11 جهش زمانی ماندگار در سریال های تلویزیونی

سریال
  • twiter
  • linked-in
  • whatsapp

مفهوم زمان برای کنترل دنیای تلویزیونی مثل یک شمشیر دو سو عمل می کند، به این ترتیب که هم می تواند مفید و سازنده باشد، هم مضر و تخریب گر. نویسندگان می تواند به شکلی ماهرانه از این ترفند استفاده کرده و برهه های زمانی که ارزش پرداخت ندارند را از بخش داستانی حذف نمایند یا هر از گاهی که در دام نوشته های خودشان گرفتار می شوند از آن برای راه فرار استفاده کنند. در اکثر مواقع، استفاده از این تکنیک برای ارائه دیگر ابعاد رفتاری شخصیت های داستان و خلق قصه های جذاب و جدید به نویسندگان کمک می کند. سریال هایی مثل Lost و Breaking Bad به دلیل دگرگونی انقلابی شخصیت هایشان، قلق این شیوه را دریافتند و تنواتند جهش زمانی را در سریال هایشان با موفقیت تمام پیاده کنند.

با توجه به این که انتظار می رود در فصل 4 سریال Fear the Walking Dead داستان به آینده جهش داشته باشد، گفتیم بد نیست، به 11 تا از جهش های زمانی در سریال های دلخواهمان نگاهی داشته باشیم. پس اگر از آشپزخانه آقای وایت متا آمفتامین خریده اید یا سر چهار راه با کراولی معامله کرده اید از فهرستی که برایتان تدارک دیده ایم لذت خواهید برد. (فقط حواستان باشد که فهرست زیر پر است از اسپویلر، پس اگر سریالی را ندیده اید به محض دیدن اسمش، سراغ عنوان بعدی بروید!)

(Parks and Recreation (NBC

سریال

در قسمت پایانی فصل 6 از Parks and Recreation که Moving Up نام دارد، بعد از این که لزلی شغل جدیدش را در طبقه سوم ساختمان تازه تأسیس شهرداری آغاز می کند، سریال به 3 سال بعد جهش دارد. طی زمانی که به آن پرداخته نمی شود، لزلی را می بینیم که در کارش موفق شده و به نحو احسنت به بن کمک می کند تا سه قلو هایش را بزرگ کند. در عین حال که پایان سریال در فصل بعدی رخ می دهد، این اپیزود به راحتی می توانست حسن ختامی برای Parks and Recreation باشد.

(Supernatural (CW

سریال

فصل 6 سریال Supernatural به یک سال و نیم بعد از ماجرای فصل 5 و پس از زندانی شدن سم در زندان لوسیفر جهش دارد. در زمان غیبت سم، دین زندگی آرامی را با لیزا و دن سرگرفته و نهایت سعیش را می کند تا شوهر خوبی برای همسر و پدر خوبی برای فرزنده خوانده اش باشد. فصل 5 بدون شک بهترین فصل از این سریال بود و اکنون با تأیید ساخت فصل 14 از قرار معلوم این سریال برنامه ای برای تمام شدن ندارد (جنسن اکلس و جرد پادالاکی بیچاره می شن اگه سریال تموم بشه).

(Battlestar Galactica (Syfy

سریال

پارت دوم از اپیزود Lay Down Your Burden فصل دوم سریال Battlestar Galactica، یکی از نفرت انگیزترین شخصیت های سری را به قدرت برتر سریال مبدل می کند. پس از جهش زمانی به یک سال آینده، ما گایوس بالتار را می بینیم که خیلی نتوانسته از پس وظیفه اش بر بیاید و به عنوان یکی از کلونیست ها نهایت تلاشش را می کند تا در کاپریای جدید دوام بیاورد. یک پیچش داستانی جذاب در یکی از بهترین سریال های علمی – تخیلی که در تاریخ تلویزیون ساخته شده است.

