7 بازیگر خوب هالیوود که به کارگردان هایی بزرگ تبدیل شدند

هالیوود
  • twiter
  • linked-in
  • whatsapp

در هالیوود همیشه این طور به نظر می رسد که هر کسی فرصت را غنیمت می شمارد تا صندلی کارگردان را بگیرد، اما تنها تعداد کمی از بازیگران هستند که به کارگردان های خوب تبدیل می شوند. این کار شغل بسیار چالش برانگیزی است و نیاز به دیدی مناسب و مرتب کردن استعدادها دارد و هر کسی نمی تواند به خوبی از عهده ترکیب این توانایی ها برآمده و فیلمی خوب بسازد. هر ساله، شاهد هستیم که حداقل یک بازیگر جوان وارد صحنه می شود و بعد جایگاه خود را از دست می دهد. اما در عین حال، باید در نظر داشت که در چند ساله اخیر، شاهد حضور افرادی موفقی بوده ایم که توانسته اند کار خود را اثبات کنند.

با نگاهی به ده سال گذشته و با توجه به افرادی که زیر 45 سال سن دارند، تنها نام های بسیار اندکی در لیست قرار می‌گیرند. ما در این مقاله، سعی کرده ایم که فهرستی از بازیگران بزرگی را تهیه کنیم که در هالیوود توانسته اند به کارگردانان بزرگی تبدیل شوند. اینها، کسانی هستند که پشت لنز دوربین کاری فوق العاده انجام داده اند.

هالیوود

جان کرازینسکی

یک مکان ساکت (A Quiet Place) اولین تجربه کارگردانی جان کرازینسکی (John Krasinski) نیست، چرا که او پیش از این، « مصاحبه های کوتاه با مردان هراسان» (Brief Interviews With Hideous Men) را در سال 2009 و هولارها (Hollars) را در سال 2016 ساخته بود. با توجه به این موارد، این فیلم آن قدر استثنایی هست که به تنهایی باعث شود تا آن را در این فهرست قرار دهیم. اولین جسارت او در ژانر فیلم های ترسناک تجربه‌ای عالی در کارگردانی به شمار می‌رود، چرا که تجربه ای سینمایی با تنش های قابل توجه و مهارت های حسی است.

بازیگران زیادی هستند که به خاطر یکی از نقش های خاطره انگیز خود همواره یاد می شوند و هیچ‌گاه نتوانسته اند از زیر سایه آن نقش در بیایند. واقعیت آن است که همین مسئله در مورد جان کرازینسکی نیز صدق می کند و ما همواره او را با نقش جیم در سریال «اداره» (The Office) به یاد می آوریم. با تمام این  اوصاف، اگر او بتواند باز هم به ساخت فیلم هایی همچون «یک مکان ساکت» بپردازد، در نهایت می توانیم زندگی کاری او را در دو بخش کاملا مجزا به رسمیت بشناسیم و کاملا امیدواریم که این اتفاق روی دهد.

هالیوود

جوردن پیل

فهرست فیلم سازان هالیوودی که نامزد جایزه بهترین کارگردانی شده اند، از انگشتان دست فراتر نمی رود و در میان این اسامی می توان به کسانی همچون اورسون ولز، سیدنی لومت، مایک نیکولز و رابرت ردفورد اشاره کرد. اما در چند ماه گذشته، به لطف موفقیت فیلم «برو بیرون!» (Get Out) شاهد تغییر این اصل بوده ایم. چرا که این فیلم توانسته کارگردان خود، جوردن پیل (Jordan Peele) را به یکی از بهترین کارگردان های هالیوود تبدیل کند. او سال‌ها، تماشاچیان خود را به خنده واداشته، به خصوص در کمدی های خود با همکاری «کیگان مایکل کی»، اما حالا او استعدادی عالی از خود نشان داده و ما بی‌صبرانه منتظر کارهای بعدی او هستیم.

فیلم «برو بیرون»، بیشتر از اینکه یک فیلم ترسناک قابل توجه و باعث ترس و وحشت باشد، دارای لحظات سینمایی عالی است و جوردن پیل هر بخش از جزئیات را همچون یک جراح مورد بررسی قرار داده و باعث شده تا تماشای دوباره فیلم لذت بخش باشد. این میزان توجه به کار، بسیار نادر است و کیفیتی فوق العاده را نشان می دهد و بی صبرانه منتظر هستیم که ببینیم در فیلم بعدی اش چگونه عمل می کند.

