5 نقص تکنولوژی که می تواند زندگی شما را به یک فیلم ترسناک تبدیل کند

تکنولوژی
  • twiter
  • linked-in
  • whatsapp
ما انتظار داریم تکنولوژی زندگی ما را ساده‌تر کند، اما گاهی اوقات، همین تکنولوژی‌‌های دوست‌داشتنی مشکلاتی را برای ما به‌وجود می‌آورند که از داشتن آنها پشیمان می‌شویم! ابزارهای هوشمند همان اندازه که مفید هستند، می‌توانند گاهی خطرناک هم باشند. در این مقاله با ما همراه باشید.
چند سال از زمانی که تکنولوژی وارد زندگی‌های ما شده می‌گذرد؟ سرعت پیشرفت و رشد این محصولاتی که برای ساده‌تر کردن زندگی ما آمدند، تقریبا زیاد بوده است. در سال‌های اخیر هم هوشمند شدن این وسایل به سایر قابلیت‌های آنان اضافه شده، پس باید انتظار داشته باشیم که راحتی استفاده از آنها، بیش از پیش شود. دیگر نیاز نیست لباس‌های خود را در رودخانه بشوییم، اما جالب است بدانید ماشین لباسشویی هوشمند در امریکا، می‌تواند میزان کثیف‌تر شدن لباس‌های شما را به NSA ایمیل کند! و یا تلویزیون‌های هوشمند که می‌توانند صدای محیط را گرفته و به شرکت سازنده خود ارسال کنند. این مورد در خصوص تلویزیون‌های هوشمند سامسونگ اتفاق افتاده بود.
آنچه در این مقاله می‌خوانید:

5 نقص تکنولوژی خطرناک

اهمیت حریم خصوصی بر هیچ‌کس پوشیده نیست، می‌دانیم که این موارد، یعنی نقض حریم خصوصی افراد؛ اما اگر کمی بیشتر فکر کنیم، در کنار این مورد مهم، اینکه ابزار هوشمند خانه ما یک تهدید برایمان محسوب شوند، کمی ترسناک است؛ این‌طور نیست؟

چه کسی تسلا مدل 3 را کنترل کرد؟

تسلا مدل 3
شخصی به نام ادموند، حدودا یک سال است که در حال تست تسلا مدل 3 بوده و تصور می‌کند که این خودرو، ترکیبی از جادو و تکنولوژی است. البته بعضی اشتباهات بسیار سطحی و خنده‌دار هم در این خودرو وجود دارد؛ برای مثال، آینه سمت مسافر، به طور کامل از کار می‌افتد و اگر یک فشار محکم روی آینه وارد کنید، دوباره برنامه آن نصب شده و شروع به کار می‌کند! البته این چیز خاصی نبود اما بعضی موارد در تسلا مدل 3 وجود دارد که گویا یک روح شیطانی سرگردان داخل آن است و مدام قصد دارد شما را اذیت کند!
به گفته ادموند، زمانی که در حال رانندگی هستید، ناگهان حجم صدای استریو تا حد نهایی خود افزایش پیدا می‌کند. شاید این موضوع از نظر شما اتفاق ترسناکی نباشد و یا شاید فکر کنید کسی دستور صوتی «صدا را تا آخرین حدش زیاد کن» را گفته باشد؛ اما جالب است بدانید که این اتفاق دوباره تکرار شد و برای بار دوم، تسلا مدل 3، خاموش، قفل و بدون سرنشین بود. صدای موسیقی به حدی بلند بود که به گفته راننده، از فاصله 100 متری شنیده می‌شد. واکنش ادموند این بود که از خودش پرسید که چه کسی موسیقی را با صدای بلند پخش می‌کند که من از اینجا می‌توانم بشنوم؟ از لحاظ فنی، قطعا فقط خود راننده می‌توانست این‌کار را انجام دهد!
در آن لحظه، فقط صحنه یک فیلم ترسناک در ذهن متصور می‌شود. اهمیتی ندارد که آهنگ Run For The Hills یا Call Me Maybe پخش شود، غریزه‌تان این جرات را به شما نمی‌دهد که به سمت ماشین بروید و داخل آن را چک کنید؛ یا سر جای خود میخکوب می‌شوید و یا اینکه به زیر پتو می‌روید و آرزو می‌کنید درب ماشین باز نشود!
در نهایت ادموند توانست حجم صدا را کم کند اما به نظر می‌رسید که استریو در حال مقاومت با او بود. توصیف ادموند از این اتفاق این بود که ماشین در حال مقاومت برای تلاش‌های مکرر او برای پایین آوردن حجم صدا بود. درست زمانی‌ که فکر می‌کرد صدا را کم کرده، دوباره حجم صدا بلند می‌شد. در نهایت مجبور شد تسلا مدل 3 را به تعمیرگاه تسلا ببرد.

