فروش خانگی Infinity War از فروش کلی Justice League نیز فراتر رفت

Infinity War avengers/ انتقام جویان
  • twiter
  • linked-in
  • whatsapp

اخیرا خبر رسید که فیلم Avengers: Infinity War در باکس‌ آفیس خانگی، بیش از فیلم رقیب خود یعنی Justice League فروش داشته است. برای جزئیات بیشتر از این خبر با ادامه این مطلب همراه باشید.

در حال حاضر فروش فیلم Avengers: Infinity War در باکس آفیس خانگی (یعنی فروش فیلمی در کشور خودش، که در این مورد کشور آمریکاست)، از میزان فروش کلی فیلم Justice Leaugue کمپانی دی‌سی در آمریکا و سراسر جهان نیز فراتر رفت. فیلم Infinity War توسط برادران روسو (جو و آنتونی روسو – Joe & Anthony Russo) کارگردانی شد، همچنین این فیلم، در سالگرد ده سالگی فیلم‌های ابرقهرمانی دنیای سینمایی مارول – یعنی حضور ابرقهرمان‌های مختلف در فیلم‌های سینمایی مشترک که با فیلم اول مجموعه Avengers آغاز شد، تمام ابرقهرمان‌های دنیای سینمایی مارول را دور هم جمع کرد تا برای نجات دادن جهان هستی، با تایتان بسیار قدرتمند و شکست ناپذیری به نام تانوس (Thanos) مبارزه کنند. درحال حاضر این فیلم حدود هفت هفته است که در حال اکران است و علاوه بر شکستن چندین رکورد در زمینه فروش، این فیلم سریع‌ترین فیلمی است که تا به حال به فروش یک میلیارد دلاری دست یافته و در حال حاضر نیز جزو تنها چهار فیلم تاریخ سینماست که بیش از دو میلیارد دلار فروش کلی داشته‌اند.

اما از طرفی دیگر، رقیب فیلم Infinity War یعنی Justice League وضعیت متفاوتی دارد. دنیای سینمایی کمپانی کمیک دی‌سی (DCEU)، تاکنون تنها پنج فیلم عرضه کرده است که Justice League آخرین آنها بود، این فیلم در نوامبر سال پیش (آبان ماه سال پیش) عرضه شد و به علت روایت غیرمنسجم و داستان ضعیف‌ خود، مورد هجمه انتقادات بسیاری از سوی منتقدان و طرفداران قرار گرفت و در نهایت، نمره متاکریتیک ضعیف «45» را کسب کرد. پیش از عرضه فیلم Justice Leaugue شایعات بسیاری راجع به ساخت آن وجود داشت، یکی از عجیب‌ترین شایعاتی که در اینترنت رواج یافته بود، این بود که فیلمنامه این فیلم پیش از آغاز ساخت‌اش، چندین بار از اول نوشته شده و کاملا تغییر پیدا کرده است؛ دیگر اتفاق منفی‌ای که در روند ساخت این فیلم رخ داد و طرفداران دنیای سینمایی دی‌سی را نسبت به این فیلم بدبین کرد، این بود که کارگردان این فیلم در میانه پروژه ساخت فیلم، آن را ترک کرد و سازندگان این فیلم مجبور شدند تا فرد دیگری را برای کارگردانی این فیلم برگزینند (Joss Whedon پس از جدایی کارگردان اصلی این فیلم Zack Snyder از دنیای سینمایی دی‌سی، کارگردانی این فیلم را بر عهده گرفت)؛ همچنین مشکل دیگری که در روند ساخت این فیلم وجود داشت، سبیل منفور بازیگر کاراکتر سوپرمن، هنری کویل (Henry Cavill) بود؛ این بازیگر چون که در پروژه ساخت فیلم دیگری به این سبیل نیاز داشت، نمی‌توانست آن را برای ساخت فیلم Justice League بتراشد. بنابراین سازندگان Justice League تصمیم گرفتند تا سبیل این بازیگر را با جلوه‌های ویژه حذف کنند. همین موضوع کوچک نیز باعث شد طرفداران نسبت به این فیلم شکاک شوند و احساس کنند که روند ساخت این فیلم، به اندازه‌ای که باید، جدی گرفته نمی‌شود.

