بررسی تخصصی لپ تاپ سرفیس بوک 2 ؛ مناسب برای طراحان

سرفیس بوک ۲
  • twiter
  • linked-in
  • whatsapp

امروز به سراغ سرفیس بوک 2 یکی از بهترین لپ تاپ‌های ۲ در ۱ سال ۲۰۱۷می‌رویم. نمی‌توان گفت که مایکروسافت سرفیس بوک 2 اولین انتخاب در لیست ماست ولی یکی از بهترین‌های این رده است. چرا که این لپ تاپ عملکردی بسیار خوب دارد و به لطف عمر باتری خوب، شما را تمام روز پای لپ تاپ نگه می‌دارد.
همان‌طور که ممکن است بدانید سرفیس بوک 2 در دو اندازه مختلف ارائه می‌شود و اگرچه نمونه بزرگ‌تر گران‌تر نیز هست ولی مطمئناً اگر به دنبال لپ تاپی قدرتمند هستید این همان چیزی است که می‌خواهید. لیست بلندبالایی از بهینه‌سازی‌ها در این لپ تاپ اعمال شده، پس در ادامه با ما همراه باشید.
نمونه بزرگ‌تر سرفیس بوک ۱٫۵ اینچ بزرگ‌تر است و اگرچه مایکروسافت از این صفحه نمایش بزرگ‌تر نهایت استفاده را نبرده ولی در زمینه‌های دیگر می‌توان از صفحه نمایش بزرگ‌تر بهره برد. اگر هنرمندی بلندپرواز در زمینه نقاشی دیجیتال هستید این مطلب را حتما بخوانید. گیمر‌ها و خوانندگان کتاب‌های مصور نیز این مطلب را حتما دنبال کنند.
مشخصات فنی
در پایین مشخصات فنی مایکروسافت سرفیس بوک 2 (۱۵ اینچی) را می‌بینید:

مشخصاتسرفیس بوک 2
 پردازنده مرکزی ۱٫۹ گیگاهرتز Intel Core i7-8650U (چهارهسته‌ای، ۸ مگابایت حافظه کَش، تا ۴٫۲ گیگاهرتز با استفاده از فناوری Turbo Boost)
 گرافیک Intel UHD Graphics 620; Nvidia GeForce GTX 1060 (6GB GDDR5 VRAM)
 رم ۱۶ گیگابایت LPDDR3 (۱۸۶۶ مگاهرتز)
 صفحه نمایش ۱۵ اینچ، ۲۱۶۰×۳۲۴۰ (۲۶۰ پیکسل در هر اینچ) صفحه نمایش مجهز به فناوری PixelSense (نسبت صفحه نمایش ۳:۲؛ نسبت کنتراست ۱۶۰۰:۱)
 حافظه داخلی ۱ ترابایت PCLe 3.0 SSD
 پورت‌ها ۲ پورت USB 3.1، یک پورت USB 3.1 Type-C، دو پورت Surface Connect، کارت‌خوان SD، جک ۳٫۵ میلی‌متری صدا
 اتصالات وای‌فای 802.11ac 2 x 2 MIMO، بلوتوث 4.1، Xbox Wireless
 دوربین دوربین پشتی ۸ مگاپیکسل (۱۰۸۰ پیکسل)، دوربین جلویی ۵ مگاپیکسل مجهز به فناوری تشخیص چهره Hello (۱۰۸۰ پیکسل HD)
 وزن ۱٫۹ کیلوگرم همراه با پایه نگه‌دارنده صفحه‌کلید
 اندازه ۰٫۹۰~۰٫۵۶۸×۹٫۸۷×۱۳٫۵ اینچ (۲۳~ ۱۵×۲۵۱×۳۴۳ میلی‌متر)

