هوش مصنوعی در کسب و کار چه می‌کند؟

هوش مصنوعی
  • twiter
  • linked-in
  • whatsapp

هوش مصنوعی یکی از راهکارهایی است که می‌تواند به کمک کسب و کار بیاید. با قابلیت‌هایی که دستاوردهای این فناوری دارد، قادر است یاد بگیرد، همراه کسب و کار بزرگ شود و بازار را پیش‌بینی کند. این دقیقاً همان چیزی است که سرمایه‌گذاران به دنبال آن هستند.

علی‌رغم فرهنگ قدیم در مورد اینکه هوش مصنوعی پازلی تخیلی و دور از دسترس است، باید بگوییم که امروزه این فناوری ابزاری است که کاربردهای بسیار زیادی از آن را در طول روز می‌بینیم. به‌طوری‌که اگر دقت کنید شاهد مثال‌های زیبایی از کاربرد هوش مصنوعی خواهیم بود. درواقع استفاده از گوگل هوم (Google Home) اندروید یا سیری (Siri) در iOS و همچنین برنامه مسیریابی همه مثال‌هایی از این دست هستند.

هوش مصنوعی و کسب و کار

در زمینه کسب و کار نیز می‌توانیم استفاده از برنامه‌های چت آنلاین را مثال بزنیم که به‌عنوان مثال این برنامه‌ها می‌توانند به‌وسیله ابزارهای پرس‌وجو با مشتری ارتباط برقرار کنند. باز هم می‌توانیم اشاره کنیم که هوش مصنوعی برای هر مشکل روزانه می‌تواند راه‌حلی مؤثر داشته باشد. درواقع می‌توان بیان کرد که گستره استفاده از هوش مصنوعی در حال رشد است. یکی از شرکت‌های پیشرو در این زمینه شرکت جِنپکت (Genpact) است. این شرکت هوش مصنوعی را در مقیاس بالقوه عرضه می‌کند تا در نهایت ما را به آینده حقیقی هوش مصنوعی نزدیک کند. در این تلاش شرکت جِنپکت از محصولی به نام Cora رونمایی کرده است. این فناوری جدید از بهترین بخش‌های تکنولوژی است که از اتوماسیون رباتیک و داده‌های پیشرفته تا به‌کارگیری هوش مصنوعی گسترده شده است.

با این حساب آیا فکر می‌کنید که در آینده کسب و کاری بدون هوش مصنوعی به کار خود ادامه دهد؟

در این زمینه باید بگوییم ازآنجایی که امروزه در ساده‌ترین کارها مانند مسیریابی از هوش مصنوعی و دستیار مجازی استفاده می‌شود، پس می‌توان بیان کرد که در آینده این گستره استفاده بسیار فراگیرتر خواهد شد. این تغییر و تحولات در کسب و کار باعث خواهد شد تا روند کارها هموارتر و هماهنگ‌تر انجام شود.

همچنین بخوانید :

با این وجود بین Cora محصول جِنپکت و دستیارهای مجازی (Virtual Assistants) یک تفاوت کلیدی وجود دارد. سخنگوی شرکت جِنپکت توضیح می‌دهد که چون Cora بر اساس هوش مصنوعی و دیگر تکنولوژی‌ها ساخته شده است، می‌تواند مطالبی را یاد بگیرد و موضوعات مرتبط را در حوزه کسب و کار پیش‌بینی کند. این رویداد باعث می‌شود که مشتریان و استفاده کنندگان را نیز یاری کرده تا فرایند کارها را بهبود بخشند و موقعیت رقابتی خود را در بازار ارتقا دهد.

پیامدهای این تکنولوژی بسیار وسیع و قابل‌توجه خواهد بود. برای کسب و کارهایی که ظرفیت استفاده از هوش مصنوعی را دارند این فناوری به معنی به‌کارگیری محصولات باشکوه و خیره‌کننده نیست، بلکه هدف در این رویکردها ورود فناوری به بخش سنتی کسب‌وکار و کمک به رفع مشکلات و پاسخ به نیازها است. امروزه هوش مصنوعی در کسب و کار تاحدی استفاده می‌شود و با مشاغل مختلف مشارکت دارد؛ اما حقیقت این است که نیاز به استفاده از این دستاورد چندان گسترده نیست. شرکت جِنپکت تخمین می‌زند که بیشتر از 70 درصد فرایندهای مربوط به سرمایه‌گذاری می‌تواند با هوش مصنوعی و فناوری‌های نوین همراه شود. در این زمینه می‌توان از علم رباتیک یا ماشین و اتوماسیون هوشمند و هوش مصنوعی استفاده کرد. علاوه بر نوین بودن این فناوری، مشکل دیگری که در این حیطه مشاهده می‌شود، پذیرش آن‌ توسط شرکت‌ها و کسب‌ و کارهای سنتی است.

