز وجود دارد و همین‌طور صفحه‌کلید با نور پس‌زمینه قابل شخصی‌سازی هر کلید به صورت مجزا. گزینه‌های پورت هم آن‌چنان متنوع نیست ولی پورت‌هایی مانند USB-C و Thunderbolt 3 فراموش نشده‌اند. یکی از نکات قابل توجه آن است که USB-C به عنوان درگاه شارژر نیز مورد استفاده قرار می‌گیرد بنابراین در هنگام شارژ لپ تاپ نمی‌توانید به صورت همزمان از آن برای انتقال فایل‌هایتان استفاده کنید.

بلید استیلث

به عنوان یک نقطه تمایز باید گفت اکس‌پی‌اس ۱۳ دل ارازان‌تر است ولی نمایشگر ۱۰۸۰ پیکسلی و غیرلمسی دارد. لنوو یوگا ۹۲۰ (Lenovo Yoga 920) نیز با قیمتی کمی پایین‌تر دارای صفحه نمایش ۱۰۸۰ پیکسلی است. این تفکیک‌پذیری تصویر  در بسیاری از موارد کافی است ولی تصویر استیلث وضوح بیشتری دارد. زمانی که حرف از قابلیت حمل به میان می‌آید این سه لپ تاپ تقریباً مشابه هم هستند. یوگا ۹۲۰ با وزن ۱٫۳۷ کیلوگرم کمی سنگین‌تر از دو لپ تاپ دیگر و اکس‌پی‌اس ۱۳ با وزنی ۱٫۲۲ کیلوگرمی سبک‌تر از همه است.

حافظه ۲۵۶ گیگابایتی نیز در سه لپ تاپ وجود دارد اگرچه زمانی که حرف از لپ تاپ‌های ریزر در میان باشد می‌توانید ظرفیت‌های مختلفی را بسته به سلیقه‌تان انتخاب کنید. هم نسخه مشکی و هم نسخه متالیک استیلث با ظرفیت‌های ۲۵۶، ۵۱۲ یا ۱ ترابایت حافظه خشک اس‌اس‌دی در دسترس خریداران قرار دارند. اضافه شدن حافظه به معنای بالا رفتن قیمت به صورت سرسام‌آور است چرا که حافظه خشک هنوز هم نسبتاً گران‌قیمت است و پرش از حافظه ۲۵۶ گیگابایت به ۵۱۲ گیگابایت و یا ۱ ترابایت قیمت را تا حدود زیادی بالا می‌برد. ۲۵۶ گیگابایت حافظه برای ذخیره فایل‌های بزرگ مانند بازی و پروژه‌های چندرسانه‌ای سنگین چیز دندان گیری نیست ولی از آن‌جایی که این سیستم برای انجام چنین کارهایی ساخته نشده، این میزان از حافظه باید برای کارهای روزمره کافی باشد. بلید استیلث جدید دارای ۱۶ گیگابایت حافظه رم است که  مشابه مدل قبلی است.

هسته‌های بیشتر، قدرت بیشتر

عملکرد سخت‌افزاری جایی است که بلید استیلث خودی نشان می‌دهد. پردازنده جدید نیز در مرکز این عملکرد بالا قرار دارد. پردازنده یک اینتل Core i7-8550U و سرعت ۱٫۸ گیگاهرتز است، اما گول این عدد نسبتاً پایین را نخورید چرا که ساختار ۴ هسته‌ای این پردازنده کارایی بالایی از خود نشان می‌دهد. این کارایی نیز در عمل در کارهایی مانند کدگذاری ویدئو هویداست و می‌توانید بیشتر از کارهای معمول روزانه روی این چهار هسته حساب باز کنید. در نتیجه این اپ‌تاپ در  بنچمارک پی‌سی‌مارک ۸ (PCMark 8) که عملکرد کلی را نشان می‌دهد ممکن است بالاترین رتبه را به خود اختصاص ندهد ولی هنوز هم بلید استیلث نسل هفتم را از میدان به در می‌کند. اکس‌پی‌اس ۱۳ نیز که از همین ترکیب پردازنده نسل هشتم استفاده می‌کند ولی صفحه نمایش ضعیف‌تری دارد امتیاز بالاتری را در این تست کسب کرد. بلید همان‌طور که انتظارش می‌رفت در انجام تست‌های مالی‌مدیا سرعت بالایی را از خود نشان داد ولی اکس‌پی‌اس در این تست‌ها‌ امتیازهای بالاتری را کسب کرده است. در مورد نسخه پیشین نیز باید گفت در حین انجام وظایف سر و صدای زیادی ایجاد نمی‌کند و این ممکن است به مذاق شما و اطرافیانتان خوش آید.

