پنج دلیل برتری اپلیکیشن اپل مپس بر گوگل مپس

اپل مپس
  • twiter
  • linked-in
  • whatsapp

در زمانه‌ای زندگی می‌کنیم که استفاده از یک اپلیکیشن نقشه و مسیریابی گریزناپذیر است با این حال هرچند اپلیکیشن گوگل مپس می‌تواند انتخاب خوبی باشد ولی بهتر است پنج دلیل برتری اپل مپس را نیز بدانید.

آیا تاکنون بک اپلیکیشن به اندازه اپلیکیشن اپل مپس در میان جامعه اپل سر و صدا به راه انداخته است؟ این اپلیکیشن در پاییز سال ۲۰۱۲ میلادی همراه با سیستم عامل iOS 6 رونمایی شد و البته اصلا در حد انتظار ظاهر بودو استقبال زیادی از آن به عمل نیامد. این اپلیکیشن به اندازه‌ای بد ظاهر شد که تیم کوک مدیرعامل اپل مجبور شد تا به خاطر آن طی نامه ای معذرت خواهی کند و حتی این مساله به اخراج اسکات فورستال Scott Forstall که مسئول این پروژه بود منجر شد:

در اپل ما با تمام توان تلاش می کنیم که محصولاتی در رده جهانی تولید کنیم تا بهترین تجربه ممکن را به مشتریان خود بدهیم. با رونمایی از اپلیکیشن جدید نقشه در هفته پیش، ما در این مورد کوتاهی کردیم. از این بابت و آزرده شدن کاربران بسیار ناراحتیم و در حال تلاش هستیم تا هر کاری از ما بر می‌آید انجام دهیم تا این کارکرد اپلیکیشن را بهبود بخشیم.

اپل مپس

هم اکنون که شش سال از رونمایی اپل مپس یا همان اپلیکیشن نقشه اپل می گذرد و پس از رسوایی جهانی فیسبوک بر سر اطلاعات محرمانه کاربران و جایگزینی گوگل مپس به جای نقشه داخلی خود فیسبوک، می شود گفت که حق با اپل بوده است. در واقع، ما اعتقاد داریم که اپلیکیشن نقشه اپل یا همان اپل مپس به پنج دلیل زیر بر گوگل مپس یا همان برتری دارد:

۱- محرمانگی

 اپل و گوگل از مدل های تجاری کاملا متفاوت از یکدیگر پیروی می کنند و اپلیکیشن نقشه این دو غول دنیای الکترونیک یکی از همان تفاوت های کلیدی است. در واقع، گوگل حتی اپلیکیشنی دارد که که به کمک آن شما می توانید ببینید که در گذشته کجاها بوده اید. این اپلیکیشن گوگل تایم لاین Google Timeline نام دارد. ممکن است برخی افراد از این قابلیت خوششان بیاد و آن را دوست داشته باشند اما این با رویکرد اپل در خصوص محرمانگی اطلاعات کاربران در تناقض است و عده ای هم این قابلیت را دوست ندارند.

همچنین بخوانید :

شما برای بهره گرفتن از اپلیکیشن نقشه اپل یا همان اپل مپس نیازی به لاگین یا همان ورود با مشخصات کاربری خود ندارید. قابیلت های شخصی مانند اینکه شما بتوانید آگاه باشید که اکنون به دلیل اینکه دیدار و قرار ملاقاتی دارید باید به جایی رهسپار شوید تنها با استفاده از اطلاعات شما بر روی دستگاهتان انجام می شود. اطلاعاتی که اپل مپس هنگامی که از آن استفاده می کنید جمع آوری می کند، مانند واژه های جستجو شده، مسیر جابجایی، اطلاعات ترافیکی، با شناسه های تصادفی مرتبط هستند و از این رو با اپل آیدی شما گره خورده نیستند. این شناسه های تصادفی هنگامی که شما از اپل مپس استفاده می‌کنید دائم خود را ریست و بازیابی می‌کنند تا شما اطمینان داشته باشید که بهترین تجربه را در هنگام استفاده از اپل مپس خواهید داشت و نیز این کار به ارتقا اپل مپس هم کمک می2کند. اپلیکیشن ها و افزونه هایی که به اپلیکیشن نقشه اپل اضافه می شوند و برای نمونه به شما کمک می کنند تا رستوران یا اتاقی را در هتلی رزرو کنید یا بیلیتی را رزور‌ کنید در چارچوب همان اپلیکیشن ها عمل خواهند کرد و برای دسترسی داشتن به حد مشخصی از اطلاعات شخصی شما از شما اجازه می گیرند. اپلیکیشن‌هایی که برای رزور کردن جابجایی و حمل و نقل مسافر به کار می روند تنها نقطه‌ای که در آن هستید و نقطه ای که می خواهید به آن بروید را از شما دریافت خواهند کرد. هنگامی هم که شما میزی را در بک رستوران رزرو می کنید برنامه مورد نظر تنها می فهمد که شما به چه مکانی حواهید رفت.

اطلاعات جغرافیایی یکی از خصوصی‌ترین چیزهایی است که می شود با کسی به اشتراک گذاشت. خیلی‌ها دوست ندارند که هر جایی که پا می گذارند، یک اپلیکیشن بداند که کجا رفته اند.

۲- یکپارچگی با سیری

آیا سیری بهترین دستیار صوتی موجود از میان رقبایش است؟ بی گمان نه، ولی استفاده از آن درون خودرو خیلی مفید است. اینکه بتوانید خیلی ساده به او‌ بگویید که «هی سیری،آدرس خانه را به نشان بده» هنگام رانندگی کردن خیلی زیباست. تا زمانی که اپل به کاربران اجازه نصب دستیار صوتی دیگری مانند گوگل با آمازون را ندهد که به صورت پیش فرض بر روی گوشی آیفون خود داشته باشند، سیری بهترین دستیار برای یک کاربر آیفون است. شما همچنین می توانید از سیری درباره مکان های بخصوصی هم بپرسید، برای نمونه بگویید هی سیری، آدرس خیابان اصلی ۱۲۳ را به من بده و غیره.

