بررسی بازی Mulaka: سفری عرفانی به قلب طبیعت تاراهومارا

Mulaka
  • twiter
  • linked-in
  • whatsapp

هر بخش از دنیا با تاریخچه و افسانه های خودش آماده جست و جو و کنکاش است، در این بین بازی های کامپیوتری ترجیح می دهند که به فرهنگ های آشنا تر بپردازند. دلیل اصلی منحصر بفرد بودن بازی های مثل Mulaka همین است، این که می توانند چشمتان را به مفاهیم و فضایی باز کنند که شاید تاکنون با آن مواجه نشده اید. Mulaka یک اکشن ماجراجویی سه بعدی است که نگاهی دارد به مناطق سیراتاراهومارا شمال مکزیک و میراث فرهنگی این مناطق را در قالب یک ماجراجویی جذاب بر پایه اسطوره شناسی نمایش می دهد.

Mulaka

شما به عنوان Sukuruame بازی می کنید، یک جنگجوی راهب نیزه به دست که می تواند هر دو دنیای فیریکی و عرفانی را ببیند و در نهایت قادر است به حیوانات مختلف تبدیل شود. از صحرا های پهناور گرفته تا شهرهای شلوغ انسانی، مناظر Mulaka کیفیتی جادویی دارند که آن را به یک سفر تعاملی داخل یک کتاب بچگانه شبیه می کند. غالباً هدف شما در هر منطقه این است که 3 سنگ جادویی را برای باز کردن دری عظیم پیدا کنید که به یک باس فایت منتهی می شود. پرتگاه های عمیق، شن ها نرم و مرگبار، خطرات آب و صخره نوردی ها در روشی چالش برانگیز و لذت بخش ترکیب شده اند تا در بین معما های دلچسب و ساده،  اکشن بازی همچنان به شکلی متنوع در جریان باشد.

اینکه با ارواح حیوانی ترکیب می شوید یا با هیولاهای فوق العاده می جنگید، می تواند به شکل شگفت انگیزی درگیر کننده باشد. Mulaka از سبک گرافیکی خاص و کارآمدش استفاده می کند تا به بازی مناسب با فضای افسانه ایش ظاهری کلاسیک دهد، همچنین مناظر بازی طراحی کیفی زیبایی دارند. همه این ها با قطعه های موسیقی همراه است که از آلات موسیقی سرخ پوستی برای خلق نوایی مناسب با محیط استفاده کرده، و به شکلی مداوم در پس زمینه پخش می شود.

Mulaka

تمدن قوق الذکری که شما درگیرش هستید در واقعیت احساسات انسانی ظریفی در تعامل با این دنیای رازآلود ارائه می دهد، اما متأسفانه NPC های Mulaka هم صحبت های خوبی نیستند. شخصیت های بدون انعطافی که بدون هیچ حرکتی فقط برای القای اتمسفر به بازی اضافه شده اند و مشابه NPC های نقش آفرینی های کلاسیک فقط یک خط دیالوگ دارند.

Mulaka استفاده از اسطوره شناسی سیراتاراهومارایی را سرلوحه بازیش قرار داده، به این دلیل که محیطی فراهم می کند که تا به حال نظیرش را ندیده ایم. همانطور که God of War از اسطوره های یونان باستان برای ساخت نمایش نامه ای پیچیده و انقلابی برای افسانه اش استفاده کرده بود، محیط Mulaka هم عطر و طعمی منحصر به فرد به هر گوشه از بازی اضافه می کند. حضور ارواح حیوانی به هیولاهای منتهی می شود که اکثراً در دنیای واقعی گرفتار شده اند و به شکل تهدید آمیزی رو به رشد هستند.

Mulaka

مکانیک تبدیل شدن به حیوان مستقیماً در خدمت گیم پلی است، به این شکل که تغییر از انسان به پرنده به خرس در اواسط بازی با سرعتی هیجان انگیز صورت می گیرد. روح شخصیت شما بهتان این اجازه را می دهد که مکان اشیاء و آیتم های کلیدی (مثل سنگ های قیمتی) را ببینید، تا بتوانید سکوهای نامرئی را مشاهده کنید، که نیازمند دسترسی به بخش های خاصی از دنیای بازی هستند. انرژی های جادویی که به شما قابلیت دیدن این چیزها را ارائه می دهند می توانند در مهارت های دیگری مثل پرواز نیز گسترده شوند. این منابع انرژی چند منظوره شما را مجبور می کند که مهارت هایتان را برای پرواز متعادل کنید، که در طول نبردهای سخت تر و پرآشوب می تواند حسابی چالش برانگیز باشد.

