مقایسه هواوی P20 و سامسونگ گلکسی S9 ، هرآنچه که از یک دوربین انتظار دارید

P20
  • twiter
  • linked-in
  • whatsapp

سامسونگ در معرفی پرچمدار 2018  خود با افزودن تعداد انگشت شماری قابلیت چشم گیر و در خور توجه یک شیوه کاملا متفاوت از گذشته  را در  پیش گرفته است. از طرف دیگر هواوی گوشی جدیدی را معرفی کرده که تقریبا کاملا متفاوت ازپرچمداران پیشین  خود است. عملکرد بهترین پرچم دار سامسونگ در برابر  بهترین پرچمدار هواوی  چگونه خواهد بود؟ در این نوشته به مقایسه هوواوی P20 و سامسونگ گلکسی S9 می پردازیم.

به دلیل ساخت تمام شیشه ایی هر دو گوشی از لحاظ زیبایی شناسی تفاوت چندان با یکدیگر ندارند . در حالی  که سامسونگ گلکسی S9 توانست کمی تازگی با افزودن رنگ بنفش  به خط تولید سری S خود اضافه کند با این وجود این گوشی تفاوت چندانی از نظر ظاهری با پرچمدار پیشین سامسونگ یعنی S8 ندارد. اگرچه این بار  چند پیشرفت قابل توجه نیز وجود دارد از جمله اینکه اسکنر اثر انگشت به یک نقطه ی بسیار راحتر و قابل دسترس تر منتقل شده است و همچنین گلکسی  S9 پلاس به یک لنز تله فوتو مجهز شده است البته به جز تغییر فوق تغییرات  S9 پلاس بسیار ناچیز بوده است.

رنگ در گوشی های هواوی همیشه یکی از جنبه های قوی بوده است >> رنگ بندی همواره به عنوان برگ برنده برای گوشی های هوشمند هواوی محسوب می شود و این بیانگر همکاری نزدیک این برند چینی با موسسه پنتون است و این همکاری در پرچمدار پیشین این برند، هواوی P10 نیز کاملا مشخص است. اما هواوی در طراحی P20 یک قدم فراتر رفته است و در برخی جهات، جهش قابل توجهی داشته است و چیزی را طراحی نموده که تا کنون شاهد آن نبودیم: یک گوشی هوشمند دو رنگ.  رنگ بندی دوگانه هواوی P20 پرو  دارای یک شیب رنگ است که به آرامی از آبی به بنفش تغییر می کند. البته رنگ های دیگری نیز از این پرچمدار موجود است اما این مدل توایلایت (Twilight) قطعا چشم نواز تر و زیباتر از سایر رنگ هاست.

در طراحی این گوشی هوشمند رنگ تنها نقطه ی چشمگیر آن نیست P20 پرو همچنین به 3 دروبین اصلی مجهز است. قبل از شروع به صحبت راجع به دوربین به این نکته توجه داشته باشید که چگونه تمام المان های پشت گوشی در سمت چپ کنار هم قرار گرفته اند در واقع در زیبایی شناسی این نکته ی بسیار کوچکی است ولی با این وجود باعث شده که نمای پشت این گوشی کاملا منحصر به فرد و متفاوت از هرآنچه که دیده ایم به نظر بیایید.

هواوی تصمیم گرفت تا به سنت خود عمل کرده و سنسور اثر انگشت ادغام شده با دکمه هوم را همچنان در پنل جلویی حفظ کند. آنگونه که به نظر می رسد این امر به تداوم پیوندی میان گوشی های  سری P کمک می کند، اما با کمی سبک و سنگین کردن  مشخص می شود که در زیر صفحه نمایش، فضای اضافی زیادی وجود دارد. با این وجود، صفحه نمایش P20 فول اچی دی پلاس و دارای نسبت ابعادی 18.7:9 می باشد،که  نسبت صفحه نمایش به بدنه خیلی زیاد نیست. مدل Pro بزرگتر است و  دارای یک صفحه نمایش 6.1 اینچی نسبت به صفحه نمایش Quad HD  6. 2 اینچی گلکسی S9 پلاس است، در حالی که P20 و S9 هر دو دارای صفحه نمایش 5.8 اینچی هستند.