قیمت و دسترسی
جای تعجب ندارد که نسخه ۱۵ اینچی سرفیس بوک 2 یک لپ تاپ بسیار گران‌قیمت است و با مشخصات ذکر شده در بالا با قیمتی ۳۲۹۹ دلاری به بازر عرضه شده است. طبیعی است که این بالاترین قیمت سرفیس بوک 2 است و قیمت مدل پایه با قیمتی ۲۴۹۹ دلاری شروع می‌شود که تنها تفاوتش حافظه ۲۵۶ گیگابایتی SSD کوچک‌تر است.
نسخه ۱۳٫۵ اینچی با قیمت ۲۴۹۹ دلاری با پردازنده Intel Kaby Lake GTX 1050 و کارت گرافیک یک‌پارچه و ۲۵۶ گیگابایت حافظه داخلی ارائه می‌شود. قیمت این لپ تاپ با گرافیک Nvidia GTX 1050‌ و پردازنده مرکزی Core i7 به ۱۹۹۹ دلار می‌رسد که گزینه‌های دیگر حافظه داخلی ۵۰۰ دلار به این قیمت اضافه می‌کند.
نسخه ۱۳٫۵ اینچی سرفیس بوک 2 متفاوت از نسخه ۱۵ اینچی و نیازمند بررسی جداگانه‌ای است. باید توجه داشته باشید که هیچ‌کدام از قیمت‌های ارائه شده شامل قلم Microsoft Surface Pen ۹۹ دلاری نمی‌شود. این قلم یکی از لوازم جانبی ضروری است که اگر در یک باندل به همراه لپ تاپ ارائه شود بهتر است.
محض مقایسه هم که شده باید بگوییم که MacBook Pro شرکت اپل با Touch Bar، نسل هفتم پردازنده Core i7، گرافیکAMD Radeon Pro 555 با دو گیگابایت VRAM، ۱۶ گیگابایت مموری و ۲۵۶ گیگابایت حافظه داخلی SSD، صفحه نمایش ۱۸۰۰×۲۸۸۰ پیکسل ۱۵٫۴ اینچی با کیفیت ۲۲۰ پیکسل بر هر اینچ به علاوه OLED Touch Bar با قیمتی ۲۳۹۹ دلاری ارائه می‌شود.

همچنین بخوانید :

با ۱۰۰ دلار اضافه، پردازنده‌ای برزورسانی شده، گرافیک بسیار قوی‌تر، صفحه نمایشی با وضوح بالاتر و کنترل لمسی قدرتمندتر خواهید داشت که مثل یک تبلت عمل می‌کند. بدون در نظر گرفتن سلیقه شخصی، مشکل می‌توان گفت که سرفیس بوک 2 ارزش بیشتری نسبت به مک‌بوک پرو دارد.
اگر بخواهید کار با لپ تاپی اصیل و منعطف مانند این دو را تجربه کنید، Dell XPS 15 با قیمتی منطقی‌تر که از ۹۹۹ دلار شروع می‌شود دارای پردازنده نسل هفتم Intel Core و گرافیک Nvidia GTX 1050 و امکانات بسیار خوبی است.

سرفیس بوک ۲
طراحی
باید بگوییم که مایکروسافت از نظر ظاهری، سرفیس بوک اصلی را گرفته و با اعمال تغییراتی اساسی در ابعادش، لپ تاپ ۱۵ اینچی سرفیس بوک 2 را با بدنه آلومینیومی و زیبا تولید کرده است. ظاهراً مایکروسافت تمام تلاشش را به کار گرفته تا قدرت لپ تاپ و فناوری صفحه نمایش را به اندازه قابل‌توجهی بالا ببرد و به سادگی می‌توان گفت که از بسیاری از جهات سرفیس بوک 2 لپ تاپی بزرگ‌تر است.
این لزوماً چیز بدی نیست. روشن است که مایکروسافت از آموخته‌هایش از سرفیس بوک i7 استفاده کرده و لپ تاپی ۱۵ اینچی و سبک تولید کرده است. زمانی که این لپ تاپ را از پایه‌اش جدا می‌کنید احساس می‌کنید که سبک‌ترین تبلت ۱۵ اینچی را در دست گرفته‌اید و در دستانتان کوچک به نظر می‌آید.


