با اینکه کمتر از یک ماه از رونمایی گوشی های گلکسی S9 و S9 پلاس می گذرد، ظاهرا اولین باگ این دو گوشی هوشمند در امریکا گزارش شد. براساس خبرهای منتشر شده در برخی خبرگزاری ها، برخی از کابران گوشی های گلکسی S9 و S9 پلاس در کار کردن با سیستم پرداخت مالی گوشی های خود مساله دارند و اصلا قسمت پرداخت مالی در گوشی هایشان کار نمی کند. این کاربران در امریکا زندگی می کنند و ظاهرا این باگ مربوط به آن منظقه و افرادی است که گوشی را در امریکا خریداری کرده اند.
البته این نکته را فراموش نکنید که گلکسی S9 و S9 پلاس در کنگره جهانی موبایل MWC 2018 رونمایی شدند ولی به تاریخ عرضه رسمی این دو تلفن هوشمند به بازار ،هنوز یک روز باقی مانده است، و افرادی که گوشی گلکسی S9 و S9 پلاس در دست دارند، جزو افرادی هستند که پیش ثبت نام کرده بودند و خب بالطبع زودتر گوشی به دستشان رسیده است. این خبر که گوشی های گلکسی S9 و S9 پلاس دارای باگ هستند، اصلا خبر خوبی برای افرادی که این گوشی پرچمدار را خریده اند و یا قصد خرید آن را دارند نیست.
در ضمن این را هم اضافه کنیم که این خبر برای کمپانی سامسونگ هم خوب نیست. هنوز گوشی های پرچمدارش به بازار عرضه نشده، خبرهایی از باگ و نارضایتی کاربران در فضای مجازی درباره آن منتشر شده است. البته این را تاکید کنیم ،تنها کاربرانی که ساکن ایالات متحده هستند و یا گوشی را در این کشور خریداری کرده اند، با این باگ مواجه شده اند.
به نظر می رسد پرداخت های سامسونگ بر روی گوشی های خریداری شده قفل شده و کار نمی کند. گفتنی است در برنامه گوگل پلی استور هم برنامه پرداخت های سامسونگ برای گلکسی S9 و S9 پلاس بروز رسانی را دریافت کرده است که نسخه پیش فرض می باشد ولی جالب است که بدانید کاربران امریکایی امکان دانلود این برنامه را هم ندارند. برنامه روی گوشی هایشان نصب نمی شود.
ظاهرا کمپانی سامسونگ این باگ را تایید کرده و خبر داده که در بروز رسانی این مشکل را به زودی حل خواهد کرد. آیا ممکن است گوشی های گلکسی S9 و S9 پلاس باگ های دیگری هم داشته باشند؟