الکسا، یک روح سرگردان

الکسا
نیمه شب از صدای خنده خفیفی در فضای خانه بیدار می‌شوید؛ صدای خنده کیست؟ فکر نمی‌کنم این اتفاق، یک اتفاق ساده باشد که بتوانید پس از آن به راحتی دوباره بخوابید! برخی از دارندگان آمازون اکو گزارش داده‌اند که در نیمه‌های شب صدای خنده‌های آرام و البته ترسناکی را در فضای خانه خود می‌شنوند و متوجه شدند که این صدا از ربات هوشمندشان است!
در ماه مارس گذشته، دارندگان آمازون اکو گزارشاتی مبنی بر اینکه الکسا به طور ناگهانی شروع به خندیدن می‌کند، ارسال کردند. یکی از کاربران احساس می‌کرد که شاید کودکی در جایی از خانه وی پنهان شده است. به گقته آمازون، الکسا خنده‌های ترسناک و بلند نداشت، او فقط اشتباهی دستور «الکسا بخند» را شنیده بود؛ البته در نیمه شب و زمانی‌ که هیچ‌کس صحبت نمی‌کرد! آمازون ادعا می‌کند که این خطا را با تغییر دستور «الکسا بخند» به «الکسا می‌توانی بخندی؟» برطرف کرده‌اند. اما پاسخ الکسا به این سئوال این جمله بود: «فقط اگر چیزی را در آتش بی‌اندازید. آتش تنها چیزی است که مرا خوشحال می‌کند.»

دستگاه‌های محافظتی Nest صاحبان خود را دیوانه می‌کنند

تمام خانه خود را با وسایل محافظتی Nest پوشش می‌دهید. با این گجت‌ها می‌توانید هر وسیله‌ای را در خانه خود کنترل کنید. از جایی که نمی‌دانید کجاست، زنگ هشدار می‌شنوید؛ آلارم آتش سوزی به صدا در می‌آید اما هیچ آتش‌سوزی‌ای در کار نیست. برای خاموش کردن آلارم، دکمه دستگاه را فشار می‌دهید، اما صدای یک زن استرالیایی را می‌شنوید که می‌گوید: «این آلارم قابل تحمل نیست!»
دستگاه‌های شرکت Nest به واسطه برخورداری از ترموستات هوشمند و طیف وسیعی از محصولاتی که با گوشی‌های هوشمند کنترل می‌شوند، از زنگ درب تا آلارم‌های هشدار دود، معروف هستند. در سال 2014، این شرکت مجبور شد تا 440 هزار آلارم تشخیص دود خود را بازپس بگیرد؛ چرا که فرد می‌توانست با تکان دادن دست جلوی این سنسور، صدای آلارم را خاموش کند. حساسیت این سنسور کمی زیادتر از حد معمول بود، به عنوان مثال با هر حرکت دست، هشدار آتش‌سوزی از این دستگاه شنیده می‌شد.
Nest این مشکل را با بروزرسانی نرم‌افزاری برطرف کرد. اما این مشکل به نحو دیگری بروز کرد. به نظر می‌رسد که Nest کمی بیش‌ از حد مجاز، سنسورهای خود را تصحیح کرده باشد به طوری‌که دیگر خاموش کردن آلارم‌ها تقریبا غیرممکن شده بود. سال گذشته نیز یک افسر پلیس، با استفاده از دوربین‌های امنیتی Nest، همسر خود را زیر نظر گرفته بود که البته پس از فهمیدن موضوع، از کار خود اخراج شد.

گجت‌های شرکت Instoen اجازه می‌دهند هرکسی خانه شما را کنترل کند

روزی داشتن یک خانه هوشمند، فقط در فیلم‌ها ممکن بود؛ رویای بشر برای پیشرفت تکنولوژی همواره در فیلم‌هایش نمود پیدا می‌کند. جالب است بدانید شرکتی به نام اینستوئن در امریکا، ابزارهایی را برای کنترل خانه هوشمند از طریق وبسایت خود ارائه کرده که شما را بی‌نیاز از انجام هر حرکت اضافه‌ای برای کنترل خانه می‌کند. می‌توانید چراغ‌های خانه، درب گاراژ و حتی تلویزیون را از طریق وبسایت Insteon کنترل کنید. اگر بهتر بگوییم اینطور است که شما حتی برای خاموش کردن چراغ اتاق خوابتان هم نیاز نیست دکمه‌ای را فشار دهید، یک غریبه از طریق گوگل این‌کار را برای شما انجام خواهد داد!
در سال 2013، یکی از گزارشگران فوربز خبر از هک شدن وبسایت Insteon توسط موتورهای جستجو داد. اطلاعات حساب کاربری مشتریان باید توسط شرکت محافظت شده باشد، اما رمز و حساب کاربری مشتریان Insteon در اختیار سایت‌های مختلفی قرار گرفته بود، به این معنی که هر فرد غریبه‌ای می‌توانست خانه افراد را کنترل کند.
این گزارشگر فوربز، متوجه شد که از خانه خود، به سیستم کنترل خانه‌ای در اورگان دسترسی دارد، وی از صاحب خانه اجازه گرفت و تئوری خود را آزمایش کرد. او فهمید که می‌تواند وان حمام و حتی درب گاراژ خانه را کنترل کند. این امکان، می‌تواند دسترسی سارقان را به خانه افراد آسان‌تر کند. یک سارق می‌تواند به راحتی و از طریق گوگل، درب گاراژ خانه را باز کند بدون اینکه نیاز به شکستن قفل و ورود داشته باشد.

