یادگیری ماشین در ارسال هوشمند نوتیفیکیشن ها تاثیرگذار است

یادگیری ماشین
  • twiter
  • linked-in
  • whatsapp

یادگیری ماشین می تواند به کاربران کمک کند تا از ویژگی هوشمند بودن نوتیفیکیشن ها بهره مند شوند. در اصل یادگیری ماشین می تواند کمک کند تا نوتیفیکیشن هایی هوشمند را در گوشی هایمان تجربه کنیم.

در حال حاضر نوتیفیکیشن ها یا همان اعلان های گوشی های هوشمند، خیلی هم هوشمند نیستند و مبتنی بر هوش مصنوعی طراحی نشده اند. آنها خیلی ساده کار می کنند وقتی کسی برای ما ایمیل، پیام، یا یک برچسب یا پیغامی در فیس بوک می گذارد و یا وقتی رویدادی رخ می دهد و … ، ما بلافاصله از طریق نوتیفیکیشن ها مطلع می شویم. نوتیفیکیشن ها از آنجایی که می توانند به ما اطلاع بدهند که مثلا در ایمیل مان کسی برایمان چیزی ارسال کرده، برای کاربر مهم هستند. اما کاربران دوست دارند بتوانند مدیریت بهتری بر نوتیفیکیشن ها داشته باشند. مثلا حق انتخاب که کدام اعلان بیاید و کدام نیاید جزو یکی از همین ویژگی های مورد توجه کاربران است.

با این حال، اگر گوشی های هوشمند ما به اندازه کافی هوشمند باشند می توانیم کارکردهای بیشتر و بهتری از برخی ویژگی ها تجربه کنیم. مثلا تصور کنید به صورت هوشمند بتوانیم به برخی از اعلان ها پاسخ بدهیم و یا کارهای برای مدیریت هوشمندانه نوتیفیکیشن ها به انجام برسانیم

این موضوع مورد توجه دو شرکت توسعه دهنده تایوانی رسید و آنها در تلاش هستند تا بتوانند با استفاده از یادگیری ماشین، تا جای ممکن روی هوشمند سازی نوتیفیکیشن ها کار کنند. مثلا اینکه کدام اعلان ها نمایش داده شود و کدام نمایش داده نشود و یا اینکه چطور به برخی از اعلان ها بتوان با کمک سیستم مبتنی بر هوش مصنوعی پاسخ داد.

این توسعه دهندگان، یکی TonTon Hsien-de Huang  می باشد و دیگری Hung-Yu Kao بوده که بر روی فناوری شبکه عصبی DNN کار می کنند که این شبکه عصبی مبتنی بر  Pop-uPs recOmmendation یا  C-3P بوده و در اصل الگوریتمی است که قابلیت یادگیری داشته و به می تواند یاد بگیرد که به چه کسانی پاسخ دهد و به چه کسانی پاسخ ندهد. این الگوریتم مشابه الگوریتم هایی است که در فیس بوک مورد استفاده قرار می گیرد. مثلا در فیس بوک بر اساس تعاملات ما، پست هایی را که حدس می زند ما بیشتر دوست داریم در بالای صفحه نمایش می دهد. در حالی ک پست ها کم اهمیت تر را به قسمت پایین صفحه می فرستد.

این پروژه جالبی است، اما معلوم نیست که این دو شرکت در ادامه کار در حوزه سیستم عامل چه تصمیمی خواهند گرفت و آیا در هم ادغام خواهند شد یا خیر.

پاراگراف 30 آرون گروپس
{{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.rate)}}
تعداد رای: {{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.count)}} نفر
{{farsiNumber(n)}}
دیدگاه شما
captcha
جدول فروش فیلم ها
  • 55.4 میلیارد تومان
    انفرادی
    اکران: 07 اردیبهشت 1401
  • 40.3 میلیارد تومان
    سگ بند
    اکران: 25 اسفند 1401
  • 16.5 میلیارد تومان
    علف زار
    اکران: 28 اردیبهشت 1401
  • 13.2 میلیارد تومان
    تی تی
    اکران: 15 تیر 1401
  • 12.5 میلیارد تومان
    موقعیت مهدی
    اکران: 18 اسفند 1401
  • 9.5 میلیارد تومان
    شادروان
    اکران: 25 اسفند 1401
  • 8.8 میلیارد تومان
    روز صفر
    اکران: 18 اسفند 1401
  • 7.9 میلیارد تومان
    چند میگیری گریه کنی ۲
    اکران: 28 اردیبهشت 1401
  • 6.2 میلیارد تومان
    مرد بازنده
    اکران: 18 اسفند 1401
  • 4 میلیارد تومان
    هناس
    اکران: 18 خرداد 1401