6 کاری که افراد موفق تا قبل از ساعت 9 صبح انجام می‌دهند

  • twiter
  • linked-in
  • whatsapp

برای آنکه جزو افراد موفق باشید لازم است در مرحله اول، صبح‌ها زودتر از افراد معمولی از خواب بیدار شوید. در ادامه 6 کار مهمی را که افراد موفق هر روز صبح قبل از ساعت 9 انجام می‌دهند را با هم مرور خواهیم کرد.

افراد موفق چه کار متفاوتی انجام می‌دهند؟ شاخص‌ترین کاری که یک فرد موفق انجام می‌دهد این است که معمولا هر روز صبح زود از خواب بیدار می‌شود. در واقع قبل از اینکه به اداره بروند یا در سر کار خود حاضر شوند، بیدار بوده و وظایفی را برای خود تنظیم می‌کنند که در طول روز برای آنها موفقیت ایجاد می‌کند.

با بیدار شدن در صبح زود می‌توانید در تمام طول روز، پیشرو باشید. در واقع مصداق این ضرب المثل است که «سحرخیز باش تا کامروا باشی.» در این حالت می‌توانید ذهن خود را پاکسازی کنید و با برنامه‌ریزی روی کار خود تمرکز خواهید داشت که می‌تواند به شما کمک کند تا سریع‌تر به اهدافتان برسید. اگر می‌خواهید بدانید که چه کارهایی را باید در صبح زود انجام بدهید تا به موفقیت برسید، با ما همراه باشید. در این مقاله 6 کار مهمی را که افراد موفق تا قبل از ساعت 9 صبح انجام می‌دهند با هم مرور خواهیم کرد تا در زندگی روزمره خود از آن استفاده کنید.

 

ورزش

۱- ورزش کردن

احتمالا تا الان عبارت «ذهن سالم در بدن سالم» را شنیده‌اید؛ مراقبت از جسم اهمیت زیادی دارد. اکثر افرادی که صبح زود بیدار می‌شوند ورزش کردن را یکی از کارهای مهمی می‌دانند که قبل از شروع روز کاری، حتما آن را انجام می‌دهند. فرقی نمی‌کند که این ورزش، پیاده روی، دویدن یا دوچرخه سواری باشد؛ شما باید در هر حال بدن خود را به حرکت وادارید. ورزش کردن نه تنها احساس خوبی به شما خواهد داد بلکه مطالعات نشان می‌دهند که ورزش کردن، عملکرد مغز را بهبود می‌بخشد؛ بنابراین به شما کمک خواهد کرد که در طول روز هوشمندانه‌تر در محیط کار خود ظاهر شوید.

 

صبحانه

۲- صبحانه خوردن

احتمالا اگر فرد پرمشغله‌ای هستید، خوردن یک صبحانه سالم آخرین چیزی است که به ذهن شما خطور می‌کند، اما از نظر بهره‌وری روزانه، حذف صبحانه از برنامه غذایی می‌تواند اشتباه بزرگی تلقی شود. اگر در صبح زوذ صبحانه خود را نخورید، احتمالا در میانه روز حدود ساعت 10:30 صبح، میان وعده و یا کیک کوچکی خواهید خورد اما واقعا در آن روز چقدر توانسته‌اید به عنوان یک فرد پربازده ظاهر شوید و همچنین چقدر توانسته‌اید در محیط کار با ذهن باز فعالیت داشته باشید؟ اگر می‌خواهید در محیط کار به بهترین شکل فکر کرده و عمل کنید می‌بایست زمانی را برای صرف یک صبحانه مناسب در صبح اختصاص دهید.

 

مدرسه

۳- انجام دادن کارهای روزمره در اول وقت

جمع آوری لباس‌های خشک شده، بردن سگ به پیاده‌روی و آماده کردن ناهار برای مدرسه فرزندان یا همراهی کردن آنها تا مدرسه و … در واقع همه افراد یک سری کارهای روزمره دارند که می‌بایست در طول روز انجام دهند. برای آنکه در روز زمان بیشتری داشته باشید بهتر است این جور کارها را در صبح زود انجام داده و تمام کنید. وقتی صبح زود بیدار می‌شوید زمان کافی برای انجام این وظایف روزمره دارید، در نتیجه با انجام آنها، در طول روز فضای ارزشمند ذهنی را برای خود به ارمغان می‌آورید. اگر این وظایف را همان صبح زود انجام دهید، ذهن خود را از وجود آنها پاکسازی کرده و با تمرکز بیشتری می‌توانید در کار خود ظاهر شوید و آن روز برای شما بسیار موثرتر خواهد بود. این پیشنهاد، تغییر کوچکی است که می‌تواند تاثیر بزرگی روی حرفه و کار شما بگذارد.

 

کار / تایپ / نویسنده

۴- تکمیل کردن کارهای ناتمام

هر کس ممکن است انجام یک کار مشخص را برای خود به تعویق بیندازد. سعی کنید روز خود را به گونه‌ای آغاز کنید که حداقل یکی از آن کارها و وظایف سختی را که در لیست خود نوشته‌اید، انجام دهید. معمولا صبح‌ها، فرد در بالاترین سطح انرژی و آمادگی خود قرار دارد و بنابراین بهتر می‌تواند روی کارها و یا پروژه‌های سخت وقت بگذارد. مطمئنا شگفت‌زده خواهید شد وقتی می‌بینید که پس از انجام این کار و تکمیل آن، چقدر در ادامه روز احساس سبکی و راحتی بیشتری خواهید کرد. نه‌تنها برای تکمیل این کار احساس موفقیت خواهید کرد بلکه تمام استرس‌هایی که در طول روز برای انجام این کار در ذهن داشتید، همگی حذف شده و حس خوبی به شما القا خواهد شد.