رزولوشن بالاتر صفحه نمایش گلکسی S9 ممکن است برای بعضی ها دارای کشش و جاذبه باشد، اما با اینحال با توجه به دستگاه های قبلی هواوی، FHD Plus  نیز تاحدودی کار راه انداز و قابل قبول می باشد. البته، تفاوت اصلی در نمایشگر این دوگوشی هوشمند، منحنی های دو طرف سامسونگ است. صفحه نمایش Infinity به داشتن حس خوب از در دست گرفتن گوشی کمک می کند و همراه با آن دو ویژگی اضافی مانند Edge UX را به ارمغان می آورد. در نهایت، این انتخاب شما خواهد بود که تجربه صفحه نمایش منحصر به فرد در گلکسی S9 را به تناژ رنگارنگ فانتزی دوگانه در P20 ترجیح بدهید. نسخه های نرم افزاری سامسونگ و هواوی بسیار متفاوت از یکدیگر هستند. اینها دو نسخه متقارن‌تر، از اندروید می باشند. EMUI هواوی یکی از پر جزئیات‌ترین ترین رابط های کاربری اندرویدی چین است که دارای گزینه های سفارشی سازی مانند توانایی حذف دکمه های ناوبری نرم افزار، استفاده از موتور داخلی ساخته شده و غیره است.

البته  در یک زمینه  کمی تفاوت دیده می شود و آن نیز بیکسبی، دستیارصوتی سامسونگ است . بیکسبی سامسونگ دستیار صوتی همه کاره است  ، هر چند که این  برنامه نیز افزونکی بر روی برنامه در حال حاضر جا افتاده ی دستیار گوگل است. بسیاری از برنامه های سامسونگ افزونکی را بر روی برنامه  معادل گوگل خود اضافه می کنند، هرچند برای برخی از افزونک های هواوی نیز می توان چنین  گفت. اما جایی که سامسونگ در آن حرفی برای گفتن دارد در سفارشی سازی است. بسیاری از برنامه های رابط کاربری سامسونگ را می توان شخصی سازی کرد. از نظر فنی، هر دو ی این  گوشی ها در چرخه تولید فعلی خود از اسنپدراگون 845 به عنوان  پردازنده بهره مند هستند، گلکسی S9 پلاس و P20 پرو هر دو  به 6 گیگابایت رم مجهز شده اند ، هرچند که P20 دارای حافظه داخلی بیشتری است، 128 گیگابایت در مقایسه با 64 گیگابایت حافظه گلکسی S9.  ولی گوشی  P20 دارای حافظه قابل ارتقا نیست، گوشی P20 جک هدفون هم ندارد، در حالی که  گلکسی S9 به این امکان مجهز است.

جایی که گوشی هوشمند P20 ممکن است حرفی برای گفتن داشته باشد در بخش باتری است. با توجه به این واقعیت که P20 دارای یک صفحه نمایش FHD Plus است، باتری آن 3400 میلی آمپر ساعت  است که با یک بار شارژ مدت زمان بیشتری می توان از آن استفاده نمود. کمپانی هواوی در بخش گوشی های بزرگ نیز با مهیا کردن باتری با ظرفیت 4000 میلی آمپر ساعت در P20 پرو توان خود را آزموده است ، که برای گوشی هایی که دارای یک صفحه نمایش با وضوح پایین تر هستند ظرفیت باتری بسیار زیادی است. اینها در مقایسه با  باتری های 3،000 و 3500 میلی آمپر ساعتی پرچمدار سامسونگ اعداد در خور توجه ایی هستند.