هالیوود

گرتا گرویگ

گرتا گرویگ (Greta Gerwig) یکی از افراد سرشناس و مورد علاقه سرمایه گذاران فیلم های هالیوود از ابتدای فعالیت هنری اش بوده است و همکاری های او با «نوا بامباک» و «جو سوانبرگ» منجر به ساخت فیلم‌هایی برجسته همچون «فرانسس ها» (Frances Ha)، «شب ها و آخر هفته ها» (Nights and Weekends) و «دلبر آمریکا» (Mistress America) شده است. او جلوی دوربین و به عنوان بازیگر، عملکردی درخشان داشته، اما استعداد او در سال 2017، با ساخت فیلم «لیدی برد» به اوج بلوغ رسید. او در فیلم به گونه ای کار کرده، که او را مستحق نامزدی بهترین کارگردانی کرده و فیلم را هم مستحق نامزدی بهترین فیلم.

گرتا گرویگ با فیلم لیدی برد، این فرصت را داشته تا داستانی را با تمام وجودش تعریف کند و ارتباط شخصی او با همه جای داستان، در هر فریم فیلم دیده می شود که باعث شده تا نتیجه ای عالی به دست آید. البته، هنوز معلوم نیست که دومین تجربه کارگردانی او چه زمانی اتفاق می افتد، اما از جمله هنرمندانی در هالیوود خواهد بود که توجه همه را به خود جلب می کند.

هالیوود

جیم راش و نات فاکسون

جیم راش (Jim Rash) و نات فاکسون (Nat Faxon) با بازی در نقش های مکمل چندین سال است که تماشاچیان را به خنده وا می دارند، اما در سال 2011 آنها استعدادی کاملا جدید را به صورت مشترک ارائه دادند. آنها طی همکاری با الکساندر پین، فیلم نامه درخشان فیلم «زادگان» (The Descendants) را ارائه کردند و نه تنها کار آنها منجر به دریافت جایزه اسکار شد، بلکه همچنین، توانستند تجربه ای موفق در زمینه کارگردانی فیلم «راه، راه بازگشت» (The Way, Way Back) در سال 2013 داشته باشند.

فیلم «راه، راه بازگشت» با داشتن بازیگرانی همچون استیو کارل، آلیسون جانی، سام راکول، تونی کولت، مایا رودولف و افراد دیگر، داستانی جالب در مورد یک نوجوان را تعریف می کند که یک کار تابستانی در یک پارک آبی گرفته و فیلمی بسیار بامزه و در عین حال، تاثیرگذار به شمار می رود. فیلم «راه، راه بازگشت» متاسفانه همچون بقیه فیلم های این فهرست توجه زیادی را به خود جلب نکرد و بعد از آن، جیم راش و نات فاکسون دیگر فیلم دیگری را کارگردانی نکردند، اما همین فیلم باعث می شود تا بی صبرانه منتظر تجربه بعدی آنها باشیم.

هالیوود

تیلور شریدان

تیلور شریدان (Taylor Sheridan) چندین دهه متمادی بازیگر تلویزیونی بود. او اولین نقش حرفه‌ای خود را در فیلم «واکر، تگزاس رنجر» (Walker, Texas Ranger) در سال 1995 بازی و بعد از آن در سریال های مختلفی ایفای نقش کرد که با موفقیت همراه بود. اما صادقانه اگر بگوییم، این نقش ها، هیچ یک به اندازه تجربه کارگردانی و نویسندگی او در سالیان اخیر خوب نبوده است. این مرد از سال 2015، کارهای جالب توجهی انجام داده که از آن جمله می توان به سه گانه سیکاریو (Sicario)، اگر سنگ از آسمان ببارد (Hell or High Water) و رودخانه ویند (Wind River) اشاره کرد.

