بازیگرانی که در هنگام ایفای نقش خود به شدت صدمه دیدند

آسیب بازیگران
  • twiter
  • linked-in
  • whatsapp

ایفای نقش در بعضی از فیلم‌ ها یک ریسک بزرگ برای بازیگران است، چون آنها ناچارند برای بازی کردن سکانس‌ های مهم، سلامتی یا حتی زندگی‌شان را به خطر بیاندازند.

در این مطلب به بررسی حوادثی که در هنگام فیلمبرداری فیلم‌های مختلف اتفاق افتاده است می‌پردازیم. این حوادث کاملا جدی بودند و منجر به آسیب دیدگی بازیگران حاضر در صحنه‌های فیلم شدند. بسیاری از این آسیب‌ها تا پایان عمر همراه بازیگران می‌مانند، اما در بعضی مواقع حتی تحت پوشش کمپانی‌های بیمه نیز قرار نگرفته‌اند.

فهرست:

۶- رابرت داونی جونیور، بدلیل آسیب‌دیدگی مچ پا، شش هفته از فیلمبرداری Iron Man 3 خارج شد
۱۳- یکی از دنده‌های نیکول کیدمن هنگام رقص در یکی از صحنه‌های فیلم Moulin Rouge شکست
۱۷- مچ پای تام کروز در صحنه پرش از ساختمان در فیلم Mission Impossible – Fallout شکست
۱۸- جکی چان موقع انجام بدلکاری در یکی از صحنه‌های فیلم Armour of God، سقوط کرد و استخوان جمجمه‌اش به مغزش فشار آورد

بازیگرانی که هنگام ایفای نقش آسیب دیدند

۱- پاهای هریسون فورد در طول فیلمبرداری The Force Awakens تقریبا خرد شده بود

آسیب بازیگران

هنگامی که هریسون فورد در حال عبور از زیر درهای هیدرولیکی در روند فیلمبرداری The Force Awakens بود، یکی از این درها به دلیل مشکل فنی که داشت از جا در رفت و به روی او افتاد و لگن این بازیگر در زمانی که زیر این درب هیدرولیکی قرار داشت، در اثر ضربه و فشار زیاد آن، جابه‌جا شد. هریسون فورد تاکنون به دلیل مشکلات فنی که هنگام فیلمبرداری فیلم‌هایش وجود داشت، دو استخوان پای چپ خود را شکسته و همچنین در رفتگی مچ نیز برای او اتفاق افتاده است.

 

۲- پایین تنه چنینگ تیتوم در طول تهیه فیلم The Eagle سوخت

آسیب بازیگران

در طول روند فیلمبرداری فیلم The Eagle، از چنینگ تیتوم خواسته شد تا برای مدت زمانی طولانی در آب سرد قرار بگیرد. پس از انجام این کار، برای گرم کردن تیتوم، یکی از کارکنان فیلم قصد داشت مقداری آب جوش را با آب سرد مخلوط کند و این آب ولرم را به روی پاهای چنینگ تیتوم بریزد. اما متاسفانه در نهایت کارمند فیلم فراموش کرد که آب سرد را با آب جوش ترکیب کند و تمام آن آب جوشیده را روی لباس خیس تیتوم ریخت. این کار به شدت باعث سوختن پایین تنه تیتوم شد، مخصوصا که این آب جوش منجر به چسبیدن لباس‌های خیس او به بدنش شده بود.

 

۳- بینی تام هالند موقع فیلمبرداری فیلم The Lost City of Z شکست

آسیب بازیگران

تام هالند هنگامی که در حال انجام یک حرکت آکروباتیک در روند فیلمبرداری The Lost City of Z بود، با صورت محکم به زمین برخورد کرد. طبق گفته خود او:

من به یاد دارم که صورتم را محکم به زمبن کوبیدم و داغان شدم. زمانی که بلند شدم فکر می‌کردم که دندان‌هایم را شکسته‌ام و یکی از گریمورها در حال خندیدن به من بود.

