امروزه دستیارهای هوشمند پا را از دنیای کامیپوتر فراتر نهادهاند و قرار است استفاده گستردهای در اقتصاد و کسب و کارهای مختلف داشته باشند. در ادامه میتوانید خبری از میزان کاربرد دستیار هوشمند در کسب و کار بخوانید.
پین دراپ (Pindrop) یکی از شرکتهای فعال آمریکایی در زمینه تامین امنیت شرکتها است که به تازگی بررسیهای جالبی را درباره بکارگیری دستیار هوشمند در تعامل با مشتریان انجام داده است. البته توجه داشته باشید که این یک بررسی ساده نبوده و به صورت گسترده در کل جهان انجام شده است که ما نتایج حاصل از آن را با شما در میان میگذاریم. با این که بیشتر نظرسنجیها در استفاده از دستیار هوشمند، نشان میدهند که دستیار هوشمند گوگل و الکسای آمازون جزو دو دستیار شخصی برتر در تشخیص صدا هستند، اما بسیاری از کاربران نیز تمایل به استفاده از کورتانای مایکروسافت دارند.
این بررسی که در کسب و کارهای مختلف در سراسر جهانی انجام شده است، نشان میدهد که تنها 28 درصد از آنها از فناوریهای نوین صوتی در زمینه ارتباط با مشتریان خود استفاده میکنند. البته در ایالات متحده این رقم به 38 درصد شرکتهای آمریکایی میرسد. همچنین گفتنی است که 67 درصد از کسبوکارهای مختلف در جهان گفتهاند که در 5 سال آینده، استفاده از چنین دستیارهای هوشمندی را در برنامه کاری خود خواهند داشت. در ایالات متحده 82 درصد از شرکتها نیز بیان کردند که قرار است استفاده از دستیار هوشمند را در برنامههای آتی خود قرار دهند.
همچنین بررسی Pindrop نشان میدهد که 78 درصد از کسب و کارها در دو سال آینده در تلاش برای سرمایهگذاری روی سیستمهایی بر اساس دستیار هوشمند کورتانا هستند تا با استفاده از این دستیار هوشمند، بتوانند با مشتریان خود در تعامل باشند. البته این آمار با برنامههای سرمایهگذاری شرکتها بر روی دستیار هوشمند گوگل نیز برابر است. این در حالی است که 77 درصد از افراد فعال در کسب و کار نیز تمایل خود را به سرمایهگذاری بر روی سیستمهایی دارند که قدرت خود را از الکسای آمازون تأمین مینمایند. دستیار هوشمند واتسون IBM نیز در پله بعدی با طرفداران 69 درصدی قرار دارد. در جایگاههای بعدی سیری از اپل با 68 درصد و بیکسبی سامسونگ نیز با امتیاز 62 درصد مشاهده میشوند.
براساس نظر 94 درصد از مدیران کسب و کارها و شرکتهای مختلف، استفاده از دستیارهای هوشمند در تعامل با مشتریان افزایش رضایتمندی آنها را در بر خواهد داشت. در این میان 88 درصد از مدیران نیز عقیده دارند که استفاده از چنین فناوریهایی یک مزیت رقابتی قوی است که شرکتها را به سطح استاندارد متوسط به بالایی در زمینه استفاده از فناوریهای نوین هدایت خواهد کرد. در بخشی از این بررسی آمده است:
گسترش استفاده از فناوریهای صوتی و دستیارهای هوشمند، خطر ریسکپذیری مشتریان را کاهش میدهد. در حال حاضر کلاهبرداران به راحتی میتوانند از روشهای تایید اعتبار موجود استفاده کرده و مشتریان را فریب دهند. با این حال شرکتها و کسبوکارهایی که از فناوری صوتی در زمینه تعامل با مشتریان استفاده میکنند؛ نیاز دارند که در این راستا امنیت خود را نیز افزایش دهند. ویجی بالاسوبرامانیان (Vijay Balasubramaniyan) مدیرعامل و موسس شرکت Pindrop
جالب است بدانید، در حالی که شرکتها و کسب کارهای مختلف در مورد استفاده از دستیارهای هوشمند در قالب تعاملات اقتصادی هیجانزدهاند، برخی از آنها درباره استفاده از این امکانات نگران هستند. 85 درصد از این دست از مدیران معتقدند که استفاده گسترده از این روشهای تعاملی (ورود دستیار هوشمند در زمینه تعامل با مشتری) ممکن است باعث سوء استفاده از اطلاعات مشتریان شود. از طرف دیگر 82 درصد از شرکتهای شرکتکننده در این مقاله اذعان داشتهاند که مشتریان نیز نگرانیهای امنیتی در این زمینه دارند.
کلام آخر
برای اخبار بیشتر از دنیای فناوری با پلازا همراه بمانید، شما همچنین میتوانید در بخش نظرات، دیدگاه خود را با ما به اشتراک بگذارید.