مبارزه تقریباً در هر بخش از بازی حضوری پر رنگ دارد و پیدا کردن بهترین راه برای مقابله با دشمنان خودش بخشی از لذت های بازی محسوب می شود. دشمنان معمولی مثل قورباغه های غول پیکر و  مردان ملخی به راحتی از میان برداشته می شوند اما بسیاری دیگر مثل انکبوت های زره استخوانی چندش آور زره پوش هستند و ابتدا باید نقاط آسیب پذیریشان با ضربه های سنگین تر نمایان شود. دیگر دشمنان فقط موقعی آسیب پذیر می شوند که شما حمله هایشان را جاخالی دهید.

Mulaka

در عوض آسیب به دشمنان طاقت فرسای هوایی که به سمتتان از ملخ گرفته تا توپ های آتشین پرتاب می کنند خیلی آزاردهنده است، مخصوصاً که مابین نبردی با انواع و اقسام هیولاها باشید. این مسأله با کنترل نیزه بسیار سخت تر هم می شود مخصوصاً در Switch که حسابی دردسر ساز است. بازی اصراری بی دلیل روی این دارد که شما از موشن کنترلر استفاده کنید، اما در عمل اصلاً در حدی که انتظار دارید ظاهر نمی شود. قفل کردن روی دشمنان هم خیلی کمکی نمی کند، تازه اعصابتان را سر دشمنان متحرک بیشتر هم خرد می کند.

با وجود چنین مشکلاتی باید اشاره کرد باس فایت های بازی طیف وسیع و متنوعی از مبارزات را در اختیارتان قرار می دهند که هر یک با دیگر فرق می کنند و بسیار هوشمندانه طراحی شده اند. ممکن است در یک مبارزه یک حشره غول پیکر را به مجسمه های سنگ انداز هدایت کنید و در دیگر از گرد بادی که توسط خود باس تشکیل شده برای پرواز به نقاط بالاتر استفاده کنید تا بتوانید به نقطه ضعف دشمن آسیب بزنید. دیدن اینکه باس فایت بعدی چه چیزهای جدیدی ارائه می دهد یکی از بهترین لذت ها و نقاط قوت بازی محسوب می شود.

Mulaka

Mulaka یک بازی با ماهیتی ساده و کلی ویژگی آشناست. مناظر باز و شخصیت ها با گرافیک لو پولی یاد آور آثاری چون Journey می باشند. مبارزات و المان های معمایی بازی به Breath of the Wild و Okami شباهت دارند. اما به لطف محیط و شخصیت های تاراهومارا، Mulaka همچنان خصیصه و حس و حال خودش را حفظ می کند. بازی محیط جذاب و منحصر بفرد خودش را ارائه می دهد که آن را به چیزی بیش از یک ماجراجویی ساده مبدل می کند.

Mulaka هم اکنون برای پلتفرم های Xbox One ،PC ،PS4 و Nintendo Switch در دسترس می باشد.

{{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.rate)}}
تعداد رای: {{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.count)}} نفر
{{farsiNumber(n)}}
مقالات مرتبط
دیدگاه شما
captcha
جدول فروش فیلم ها
  • 956.366 میلیارد دلار
    Oppenheimer
    اکران: 21 جولای 2023
  • 571.721 میلیارد دلار
    Wonka
    اکران: 15 دسامبر 2023
  • 423.489 میلیارد دلار
    Aquaman and the Lost Kingdom
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 221.893 میلیارد دلار
    Migration
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 206.185 میلیارد دلار
    Trolls Band Together
    اکران: 17 نوامبر 2023
  • 156.771 میلیارد دلار
    Killers of the Flower Moon
    اکران: 19 اکتبر 2023
  • 151.782 میلیارد دلار
    Anyone But You
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 92.691 میلیارد دلار
    Mean Girls
    اکران: 12 ژانویه 2023
  • 89 میلیارد دلار
    Wish
    اکران: 22 نوامبر 2023
  • 51.6558 میلیارد دلار
    The Boys in the Boat
    اکران: 25 دسامبر 2023
  • 314.343 میلیارد تومان
    فسیل
    اکران: 22 اسفند 1401
  • 248.7 میلیارد تومان
    هتل
    اکران: 05 مهر 1402
  • 77.5419 میلیارد تومان
    شهر هرت
    اکران: 22 تیر 1402
  • 59.6495 میلیارد تومان
    بچه زرنگ
    اکران: 02 شهریور 1402
  • 49.8288 میلیارد تومان
    ویلای ساحلی
    اکران: 23 آبان 1398
  • 49.4606 میلیارد تومان
    هاوایی
    اکران: 13 دی 1402
  • 25.0594 میلیارد تومان
    نارگیل 2
    اکران: 18 مرداد 1402
  • 24.7578 میلیارد تومان
    ورود خروج ممنوع
    اکران: 15 آذر 1402
  • 19.6814 میلیارد تومان
    سه کام حبس
    اکران: 05 اردیبهشت 1402
  • 19.4418 میلیارد تومان
    آهنگ دو نفره
    اکران: 30 فروردین 1402