Вход на сайт казино через рабочее зеркало Вавада . Вы попадете на официальный сайт Vavada casino, где можно регистрироваться.

ارتباطات موثر چیزی نیست که با آن متولد شوید، بلکه چیزی است که آن را می آموزید!

ارتباطات
  • twiter
  • linked-in
  • whatsapp

سخنرانانی که زبانی نافذ دارند، همچون شعبده بازانی درجه یک هستند. آنها روی صحنه به شکلی رشک آور عمل می کنند. آنها اطلاعاتی گزینش شده را به کار می گیرند و چیزی به مخاطبان خود ارائه می دهند که آنها را به وجد می آورد. آنها می دانند چگونه قلب و احساس افراد را به دست گیرند و تخیل آنها را به کار بیندازند. مضاف بر اینکه، آنها از چیزهایی اطلاع دارند که دیگران در موردشان چیزی نمی دانند: ارتباطات موثر نوعی توانایی اکتسابی و دلخواهی است که به دست می آید و هر کس به مرور زمان می تواند آن را یاد بگیرد. بسیاری از افراد به اشتباه بر این باورند که توانایی های ارتباطات در خون افراد است. در حالی که این مشخصه به گونه ای است که افراد به راحتی می توانند آن را به دست آورند و هیچ یک از توانایی های ارتباطات نیست که از طریق تمرین زیاد به دست نیاید.

اگر از هر سخنران بسیار قوی بپرسید، آنها به شما خواهند گفت که جادوی واقعی در پس کار آنها تمرین زیاد است. همان طور که جیمز سی هیومز، مولف و نویسنده سخنرانی های ریاست جمهوری گفته: «هنر ارتباطات زبان رهبری است» آنهایی که در این هنر استاد هستند، می توانند دیگران را مجاب نمایند تا کوه را برایشان جابجا کنند!

اگر می خواهید استعداد ارتباطات خود را بهبود بخشید و تاثیر بیشتری به عنوان یک شخص راهبر روی مخاطبین خود بگذارید، کمی وقت بگذارید و این توانایی های اصلی را پرورش دهید.

ارتباطات

اندیشه ای بکر ابراز نمایید

اشاره به افکار و شعارهای تکراری شاید در گروه های شبکه های اجتماعی برای شما امتیازات خوبی به ارمغان بیاورند، اما اگر می خواهید واقعا تغییراتی ایجاد کنید، چندان پیش برنده نیستند. بسیاری از افراد از شنیدن ایده های تکراری به صورت مداوم خسته اند. رهبران هوشمند می دانند که افزایش ظرفیت خلاقانه آنها نیازمند بیشتر کردن سخنان پرنفوذ حرفه ای و ارائه پیام های معنی دار است.

برای تبدیل شدن به یک سخنران موثر اشتباه نکنید، شما باید اندیشه ای بکر و درجه یک را ابراز نمایید. به جای تایید کردن وضعیت موجود، تصمیمی آگاهانه بگیرید تا از بیان صحبت های کلیشه ای و تکراری خودداری شود. هنگامی که یک ایده به صورت ناگهانی و یک باره بیان می شود، به جای مقابله کردن با آن، ببینید که چطور است. خلاقانه ترین و مناسب ترین ایده ها معمولا از این راه به دست می آیند.

ارتباطات

سخنانی تاثیرگذار آماده کنید

هنگامی که یک ایده تازه به ذهن شما می رسد، باید روی روش ارائه پیام خود کار کنید و نوع بیان خود را صیقل دهید. چگونه باید یک آغاز و پایان خوب داشته باشید؟ چگونه باید مطالب خود را به صورت مختصر و مفید ارائه نمایید تا هم باعث انگیزش شوند و هم به یادماندنی باشند؟ آیا باید از جملات طنزآمیز استفاده کنید؟ جملات متقاعدکننده چطور؟ چه نوع جزئیات متقاعدکننده ای باید به کار روند؟ آیا داستان گفتن مناسب است؟ به خاطر بسپارید که در سخنرانی خود از زبان بدن نیز استفاده کنید که برای موفقیت رساندن پیام شما بسیار نتیجه بخش هستند.

