راهنمای خرید بهترین هدست های واقعیت مجازی دنیا در سال 2018

واقعیت مجازی
  • twiter
  • linked-in
  • whatsapp

واقعیت مجازی در این مدت کوتاه خیلی توانسته پیش برود، این طور نیست؟ در عرض چند سال، هدست های اولیه ی مخصوص غواصی توانسته اند شروعی برای یک رؤیای تازه برای گجت های پیشرفته و نوآورانه برای علاقه مندان فناوری باشد. تقریباً همه ی شرکت های بزرگ هم اکنون هدست های واقعیت مجازی را ارائه می کنند. هر ساله هم این هدست ها بهتر و بهتر می شوند.

این فناوری بسیار سریع پیشرفت کرد. تنها چند سال قبل برندهای محدودی همچون آکیلوس ریفت، اچ تی سی وایو و پلی استیشن VR در بازار بودند. اما، حالا بازار پر از هدست های موبایلی جدید است که از آن جمله می توان به سامسونگ گیر وی آر و گوگل دی دریم اشاره کرد و همین امسال اچ تی سی محصول جدید خود را ارائه کرد که اچ تی سی وایو پرو نام دارد. تنها مشکل این فناوری جدید، آن است که نمی شود تشخیص داد کدام برند موجود در بازار بهترین است و تصمیم گرفتن برای کاربران بسیار سخت شده، به خصوص که هر کدام در حال رقابتی تر کردن قیمت های خود هستند.

گفته می شود که سه مدل از بهترین های بازار مدل های آکیلوس ریفت، اچ تی سی وایو و پلی استیشن وی آر هستند که البته عجیب نیست اگر گران ترین مدل ها هم باشند. این سه مدل نرخ بازسازی و رزولوشن های بسیار بالایی دارند و هر دو مدل اچ تی سی وایو و آکیلوس ریفت دارای کنترلرهای حرکتی برای دست ها هستند.

ایده ی هدست های واقعیت مجازی چیز جدیدی نیست. این دستگاه ها سالیان بسیاری است که در بازار وجود دارند، اما اخیراً این فناوری توانسته محدودیت ها و موانع بسیاری را با موفقیت پشت سر بگذارد. با فراهم شدن دسترسی، دستگاه هایی همچون کاردبورد، گوگل می تواند یک در را برای افراد با استفاده از تلفن هوشمند باز کند و در همین حین سیستم کامل اچ تی سی وایو هم ارائه شده که می تواند چنین کاری را انجام دهد. حالا ما این قدرت را داریم که با استفاده از کامپیوترهای خانگی محیط های مجازی شبیه به زندگی را به وجود آوریم و این امر شرایط را برای واقعیت مجازی بسیار هیجان انگیز می کند.

در اینجا به فهرستی از هدست های واقعیت مجازی برتر موجود در بازار اشاره می کنیم. قیمت های آنها بسیار با یکدیگر متفاوت است و به همین دلیل سعی می کنیم تا تمامی مدل های مهم را پوشش دهیم.

بهترین هدست های واقعیت مجازی موجود در بازار عبارتند از:

  • آکیلوس ریفت
  • اچ تی سی وایو
  • واقعیت ترکیبی ویندوز
  • پلی استیشن وی آر
  • سامسونگ گیر وی آر
  • گوگل دی دریم ویو
  • و موارد بسیار دیگر

هدست واقعیت مجازی شاینکن مدل G02

هدست واقعیت مجازی شاینکن مدل G02Shinecon G02 Virtual Reality Headset


آکیلوس ریفت

آکیلوس ریفت احتمالاً بیشترین اخبار را در حوزه ی سیستم های واقعیت مجازی به خود اختصاص داده است. این سیستم که اولین بار به عنوان یک پروژه ی ابتدایی وارد بازار گردید و بعدها توسط فیس بوک خریداری شد، یکی از هیجان انگیزترین سیستم های واقعیت مجازی موجود در بازار است.