البته این اولین باری نبود که تام هالند بینی خود را در طول فیلمبرداری یک مجموعه شکسته است. با در نظر گرفتن فیلم The Lost City of Z، این سومین باری است که او بینی خود را می‌شکند. او به تازگی در ماه نوامبر نیز بینی خود را شکسته بود. وی در اینستاگرام خود هرگز نام فیلمی که بینی‌اش را در آن شکست آشکار نکرد اما طرفداران حدس می‌زنند که او در طول فیلمبرداری Avengers 4 آسیب دیده است.

 

۴- مهره یازدهم کمر جیمی الکساندر در هنگام فیلمبرداری Thor: The Dark World خرد شد

آسیب بازیگران

البته این تمام آسیب‌های وارده به جیمی الکساندر نبود. او همچنین دچار بیرون زدگی دیسک و در رفتگی شانه شد و علاوه بر آن هنگامی که در حال پریدن از یک ارتفاع بلند به پایین بود، عضلات رومبوید خود را پاره کرد. جیمی الکساندر به مدت یک هفته در بیمارستان بستری بود، به فیزیوتراپی مراجعه کرد و همچنین بعد از این اتفاقات دوباره برای ادامه مبارزاتش به فیلمبرداری فیلم Thor: The Dark World بازگشت.

 

۵- در زمان فیلمبرداری فیلم The Princess Bride لبه کند شمشیر وارد جمجمه کری الویس شد

آسیب بازیگران

این اتفاق هنگامی در فیلم The Princess Bride رخ داد که در حال فیلمبرداری صحنه‌ای بودند که روگن و وستلی برای مبارزه در مقابل یکدیگر قرار گرفتند. روگن واقعا نمی‌خواست که با شمشیر خودش به وستلی ضربه بزند ولی کری الویس به کریستوفر گست گفت که این کار را انجام دهد و گست نیز واقعا با شمشیر به او یک ضربه زد تا واکنش بازیگر در این صحنه از فیلم کاملا واقعی به نظر برسد. طبق گفته خود کری الویس، او هنگامی که به هوش آمد متوجه شد که در ناحیه ضربه خورده یک بخیه در سرش وجود دارد. بنابراین کسانی که فیلم The Princess Bride را دیده‌اند باید بدانند که این صحنه فیلم کاملا واقعی بوده است و کری الویس با لبه شمشیر مجروح شده است.

 

۶- رابرت داونی جونیور، بدلیل آسیب‌دیدگی مچ پا، شش هفته از فیلمبرداری Iron Man 3 خارج شد

آسیب بازیگران

رابرت داونی جونیور هنگامی که در حال انجام یکی از بدل‌کاری‌هایش در فیلم Iron Man 3 بود آسیب دید اما سازندگان به جای متوقف کردن فیلم، تصمیم گرفتند تا زمان بهبودی کامل رابرت داونی از یک بدل بجای او استفاده کنند و برای طراحی چهره‌اش نیز از جلوه‌های ویژه استفاده کردند. بنابراین صحنه‌هایی در فیلم Iron Man 3 وجود دارند که کرکتر مرد آهنی در آن‌ها تقلبی است و توسط رابرت داونی بازی نمی‌شود.

 

۷- استخوان‌های هر دو دست جرمی رنر هنگام فیلمبرداری فیلم Tag شکست

آسیب بازیگران

در سومین روز فیلمبرداری فیلم Tag، جرمی رنر مچ یکی از دستهایش و بازوی دست مقابلش را شکست، اما با این حال این آسیب‌دیدگی‌ها باعث توقف این بازیگر نشدند. رنر در بعد از ظهر همان روز به کار کردن ادامه داد. تهیه‌کنندگان فیلم Tag از او در برخی از صحنه‌های این فیلم استفاده کردند اما برای سایر صحنه‌ها، آن‌ها مجبور به توقف روند فیلمبرداری شدند و پس از بهبودی رنر، کار را ادامه دادند.