لولاهای اهرمی سرفیس بوک 2 شما را هنگام جا دادن آن در کیف لپ تاپ دچا دردسر می‌کند و این مشکل حالا بیشتر از گذشته به چشم می‌آید. بدتر آن‌که، مایکروسافت در طراحی هم کم‌کاری کرده و از اندازه نسبتا بزرگ این لپ تاپ ۱۵ اینچی برای مانور دادن در طراحی استفاده نکرده است.
برای مثال، پد لمسی دارای پهنا و عمق پد لمسی مک‌بوک‌ پرو نیست، در صورتی که با وجود این اندازه، اضافه کردن چنین موردی آسان بود. همچنین، نبود اسپیکرهای استریو قدرتمند رو به بالا در پایه احساس می‌شود، در صورتی که فضای زیادی در هر سه طرف صفحه‌کلید برای جاگذاری بلندگو وجود دارد.

سرفیس بوک ۲

به جای آن، اسپیکرهای کوچکی به صورت رو به بیرون در قسمت تبلتی دستگاه جای داده شده است. پایه صفحه‌کلید بزرگ‌تر باید امکانات بیشتری به جز گرافیک بیشتر ارائه دهد. جک صدا هم هنوز در همان مکان عجیب در گوشه سمت راست بالا قرار دارد که هنگام تایپ بالای دست قرار گرفته و حواستان را پرت می‌کند.
با همه این اوصاف، طراحی سرفیس بوک 2 (۱۵ اینچی) آن‌چنان بد هم نیست. وبکم ۱۰۸۰ پیکسلی و دوربین پشتی شما را در جلسات آنلاین و فید اینستاگرام به وجد خواهد آورد. ولی، نمی‌توان از امکاناتی که می‌شد برای بهتر شدن عملکرد در این دستگاه به کار برد چشم پوشی کرد.

سرفیس بوک ۲
صفحه نمایش و قلم سرفیس
باید گفت صفحه نمایش سرفیس بوک 2 (۱۵ اینچی) به اندازه صفحه نمایش مدل‌های پیشین دوست داشتنی است. متن‌ها، عکس‌ها و ویدئو‌ها به وضوح دیده می‌شوند اگرچه نسبت ابعاد تصویر ۳:۲ نوارهای مشکی ضخیمی را در بالا و پایین وید‌ئوها ایجاد می‌کند.
تفکیک‌پذیری صفحه نمایش چیزی کم از صفحات نمایش 4K ندارد و با صفحه نمایش مک‌بوک اپل قابل‌قیاس نیست. اگرچه طیف رنگی P3 اپل ممکن است در نگاه متخصصان هنر و رسانه از پنل مایکروسافت بهتر باشد ولی در تولید رنگ تفاوت چندانی بین این دو وجود ندارد.
مایکروسافت تمام تلاشش را به کار گرفته تا عملکرد لمسی را در صفحه نمایش PixelSense در سرفیس بوک 2 بهبود دهد و این در عمل هویداست. اگر تا پیش از این، تأخیری بین کشیدن قلم سرفیس روی نمایشگر و نمایشش در صفحه وجود داشت اکنون دیگر نامحسوس است.

سرفیس بوک ۲
در واقع اگر در ز مان یادداشت‌برداری قلم سرفیس را درست بالای پنجره یادداشت نگه دارید خطوط جوهری را مشاهده خواهید کرد که البته بلافاصله ناپدید می‌شوند. این به دلیل پردازنده مخصوصی است که جوهر را حتی پیش از آن‌که ویندوز ۱۰ آن را پردازش کند، منتقل می‌کند که خود نشان دهنده نبود تأخیر در عملکرد صفحه نمایش لمسی است. بعلاوه، جدا کردن و وصل کردن صفحه نمایش از پایه صفحه‌کلید به همان اندازه سریع است که از یک کامپیوتر گران‌قیمت انتظار دارید. تبدیل به حالت تبلتی یا لپ تاپی تنها کمتر از یک ثانیه طول می‌کشد تا به سرعت می‌توانید به لمس تبلت یا تایپ در لپ تاپ بپردازید.
به هر حال، نمایشگر سرفیس بوک 2 نشان‌دهنده آن است که مایکروسافت قادر به تولید صفحه نمایش‌هایی قابل قیاس با تکنولوژی‌های مطرح دنیا در هر زمینه‌ای است. اگر تنها بگوییم سرفیس بوک 2 دستگاهی قدرتمند است در حق جدیدترین لپ تاپ مایکروسافت اجهاف می‌شود. به زبان ساده باید گفت که این قدرتمندترین لپ تاپ ۲ در ۱ موجود در بازار است و نه تنها قادر به رقابت با همه لپ تاپ‌های هیبرید و چندکاره بلکه با لپ تاپ‌های مخصوص بازی هم رقابت می‌کند.
نتایج بنچمارک
در این‌جا عملکرد مایکروسافت سرفیس بوک 2 (۱۵ اینچی) را در تست‌های بنچمارک می‌بینید:

بنچمارک
3D Mark Sky Drive 19,363
 Fire Strike 9,238
  Time Spy 3,565
 Cinebench CPU 647 cb
 Graphics 94 fps
 Geekbench 4 Single Core 5,024
 Geekbench Multi-Core 13,896
 PCMark 8 Home 3,072
 PCMark 8 Battery Life 7 ساعت و 39 دقیقه
 Total War Warhammer 2 (1080p, Ultra): 36 fps; (1080p, Low): 74 fps
 Middle-earth Shadow of War (1080p, Ultra): 32 fps; (1080p, Low): 70 fps

همان‌طور که در نتایج بنچمارک‌ها می‌بینید گرافیک Nvidia GTX 1060 درون پایه لپ تاپ قادر به اجرای همه بازی‌ها در رزوزلوشن ۱۰۸۰ پیکسلی است. این چیزی نیست که در دستگاه‌های سرفیس دیگر شاهدش بودیم چه برسد به لپ تاپ‌های ۲ در ۱. دلیل خرید سرفیس بوک 2 توسط شما مطمئناً بازی نخواهد بود. با خرید لپ تاپ‌های ارزان تر هم می‌توان بازی‌های روز دنیا را تجربه کنید و مابقی پولتان را صرف خرید بازی یا حتی باکس GPU خارجی و یک کارت گرافیک کنید. اگرچه، لپ‌تاب‌های معدودی هنگام اجرای بازی‌های سنگین مثل سرفیس بوک 2 خنک می‌ماند که این به لطف طراحی خاص این لپ تاپ و جدا نگه داشتن پردازنده مرکزی و کارت گرافیک از یکدیگر است.
مایکروسافت همچنین قابلیت Xbox Wireless Radio را به این لپ تاپ افزوده که به لپ تاپ اجازه می‌دهد تا با کنترلرهای ایکس‌باکس وان متصل شود. این برای طراحان یا حرفه‌ای‌های عرصه رسانه و گیمرها خبر بسیار خوبی است چرا که این قابلیت، سرفیس بوک 2 را به یک دستگاه همه‌تن‌حریف تبدیل می‌کند.
تاکنون باید متوجه شده باشید که سرفیس بوک 2 (۱۵ اینچی) به لطف پردازنده مرکزی چهارهسته‌ای و ۱۶ گیگابایت رم به راحتی از پس کارهای معمولی و کارهای سنگین شما برخواهد آمد. تلاش زیاد برای از پای درآوردن این لپ تاپ در انجام وظایف لازم است.

سرفیس بوک ۲
باتری
با در نظر گرفتن این نکته که عمر باتری این لپ تاپ بیشتر از لپ تاپ‌های ۲ در ۱ تست شده در بنچمارک PCMark 8 بوده باید گفت باتری این لپ تاپ عملکرد شگفت‌انگیزی دارد. این باتری رکوردی ۷ ساعت و ۳۹ دقیقه‌ای را از خود به جای گذاشته است. باید در نظر داشته باشید که شارژ باتری مدل پیشین این لپ تاپ تنها در نیمی از این زمان به پایان رسید.
این عدد نشان‌دهنده ظرفیت بالا و طراحی خاص باتری به کار رفته در سرفیس بوک 2 (۱۵ اینچی) است. طبق گفته مایکروسافت این لپ تاپ قادر است تا ۱۷ ساعت ویدئو را با یک بار شارژ کامل اجرا کند.