این سیستم شامل یک هدست است که با سنسور بارگذاری می شود و نمایشگری برای هر چشم و هدفون های یکپارچه در خود دارد. این دستگاه همچنین یک دوربین دارد که اطلاعات تشخیص حرکتی بیشتری را ارسال می نماید و به صورت ابتدایی با یک کنترلر Xbox One ارائه می شود که همراه با کنترلرهای لمسی آکیلوس به قیمت 189 دلار عرضه می گردند. شما همچنین نیاز به یک کامپیوتر سطح بالا دارید تا آکیلوس ریفت را اجرا نمایید و این امر جدا از قیمت کامل بسته به ارزش 450 دلار است.

نتیجه یک سیستم واقعیت مجازی بسیار مناسب است که می تواند تجربه ی دنیای واقعیت مجازی و بازی های آن را برای شما فراهم کند. این دستگاه ساخت شرکت های جان لوئیس، کریس پی سی ورد و گیم در بریتانیا است. آکیلوس ریفت قطعاً از جمله برندهای برتر در دنیای تجهیزات واقعیت مجازی است.

اچ تی سی وایو

اچ تی سی وایو یک سیستم کامل است که برای اجرا به کامپیوتری قدرتمند نیاز دارد. اچ تی سی وایو با سیستم های واقعیت مجازی دیگر متفاوت است و به شما این آزادی عمل را می دهد که از اتاقی به اتاق دیگر بروید. در حالی که سیستم های دیگر حرکت کمی به شما می دهند، اما این سیستم ها دارای سنسورهای مادون قرمزی هستند که روی دیوارها قرار می گیرند تا موقعیت شما را در فضای فیزیکی مشخص نمایند و آن را با دنیای مجازی یکپارچه می کنند. نقطه ی ضعف آنها این است که نیاز به فضای بسیار وسیعی دارید تا بتوانید از این روش استفاده نمایید. هدست دارای تعدادی سنسور است که تصاویری شفاف و واضح را مقابل چشمان شما می آورند و باید هدفون های اضافه ای داشته باشید تا این تصویر کامل شود. کنترلرهای دست وایو نیز ارائه شده و موقعیت آنها نیز در فضای سه بعدی تعریف می شود و بدین ترتیب، هنگامی که بحث غوطه ور بودن در محیط و ارتباط دوسویه است، تنوع بسیار زیادی در اختیار کاربر قرار می گیرد.

کارشناسان طیف گسترده ای از محیط های مختلف را در اچ تی سی وایو تجربه کرده اند، از صعود به اورست گرفته تا نگهداری روبات ها در یک محیط پورتال سبک. اما، تنظیمات این دستگاه بسیار پیچیده است و در همین راستا، قرارگیری صحیح سنسور بسیار اهمیت دارد. اچ تی سی وایو همچنین گران قیمت ترین سیستم موجود در بازار است و حدود 600 پوند قیمت دارد. این سیستم را می توان از طریق آمازون خریداری کرد.

واقعیت ترکیبی ویندوز مدل ایسر AH101

این سیستم تاحدودی شبیه به واقعیت ترکیبی ویندوز است. واقعیت ترکیبی ویندوز در دنیای واقعیت مجازی تازه وارد است، در همین راستا، بسیاری از موارد آن در سال 2017 عرضه شد. این سیستم برای اجرا به ویندوز 10 نیاز دارد. اما هدف سازندگان این دستگاه آن است تا با به صرفه کردن قیمت قسمت های سخت افزاری، استاندارد کردن نرم افزار و رفع نیازهای کامپیوتری، آن را بیشتر در دسترس کاربران قرار دهند.

ایسر توانسته قیمت را برای کاربران کمی پایین بیاورد، هرچند که موانعی در این مسیر وجود دارد و مواد اولیه ی این سیستم همچنان باید ارزان تر از قبل شوند. طراحی آن خوب است، اما از قسمت پشتی نور بیش از حدی وارد می شود که استفاده از آن را با مشکل مواجه می کند.

با حدود 400 دلار می توانید یک هدست ایسر تهیه کنید، بنابراین، بسیار ارزان تر از اچ تی سی وایو است، اما با کاهش هزینه های آکیلوس ریفت، تصمیمی جدی باید گرفته شود. نیازهای کامپیوتری در این مدل بسیار پایین است، اما همچنین نرم افزارها و یا بازی های کمتری وجود دارد که می شود با واقعیت ترکیبی ویندوز انجام داد. انتظار می رود که این امر تا شش ماه آینده با تغییراتی روبرو شود، اما همه ی کاربران این دستگاه در حال حاضر از جمله کاربران اولیه ی سیستم به شمار می روند.