P20

دوربین ها احتمالا مجادله آمیزترین بخش این مقایسه هستند. پیشرفت های دوربین سامسونگ قبلا در پلازا مورد بحث واقع شده است، بنابراین می توانید بررسی کامل و سایر آزمون های دوربین را برای داشتن اطلاعات کامل مطالعه نمایید. گذشته از شاتر 8 مگاپیکسلی جلو که دارای حالت AR Emoji برای  ساخت آواتار متحرک حالت چهره می باشد، لنز اصلی عقب دارای دریچه ای با  دیافراگم f/1.5 و دیافراگم f/2.4 است که این امر را امکان پذیر نموده  که با تیغه های واقعی مقدار نور که به لنز می رسد را به طور مناسب تنظیم کند.

همانطورکه می دانید کیفیت دوربین گلکسی S9 فوق العاده است، به ویژه در قسمت  لنز اصلی. جزئیات عالی وعملکرد فوق العاده  در نور کم یک ویژگی برجسته این پرچمدار کره ایی است ، زیرا  دیافراگم f/1.5 و پردازش فریم چندبعدی باعث می شود که عکس نهایی چشم گیرتر تر از آنچه در رقبا یی مانند آیفون 10 و حتی پیکسل 2 دیده شده، باشد. علاوه بر همه ی اینها این  قابلیت ضبط فوق العاده آهسته سوپر اسلوموشن و AR Emoji که در بالا از آن یاد شد باعث می شود که سامسونگ یک رقیب بسیار سرسخت در بخش مقایسه ی دروبین باشد.

 P20

با این حال، هواوی نیزممکن است حرفهای جدی برای زدن در این زمینه داشته باشد ، که این کار را با ادغام به طور کامل تمام منابع موجودی که در اختیار داشته و سازماندهی آنها برای عملکرد مناسب در کنار یکدیگر انجام داده است. در واقع، اطلاعات زیادی در این زمینه برای بررسی کردن وجود دارد. P20 کوچکتر دارای یک سنسور رنگی 12 مگاپیکسلی RGB با گشودگی دیافراگم f/1.8 در عقب است که توسط یک سنسور مونوکروم 20 مگاپیکسلی f/1.6 پشتیبانی می شود که هر دو قاعدتا باید همانند پرچمدار سال گذشته خود یعنی P10 قادر به تولید عکس های بسیار دقیق باشند. گوشی P20 همان نرم افزارها و پردازش های پیشرفته ای که P20 Pro داراست را دارد ولی با یک تفاوت و آن اینکه ، P20 لنز 8 مگاپیکسل تله فوتو را ندارد.

این لنز زوم در P20 پرو تنها مشخصه اضافه ی این گوشی نسبت به نسخه ی کوچکتر آن نیست، زیرا که دو سنسور دیگر آن نیز در P20 پرو اساسا فوق العاده هستند. سنسور مونوکروم آن 20 مگاپیکسل است و سنسور RGB اصلی 40MP است. در بخش سخت افزاری، لنز تله فوتو می تواند OIS داشته باشد، اما دو لنز دیگر نمی توانند. که دلیلی برای این امر وجود دارد، که وقتی سیستم هوش مصنوعی عکاسی هواوی را به دقت موردمطالعه قرار می دهیم به آن می رسیم.

 P20

در مجموع، این لنزها با یکدیگر کار می کنند تا بهترین تصاویر ممکن را در هر شرایطی بدست آورند. که این به لطف هوش مصنوعی تشخیص صحنه های و پردازش عکس ها است. در پرچمدار میت 10 پرو، این ویژگی به خوبی ساخته و پرداخته نشده بود ولی اکنون تغییرات حالت واقعا در برنامه دوربین دیده و احساس می شود. منظره یاب همیشه به دنبال یک نقطه فوکوس درست است که به لطف یک نظم سخت افزاری است که به طور همزمان با استفاده از لیزر، تشخیص فاز، عمق و کنتراست نقطه ی  فوکوس درست را می یابد . هنگامی که  فوکوس به طور خودکار به دست می آید، صحنه تشخیص داده می شود. مناسب ترین مثال حالت عمودی است که در آن تنظیمات تشخیص چهره باعث تغییر می شود و حالت بوکه به طور خودکار روشن می شود. در یک آزمایش سریع، ما دروبین را از یک چهره به یک بشقاب غذا تغییر دادیم و بعد از دومین تشخیص، حالت بوکه خاموش شد وحالت اشباع بالا رفت. هدف هواوی این است که دروبین آن در  یک جا چیزهای زیادی داشته یاشد که بتواند به راحتی و بدون نیاز به تغییر تنظیمات، به طورخودکار گسترش یابد و عمل کند.