GPS ها گاهی اوقات مردم را به سمت مرگ هدایت می‌کنند

GPS
قسمتی از پارک ملی «دث ولی» در امریکا را «مرگ توسط GPS» می‌نامند. این اتفاق زمانی می‌افتد که GPS یک توریست را به جایی می‌برد که نمی‌تواند از آنجا بیرون بیاید و یا به شرایطی هدایت می‌کند که اجازه زنده ماندن طولانی مدت را به انسان نخواهد داد. GPS کار خود را با سرعت انجام می‌دهد؛ نمی‌دانید کجا هستید و از GPS می‌خواهید که سریع‌ترین و نزدیک‌ترین جاده را به شما نشان دهد. اینکه GPS شما را به سمت جاده‌ای هدایت کند که مدت‌هاست مورد تردد قرار نگرفته و معلوم نیست به کجا می‌رود، کمی ترسناک خواهد شد!
در سال 2009، یک پرستار و پسر شش ساله‌اش، با GPS به مسیری در 20 مایلی یک صحرا هدایت شدند و سپس در شن‌های نرم صحرا فرو رفتند. این زن یک هفته بعد، در حالی‌که نزدیک به مرگ بود، پیدا شد. پسر شش ساله این زن نیز مرده بود. همین اتفاق برای یک زن و شوهر در اواخر دهه 50 رخ داد. آنها در ساعات پایانی شب در جاده در حال رانندگی بودند که GPS آنها را به سمت یک مسیر در کوهستان جاربیج هدایت کرد. ماشین‌ آنها واژگون شد و هر دو زخمی شدند، مرد به پیاده‌روی در جنگل ادامه داد و زن به دلیل آسیب زانو، از ادامه حرکت باز ایستاد. پس از گذشت هفت هفته، زن توسط شکارچیان نجات پیدا کرد اما شوهر پس از طی هفت مایل، فوت کرد.

کلام آخر

برای اطلاع بیشتر از مقالات فناوری با پلازا همراه بمانید، شما همچنین می‌توانید در بخش نظرات، دیدگاه خود را با ما به اشتراک بگذارید.

{{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.rate)}}
تعداد رای: {{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.count)}} نفر
{{farsiNumber(n)}}
مقالات مرتبط
دیدگاه شما
captcha
جدول فروش فیلم ها
  • 956.366 میلیارد دلار
    Oppenheimer
    اکران: 21 جولای 2023
  • 571.721 میلیارد دلار
    Wonka
    اکران: 15 دسامبر 2023
  • 423.489 میلیارد دلار
    Aquaman and the Lost Kingdom
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 221.893 میلیارد دلار
    Migration
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 206.185 میلیارد دلار
    Trolls Band Together
    اکران: 17 نوامبر 2023
  • 156.771 میلیارد دلار
    Killers of the Flower Moon
    اکران: 19 اکتبر 2023
  • 151.782 میلیارد دلار
    Anyone But You
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 92.691 میلیارد دلار
    Mean Girls
    اکران: 12 ژانویه 2023
  • 89 میلیارد دلار
    Wish
    اکران: 22 نوامبر 2023
  • 51.6558 میلیارد دلار
    The Boys in the Boat
    اکران: 25 دسامبر 2023
  • 314.343 میلیارد تومان
    فسیل
    اکران: 22 اسفند 1401
  • 248.7 میلیارد تومان
    هتل
    اکران: 05 مهر 1402
  • 77.5419 میلیارد تومان
    شهر هرت
    اکران: 22 تیر 1402
  • 59.6495 میلیارد تومان
    بچه زرنگ
    اکران: 02 شهریور 1402
  • 49.8288 میلیارد تومان
    ویلای ساحلی
    اکران: 23 آبان 1398
  • 49.4606 میلیارد تومان
    هاوایی
    اکران: 13 دی 1402
  • 25.0594 میلیارد تومان
    نارگیل 2
    اکران: 18 مرداد 1402
  • 24.7578 میلیارد تومان
    ورود خروج ممنوع
    اکران: 15 آذر 1402
  • 19.6814 میلیارد تومان
    سه کام حبس
    اکران: 05 اردیبهشت 1402
  • 19.4418 میلیارد تومان
    آهنگ دو نفره
    اکران: 30 فروردین 1402