گوگل لنز نشان می‌دهد که چگونه هوش مصنوعی زندگی را آسان تر می‌کند

گوگل لنز
  • twiter
  • linked-in
  • whatsapp

پلتفرم های هوش مصنوعی (AI) و واقعیت افزوده (AR) گوگل که گوگل لنز نام دارند، در آینده‌ای نزدیک در سطح گسترده‌ای استفاده خواهند شد. این پلتفرم ها در حال حاضر کارایی بسیار خوبی دارند و آینده روشنی نیز پیش روی آن‌ها است.

گوگل در قالب برنامه گوگل لنز خود، پلتفرم‌هایی از قابلیت‌های AI یا هوش مصنوعی و AR یا واقعیت افزوده را برای کاربرانش مهیا می‌کند. در طول مراسم گوگل I/O 2018، هوش مصنوعی گوگل بار دیگر نقل مجلس شده و حرف های بسیاری در مورد آن زده شد. هوش مصنوعی گوگل، در حال حاضر در هر خدمتی که گوگل ارائه می دهد یا هر محصولی که این شرکت می‌سازد نقش مهمی ایفا می‌کند. مدیر عامل شرکت گوگل Sundar Pichai در این مراسم از برنامه های پیش روی گوگل برای برنامه ی گوگل لنز سخن های زیادی گفت.

پلتفرم گوگل لنز، ترکیبی از پیشرفته‌ترین خدمات شرکت گوگل بوده که با موتور جست و جوی گوگل آمیخته شده است. گوگل برای دلیل فعالیت خود در زمنیه پیشرفت در هوش مصنوعی پاسخ های قانع‌کننده‌ای می دهد. در حقیقت گوگل با فراهم آوردن خدمات هوش مصنوعی بسیار پیشرفته تر از آن چه در رقیبان گوگل یعنی فیسبوک و آمازون می بینیم، قصد دارد برای مشتریان خود، چیزی بیش تر از تنها یک موتور جست و جو و یا یک دیتا سنتر و حتی یک مرکز تبلیغات؛ باشد.

گوگل لنز، یک برنامه واقعی برای درک و لمس بهتر جهان واقعی است و  در بخش‌های مختلف گوشی از جمله دوربین و دستیار دیجیتال گوگل نقش دارد. احتمالا هر چیزی که یک انسان می‌تواند تشخیص دهد، برای گوگل لنز هم قابل تشخیص است. این قابلیت، شامل طیف گسترده ای از اشیا از جمله لوازم خانگی، محیط ها و مکان‌های مختلف و حتی حیوانات و در پله‌ای بالاتر حتی عکس حیوانات هم خواهد بود. از آنجا که گوگل لنز از مجموعه داده‌های موجود در موتور جست و جوی گوگل استفاده می کند، می تواند تمام اطلاعات مربوط به فضای اطراف کاربران را به آنها بدهد. شما حتی می توانید در رستورانی که نشسته اید، در مورد منو غذایی، محل رستوران و صاحب رستوران اطلاعات زیادی از طریق گوگل لنز کسب کنید.

گوگل لنز

پلتفرم گوگل لنز، برای اولین بار در سال گذشته و در مراسم گوگل I/O 2017 رونمایی شد. در حال حاضر این پلتفرم به صورت مستقیم در دوربین گوشی‌هایی مثل گوگل پیکسل و گوشی های پرچم دار شیائومی، موتورولا و ال جی به کار برده می‌شود. آخرین ویژگی که از گوگل لنز منتشر شده، توانایی این پلتفرم در تشخیص متون روی کاغذ است. یکی از جالب‌ترین ویژگی‌های گوگل لنز، کمک به شما در تغییر دکوراسیون منزلتان خواهد بود! گوگل با همکاری شرکت Style Match، به کاربرانی که از مبلمان و دکوراسیون خانه ی خود عکس می گیرند و آن را با گوگل لنز تجزیه و تحلیل می کنند، پیشنهاداتی در مورد نحوه ی چیدمان بهتر وسایل منزلشان به آنها می دهد.

گوگل لنز پیش از این تنها در دستیار دیجیتال گوگل استفاده می‌شد، اما امروزه پا را فراتر گذاشته و علاوه بر دستیار دیجیتال گوگل در دوربین گوشی ها و در برنامه ی Google Photos نیز به کار گرفته می شود. این دستاورد هوش مصنوعی همچنین با گوگل مپ نیز همکاری‌های مفیدی در امر تشخیص مکان‌های معروف، دارد. گوگل در مراسم گوگل I/O 2018 ، یک پیش نمایش از نقشی که گوگل لنز می تواند در برنامه ی Street View به منظور ساخت یک جهان واقعی در فضای مجازی ایفا کند، نشان داد.