نقل قول:
ماشین‌ها به‌خودی خود کسالت‌بار هستند. اما اگر با تعاملات انسانی، روابط و احساسات همراه شوند دوست‌داشتنی خواهند شد.

چگونه هوش مصنوعی وارد کسب و کار می‌شود؟

با این‌حال با چنین فناوری‌هایی رهبران این عرصه‌ها در تلاش برای رسیدن به بهترین بهره‌برداری از نوآوری‌های جدید با روش‌های صنعتی و علمی هستند. همچنین کاهش ریسک نیز از مهم‌ترین اهداف آن‌ها محسوب می‌شود. درواقع دقیقاً مانند دستیار مجازی که همه در زندگی روزانه خود استفاده می کنیم، کسب و کار نیز باید به هماهنگی بین دستگاه و انسان متکی باشد تا اطمینان حاصل شود که همه چیز خوب پیش می‌رود.

در این زمینه ریاضیات، علم و تجزیه‌وتحلیل داده‌ها هنوز هم نقش مهمی خواهند داشت. همه بر این باور هستیم که ماشین‌ها قادرند کارهای زیادی را انجام دهند، اما اگر دخالت‌های انسانی مانند خلاقیت، قضاوت، احساسات و روابط در آن‌ها دخیل نباشد ممکن است کم‌ارزش و یا کسالت‌بار به نظر بیایند. در نهایت می‌توان بیان کرد سیستمی که با هوش مصنوعی طراحی شده باشد و توسط انسان کنترل شود، بروز خطاهای احتمالی در آن به حداقل می‌‌رسد. گاهی اوقات در بسیاری از ابزارهای دنیای فناوری انتظارات بسیار غیرواقعی است. اما انتظار مؤثر بودن هوش مصنوعی در سطح سرمایه‌گذاری بزرگ اکنون واقعی‌تر از هر زمان دیگر به‌نظر است. در این راستا شرکت جِنپکت نیز رهبری تلاش در این زمینه برعهده دارد.

دیجیتالی کردن، هوش مصنوعی و دیگر تکنولوژی‌های در حال ظهور، شرکت‌ها را مجبور به روی آوردن به روش‌هایی می‌کند که در پس آن‌ها مشتریان نیز با سیستم سازگار خواهند شد. این درست همانند اتفاقی است که در توییتر مشاهده می‌کنیم. این شرکت یکی از موفق‌ترین شرکت‌هایی است که می‌تواند استراتژی‌های خود را در زمان واقعی، براساس نیازهای فعلی و روند آینده در سایه فناوری بازتاب دهد.

{{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.rate)}}
تعداد رای: {{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.count)}} نفر
{{farsiNumber(n)}}
مقالات مرتبط
دیدگاه شما
captcha
جدول فروش فیلم ها
  • 956.366 میلیارد دلار
    Oppenheimer
    اکران: 21 جولای 2023
  • 571.721 میلیارد دلار
    Wonka
    اکران: 15 دسامبر 2023
  • 423.489 میلیارد دلار
    Aquaman and the Lost Kingdom
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 221.893 میلیارد دلار
    Migration
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 206.185 میلیارد دلار
    Trolls Band Together
    اکران: 17 نوامبر 2023
  • 156.771 میلیارد دلار
    Killers of the Flower Moon
    اکران: 19 اکتبر 2023
  • 151.782 میلیارد دلار
    Anyone But You
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 92.691 میلیارد دلار
    Mean Girls
    اکران: 12 ژانویه 2023
  • 89 میلیارد دلار
    Wish
    اکران: 22 نوامبر 2023
  • 51.6558 میلیارد دلار
    The Boys in the Boat
    اکران: 25 دسامبر 2023
  • 314.343 میلیارد تومان
    فسیل
    اکران: 22 اسفند 1401
  • 248.7 میلیارد تومان
    هتل
    اکران: 05 مهر 1402
  • 77.5419 میلیارد تومان
    شهر هرت
    اکران: 22 تیر 1402
  • 59.6495 میلیارد تومان
    بچه زرنگ
    اکران: 02 شهریور 1402
  • 49.8288 میلیارد تومان
    ویلای ساحلی
    اکران: 23 آبان 1398
  • 49.4606 میلیارد تومان
    هاوایی
    اکران: 13 دی 1402
  • 25.0594 میلیارد تومان
    نارگیل 2
    اکران: 18 مرداد 1402
  • 24.7578 میلیارد تومان
    ورود خروج ممنوع
    اکران: 15 آذر 1402
  • 19.6814 میلیارد تومان
    سه کام حبس
    اکران: 05 اردیبهشت 1402
  • 19.4418 میلیارد تومان
    آهنگ دو نفره
    اکران: 30 فروردین 1402