نقد بازی The red strings club : مسیری سرخ تا روح انسان

The Red Strings Club
  • twiter
  • linked-in
  • whatsapp

شخصیتهای کاریزماتیک در بازی ها واقعا کمیابند. احساس نزدیکی با شخصیت های خیالی تنها براساس عواملی همچون قلم خوب, زمان بندی مناسب و نقطه نظر منحصر بفرد ممکن می شود. با قرار داشتن تمامی این مفاهیم در جایگاه خودشان, شما دوست دارید پا به داستانی بگذارید که انگیزه های شخصیت ها در آن دخیل باشند, و متعاقبا آن شخصیت ها را برای مدت های طولانی به خاطر بسپارید. دلیل اصلی اینکه The Red Strings Club بازی قدرتمندی‌ست همین مساله است.
The Red Strings Club با استایل انیمیشنی خود که یاد آور بازی های ادونچر کلاسیک لوکاس ارتز است در یک کلوپ دنج آغار می شود که توسط «دانووان» که یک اطلاعاتی حرفه‌ای است اداره می شود. دانووان همراه با همکارش «برندیز» هکری با هوش کار می کند و معتقد است ارزش اطلاعات از پول یا هر چیز دیگری بیشتر است و در جامعه اطرافش به عنوان فردی شناخته می شود که منبع اطلاعات است. به مانند اکثر داستانهای سایبرپانک در یک شب, رباتی ادم نما به کلوپ آمده و از زوج قصه عاجزانه درخواست کمک می کند. وقتی برندیز اطلاعات را از حافظه ربات استخراج می کند سفری فوق العاده آغاز می شود, جایی که شما به عنوان هر سه شخصیت بازی می کنید در داستانی که سرشار از احساسات ژرف و منحصر به فرد و غیر منتظره می باشد.
در حالی که بخش بزرگی از بازی مکالمه با افراد مختلف است, کوچترین انتخاب در دیالوگها ممکن است به نتیجه ای بزرگ منتهی شود. اعتماد و استنتاج نقش بزرگی در انتخابات شما دارند تا درک بهتر از ادمهای اطرافتان بدست بیاورید و بفهمید کی هستند و از شما چه میخواهند. هر سوال یا جوابی منجر به شکل گیری شاخه متفاوتی از داستان می شود, و این مساله که ایا انتخاب درست را کرده اید یا خیر هیجان بیشتری به ان می بخشد.


خیلی زود متوجه می شوید که دونوان در شناخت نوشیدنی (مجاز) مورد علاقه و مخصوص مشتریانیش مشهور است.بین مکالمه های خاص بازی وارد مینی گیم “کاکتل میکس” می شود که در آن شما باید دقیقا میزان مشخصی از یک نوشیدنی خاص (100% غیر الکلی) را برای مشتری بریزید تا به سطوح مختلف از احساسات شخص دست یابید. تحریک افسردگی , غرور, ترس, شهوت, و احساست شخصیتها میتواند دامنه انتخابات را گسترش دهد و سرنخ های بیشتری برای حل معماهای بزرگتر درگیر با فساد سرمایه داری, افراط گرایی تکنولوژی, و توطئه خشونت ارائه دهد.
بخش بزرگ دیگری که شما را درگیر خود می کند مربوط به همان ربات قصه «آکارا 164» می باشد. مهارت آکارا این است که قادر به ساخت ماژول هایی می باشد که می توانند عواطف انسانی مشتریها را بنا یه خواسته خودشان به شکل غیرطبیعی کنترل کنند و باعث کاهش اضطراب, افزایش اعتماد به نفس یا کاهش ترس شوند. در پروسه ساخت ماژول یک دستگاه ساخت و ساز (همراه با انتخاب یک موسیقی آرام‌بخش) در اختیار شما گذاشته می شود و این به اختیار شماست که چگونه ماژول را بسازید که نه تنها به درد مشتریتان بخورد بلکه از چه موادی برای نصب ماژول استفاده کنید. به عنوان مثال ممکن است شخصی برای افزایش اعتماد به نفسش برای جلسه ای که در آینده دارد نزد شما بیاید, اما شما باید با توجه به اطلاعات محدود پیش رویتان تصمیم بگیرید که کدام انتخاب مناسب تر است. آیا بهتر نیست که خواسته های خود خواهانه اش را سرکوب کنید یا برعکس؟؟ میتوانید نتایج را تجربه و مشاهده کنید, گرچه موارد همیشه آنگونه که میخواهید پیش نمی رود.