Justice-League

فیلم Avengers Infinity War پس از چندین هفته اکران در سالن‌های سینمای آمریکا، به فروش خانگی 660 میلیون دلار دست یافته است، این عدد از فروش کلی (یعنی هم در آمریکا و هم در سراسر دنیا) فیلم Justice League که 657 میلیون دلار بود، بیشتر است. البته ما از شنیدن این خبر زیاد غافل‌گیر نشدیم، چراکه پیشتر نیز همین فیلم، در هفته اول اکران‌ خود به اندازه فروش کلی فیلم Justice League فروش داشت؛ بنابراین انتظار می‌رفت فیلم Infinity War، که بزرگترین فیلم ساخته دست کمپانی مارول و مهم‌ترین فیلم دنیای سینمایی مارول (MCU) است، بیش از این میزان بفروشد و رقیب خود – Justice League – را با قدرت بیشتری ضربه فنی کند. البته تاریخ انتشار هیچ‌کدام از فیلم‌های مذکور با یکدیگر هم‌پوشانی نداشت، Avengers 3 پیش از Justice League و Infinity War پس از آن، اکران خود را آغاز کردند و این فیلم‌ها هیچ رقابت مستقیمی در زمینه فروش نداشتند. فروش خانگی این فیلم بزرگ سینمای مارول، همچنین از فروش خانگی فیلم محبوب تایتانیک جیمز کامرون (James Cameron)، پیشی گرفت؛ با توجه به اینکه فیلم تایتانیک 659 میلیون دلار در آمریکا فروش داشته و Infinity War، بیش از 660 میلیون دلار در آمریکا درآمد کسب کرده است (البته اگر تورم را حساب کنیم فیلم تایتانیک احتمالا بیشتر از فیلم جنگ ابدیت، در آمریکا فروش داشته است؛ زیرا که فیلم تایتانیک در سال 1997 اکران شده و فیلم جنگ ابدیت بیش از 20 سال بعد در سال 2018 اکران شد). با این حساب، فیلم Infinity War چهارمین فیلم پرفروش در کشور آمریکاست. رتبه اول در این لیست فیلم Star Wars VII: The Force Awaken، با فروش 936 میلیون دلاری‌ست؛ رتبه دوم این لیست فیلم Avatar جیمز کامرون با فروش 760 میلیون دلار و رتبه سوم این لیست، یکی دیگر از فیلم‌های دنیای سینمایی مارول، یعنی Black Panther با 699 میلیون دلار است. نکته جالب لیست پرفروش‌ترین فیلم‌های کشور آمریکا، این است که سه تا از پنج فیلم برتر این لیست، متعلق به کمپانی والت دیزنی است؛ همچنین دوتا از این سه فیلم، متعلق به دنیای سینمایی مارول هستند و هردو در سال جاری 2018، اکران خود را آغاز کرده‌اند.

Infinity-War

سالهاست که رقابت دیرینه میان کمپانی‌های دی‌سی و مارول، از کتاب‌های مصور (کامیک بوک‌ها) به پرده سینما کشیده شده است. البته درواقع ناعادلانه‌ است که فیلم Justice League را با فیلم‌های جدیدتر مجموعه Avengers مخصوصا Infinity War مقایسه کنیم؛ زیرا که داستان فیلم Infinity War، دنباله‌ای بر داستان حدود بیست فیلم دیگر از دنیای سینمایی مارول است که این بیست فیلم در دهه اخیر ساخته و اکران شده‌اند و میلیاردها دلار برای ‌ساخت و انتشار آنها صرف شده است. اما از طرفی دیگر فیلم Justice League ، اولین فیلمی‌ست که بسیاری از ابرقهرمانان دنیای دی‌سی را توسط استودیویی تحت نظر کمپانی برادران وارنر (Warner Bros.)، رسما دور هم جمع کرده است. البته باتوجه به حضور نمادین‌ترین و محبوب‌ترین ابرقهرمان‌های فرهنگ غرب در فیلم Justice League مانند بتمن و سوپرمن، این فیلم می‌توانست به راحتی به فروش یک میلیارد دلاری دست پیدا کند؛ اما به این علت که فیلم‌های قبلی دنیای سینمایی دی‌سی، هرکدام داستان خاص خود را داشتند و ربطی بهم نداشتند و این فیلم پیشینه داستانی خاصی نداشت و همچنین اینکه تعدادی از مشکلات روند ساخت این فیلم برای طرفداران آشکار شد که همین موضوع‌، وجهه بدی را برایش بوجود آورد، این فیلم نتوانست به این مهم دست پیدا کند. البته از حق نگذریم، خود فیلم نیز از داستان عمیق و روایت جذابی برخوردار نبود و همین موضوع نیز احتمالا به علت مشکلات روند ساخت این فیلم اتفاق افتاده است و باعث شده تا طرفداران از آن راضی نباشند و این فیلم در زمینه فروش، کمتر از انتظارات بسیاری عمل کند.