سرفیس بوک ۲
مزایا
این لپ تاپ دارای قدرت بالا و عمر باتری‌ قابل‌توجهی است. صفحه نمایش بسیار زیبا و چشم‌نواز است و در حالت تبلتی هم عملکرد بسیار خوبی دارد. عملکرد لمسی و قلم استایلوس هم فوق‌العاده است. توانایی استفاده از این لپ تاپ به عنوان یک لپ تاپ گیمینگ هم مزیتی است که در کمترین لپ تاپی در این رده می‌توان دید.
معایب
با وجود مزایای بسیار این لپ تاپ، شاید طراحی لپ تاپ کمی ناامیدکننده باشد و مایکروسافت می‌توانست با بهره‌گیری بیشتر از فضایی که به لطف ابعاد ۱۵ اینچی در اختیار داشت در طراحی مانور بیشتری دهد. اگر سرفیس بوک 2 دارای اسپیکرهای بزرگ‌تری در قسمت پایه لپ تاپ بود اوضاع بهتر می‌شد. همچنین پد لمسی نیز می‌توانست بزرگ تر باشد. عدم ارائه قلم سرفیس به همراه دستگاه نیز ممکن است یک عیب به شمار آید.

سرفیس بوک ۲
نتیجه‌گیری
به طور کلی لپ تاپ سرفیس بوک 2 قدرتمندترین و منعطف‌ترین لپ تاپ ۲ در ۱ است که تاکنون به بازار آمده است ولی دستگاه کامل و بی‌نقصی هم نیست. مایکروسافت با بزرگ تر کردن سرفیس بوک اصلی تعدادی از امکانات را نیز از سرفیس بوک 2 حذف کرده است.
با این وجود، بدیهی است که تیم طراحی و ساخت این لپ تاپ تمام تلاششان این بوده که دستگاهی با عملکرد بالا را ارائه دهند. این نکته هم در عملکرد بالا و طول عمر این دستگاه به خوبی دیده می‌شود. ظاهر زیبا و حس خوبی که هنگام کار کردن با این لپ تاپ یا تبلت منتقل می‌شود منحصر به فرد است.

{{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.rate)}}
تعداد رای: {{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.count)}} نفر
{{farsiNumber(n)}}
مقالات مرتبط
دیدگاه شما
captcha
دیدگاه کاربران1 دیدگاه
avatar
فاطیما
.
23 آبان 1398، 18:39
پاسخ
0
0
ممنون از بررسی مفیدتون.
جدول فروش فیلم ها
  • 956.366 میلیارد دلار
    Oppenheimer
    اکران: 21 جولای 2023
  • 571.721 میلیارد دلار
    Wonka
    اکران: 15 دسامبر 2023
  • 423.489 میلیارد دلار
    Aquaman and the Lost Kingdom
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 221.893 میلیارد دلار
    Migration
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 206.185 میلیارد دلار
    Trolls Band Together
    اکران: 17 نوامبر 2023
  • 156.771 میلیارد دلار
    Killers of the Flower Moon
    اکران: 19 اکتبر 2023
  • 151.782 میلیارد دلار
    Anyone But You
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 92.691 میلیارد دلار
    Mean Girls
    اکران: 12 ژانویه 2023
  • 89 میلیارد دلار
    Wish
    اکران: 22 نوامبر 2023
  • 51.6558 میلیارد دلار
    The Boys in the Boat
    اکران: 25 دسامبر 2023
  • 314.343 میلیارد تومان
    فسیل
    اکران: 22 اسفند 1401
  • 248.7 میلیارد تومان
    هتل
    اکران: 05 مهر 1402
  • 77.5419 میلیارد تومان
    شهر هرت
    اکران: 22 تیر 1402
  • 59.6495 میلیارد تومان
    بچه زرنگ
    اکران: 02 شهریور 1402
  • 49.8288 میلیارد تومان
    ویلای ساحلی
    اکران: 23 آبان 1398
  • 49.4606 میلیارد تومان
    هاوایی
    اکران: 13 دی 1402
  • 25.0594 میلیارد تومان
    نارگیل 2
    اکران: 18 مرداد 1402
  • 24.7578 میلیارد تومان
    ورود خروج ممنوع
    اکران: 15 آذر 1402
  • 19.6814 میلیارد تومان
    سه کام حبس
    اکران: 05 اردیبهشت 1402
  • 19.4418 میلیارد تومان
    آهنگ دو نفره
    اکران: 30 فروردین 1402