قلب تپنده The Red Strings Club همینجاست: کنکاو در مرزها و ژرفای عواطف انسانی. دانووان, برندیز و آکارا 184 همگی وقتی در امتداد این شهر غم زده بارانی غرق می شوند شروع می کنند شک به هدف قلبی و انگیزه شان.
بروز معضلات داخلی شان جایی است که بهترین لحظات بازی خلق می شود. آیا احساساتمان مخصوصا وحشتناک ترینشان چیزی که الان هستیم را بوجود آورده اند؟ اگر میتوانستیم غمهایمان را حفظ و افسردگیمان را حذف کنیم ایا اینکار را می کردیم؟؟ ایا کالبد ما بارنجهایمان شکل گرفته؟
بیشتر از چندین بار با تصمیماتی روبرو میشوید که معمولا در موردشان فکر نمی کنید. اتفاقات ناگوار در بازی مثل یک هندوانه سربسته هستند بدین معنی که پس از برش می توانند بسیار عالی باشند و یا منجر به یک فاجعه شوند و این ریسکی‌ست که شما باید در انتخابهای خود بپذیرید. تاثیرات بازی توسط نویسندگی فوق العاده اش بسیار پررنگ هستند. چه یک مکالمه دوستانه در کلوپ, یک مجادله خطرناک روی پشت بام, یا مکالمه های متعدد تلفنی, به معنای واقعی درگیرکننده هستند و کاری می کنند که با دیدگاه های مختلف همزاد پنداری کنید و ارتباطی قوی بین شما و شخصیت ها بوجود می آورد. هر لحظه داستان شگفت انگیزتر می شود و هر لحظه مشتاقید که بدانید بعد چه خواهد شد. حفظ بالانس در رابطه با یک دشمن آسیب پذیر که اطلاعات خطرناکی دارد تا سوء استفاده از رابطه با یک دوست برای کسب اطلاعات حیاتی, توجه به کوچکترین جزئیات کلید پرده برداری از این رشته های داستانی جذاب می باشد.
هر چقدر که معماهای داستان بیشتر لایه روبی می شوند شما بیشتر متوجه انشعابات مختلف تصمیمات خود در این دنیا می شوید. در حالی که ممکن است از بعضی تصمیمات پشیمان و از بعضی دیگر خوشحال باشید، تاخیر در نتایج علت و معلول بازی شما را به این فکر وا می‌دارد که کِی و چگونه این نتیجه حاصل شد و این ماجراجویی را برای شما منحصر کرده بگونه ای که تجربه ای متفاوت از بازی با کسی دیگر داشته باشید.

