10 برتر گیمی: ده ابرقهرمان مهجور که لیاقت یک بازی خوب را دارند

top 10 gaming
  • twiter
  • linked-in
  • whatsapp

در ۱۰ برتر گیمی این هفته به دنیای ابرقهرمانان قدم می‌گذاریم تا با ۱۰ شخصیتی که لیاقت یک بازی خوب را دارند، اما هرگز به آنچه که شایسته‌اش بودند نرسیده‌اند، آشنا شویم.

امسال سال ابرقهرمانان است. خب البته پارسال هم بود و سال قبلش! نه اصلاً حرفم را پس می گیریم؛ دهه، دهه ابرقهرمانی است. گویا روزهای روشن سینما به پایان رسیده و مرد آهنی و نره غول های موطلایی آثار فاخر سینمایی محسوب می شوند. منظورم را بد متوجه نشوید؛ نه اینکه این فیلم ها یک موقع، زبانم لال بد باشند؛ فقط ته دلم راضی نیست هر بار که از من سوال می شود، فیلم خوب اواخر چی دیدی؟ جواب بدهم یک قهرمان خوشتیپ دیدم که از ماتحتش لیزر شلیک می کند و وقتی لگد می زند صد نفر شوت می شوند. اما چه کنیم، ناگزیریم به سیر صعودی تا سقوط! راه گریزی هم نیست جز هم رنگ جماعت شدن. دیدیم بازار فیلم های ابر قهرمانی داغ است، گفتیم بد نیست این هفته فرمان را به این سمت کج کنیم و مروری داشته باشیم بر 10 ابرقهرمان مهجور که لیاقت یک بازی خوب را دارند.

در این فهرست شخصیت هایی را مورد بررسی قرار خواهیم داد که با وجود فروش بالای فیلم هایشان در گیشه و استقبال بینندگان، هیچ وقت یک بازی در حد و اندازه خودشان دریافت نکردند. بعضی از این ابرقهرمانان به عنوان شخصیت مهمان در بازی های دیگر حضور داشتند و بازی‌ برخی دیگر به قدری فاجعه بوده که سایر سازندگان را از تلاش مجدد دلسرد کرده است. توجه داشته باشید که ابرقهرمانان این فهرست فقط محدود به مارول و DC کمیک نخواهند بود، پس از دیدن بعضی از آن ها غافلگیر می‌شوید. این شما و این فهرست 10 ابرقهرمان مهجور!

 

Wonder Woman

Wonder Woman

با تاریخچه طولانی این شخصیت در کمیک های DC و محبوبیت بی حد و وصفش بین طرفداران شخصیت های ابرقهرمانی (البته بیشتر آقایان) شاید وقتش رسیده که این جنگجوی آمازونی بازی مختص به خودش را داشته باشد. علاقه زیاد این زن چموش و البته زیبا به مبارزه و تکه پاره کردن موجودات مختلف می تواند بستر مناسبی برای خلق یک بازی هک اند اسلش در مایه های Heavenly Sword یا Bayonetta را فراهم سازد. Wonder Woman با مجهز بودن به دست بندهای ضد گلوله، سپر، شمشیر و البته شلاق طلایی پتانسیلش را دارد تا مکانیک های جذابی برای گیم پلی خلق کند و سازندگان می توانند با ترکیب این آیتم ها یک اکشن ناب از دل این شخصیت بیرون بکشند.

 

The Flash

The Flash

خیلی جالب است که این ابرقهرمان قرمز پوش این قدر سریع می دود و این قدر کند در یک بازی های ویدئویی دیده می شود. ظهور هر از چند گاهی در چند بازی مبارزه‌ای مثل Injustice چیزی نیست که طرفداران را راضی نگه دارد. مدتی پیش یک بازی از این شخصیت بادپا استارت خورد اما پس از مدتی کنسل شد. با توجه به بازی هایی مثل Saint’s Row IV و Infamous: Second Son که می توانید با سرعت سرسام آور در خیابان بدوید، برای سازندگان نباید کاری داشته باشد که با بهره گیری از همان مکانیک یک بازی جهان باز و ابر قهرمانی خلق کنند. اگر محبوبیت سریال تلویزیونی فلش (البته برای بینندگان نوجوان) را در نظر بگیریم این شخصیت بدون شک جزو 10 ابرقهرمان مهجور است که باید یک بازی مستقل داشته باشد.