همان‌طور که از همه لپ تاپ‌های قابل حمل انتظار می‌رود عملکرد ۳بعدی و بازی روی استیلث نیز شاید در درجه دوم توجه باشد. لپ تاپ‌های سبک تقریباً همگی تنها از گرافیک یک‌پارجه با پردازنده استفاده می‌کنند و از کارت‌های گرافیک اختصاصی و مجزا برای اعمال ۳ بعدی استفاده نمی‌کنند. در نتیجه، تنها می‌توان بازی‌های ساده یا متوسط را البته روی تنظیمات پایین روی استیلث اجرا کرد. این مورد نیز در تست‌های بازی هِوِن (Heaven) و وَلی (Valley) به خوبی نشان داده شده است. این تست‌ها فریم ریت را اندازه می‌گیرند. حتی روی رزولوشن ۷۲۰ پیکسل و تنظیمات متوسط نیز استیلث نتوانست به میانگین ۳۰ فریم بر ثانیه برسد. این امتیاز برای این رده از لپ تاپ‌ها به هیچ وجه غیرطبیعی نیست و با این‌که این یکی از تولیدات ریزر است، از این تست می‌توان دریافت که این لپ تاپ برای بازی ساخته نشده.

عمر باتری یکی از مواردی است که ممکن است همه را گیج کند. باتری استیلث در تست‌های صورت گرفته تا ۸ ساعت و ۳۶ دقیقه دوام آورد و می‌توان گفت که این میزان شارژدهی خوبی است و تمام روز می‌توانید از لپ تاپ استفاده کنید. نمایشگر QHD+ شارژ زیادی مصرف می‌کند و به عنوان مقایسه در همین تست، اکس‌پی‌اس با نمایشگر ۱۰۸۰ پیکسلی به مدت ۱۵:۵۶ و یوگا ۹۲۰ به مدت ۲۲:۳۸ دقیقه دوام آورد که عدد حیرت‌انگیزی است. عمر زیاد باتری نقش بزرگی در جذابیت یک لپ تاپ قابل حمل دارد بنابراین اگر زیاد به مسافرت می‌روید ممکن است دو گزینه دیگر برای شما مناسب‌تر باشند.

بلید استیلث جدید تغییرات زیادی را در خود اعمال نکرده ولی یقیناً سریع‌تر از مدل قبلی با پردازنده نسل هفتم است. اگر بین این دو دودل هستید و سرعت عمل برایتان مهم است با کمی هزینه بیشتر مدل جدید را تهیه کنید.

مشخصات کامل و خرید هدفون، ماوس و کیبورد گیمینگ ریزر از پلازا
{{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.rate)}}
تعداد رای: {{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.count)}} نفر
{{farsiNumber(n)}}
مقالات مرتبط
دیدگاه شما
captcha
جدول فروش فیلم ها
  • 956.366 میلیارد دلار
    Oppenheimer
    اکران: 21 جولای 2023
  • 571.721 میلیارد دلار
    Wonka
    اکران: 15 دسامبر 2023
  • 423.489 میلیارد دلار
    Aquaman and the Lost Kingdom
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 221.893 میلیارد دلار
    Migration
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 206.185 میلیارد دلار
    Trolls Band Together
    اکران: 17 نوامبر 2023
  • 156.771 میلیارد دلار
    Killers of the Flower Moon
    اکران: 19 اکتبر 2023
  • 151.782 میلیارد دلار
    Anyone But You
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 92.691 میلیارد دلار
    Mean Girls
    اکران: 12 ژانویه 2023
  • 89 میلیارد دلار
    Wish
    اکران: 22 نوامبر 2023
  • 51.6558 میلیارد دلار
    The Boys in the Boat
    اکران: 25 دسامبر 2023
  • 314.343 میلیارد تومان
    فسیل
    اکران: 22 اسفند 1401
  • 248.7 میلیارد تومان
    هتل
    اکران: 05 مهر 1402
  • 77.5419 میلیارد تومان
    شهر هرت
    اکران: 22 تیر 1402
  • 59.6495 میلیارد تومان
    بچه زرنگ
    اکران: 02 شهریور 1402
  • 49.8288 میلیارد تومان
    ویلای ساحلی
    اکران: 23 آبان 1398
  • 49.4606 میلیارد تومان
    هاوایی
    اکران: 13 دی 1402
  • 25.0594 میلیارد تومان
    نارگیل 2
    اکران: 18 مرداد 1402
  • 24.7578 میلیارد تومان
    ورود خروج ممنوع
    اکران: 15 آذر 1402
  • 19.6814 میلیارد تومان
    سه کام حبس
    اکران: 05 اردیبهشت 1402
  • 19.4418 میلیارد تومان
    آهنگ دو نفره
    اکران: 30 فروردین 1402