 

۸- مارگارت همیلتون موقع فیلمبرداری The Wizard of Oz به شدت دچار سوختگی شد

آسیب بازیگران

مارگارت همیلتون بازیگر نقش جادوگر بدجنس غربی در فیلم The Wizard of Oz، هنگامی که اجرای جلوه‌های ویژه طبق برنامه تعیین شده متوقف نشد، به شدت دچار سوختگی شد. افرادی که این فیلم را دیده باشند می‌توانند به یاد بیاورند که کرکتر جادوگر بدجنس در توده‌ای از دود از سرزمین مانچکین خارج شد و سپس آتش گرفت. در هنگام فیلمبرداری این فیلم، در صحنه‌ای که اثرات دود اعمال می‌شد، یک در پشتی برای خروج بازیگر از صحنه وجود داشت اما این در طبق برنامه باز نشد. در این هنگام مارگارت همیلتون به وسیله شعله‌های آتش احاطه شده بود و در طول این اتفاق دست‌ها و صورتش به شدت سوخت و باعث شد او برای ادامه فیلم از دستکش‌های سبز رنگ استفاده کند.

 

۹- در فیلم Django: Unchained از خون واقعی لئوناردو دیکاپریو استفاده شده است

آسیب بازیگران

در میان صحبت های لئوناردو دیکاپریو در یکی از صحنه‌های این فیلم، دستان این بازیگر محکم به لیوان کوبیده می‌شود. در این صحنه بینندگان می‌توانند جریان خونی را ببینند که دستان دیکاپریو را در بر می‌گیرد. این خون دستان دیکاپریو کاملا واقعی بود و بدنه سفت لیوان منجر به خونریزی دست او شد. پس از این صحنه، دستان دیکاپریو در سایر صحنه‌های فیلم بانداژ شده بود، اما تارانتینو ترجیح داد که صحنه مذکور را با دستان خونی دیکاپریو فیلمبرداری کند.

 

۱۰- شارلیز ترون هنگام فیلمبرداری فیلم Aeon Flux با گردن به زمین افتاد

آسیب بازیگران

شارلیز ترون هنگام انجام حرکت پشتک وارونه با کفش‌های مرتفع در هنگام فیلمبرداری فیلم Aeon Flux دچار آسیب‌دیدگی شد. در این حادثه یکی از دیسک‌های گردن ترون به قدری دچار لغزش شد که تقریبا به نخاعش رسیده بود.

 

۱۱- زانوی دنیل کریگ در طول مبارزه با دیو باتیستا در زمان فیلمبرداری فیلم Spectre دچار ضربه شدید شد

آسیب بازیگران

پاشنه دنیل کریگ در هنگام درگیری‌اش با دیوید باتیستا به یک قسمت دندانه‌دار که روی زمین قرار داشت گیر کرد و یک حرکت اشتباه توسط او انجام شد که منجر به آسیب دیدن زانویش شد. او دو هفته مرخصی گرفت و در فیلم حضور نداشت. طبق گفته خود دنیل کریگ، این یک موهبت بود که آسیب جدی‌تری به او وارد نشد.

 

۱۲- دولف لاندگرن در هنگام فیلمبرداری Rocky IV یک مشت سنگین را به قلب سیلوستر استالونه وارد کرد

آسیب بازیگران

در هنگام فیلمبرداری فیلم Rocky IV سیلوستر استالونه از دولف لاندگرن خواست تا سعی کند واقعا او را با یک ضربه از پا در بیاورد. سپس لاندگرن به سینه چپ او ضربه‌ای شدید وارد کرد و اگرچه سیلوستر با این ضربه تسلیم نشد و از هوش نرفت اما تپش قلبش به شدت بالا رفت و سپس سینه‌اش شروع به تورم کرد که سرانجام باعث شد او راهی بیمارستان شود. این حادثه معمولا ناشی از تصادف شاخ به شاخ دو اتومبیل است که برای سرنشینان اتفاق می‌افتد. لازم به ذکر است که کمپانی بیمه تقریبا هیچ کدام از هزینه‌های استالونه را به گردن نگرفت زیرا آن‌ها معتقد بودند که این حادثه در اثر تصادف ماشین اتفاق افتاده است و نه در اثر ضربه مشت یک شخص دیگر.