 

Blade

Blade

بگذارید حرف اول و آخرم را همین جا بزنم: Blade شخصیت محبوب من بین تمامی ابرقهرمانان است. یک کنتراست باحال و فلسفی در این ابرقهرمان شب رو وجود دارد که همیشه برایم جذاب بوده و هست؛ خون آشام سیاه پوستی که هم نوعان سفید پوستش را شکار می کند. خیلی مهم نیست که قسمت سوم فیلم نسبت به دو قسمت قبلی موفق نبوده و سریال 10-12 قسمتی Blade که بیشتر به کمیک بوک ها وفادار بود مورد استقبال قرار نگرفت. حتی با زمزمه هایی که در مورد ریبوت این شخصیت وجود دارد، باز هم ویزلی اسنایپ Blade دوست داشتنی من است. درست است یکی دو بازی از Blade ساخته شد و این شمشیر زن بی رحم (البته در مقابل خون آشام ها) در چند بازی مارولی به عنوان شخصیت مهمان نیز حضور داشته، اما خیلی دوست دارم یک اکشن سیاه، حداقل با روایت خطی از Blade را شاهد باشم. اگر به من بود، شماره 1 از 10 ابرقهرمان مهجور که به حقشان نرسیدند را به او اختصاص می دادم، اما حس کردم، انجام این کار زیادی سلیقه ای است و گذاشتم در همان شماره 8 جا خوش کند.

 

Hellboy

Hellboy

گول ظاهر بر افروخته و قرمزش را نخورید؛ درست است که از جهنم به زمین آمده، اما قلبی بهشتی دارد. ای کاش بازیش هم کمی از این معانی عمیق بهره می برد. بازی The Science of Evil که یک عنوان اقتباسی از فیلم (و نه کمیک) بود، از هیچ لحاظ، چه فنی و چه غیر فنی ارزش تجربه حتی یک ساعته را ندارد. آقایان سازندگان، خلق یک اثر قابل تحمل از Hellboy کار خیلی سختی هم نیست، فقط استایل هک اند اسلش God of War را حفظ و به جای یک کچل رنگ پریده از شیطانی دم دراز استفاده کنید که انواع هیولاهای کوچک و بزرگ را سلاخی می کند. پس از انجام این کار شک نداشته باشید که بازی شما در مسیر درستی قرار دارد و در فهرست 10 ابرقهرمان مهجور ما قرار نمی گیرد.

 

Judge-Dredd

Judge Dredd

«I AM THE LAW» (خواهشاً با صدای نکره و دهن کج سیلوستر استالونه خوانده شود.) بد هم نیست که تبدیل به قانون شویم. Mega City One یک شهر بزرگ پر از بی قانونی و جنایتکاران بی رحم است. پس موقعیتش حسابی فراهم شده تا خیابان هایش را یکی پس از دیگری پاک سازی کنید. بازی حتی می تواند یک حالت چالشی هم داشته باشد که مثلاً برای امتیاز بیشتر باید همه آدم بد های طبقه را همانند فیلم سال 2012 از بین ببرید. در مجموع بازی می تواند چیزی مثل GTA باشد، اما به جای کنترل یک جانی دیوانه که به جان زن و بچه ملت می افتد، به عنوان یک پلیس فوق خفن بازی کنید. امیدواریم Cyberpunk 2077 آرزو به دلمان نگذارد. قاضی درِد با شایستگی تمام در فهرست 10 ابرقهرمان مهجور حضور دارد.