در حالی که تجربه کارگردانی فیلم های سیکاریو و اگر سنگ از آسمان ببارد به ترتیب، بر عهده «دنیس ویله نووه» و «دیوید مکنزی» قرار گرفت، با فیلم «رودخانه ویند» کلاه کارگردانی به سر کرد و یکی از بهترین فیلم های سال 2017 را ساخت. همین باعث شد تا به سرعت خود را به عنوان یکی از بهترین کارگردان های فیلم های دلهره آور مطرح نماید. کار بعدی، او را دوباره به تلویزیون بازگردانده و به ساخت سریال Yellowstone مشغول کرده است، اما تجربه نویسندگی و کارگردانی کامل این کار باعث شده تا بی صبرانه منتظر یکی از بهترین کارهای سال باشیم.

هالیوود

ست روگن

همچنین بخوانید :

با وجودی که ست روگن (Seth Rogen) به عنوان یک بازیگر نوجوان در سن 17 سالگی برای سریال Freaks and Geeks  شناخته می شود، اما او در واقع لباس شغل های مختلفی را در طول دوران کاری خود در هالیوود به تن کرده است. او در سن 19 سالگی، نویسندگی سریال Undeclared را بر عهده داشت و علاوه بر آن، در یکی از نقش های اصلی بازی می کرد و بعد از آن در فیلم «باکره چهل ساله» (The 40-Year-Old Virgin) کولاک کرد. مسلما تماشاچیان در طول دو دهه گذشته، او را به عنوان بازیگر می شناسند، اما نکته ای که کمتر به آن توجه شده، تجربه عالی او در زمینه کارگردانی است.

در سال 2013، او طی همکاری با دوست قدیمی اش، «اوان گولدبرگ» فیلم «این پایان کار است» (This Is The End) را به عنوان اولین کار خود کارگردانی کردند و بدین ترتیب، یکی از بهترین کمدی های استودیویی را ساختند. در حالی که این فیلم بسیار جنجالی شد، فیلم بعدی آنها «مصاحبه» (The Interview) در واقع یک فیلم بسیار بامزه است. از آن زمان تاکنون، ست روگن استعدادهای کارگردانی خود را معطوف به تلویزیون کرده و قسمت های مختلفی برای سریال های تلویزیونی ساخته است، اما ما بی صبرانه و هیجان زده منتظریم که کار بعدی او را در هالیوود و پرده سینما ببینیم.

{{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.rate)}}
تعداد رای: {{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.count)}} نفر
{{farsiNumber(n)}}
مقالات مرتبط
دیدگاه شما
captcha
جدول فروش فیلم ها
  • 956.366 میلیارد دلار
    Oppenheimer
    اکران: 21 جولای 2023
  • 571.721 میلیارد دلار
    Wonka
    اکران: 15 دسامبر 2023
  • 423.489 میلیارد دلار
    Aquaman and the Lost Kingdom
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 221.893 میلیارد دلار
    Migration
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 206.185 میلیارد دلار
    Trolls Band Together
    اکران: 17 نوامبر 2023
  • 156.771 میلیارد دلار
    Killers of the Flower Moon
    اکران: 19 اکتبر 2023
  • 151.782 میلیارد دلار
    Anyone But You
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 92.691 میلیارد دلار
    Mean Girls
    اکران: 12 ژانویه 2023
  • 89 میلیارد دلار
    Wish
    اکران: 22 نوامبر 2023
  • 51.6558 میلیارد دلار
    The Boys in the Boat
    اکران: 25 دسامبر 2023
  • 314.343 میلیارد تومان
    فسیل
    اکران: 22 اسفند 1401
  • 248.7 میلیارد تومان
    هتل
    اکران: 05 مهر 1402
  • 77.5419 میلیارد تومان
    شهر هرت
    اکران: 22 تیر 1402
  • 59.6495 میلیارد تومان
    بچه زرنگ
    اکران: 02 شهریور 1402
  • 49.8288 میلیارد تومان
    ویلای ساحلی
    اکران: 23 آبان 1398
  • 49.4606 میلیارد تومان
    هاوایی
    اکران: 13 دی 1402
  • 25.0594 میلیارد تومان
    نارگیل 2
    اکران: 18 مرداد 1402
  • 24.7578 میلیارد تومان
    ورود خروج ممنوع
    اکران: 15 آذر 1402
  • 19.6814 میلیارد تومان
    سه کام حبس
    اکران: 05 اردیبهشت 1402
  • 19.4418 میلیارد تومان
    آهنگ دو نفره
    اکران: 30 فروردین 1402