پلی استیشن واقعیت مجازی سونی

پلی استیشن VR ساخت سونی بیش از اینکه یک سیستم واقعیت مجازی کامل می باشد، ابزاری ضروری برای کنسول های PS4، PS4 اسلیم و همین طور PS4 Pro به شمار می رود و این یعنی هزینه های این دستگاه نسبت به آکیلوس ریفت و یا اچ تی سی وایو پایین تر است.

این هدست خودش حدود سیصد دلار قیمت دارد و در واقع کنسول ارزان تر از یک کامپیوتر مخصوص بازی است، حتی اگر کامپیوترها قیمت ها را مدام پایین بیاورند. پلی استیشن VR دارای فناوری هایی مشابه با دیگران است، اگرچه رزولوشن تصویری آن پایین تر از مدل های اچ تی سی و آکیلوس می باشد. این هدست، حرکت سر شما را دنبال می کند و برای اینکار از دوربین پلی استیشن استفاده می کند تا همراه با کنترل مقرر PS4 یا کنترل حرکتی پلی استیشن، تجربه واقعیت مجازی را ارائه نماید. این بخش فرعی از PS4 شما است که احتمالا آن را به عنوان یک انتخاب آسانVR برای بسیاری می بینید.

یک لیست دلخواه از محتوای در دسترس، با بیش از 70 بازی و برنامه های منتشر شده در آغاز ویندوز در چند ماه وجود دارد. Resident Evil 7، Driveclub VR، Skyrim VR، Doom VFR، Gran Turismo Sport و بقیه همه از پلی استیشن VR پشتیبانی می کنند.

پلی استیشن VR بسیاری از موانع واقعیت مجازی را حذف می کند، زیرا این یک لوازم جانبی برای پلت فرم موجود است. این امر جذابیتی را در بازی کردن برای کنسول کنونی خود به ارمغان می آورد و به شکل گسترده ای در دسترس است.

سامسونگ گیر VR

سامسونگ از ابتدا، یکی از پیشگامان در صنعت واقعیت مجازی بود، هدست Gear VR را تولید کرد، با آکیلوس همکاری داشت و برای پشتیبانی از یک گوشی هوشمند به جای اتصال به رایانه یا کنسول طراحی شده بود.

نسخه های مختلفی از گیر VR وجود دارد که تعدادی از مدل های مختلف گوشی های هوشمند سامسونگ را پشتیبانی می کنند و با گیرنده فرستنده ها به صورت منظم در قاب جعبه ای در جلو قرار گرفته است. درون آن لنزهایی وجود دارد که صفحه نمایش را بین چشم های شما تقسیم می کند و با آخرین دستگاه های سامسونگ که نمایشگرهای با وضوح بسیار بالا هستند، این تصاویر را به تصاویر خیره کننده تبدیل می نماید.

گیر وی آر با قیمتی حدود 100 پوند موجود است و یک کنترلر اختیاری نیز همراه آن است که می توانید تقریبا با 70 پوند آن را دریافت کنید. باید اطمینان حاصل نمایید که این دستگاه با گوشی هوشمند سامسونگ مورد نظر شما به خوبی کار می کند.

گیر وی آر دری را به روی دستگاه های تلفن باز می کند، اما شما نیاز دارید که گوشی هوشمند سامسونگ را عرضه کنید.


گوگل دریم ویوو

دی دریم (Daydream) نسل بعدی از واقعیت مجازی گوگل است و این هدست به طور مناسب «دی دریم ویوو» یا «Daydream View» نامیده می شود. جایی که کاردبورد کانسپت در رابطه با دسترسی و پایه گذاری محتوای  واقعیت مجازی از طریق گوشی های هوشمند خود بود، دی دریم آینده ای برای واقعیت مجازی گوگل و اندروید به شمار می رود.