وینستون چرچیل برای یک سخنرانی یک دقیقه ای، یک ساعت وقت می گذاشت. ارائه سخنرانی به این شکل نیست که واژگانی زیبا را در کنار هم قرار دهیم و همچون ربات آنها را حفظ نماییم. بلکه لازمه اش آن است که از چه نوع روشی برای ارائه مناسب و با اعتماد به نفس به صورت آنی استفاده کنیم. زمانی را اختصاص دهید و بر روی آن موضوع کاملا کار نمایید و آن قدر روی ساختار سخنرانی کار کنید تا بخشی از وجود شما شود. ارائه سخنرانی باید آن قدر طبیعی به نظر آید که نیاز نباشد در موردش فکر کنید. توجه داشته باشید که وقتی می خواهید با صدای بلند تمرین کنید، شاید لازم باشد متن شما تغییراتی کند. از این نوع ویرایش ها استقبال کنید. باید به گونه ای تمرین کنید تا جان مطلب را به مخاطب برسانید و کاری کنید که به دل او بنشیند.

بد نیست که دست نوشته ای از سخنرانی خود را برای شخصی قابل اطمینان (حتی یک متخصص در مورد آن موضوع) ارسال کنید تا بازخوردهایی صادقانه و سازنده به شما ارائه دهید. هنگامی که روی محتوای سخنرانی کار می کنید، جلوی شخصی دیگر با چشمانی تیزبین و گوش هایی نکته سنج اجرا نمایید تا سخنرانی تان بی نقص شود. هر کاری می کنید، منفعلانه عمل نکنید. غرور خود را دور بریزید و هر چیزی که یاد گرفتید به کار بگیرید تا اندیشه خود را قوی نمایید.

ارتباطات

گوش دادن دقیق به نفع شماست

جورج برنارد شاو جمله ای معروف دارد که می گوید: «بزرگترین اشتباهی که در ارتباطات رخ می دهد، باور غلطی است که ایجاد می شود.» توانایی های ضعیف در گوش دادن درست در ارتباطات موانعی ایجاد می کنند، به خصوص زمانی که هدف اصلی سخنران، شنیده شدن باشد. هر زمان که خواستید مخاطب را تحت تاثیر قرار دهید، باید از روش «دادن و گرفتن» استفاده کنید که شامل گوش دادن و یادگرفتن و همین طور ارائه کردن نوعی ارزش ملموس می شود.

یک سخنران زمانی بهترین ارتباط را با مخاطب ایجاد می کند که به شکلی دقیق گوش دهد. این امر کمک می کند تا نیازهای مخاطبان را به خوبی درک و برای آن پاسخی ارائه نماید و در عین حال فهم آنها را از گفته های متنوع خود افزایش دهد. اما اگر، خودتان را متقاعد کردید که تنها فرد آن جمع هستید که چیزی جالب برای گفتن و ارائه کردن دارید، در آن صورت فرصت تشریح را از دست می دهید، سعی کنید مثال هایی مرتبط ارائه دهید و مخاطبین خود را به چالش بکشید تا مفهوم جملات خود را بیشتر بشکافید. ارتباطات واقعی شامل تبادل نظر معنادار میان افراد حاضر است. اگر تمام مدت شما صحبت کنید، فرصت ایجاد درک متقابل و یا رسیدن به «رهبری فکری» خود را از دست می دهید.

برقراری ارتباط با ایجاد یک گفتگوی واقعی

بسیاری از افراد تشخیص می دهند چه زمانی سخنران «برایشان» صحبت می کند و چه زمانی «با آنها» صحبت می کند. به یاد داشته باشید، تنها «برای» افراد صحبت کردن، رغبت آنها را از بین می برد. رهبرانی که به ایجاد گفتگوهای دو سویه و پویا می پردازند و از صحبت یک سویه صرف خودداری می نمایند، باعث ایجاد اعتماد، ارتباط و افزایش همذات پنداری مخاطبین می شوند.

همه ما پای انواع سخنرانی های یک طرفه نشسته ایم که حجم زیادی از آنها را اسلایدهای پاورپوینت تشکیل می دهند. هنگامی که این اسلایدها از رو خوانده می شوند، اصلا احساسی منتقل نمی کنند و در نهایت تجربه ای بسیار بد برای همه ما می شوند. اگر روی ایجاد ارتباطات مناسب با مخاطبین خود تمرکز نکنید و گفتگویی ایجاد ننمایید، در آن صورت تلاش های خود را هدر می دهید و وقت مخاطبین خود را نیز تلف می کنید.

در یک موقعیت توام با اعتماد که در آن روابط قابل احترام، اساس توسعه و حفظ کسب و کار را شکل می دهد، رفتارهای ارتباطی با تمرینی همراه با بی مبالاتی تنها باعث کاهش بی نظیر اعتبار می شود. به یاد داشته باشید که ارتباط برقرار کردن با مخاطب (چه یک نفر باشد و یا هزار نفر) همیشه به معنای آن است که باید زمانی را برای درگیر کردن آنها اختصاص و انسانیت خود را نشان دهید و رفتارهای ناخوشایند را که باعث می شوند شما یک سخنران ناآماده به نظر آیید، کنار بگذارید.