 P20

در نهایت دستیار هوش مصنوعی گوشی هواوی به صورت حیاتی به ثبات عکس این گوشی کمک می کند با توجه به تعداد زیاد مگاپیکسل و لنزهای مختلفی که  با هم کار می کنند، برداشت و انحراف ثابت برروی تصاویر و ویدیو انجام می شود. در ویدئو، نتیجه با ثبات تر نیز است، اما تاثیر واقعی را می توان  در موقعیت های کم نور به خوبی مشاهده نمود. درگوشی های هوشمند دیگر  (از جمله گلکسی S9)  یک نگهدارنده ی بسیار پایدار (سه پایه) هنوز هم برای حذف شات های در معرض نوردهی  کافی نیست. اما هوش مصنوعی تثبیت کننده در P20  کلا چهار ثانیه طول می کشد نوردهی را تنظیم و تمام قطعات عکس را به یک عکس دارای استاندارد ISO 51،000 است، تبدیل کند. در یک وضعیت واقعا تاریک، بدون نیاز به یک سه پایه، کیفیت عکس در Huawei P20 بسیار بهتر است. که این امر کاملا تاثیرگذار است و ما منتظر دیدن نتایج در آزمایشات دوربین هستیم.

{{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.rate)}}
تعداد رای: {{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.count)}} نفر
{{farsiNumber(n)}}
مقالات مرتبط
دیدگاه شما
captcha
جدول فروش فیلم ها
  • 956.366 میلیارد دلار
    Oppenheimer
    اکران: 21 جولای 2023
  • 571.721 میلیارد دلار
    Wonka
    اکران: 15 دسامبر 2023
  • 423.489 میلیارد دلار
    Aquaman and the Lost Kingdom
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 221.893 میلیارد دلار
    Migration
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 206.185 میلیارد دلار
    Trolls Band Together
    اکران: 17 نوامبر 2023
  • 156.771 میلیارد دلار
    Killers of the Flower Moon
    اکران: 19 اکتبر 2023
  • 151.782 میلیارد دلار
    Anyone But You
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 92.691 میلیارد دلار
    Mean Girls
    اکران: 12 ژانویه 2023
  • 89 میلیارد دلار
    Wish
    اکران: 22 نوامبر 2023
  • 51.6558 میلیارد دلار
    The Boys in the Boat
    اکران: 25 دسامبر 2023
  • 314.343 میلیارد تومان
    فسیل
    اکران: 22 اسفند 1401
  • 248.7 میلیارد تومان
    هتل
    اکران: 05 مهر 1402
  • 77.5419 میلیارد تومان
    شهر هرت
    اکران: 22 تیر 1402
  • 59.6495 میلیارد تومان
    بچه زرنگ
    اکران: 02 شهریور 1402
  • 49.8288 میلیارد تومان
    ویلای ساحلی
    اکران: 23 آبان 1398
  • 49.4606 میلیارد تومان
    هاوایی
    اکران: 13 دی 1402
  • 25.0594 میلیارد تومان
    نارگیل 2
    اکران: 18 مرداد 1402
  • 24.7578 میلیارد تومان
    ورود خروج ممنوع
    اکران: 15 آذر 1402
  • 19.6814 میلیارد تومان
    سه کام حبس
    اکران: 05 اردیبهشت 1402
  • 19.4418 میلیارد تومان
    آهنگ دو نفره
    اکران: 30 فروردین 1402