(Viking (History

سریال

فصل دوم وایکینگ تغییرات انقلابی زیادی وارد سریال کرد، مثلاً رولو و رگنار به عنوان برادر روبروی یکدیگر قرار گرفتند و لاگرتا خاندان خودش را به دور از همسر اسبقش شکل می دهد. یکی از بهترین جهش های زمانی در همین سریال وجود دارد. داستان به 4 سال آینده می رود و اپیزود 2 یعنی Invasion را شکل می دهد. شخصیت جورن با بازی ناتان اوتول جایش را با یک بازیگر مسن تر به نام آلکساندر لودویگ تعویض شد. اکنون که بیش از 40 اپیزود از حضورش در سریال می گذرد، لودویگ  کاری کرده که حضور رگنار در سریال کمتر محسوس باشد و به عنوان یک بازیگر جوان طی چند سال ثابت کند که تکامل یافته و تجربیات زیادی در مسیر بازیگرش کسب کرده است.

(Breaking Bad (AMC

سریال

در نیمه فصل پنجم و نهایی Breaking Bad که Gliding Over نام دارد، خلاف کاری ها و معامله موادر مخدر والتر وارد سطح جدیدی می شود. پس از این که تجارت موادر مخدرش با لیدیا و جمهوری چک را گسترش می دهد، سریال با پخش یک مونتاژ به چند ماه آینده (البته همراه با پخش آهنگ خفن Crystal Blue Persuasion با کوبیده اضافه) و زمانی جهش دارد که والتر بازارش رونق گرفته و پول کلانی به جیب می زند. در پایان اپیزود والتر می گوید که برنامه دارد از کسب و کار مواد مخدر بیرون بکشد، اما هنگامی که می بینیم هنوز 8 اپیزود دیگر از فصل نهایی باقی است، می دانیم که قرار نیست ماجرا به خوبی و خوش تمام شود.

(Fringe (Fox

سریال

در فصل پنجم و نهایی عنوان راز آلود Fringe با درون مایه سفر بین بعدی، سریال یک جهش 20 ساله دارد و به سال 2036 در آینده منتقل می شود، جایی که گروهی از انسان ها فوق پیشرفته یا به اصطلاح «نظاره  گرها» از یک رشته زمانی دیگر کنترل زمین را به عهده گرفته اند، برای شکست دادن نظاره گر ها، اعضای تیم Fringe  باید با نیرو های مقاومتی متحد شوند تا سیاره را باز پس گیرند. این جهش زمانی داستان جدیدی از اولویا، پیتر و والتر ارائه می دهد که حسابی درگیرکننده است، اما پس از پایان سریال  طرفداران را با کلی سوال بی جواب رها می کند.

(Lost (ABC

سریال

 

در ایپزود نهایی فصل سوم که Through the Looking Glass نام دارد، Lost مسیر متفاوتی برای جهش های زمانی اش در پیش می گیرد، و با نمایشی از زندگی خارج از جزیره به جای فلش بک به فلش فوروارد می پردازد. این پایان بندی یکی از بهترین اپیزود های ساخته شده در تاریخ سریال های تلویزیونی محسوب می شود.

(Mad Men (AMC

سریال

در انتهای فصل اول سریال Mad Men اپیزودی با تم عید پاک در سال 1960 را مشاهده می کنیم، اما وقتی فصل دوم روی آنتن می رود، متوجه می شویم که 14 ماه گذشته است. برخلاف دیگر ژانر های سریالی مثل Lost یا Battlestar Galactica، این تغییر زمانی، دنیای سریال را خیلی دست خوش تغییر نمی کند، در عوض با نمایش دان سر میز شام و خرید دستگاه کپی جدید برای اداره استرلین کوپر، سازنده سریال متیو وینر یک اقدام فوق العاده مینیمالیستی برای سریال ارائه می دهد.

(Fargo (FX

سریال

 

فصل اول سریال Fargo شبکه FX با جهش زمانی یک ساله در طی اپیزود The Heap حرکتی جسورانه از خود نمایش داد. در این قسمت تغییرات بزرگی برای  شخصیت های اصلی سریال صورت گرفت؛ لستر نایگارد با بازی زیبای مارتین فریمن اکنون یک فروشنده موفق با همسری دوست داشتنی تبدیل شده است. از طرفی مالی سولورسون و گاس گریملی با یکدیگر ازدواج کرده اند و خوش و خرم منتظر تولد بچه اولشان هستند. جهش زمانی، آن هم در فصل اول سریال شیوه خیلی رایجی نیست، اما هایلی ثابت کرد که فن قصه گویی را بلد است، مخصوصاً که Legion دیگر سریال موفق تلویزیونی دست پخت شخص شخیص خودش است.