the-avengers

البته برای عادلانه کردن قضاوت فیلم Justice Leaugue و همچنین رقابت میان دنیای سینمایی دی‌سی و دنیای سینمایی مارول، باید این فیلم را با اولین فیلم مجموعه Avengers مقایسه کرد؛ زیرا که فیلم The Avengers محصول سال 2012، اولین فیلمی بود که ابرقهرمانان دنیای کمیک مارول را کنار هم آورد، تا این قهرمانان با همکاری با یکدیگر قدرت‌های‌شان کارآمدتر شود و از سیاره ما زمین در برابر خطرات بیگانه محافظت کنند؛ بنابراین فیلم Justice League بیشتر شبیه فیلم Avengers اول است و این بدین معناست که دنیای سینمایی دی‌سی، سالها از دنیای سینمایی مارول عقب است. موفقیت فیلم Infinity War به ما نشان داد که فیلم لیگ عدالت (Justice League) و دنیای گسترده دی‌سی (DCEU)، در آینده می‌تواند چه موفقیت‌های بزرگی را کسب کند؛ البته این اتفاق تنها در صورتی رخ خواهد داد که، شرایط ساخت دنباله‌های فیلم Justice League بی مشکل و روند ساخت آن روان باشد، همچنین باید داستان و روایت جذابی در پس اکشن فیلم قرار گیرد، با فراهم شدن شرایط مذکور دستیابی به موفقیتی مانند موفقیت Infinity War، برای دنیای سینمایی دی‌سی امکان پذیر خواهد شد. از موفقیت فیلم Infinity War صحبت شد و برای جزئیات بیشتر از این موفقیت بزرگ باید اشاره کنیم که این فیلم در سرتاسر جهان مخصوصا در سینمای چین، سالن‌های سینما را منفجر کرده و فروش بسیار موفقی را داشته است؛ خدا را چه دیدید، موفقیت هیچ فیلمی غیرممکن نیست به این شرط که با اصول و خلاقیت و ایده ناب ساخته شود، فیلمی مانند Justice League که ابرقهرمانان بزرگ و محبوبی را در چنته دارد با رعایت نکات و کمی بخرج دادن هنر و خلاقیت، می‌تواند به موفقیتی به این بزرگی دست پیدا کند.

کلام آخر

برای اخبار بیشتر از فروش سرسام‌آور فیلم Avengers: Infinity War و بطور کلی اخبار دنیای سینمایی مارول، با پلازا همراه بمانید.

{{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.rate)}}
تعداد رای: {{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.count)}} نفر
{{farsiNumber(n)}}
مقالات مرتبط
دیدگاه شما
captcha
جدول فروش فیلم ها
  • 956.366 میلیارد دلار
    Oppenheimer
    اکران: 21 جولای 2023
  • 571.721 میلیارد دلار
    Wonka
    اکران: 15 دسامبر 2023
  • 423.489 میلیارد دلار
    Aquaman and the Lost Kingdom
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 221.893 میلیارد دلار
    Migration
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 206.185 میلیارد دلار
    Trolls Band Together
    اکران: 17 نوامبر 2023
  • 156.771 میلیارد دلار
    Killers of the Flower Moon
    اکران: 19 اکتبر 2023
  • 151.782 میلیارد دلار
    Anyone But You
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 92.691 میلیارد دلار
    Mean Girls
    اکران: 12 ژانویه 2023
  • 89 میلیارد دلار
    Wish
    اکران: 22 نوامبر 2023
  • 51.6558 میلیارد دلار
    The Boys in the Boat
    اکران: 25 دسامبر 2023
  • 314.343 میلیارد تومان
    فسیل
    اکران: 22 اسفند 1401
  • 248.7 میلیارد تومان
    هتل
    اکران: 05 مهر 1402
  • 77.5419 میلیارد تومان
    شهر هرت
    اکران: 22 تیر 1402
  • 59.6495 میلیارد تومان
    بچه زرنگ
    اکران: 02 شهریور 1402
  • 49.8288 میلیارد تومان
    ویلای ساحلی
    اکران: 23 آبان 1398
  • 49.4606 میلیارد تومان
    هاوایی
    اکران: 13 دی 1402
  • 25.0594 میلیارد تومان
    نارگیل 2
    اکران: 18 مرداد 1402
  • 24.7578 میلیارد تومان
    ورود خروج ممنوع
    اکران: 15 آذر 1402
  • 19.6814 میلیارد تومان
    سه کام حبس
    اکران: 05 اردیبهشت 1402
  • 19.4418 میلیارد تومان
    آهنگ دو نفره
    اکران: 30 فروردین 1402