کاراکترها و افرادی که در بازی حضور دارند همگی شخصیت منحصر به فرد خود را دارا هستند که به شکلی هوشمندانه در دنیای بازی گنجانده شده اند. «گاست» قاچاقچی مرموز, «لاریسا» مدیر شست و رفته, و «ادگارد راکستار» خود شیفته ای که دانشمند است، همه و همه شما را وادار به جست و جو در این روابط شگفت انگیز می کنند. آیا می توانید به این شخص اعتماد کنید؟ آیا می خواهید که او به شما اعتماد کند؟ این شخصیت های بی نظیر و چند لایه باعث می شوند روی صندلی بنشینید و به درد دلشان گوش کنید نه این که به سرعت مکالمه های بازی را رد کنید.
چیزی که این لحظات را جذاب تر می کند محیط بازی با طراحی دو بعدی خیره کننده و پر جزئیاتش می باشد که خود کلوپ مثال بارز این زیبایی است. محیط بازی واقعا برای گشت و گذار لذت بخش است, جزئیاتی مثل سیگار روشن کردن برندیز, پنکه سقفی زهوار در رفته, صدای شلوغی شهر بعد از باز شدن درب کلوپ وقتی مشتری وارد میشود, درخشش چراغ ها, موسیقی الکترونیک ترکیب بی نظیری هستند برای این که یک اتمسفر زنده و ملموس در بازی حاکم شود.
از عواقب گسترده تصمیمات اخلاقی و هوش مصنوعی تا روابط پر تنش بین دانووان و برندیز, لحظه به لحظه ی داستان The Red Strings Club به گونه ای است که بروی هر کسی تاثیر متفاوتی می گذارد. گاهی بازی شما را در شرایطی قرار می دهد که برای لحظه ای از بازی کردن دست بکشید و به تفکرات پشت انگیزه شخصیتها بیاندیشید. طراحی مکان ها و سناریوها به قدری مبتکرانه است که نه تنها می خواهید در گشت و گذار در ان لذت ببرید بلکه پس از تمام کردن بازی دوست دارید باز به این دنیایی شگفت انگیز با دلیل و انگیزه ای متفاوت برگردید.
موسیقی پیانو افتتاحیه بازی, جو دور اندیشانه The Red Strings Club با توجه به احساسات انسانی, نویسندگی قوی, موقعیتهای هیجان انگیز تجربه ای را خلق کرده اند که عمیقا لذت بخش است. قرار دادن 3 دیدگاه از 3 کاراکتر مرتبط هیجان را به قدری بالا می برد که هنگامی که گلوله ای شلیک, رازی فاش, و نوشیدنی (200% غیر الکلی) ریخته می شود نفس در سینه حبس گردد. هر 3 نقص هایی دارند و خطرناک هستند اما مگر انسان بدون نقص می شود, به همین دلیل است شخصیتها عمقی مثال زدنی دارند. The red strings club یک ماجراجویی عمیق در مورد شخصیت هایی است که خودشان را برای اهدافی که هیچ تضمینی در درستی شان نیست به خطر می اندارند. یک سفر به روح انسانی, و یک بازی که مرزهای ژانر اشاره و کلیک را جابجا می کند.

{{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.rate)}}
تعداد رای: {{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.count)}} نفر
{{farsiNumber(n)}}
مقالات مرتبط
دیدگاه شما
captcha
جدول فروش فیلم ها
  • 956.366 میلیارد دلار
    Oppenheimer
    اکران: 21 جولای 2023
  • 571.721 میلیارد دلار
    Wonka
    اکران: 15 دسامبر 2023
  • 423.489 میلیارد دلار
    Aquaman and the Lost Kingdom
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 221.893 میلیارد دلار
    Migration
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 206.185 میلیارد دلار
    Trolls Band Together
    اکران: 17 نوامبر 2023
  • 156.771 میلیارد دلار
    Killers of the Flower Moon
    اکران: 19 اکتبر 2023
  • 151.782 میلیارد دلار
    Anyone But You
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 92.691 میلیارد دلار
    Mean Girls
    اکران: 12 ژانویه 2023
  • 89 میلیارد دلار
    Wish
    اکران: 22 نوامبر 2023
  • 51.6558 میلیارد دلار
    The Boys in the Boat
    اکران: 25 دسامبر 2023
  • 314.343 میلیارد تومان
    فسیل
    اکران: 22 اسفند 1401
  • 248.7 میلیارد تومان
    هتل
    اکران: 05 مهر 1402
  • 77.5419 میلیارد تومان
    شهر هرت
    اکران: 22 تیر 1402
  • 59.6495 میلیارد تومان
    بچه زرنگ
    اکران: 02 شهریور 1402
  • 49.8288 میلیارد تومان
    ویلای ساحلی
    اکران: 23 آبان 1398
  • 49.4606 میلیارد تومان
    هاوایی
    اکران: 13 دی 1402
  • 25.0594 میلیارد تومان
    نارگیل 2
    اکران: 18 مرداد 1402
  • 24.7578 میلیارد تومان
    ورود خروج ممنوع
    اکران: 15 آذر 1402
  • 19.6814 میلیارد تومان
    سه کام حبس
    اکران: 05 اردیبهشت 1402
  • 19.4418 میلیارد تومان
    آهنگ دو نفره
    اکران: 30 فروردین 1402