همچون یک جراح به بررسی فهم مخاطب بپردازید

بخشی از چهار توانایی که تاکنون اشاره شد، شامل دنبال کردن مخاطبین شما به صورت آنی می شود. حتی سخنرانان بسیار آماده نیز این قدم حیاتی پنجم را باید رعایت نمایند. این مرحله را چگونه در سخنرانی خود اجرا می کنید؟ بررسی کنید تا مطمئن شوید که مخاطب مطلب شما را کاملا دریافت کرده است. یکی از راه های انجام این کار مشخص کردن نکته های اصلی سخنرانی با ارائه آنها در انتهای سخنرانی است. هرچند، این مسئله تنها شامل ارائه یک فهرست نمی شود. خلاق باشید! برای مثال، می توانید حضار را مخاطب قرار دهید و در مورد هر نکته نظر بخواهید.

یکی دیگر از راه های اجرای این روش گرفتن بازخورد و پاسخ دادن به سوالات مخاطبین است، به خصوص هنگامی که جلسه پرسش و پاسخ به عنوان بخشی از سخنرانی در نظر گرفته می شود. این امر سبب می گردد تا مخاطبین هیچ سوال بدون جوابی در ذهن خود نداشته باشند و از سوءتفاهم های ایجاد شده جلوگیری گردد و بدین ترتیب، با بینشی کامل راهی گردند. اگر جلسه پرسش و پاسخ امکان پذیر نیست، نوعی ساختار را معرفی کنید تا مخاطبین بازخوردهایی بدون ذکر نام خود، اما هدفمند ارائه نمایند. بدین ترتیب، می توانید تشخیص دهید که چه نکاتی به خوبی تفهیم شده و چه نکاتی نشده است.

بعد از این فرآیند درگیر کردن، به بررسی و ارزیابی نکات بپردازید. از بازخوردهای سازنده برای بهبود عملکردهای بعدی استفاده کنید و همچون یک جراح چیزهایی که مورد نیاز نیستند را از متن حذف کنید. هر قدر به ارزیابی بیشتر بپردازید و متن خود را به مرور زمان آنالیز کنید، نتیجه بهتری به دست می آورید. آیا آماده هستید تا از مزایای داشتن زبانی نافذ استفاده کنید؟ اگر موارد ذکر شده در این مقاله را به کار ببندید، راه خود را به درستی پیدا می کنید.

{{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.rate)}}
تعداد رای: {{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.count)}} نفر
{{farsiNumber(n)}}
مقالات مرتبط
دیدگاه شما
captcha
جدول فروش فیلم ها
  • 956.366 میلیارد دلار
    Oppenheimer
    اکران: 21 جولای 2023
  • 571.721 میلیارد دلار
    Wonka
    اکران: 15 دسامبر 2023
  • 423.489 میلیارد دلار
    Aquaman and the Lost Kingdom
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 221.893 میلیارد دلار
    Migration
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 206.185 میلیارد دلار
    Trolls Band Together
    اکران: 17 نوامبر 2023
  • 156.771 میلیارد دلار
    Killers of the Flower Moon
    اکران: 19 اکتبر 2023
  • 151.782 میلیارد دلار
    Anyone But You
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 92.691 میلیارد دلار
    Mean Girls
    اکران: 12 ژانویه 2023
  • 89 میلیارد دلار
    Wish
    اکران: 22 نوامبر 2023
  • 51.6558 میلیارد دلار
    The Boys in the Boat
    اکران: 25 دسامبر 2023
  • 314.343 میلیارد تومان
    فسیل
    اکران: 22 اسفند 1401
  • 248.7 میلیارد تومان
    هتل
    اکران: 05 مهر 1402
  • 77.5419 میلیارد تومان
    شهر هرت
    اکران: 22 تیر 1402
  • 59.6495 میلیارد تومان
    بچه زرنگ
    اکران: 02 شهریور 1402
  • 49.8288 میلیارد تومان
    ویلای ساحلی
    اکران: 23 آبان 1398
  • 49.4606 میلیارد تومان
    هاوایی
    اکران: 13 دی 1402
  • 25.0594 میلیارد تومان
    نارگیل 2
    اکران: 18 مرداد 1402
  • 24.7578 میلیارد تومان
    ورود خروج ممنوع
    اکران: 15 آذر 1402
  • 19.6814 میلیارد تومان
    سه کام حبس
    اکران: 05 اردیبهشت 1402
  • 19.4418 میلیارد تومان
    آهنگ دو نفره
    اکران: 30 فروردین 1402