 

Fantastic-Four

Fantastic Four

آقا جان از Fantastic Four فیلم خوب در نمی آید، بیخود تلاش نکنید. اما شاید پتانسیل یک بازی خوب را داشته باشد. حتی یکی دو بازی متوسط با سبک بزن برو جلو از این چهار قهرمان شگفت انگیز ساخته شد. اما وقتی فکرش را می کنید ساخت یک عنوان درخور با وجود چهار شخصیت مختلف با قدرت های ابرقهرمانی منحصر بفرد، مگر چقدر سخت است؟ سازندگان می توانند از Fantastic Four یک بازی مبارزه ای داستان محور بسازند یا حتی مسیر جدیدی سر بگیرند و به یک سکو بازی معمایی مثل The Lost Viking رو بیاورند. چه شد؟ احمقانه به نظر می رسد؟ خب به استن لی هم وقتی اولین بار سراغ این 4 شخصیت رفت همین حرف را زدند.

 

Ant Man

Ant-Man

هالیوود این شخصیت ریزه میزه را وارد صفحه های بزرگ سینما کرد، پس خیلی عجیب نیست که این مورچه سوار وارد دنیای بازی هم بشود. فقط تصور کنترل یک ابرقهرمان کوچک در مناطقی که بزرگتر از حد معمولشان به نظر می رسند، آدم را هیجان زده می کند. مقایس محیط چیزی مثل Chibi Robo خواهد بود و فرمان دهی به سپاه مورچه ها از مکانیک Pikmin 3 پیروی می کند. البته امیدواریم اگر یک موقع هوس ساخته این بازی به سر سازندگان افتاد بخش جاخالی دادن روی قطار اسباب بازی فیلم را الگو قرار ندهند (دقیقاً فاز کارگردان چه بوده، خدا می داند!)

 

Power-Rangers

Power Rangers

این پنج شش نفر را مثل چهار شگفت انگیز یک نفر حساب کنید، تا یک جوری در فهرست 10 ابرقهرمان مهجور جا بگیرند. یک دوجین بازی از این سری ساخته شده است. اما بیشتر این عناوین که در ژانر Beat’em Up هم هستند، نتوانستند حتی به گرد پای سریال موفق Power Rangers برسند. به نظرم استودیوی پلاتینیوم گیمز با بازی هایی مثل Bayonetta و Metal Gear Rising در کارنامه کاریش می تواند یک چیز درست و حسابی، با ضرباهنگ بالا از این فرنچایز در بیاورد. مخصوصاً که با ساخت The Wonderful 101 در سال 2013 ثابت کرد که پتانسیل ساخت یک Power Rangers را دارد. فقط امیدواریم زمان Morphing خیلی طول نکشد.

 

Superman

Superman

وقتی می بینیم که DC در سه گانه آرکهام توانست مرزهای بازی های ابرقهرمانی را جابه جا کند، به این فکر می افتیم که چرا سراغ دیگر ابرقهرمان محبوبش یعنی سوپرمن نمی رود. البته به شخصه معتقدم که خلق این شخصیت شکست ناپذیر از بدو پیدایش غلط بوده و در دنیای تاریک و مدرن امروز دیگر جایی برای چنین پهلوان بازی هایی نیست. شلیک لیزر از چشمانش، ضد گلوله بودن، قدرت فرا بشری، پرواز، سرعت در حد فلش و ایجاد گردباد تنها با فوت کردن ممکن است تمام ظرفیت های چالشی را از بازی بگیرد، اما بدون شک بر و بچه های استودیوی راک استدی کارشان را بلدند. مثلاً می توانند با ضعف سوپرمن نسبت به کریپون قدرت های ابرقهرمانی او را محدود نمایند یا حتی یک ضد قهرمان شکننده از او خلق کنند. خلاصه هر چه که بسازند از Superman کنسول نینتندو 64 در سال 1999 که بدتر نمی شود!