سایت theverge در این باره گفته است که در مراسم گوگل I/O 2018 ما توانستیم چند مورد از ویژگی‌های جدید گوگل لنز را بصورت زنده و روی گوشی ال جی G7 ThinQ امتحان کنیم. اکنون گوگل لنز با تمام قدرت خود کار نمی کند و تنها نسخه ی تبلیغانی و نماشی آن را دیدیم. موردی که گوگل لنز را با آن تست کردیم یک کفش بود. طرح این کفش، یک نقاشی از هنرمند معروف، پیکاسو بود. گوگل در ابتدا آن را به عنوان اثری از پیکاسو تشخیص داد. در حقیقت با نزدیک کردن دوربین و نشان دادن طرح این کفش به تنهایی، گوگل لنز را به اشتباه وا داشتیم و این برنامه، کفش را به جای یک شی ، یک اثرهنری تشخیص داد. همان موقع به دستیار گوگل نیز مراجعه کرذیم و به ما پیامی مبنی بر اینکه ، شی اسکن شده، بنظر یک اثر هنری است؛ نشان داد.

گوگل لنز

بیشترین رخ نمایی گوگل لنز، قدرت آن در تشخیص متون از روی عکس‌ها و کاغذ‌ها است. با این قابلیت شما می‌توانید با عکس گرفتن از تابلوهای خیابان و منو رستوران ها، آن را به زبان مادری خود ترجمه کنید. عکس های بزرگ و حجیم نیز مثل نوشته های یک کتاب، برای گوگل لنز قابل تشخیص اند.

برای تست کردن این قابلیت ما یک ظرف غذای ایتالیایی را اسکن کردیم. گوگل لنز، به ما فیلم آموزش درست کردن این غذا را در یوتیوب نشان داد. همچنین نوشته‌های ایتالیایی نوشته شده روی منو را توانستیم به انگلیسی ترجمه کنیم. متون ترجمه شده را هم می‌توانستیم در جایی کپی کنیم و برای کسی بفرستیم و هم می توانستیم آن را در خود گوگل جست و جو کرده و اطلاعاتی را در مورد آن بدست بیاوریم.

تنها چیزی که موفق به تست کردن آن نشدیم، ویژگی پیشنهاد دکوراسیون گوگل و خیابان های شبیه سازی شده در Street View بود. این دو ویژگی به تازگی به جمع ویژگی های فوق العاده ی گوگل لنز اضافه شده اند.

با این با اطمینان می‌توان گفت که گوگل لنز بسیار قدرت مند تر از آن چه در سال پیش بود، در مراسم امسال حضور داشت. گوگل همچنین این اطمینان را به ما داد که در آینده، می توانیم بر روی تعداد گوشی های بسیار بیشتری از گوگل لنز استفاده کنیم. برای شرکتی که در مورد آینده ی خود روی هوش مصنوعی، حساب ویژه ای باز کرده، قطعا پیشرفت در این زمینه می تواند یک امر بسیار جدی باشد.

{{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.rate)}}
تعداد رای: {{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.count)}} نفر
{{farsiNumber(n)}}
مقالات مرتبط
دیدگاه شما
captcha
جدول فروش فیلم ها
  • 956.366 میلیارد دلار
    Oppenheimer
    اکران: 21 جولای 2023
  • 571.721 میلیارد دلار
    Wonka
    اکران: 15 دسامبر 2023
  • 423.489 میلیارد دلار
    Aquaman and the Lost Kingdom
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 221.893 میلیارد دلار
    Migration
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 206.185 میلیارد دلار
    Trolls Band Together
    اکران: 17 نوامبر 2023
  • 156.771 میلیارد دلار
    Killers of the Flower Moon
    اکران: 19 اکتبر 2023
  • 151.782 میلیارد دلار
    Anyone But You
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 92.691 میلیارد دلار
    Mean Girls
    اکران: 12 ژانویه 2023
  • 89 میلیارد دلار
    Wish
    اکران: 22 نوامبر 2023
  • 51.6558 میلیارد دلار
    The Boys in the Boat
    اکران: 25 دسامبر 2023
  • 314.343 میلیارد تومان
    فسیل
    اکران: 22 اسفند 1401
  • 248.7 میلیارد تومان
    هتل
    اکران: 05 مهر 1402
  • 77.5419 میلیارد تومان
    شهر هرت
    اکران: 22 تیر 1402
  • 59.6495 میلیارد تومان
    بچه زرنگ
    اکران: 02 شهریور 1402
  • 49.8288 میلیارد تومان
    ویلای ساحلی
    اکران: 23 آبان 1398
  • 49.4606 میلیارد تومان
    هاوایی
    اکران: 13 دی 1402
  • 25.0594 میلیارد تومان
    نارگیل 2
    اکران: 18 مرداد 1402
  • 24.7578 میلیارد تومان
    ورود خروج ممنوع
    اکران: 15 آذر 1402
  • 19.6814 میلیارد تومان
    سه کام حبس
    اکران: 05 اردیبهشت 1402
  • 19.4418 میلیارد تومان
    آهنگ دو نفره
    اکران: 30 فروردین 1402