اپل مپس در اپل واچ

۳- اپل واچ

در دوره ای به سر می بریم که بسیاری از اپلیکیشن‌های اپل واچ دارند از اپ ستور برچیده می‌شوند، اما اپل مپس به عنوان یک ‌قابلیت مفید و پیش فرض همچنان در اپ‌ستور است. هنگامی که دارید از اپل مپس استفاده می‌کنید و به جایی می‌روید هنگامی که باید به جهتی بچرخید یا مسیرتان را عوض کنید اپل واچ می لرزد تا به شما هشدار بدهد که اکنون زمانش است. این قابلیت همچنین برای مسیرهای پیاده‌روی هم کار می کند. تنها همین قابلیت به اندازه‌ای زیباست که به تنهایی اپل مپس را به پلتفرم جذابی تبدیل می کند البته اگر اپل واچ داشته باشید.

۴- یکپارچگی با یلپ (Yelp)

اپل مپس برای جمع آوری اطلاعات به جای ساختن مجموعه ای از زیرساخت اطلاعاتی برای بررسی کمپانی، از سیستم یکپارچگی Yelp استفاده می کند. یلپ سالهاست که مورد استفاده قرار می گیرد و فواید بسیاری درباره تجارت های محلی دارد. در واقع از یلپ برای رزرو رستوران ها خیلی استفاده می شود. یکپارچه بودن این دو اپلیکیشن بسیار خوب انجام شده است و یکی از بهترین و کلیدی ترین بهش های استفاده ار اپل مپس همین ویژگی است.

۵- اطلاعات روی نقشه با دقت قابل قبول

اگر بخواهیم بر اساس اطلاعاتی که روی نقشه های اپلیکیشن های مختلف موجود هستند یکی از این ادلیکیشن ها را برتر بدانیم ممکن است کار سختی باشد ولی احتمالا باید به گوگل مپس اشاره کنیم. گوگل مپس خیلی زودتر از اپل مپس موجود بوده و ارایه شده و همین طور در حال بهبود هم هست. اما در روی دیگر سکه، اپل مپس هم سال هایت که اطلاعات نادرست ارایه نداده است. از نقطه نظری که خیلی علمی هم نباشد و به صورت سرانگشتی، می توانیم بگوییم که اپل مدس به اندازه ۸۵‎٪ گوگل مپس دقت دارد. ۸۵‎٪ از ۱۰۰‎٪ آنچه که به آن نیاز داریم و سودمندی های دیگری که اپل مپس دارد شاید برای استفاده کردن از اپل مپس به جای گوگل مپس کافی باشد.

به عنوان یک دلیل پایانی که اپل مپس را بشود خیلی دوست داشت: اگر جایی با سیستم پرداخت اپل یا همان Apple Pay کار کند به شما اعلام می کند. آیا صاحب یک تجارت هستید؟ می توانید ادعا کنید که صاحب آن تجارت هستید و اطلاعات مورد درخواستتان بر روی اپل مپس کانکت Apple Maps Connect به روز خواهد شد.

خب حالا نظر شما چیست؟ آیا اپلیکیشن نقشه دیگری را دوست دارید؟

{{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.rate)}}
تعداد رای: {{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.count)}} نفر
{{farsiNumber(n)}}
مقالات مرتبط
دیدگاه شما
captcha
جدول فروش فیلم ها
  • 956.366 میلیارد دلار
    Oppenheimer
    اکران: 21 جولای 2023
  • 571.721 میلیارد دلار
    Wonka
    اکران: 15 دسامبر 2023
  • 423.489 میلیارد دلار
    Aquaman and the Lost Kingdom
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 221.893 میلیارد دلار
    Migration
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 206.185 میلیارد دلار
    Trolls Band Together
    اکران: 17 نوامبر 2023
  • 156.771 میلیارد دلار
    Killers of the Flower Moon
    اکران: 19 اکتبر 2023
  • 151.782 میلیارد دلار
    Anyone But You
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 92.691 میلیارد دلار
    Mean Girls
    اکران: 12 ژانویه 2023
  • 89 میلیارد دلار
    Wish
    اکران: 22 نوامبر 2023
  • 51.6558 میلیارد دلار
    The Boys in the Boat
    اکران: 25 دسامبر 2023
  • 314.343 میلیارد تومان
    فسیل
    اکران: 22 اسفند 1401
  • 248.7 میلیارد تومان
    هتل
    اکران: 05 مهر 1402
  • 77.5419 میلیارد تومان
    شهر هرت
    اکران: 22 تیر 1402
  • 59.6495 میلیارد تومان
    بچه زرنگ
    اکران: 02 شهریور 1402
  • 49.8288 میلیارد تومان
    ویلای ساحلی
    اکران: 23 آبان 1398
  • 49.4606 میلیارد تومان
    هاوایی
    اکران: 13 دی 1402
  • 25.0594 میلیارد تومان
    نارگیل 2
    اکران: 18 مرداد 1402
  • 24.7578 میلیارد تومان
    ورود خروج ممنوع
    اکران: 15 آذر 1402
  • 19.6814 میلیارد تومان
    سه کام حبس
    اکران: 05 اردیبهشت 1402
  • 19.4418 میلیارد تومان
    آهنگ دو نفره
    اکران: 30 فروردین 1402