 

Iron-Man

Iron Man

می توان گفت که Iron Man یک جورهایی ویترین و علامت تجاری مارول محسوب می شود و با تأیید نسخه جدیدی از Spiderman بعید نیست که این ابرقهرمان زره پوش هم یک بازی در حد و اندازه های محبوبیتش داشته باشد. سازندگان می توانند از کمیکی به نام Armor Wars استفاده کرده و فضایی همانند Vanquish خلق کنند. تصور کنید که مناسب با شرایط مختلف زره آهنیتان را شخصی سازی و به سلاح های متفاوت مجهز نمایید. مطمئناً با سه فیلم سینمایی مستقل و چندین فیلم مارولی Iron Man شخصیت گم نامی نیست، اما با نداشتن یک بازی به درد بخور، شماره یک از 10 ابرقهرمان مهجور ما را به خودش اختصاص داده است. کلی ایده جالب و خلاقانه برای ساخت یک بازی خوب از این ابرقهرمان وجود دارد. هوش سازندگان بازی نباید حتماً در حد تونی استارک باشد تا به فکر ساخت یک بازی از سری بیافتند.

اگر با فیلم و بازی های ابرقهرمانی میانه خوبی دارید، امیدوارم از 10 برتر این هفته لذت برده باشید. لازم به ذکر است که این فهرست بر اساس سلیقه و تجربه شخصی گرد آوری شده، بنابراین اگر شخصیتی مد نظر دارید که جایش در 10 ابر قهرمان مهجور ما خالی است، نظراتتان را با ما در میان بگذارید.

{{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.rate)}}
تعداد رای: {{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.count)}} نفر
{{farsiNumber(n)}}
مقالات مرتبط
دیدگاه شما
captcha
دیدگاه کاربران2 دیدگاه
avatar
ناشناس
.
18 دی 1397، 21:18
پاسخ
0
0
علی بود به نظر من Wonder Woman با Iron Man واقعا پتانسیل یه بازی خوبو دارن
avatar
پدرام فدائی
.
15 اردیبهشت 1397، 11:16
پاسخ
0
2
بسیار عالی بود
جدول فروش فیلم ها
  • 956.366 میلیارد دلار
    Oppenheimer
    اکران: 21 جولای 2023
  • 571.721 میلیارد دلار
    Wonka
    اکران: 15 دسامبر 2023
  • 423.489 میلیارد دلار
    Aquaman and the Lost Kingdom
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 221.893 میلیارد دلار
    Migration
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 206.185 میلیارد دلار
    Trolls Band Together
    اکران: 17 نوامبر 2023
  • 156.771 میلیارد دلار
    Killers of the Flower Moon
    اکران: 19 اکتبر 2023
  • 151.782 میلیارد دلار
    Anyone But You
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 92.691 میلیارد دلار
    Mean Girls
    اکران: 12 ژانویه 2023
  • 89 میلیارد دلار
    Wish
    اکران: 22 نوامبر 2023
  • 51.6558 میلیارد دلار
    The Boys in the Boat
    اکران: 25 دسامبر 2023
  • 314.343 میلیارد تومان
    فسیل
    اکران: 22 اسفند 1401
  • 248.7 میلیارد تومان
    هتل
    اکران: 05 مهر 1402
  • 77.5419 میلیارد تومان
    شهر هرت
    اکران: 22 تیر 1402
  • 59.6495 میلیارد تومان
    بچه زرنگ
    اکران: 02 شهریور 1402
  • 49.8288 میلیارد تومان
    ویلای ساحلی
    اکران: 23 آبان 1398
  • 49.4606 میلیارد تومان
    هاوایی
    اکران: 13 دی 1402
  • 25.0594 میلیارد تومان
    نارگیل 2
    اکران: 18 مرداد 1402
  • 24.7578 میلیارد تومان
    ورود خروج ممنوع
    اکران: 15 آذر 1402
  • 19.6814 میلیارد تومان
    سه کام حبس
    اکران: 05 اردیبهشت 1402
  • 19.4418 میلیارد تومان
    آهنگ دو نفره
    اکران: 30 فروردین 1402