دی دریم فقط در قالب هدست مخصوص خود گوگل موجود است، قیمت دی دریم ویوو در بریتانیا 99 پوند و در ایالات متحده 99 دلار است. این دستگاه نیاز به یک دستگاه تلفن دی دریم آماده به کار دارد – مانند گوشی های Pixel 2 و Pixel XL 2 خود گوگل – اما پشتیبانی از گوشی هایی مانند سامسونگ گلکسی S8 و Note 8، Mate 9 Pro یا LG V30 نیز وجود دارد.

مزیت بزرگی که دی دریم ویوو ارائه می دهد راحتی است، دستگاهی که از مواد نرم به جای پلاستیک ساخته شده، مانند بسیاری از رقبا. طیف گسترده ای از محتوا وجود دارد که در حال حاضر بهتر از قبل در کاردبورد گوگل سازماندهی شده است.

کاردبورد گوگل

کاردبورد گوگل برای اولین بار در سال 2014 معرفی شد، به طوری که به معنای واقعی کلمه یک جعبه ی مقوایی است که درون آن می توان یک گوشی هوشمند قرار داد. زیبایی کاردبورد گوگل دو برابر است: اولاً، هزینه سخت افزار حداقل و تقریباً، مجانی است و ثانیا، جهانی است و از طیف گسترده ای از مدل های گوشی های هوشمند پشتیبانی می کند – اساساً امنیت هر چیزی که جلوی آن قرار می گیرد را حفظ می کند.

کاردبورد گوگل چیزی شبیه موفقیت است که با آن افراد می توانند از محتوای VR (چه در گوگل باشد یا هر جای دیگری) بدون اینکه نیاز باشد تا برای سیستم دیگری هزینه کنند، نمونه بردارند: گوگل گزارش داد که تا سال 2016، کاردبورد پنج میلیون نمایشگر داشته است. گوگل دارای طیف وسیعی از برنامه های کاربردی برای دستگاه است و VR را برای توسعه و سرمایه گذاری در آینده برجسته کرده است. حائز اهمیت است که کاردبورد، نه تنها نمایشگر است، بلکه نام یک پلت فرم واقعیت مجازی  از گوگل است که در حال حاضر دی دریم جایگزین آن شده است.

کاردبورد واقعا یک نمایشگر تک کاره VR است: هیچ نوار مخصوص سر در آن وجود ندارد و اگر هم باشد، گذاشتن آن روی سر باعث ناراحتی می شود، به جای آن می توان برای دیدن محتوا آن را در مقابل صورت نگه داشت. طیف وسیعی از برنامه های کاردبورد برای محتوا وجود دارد که به خوبی می تواند به مشاهده 360 درجه ای محیط مانند نمایش خیابان گوگل یا مشاهده محتوای 360 درجه ای در یوتیوب بپردازد.

کاردبورد احساس خوبی ایجاد می کند: اگر می خواهید از یک وی آر ابراز رضایت کنید، از این دستگاه شروع کنید.

هومیدو

هومیدو به انواعی از دستگاه ها گفته می شود که به شما چیزی فراتر از تنها یک قطعه سخت افزاری هدست ارائه می نمایند، اما کار آن مشابه کاردبورد گوگل است. در این مورد یک قسمت فنری در جلو وجود دارد که شما می توانید گوشی خود را بکشید و سپس آن را به سرتان متصل کنید تا محتوای واقعیت مجازی خود را مشاهده کنید.

این دستگاه ارزان تر است، بنابراین، می توانید با چهل پوند آن را تهیه نمایید، در نتیجه، اگر شما بیشتر از تنها یک هوادار دستگاه های واقعیت مجازی باشید و فکر می کنید که در مورد دستگاه های کاردبورد نقطه ضعف این است که همواره باید آنها را در دست گرفت، در این صورت، هومیدو می تواند راهکار خوبی برای شما باشد. این دستگاه ارزان است، کاربری ساده ای دارد و به صورت گسترده در بازار عرضه شده است.