 

کتاب / آموزش

۵- آموزش و یادگیری

برای رسیدن به موفقیت در دراز مدت باید نسبت به یادگیری یک تعهد مادام‌العمر داشته باشید. هرگز نقطه‌ای وجود ندارد که شما در آن مقطع با جرات بتوانید بگویید که به یادگیری نیازی ندارید و به اندازه کافی چیزهای جدید آموخته‌اید. آموزش و یادگیری کمک می‌کند که ذهن شما حالت انعطاف‌پذیر خود را حفظ کرده و در محیط کار فرد زرنگ و باهوشی به نظر برسید. این نکته بسیار اهمیت دارد چرا که چشم‌انداز هر کسب و کاری با گذشت زمان تغییر خواهد کرد.

هر روز صبح زمانی را برای یادگیری و آموزش اختصاص دهید. خواندن روزنامه، یادگیری یک مهارت جدید یا گوش دادن به پادکست‌هایی که مربوط به کار شما می‌شوند همگی می‌توانند جزو موارد آموزشی باشند. حتی مطالعه تحمیلی که روزانه در بخش خاصی از کسب و کار خود انجام می‌دهید نیز می‌تواند به آموزش و یادگیری شما کمک کند. راه‌ها و روشهای زیادی وجود دارد که برای آموزش و یادگیری خود می‌توانید انجام دهید.

 

برنامه ریزی

۶- برنامه‌ریزی کنید

بهترین زمان برای ریختن برنامه روز شما، صبح زود است. در واقع صبح زود بهترین زمانی است که می‌توانید اهداف روزانه خود را درنظر گرفته و نحوه اولویت‌بندی وظایف برای تحقق بخشیدن به آنها را مدیریت کنید.

در طرح و برنامه‌ریزی روزانه خود واقع‌بین باشید؛ هرگز لیست انجام کارهای خود را به اندازه‌ای طولانی ننویسید که هرگز نتوانید آنها را انجام دهید. بهتر است برنامه خود را طوری تنظیم کنید که با اتمام هر کار سراغ کار بعدی بروید و بتوانید استرس خود را مدیریت کنید. برنامه خود را مانند نقشه جاده‌ای در نظر بگیرید که مثلا در وسط سفرهای متقابل هستید. با این تصور در صورتی‌ که نیاز باشد می‌توانید تغییر مسیر دهید اما ساختار منسجم طرح اصلی‌تان به شما کمک می‌کند تا در مسیر صحیح به سفر خود ادامه دهید.

 

{{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.rate)}}
تعداد رای: {{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.count)}} نفر
{{farsiNumber(n)}}
مقالات مرتبط
دیدگاه شما
captcha
دیدگاه کاربران1 دیدگاه
avatar
امید جعفری
.
20 خرداد 1397، 11:10
پاسخ
0
0
همش تا ساعت 9 ؟ باید نخوابه کلا
جدول فروش فیلم ها
  • 956.366 میلیارد دلار
    Oppenheimer
    اکران: 21 جولای 2023
  • 571.721 میلیارد دلار
    Wonka
    اکران: 15 دسامبر 2023
  • 423.489 میلیارد دلار
    Aquaman and the Lost Kingdom
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 221.893 میلیارد دلار
    Migration
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 206.185 میلیارد دلار
    Trolls Band Together
    اکران: 17 نوامبر 2023
  • 156.771 میلیارد دلار
    Killers of the Flower Moon
    اکران: 19 اکتبر 2023
  • 151.782 میلیارد دلار
    Anyone But You
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 92.691 میلیارد دلار
    Mean Girls
    اکران: 12 ژانویه 2023
  • 89 میلیارد دلار
    Wish
    اکران: 22 نوامبر 2023
  • 51.6558 میلیارد دلار
    The Boys in the Boat
    اکران: 25 دسامبر 2023
  • 314.343 میلیارد تومان
    فسیل
    اکران: 22 اسفند 1401
  • 248.7 میلیارد تومان
    هتل
    اکران: 05 مهر 1402
  • 77.5419 میلیارد تومان
    شهر هرت
    اکران: 22 تیر 1402
  • 59.6495 میلیارد تومان
    بچه زرنگ
    اکران: 02 شهریور 1402
  • 49.8288 میلیارد تومان
    ویلای ساحلی
    اکران: 23 آبان 1398
  • 49.4606 میلیارد تومان
    هاوایی
    اکران: 13 دی 1402
  • 25.0594 میلیارد تومان
    نارگیل 2
    اکران: 18 مرداد 1402
  • 24.7578 میلیارد تومان
    ورود خروج ممنوع
    اکران: 15 آذر 1402
  • 19.6814 میلیارد تومان
    سه کام حبس
    اکران: 05 اردیبهشت 1402
  • 19.4418 میلیارد تومان
    آهنگ دو نفره
    اکران: 30 فروردین 1402