(Sons of Anarchy (FX

سریال

پس از این که بسیاری از اعضای باند SAMCRO به جرم خرید و فروش اسلحه مدتی را در زندان آب خنک می خورند (البته یه چشمه از خلافشون این بود) Sons of Anarchy بین فصل 3 و 4 به 14 ماه جلو تر فلش فوروارد می کند. از قرار معلوم زندان خیلی با جک نمی سازد و او تصمیم می گیرد که از سمتش در باند موتور سورارن کناره گیری کند. از طرفی کلی که تشنه قدرت است، پس از خروج دست از کارهای خودسرانه اش بر نمی دارد و هر جا که می رود کلی آشوب به پا می شود.

(Hannibal (NBC

سریال

در فصل سوم از سریال Hannibal، دکتر آدم خوار داستان در پیچشی هیجان انگیز در انتهای اپیزود 7، تصمیم می گیرد که خودش را تسلیم مراجع قانونی و FBI کند. در این اپیزود سریال به سه سال آینده جهش دارد. درست است که پخش سریال Hannibal مدتی است که کنسل شده، اما اگر بیخیال پاسخ به بعضی سوالات سریال شوید، به دلیل اهمیت این قسمت که داستان Red Dragon را خاتمه می دهد و لکتر را پشت میله های زندان قرار می دهد، می توانیم Digestivo یک جورایی آخرین قسمت از سریال به شمار بیاوریم.

امیدواریم تمامی یا حداقل بیشتر سریال هایی را که در بالا اشاره شد، دیده باشید تا خدایی نکرده جایی از داستان برایتان لو نرود. اگر شما هم یک جهش زمانی مد نظر دارید که در اینجا قید نشده، می توانید نظرات و پیشنهادتتان را با ما در میان بگذارید.

{{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.rate)}}
تعداد رای: {{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.count)}} نفر
{{farsiNumber(n)}}
مقالات مرتبط
دیدگاه شما
captcha
جدول فروش فیلم ها
  • 956.366 میلیارد دلار
    Oppenheimer
    اکران: 21 جولای 2023
  • 571.721 میلیارد دلار
    Wonka
    اکران: 15 دسامبر 2023
  • 423.489 میلیارد دلار
    Aquaman and the Lost Kingdom
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 221.893 میلیارد دلار
    Migration
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 206.185 میلیارد دلار
    Trolls Band Together
    اکران: 17 نوامبر 2023
  • 156.771 میلیارد دلار
    Killers of the Flower Moon
    اکران: 19 اکتبر 2023
  • 151.782 میلیارد دلار
    Anyone But You
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 92.691 میلیارد دلار
    Mean Girls
    اکران: 12 ژانویه 2023
  • 89 میلیارد دلار
    Wish
    اکران: 22 نوامبر 2023
  • 51.6558 میلیارد دلار
    The Boys in the Boat
    اکران: 25 دسامبر 2023
  • 314.343 میلیارد تومان
    فسیل
    اکران: 22 اسفند 1401
  • 248.7 میلیارد تومان
    هتل
    اکران: 05 مهر 1402
  • 77.5419 میلیارد تومان
    شهر هرت
    اکران: 22 تیر 1402
  • 59.6495 میلیارد تومان
    بچه زرنگ
    اکران: 02 شهریور 1402
  • 49.8288 میلیارد تومان
    ویلای ساحلی
    اکران: 23 آبان 1398
  • 49.4606 میلیارد تومان
    هاوایی
    اکران: 13 دی 1402
  • 25.0594 میلیارد تومان
    نارگیل 2
    اکران: 18 مرداد 1402
  • 24.7578 میلیارد تومان
    ورود خروج ممنوع
    اکران: 15 آذر 1402
  • 19.6814 میلیارد تومان
    سه کام حبس
    اکران: 05 اردیبهشت 1402
  • 19.4418 میلیارد تومان
    آهنگ دو نفره
    اکران: 30 فروردین 1402