مایکروسافت هولولنز

هنگامی که مایکروسافت وارد واقعیت مجازی و واقعیت افزوده شد، همه را شگفت زده کرد. این شرکت از هدست های مدل مایکروسافت هولولنز رونمایی کرد که با ویندوز هولوگرافیک کار می کند. این فناوری تصاویر سه بعدی را در دنیای اطراف ما وارد می نماید. از نظر فنی این امر بیشتر واقعیت افزوده است تا اینکه واقعیت مجازی باشد، اما درست در همان فضای کاری سیستم های دیگر به فعالیت می پردازد که مایکروسافت به آن واقعیت ترکیبی می گوید. مایکروسافت می خواهد اشیای واقعیت افزوده را وارد جنبه های مختلف زندگی ما کند. واضح است که این امر با چشمان غیرمسلح ممکن نیست، اما کاربرانی که عینک های هولولنز را به چشم می زنند، می توانند تصاویر هولوگرافیک اطراف خود را که بر روی اشیای واقعی قرار گرفته، ببینند. یک سیستم ویندوز 10 درونِ این دستگاه به کار رفته و بدون باتری کار می کند، بنابراین کاملاً محدودیت های قبلی در آن از بین رفته است.

این هدست، تصاویر دیجیتال را همراه با میدان دید دنیای واقعی نمایش می دهد. شما می توانید این اشیای دیجیتالی را تماشا کنید و حتی به آنها دست بزنید، انگار که واقعاً در اتاق شما هستند. با استفاده از فناوری کینکت می تواند حرکات و فرمان های صوتی شما را شناسایی کند. این سیستم دارای یک میدان دید 120 درجه در هر دو محور است و می تواند تصاویری با وضوح اچ دی به نمایش در بیاورد.

هدست واقعیت مجازی سه بعدی جوی روم مدل CY121

هدست واقعیت مجازی سه بعدی جوی روم مدل CY121JOYROOM CY121 Virtual Reality 3D Headset

 

{{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.rate)}}
تعداد رای: {{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.count)}} نفر
{{farsiNumber(n)}}
مقالات مرتبط
دیدگاه شما
captcha
دیدگاه کاربران1 دیدگاه
avatar
پدرام
.
11 بهمن 1399، 23:06
پاسخ
0
0
مطلب خوب و کاملی بود. ممنونم بابت لینک های فروش کالا :)
جدول فروش فیلم ها
  • 956.366 میلیارد دلار
    Oppenheimer
    اکران: 21 جولای 2023
  • 571.721 میلیارد دلار
    Wonka
    اکران: 15 دسامبر 2023
  • 423.489 میلیارد دلار
    Aquaman and the Lost Kingdom
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 221.893 میلیارد دلار
    Migration
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 206.185 میلیارد دلار
    Trolls Band Together
    اکران: 17 نوامبر 2023
  • 156.771 میلیارد دلار
    Killers of the Flower Moon
    اکران: 19 اکتبر 2023
  • 151.782 میلیارد دلار
    Anyone But You
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 92.691 میلیارد دلار
    Mean Girls
    اکران: 12 ژانویه 2023
  • 89 میلیارد دلار
    Wish
    اکران: 22 نوامبر 2023
  • 51.6558 میلیارد دلار
    The Boys in the Boat
    اکران: 25 دسامبر 2023
  • 314.343 میلیارد تومان
    فسیل
    اکران: 22 اسفند 1401
  • 248.7 میلیارد تومان
    هتل
    اکران: 05 مهر 1402
  • 77.5419 میلیارد تومان
    شهر هرت
    اکران: 22 تیر 1402
  • 59.6495 میلیارد تومان
    بچه زرنگ
    اکران: 02 شهریور 1402
  • 49.8288 میلیارد تومان
    ویلای ساحلی
    اکران: 23 آبان 1398
  • 49.4606 میلیارد تومان
    هاوایی
    اکران: 13 دی 1402
  • 25.0594 میلیارد تومان
    نارگیل 2
    اکران: 18 مرداد 1402
  • 24.7578 میلیارد تومان
    ورود خروج ممنوع
    اکران: 15 آذر 1402
  • 19.6814 میلیارد تومان
    سه کام حبس
    اکران: 05 اردیبهشت 1402
  • 19.4418 میلیارد تومان
    آهنگ دو نفره
    اکران: 30 فروردین 1402