 

۱۳- یکی از دنده‌های نیکول کیدمن هنگام رقص در یکی از صحنه‌های فیلم Moulin Rouge شکست

آسیب بازیگران

نیکول کیدمن پس از این حادثه برای ادامه فیلمبرداری آماده شد اما او همچنان درد زجرآوری را احساس می‌کرد؛ سپس مشخص شد لباسی که او به تن کرده بود در حال فشار آوردن به دنده‌اش بود و دردش را تشدید می‌کرد.

 

۱۴- فرد آستیر در زمان فیلمبرداری صحنه رقص در فیلم Follow the Fleet صدمه دائمی دید

Follow the Fleet

فرد آستیر در این فیلم به همراه دوست قدیمی‌اش، جینجر راجرز، در صحنه‌ای که آهنگ معروف Let’s Face the Music and Dance در آن شنیده می‌شد با یک لباس سنگین با منجوق‌دوزی‌های زیاد و آستین‌های پهن حضور پیدا کرد. طبق گفته خود او، هرکدام از آستین‌های این لباس به تنهایی چند پوند وزن داشت. هنگامی که در طول رقص، جینجر راجرز یک حرکت چرخشی سریع انجام داد، یک ضربه شدید به چانه و چشمان آستیر به وسیله یکی از این آستین‌ها وارد و منجر به صدمه دیدن او شد. البته او این رقص را به قدری زیبا انجام داد که بعدا از همین صحنه در فیلم استفاده شد.

 

۱۵- برندن فریزر در زمان فیلمبرداری The Mummy هجده ثانیه بطور کامل از هوش رفت

آسیب بازیگران

برندن فریزر به یاد می‌آورد که در یک صحنه اعدام از فیلم The Mummy که به درستی پیش نرفته بود، نفسش قطع شد و رنگش کاملا پرید. او روی یک صفحه ایستاده بود و تهیه‌کننده و کارکنان فیلم در حال سفت‌تر کردن طناب به دور گردن او بودند. طبق حرف‌های فریزر:

من با خودم فکر کردم که نفس عمیق می‌کشم و آن را درون سینه‌ام نگه می‌دارم و در حالی که روی انگشتانم ایستاده بودم، ناگهان اتفاق نادرستی پیش آمد و صحنه بعدی که به یاد می‌آورم زمانی است که به هوش آمدم.

 

۱۶- جوزف گوردون لویت در پشت صحنه فیلم Premium Rush با اتومبیل تصادف کرد

آسیب بازیگران

هنگامی که جوزف گوردون لویت در جریان فیلم Premium Rush، دوچرخه خود را در جاده‌های شهر نیویورک می‌راند، به صورت ناگهانی با یک تاکسی تصادف و به شیشه جلوی آن برخورد کرد. این تصادف 31 بخیه را برای جوزف به همراه داشت.

 

۱۷- مچ پای تام کروز در صحنه پرش از ساختمان در فیلم Mission Impossible – Fallout شکست

آسیب بازیگران

تام کروز مقدار آسیب‌دیدگی مچش را در برنامه گراهام نورتون اعلام کرد که بسیار شدید بود. هنگامی که تام کروز می‌خواست به ساختمان روبرو بپرد و خود را از لبه آن آویزان کند، مچ پایش به طور کامل به داخل چرخید و دچار شکستگی شد. البته لازم به ذکر است که پس از این حادثه او بلند شد و آن صحنه را کامل کرد که باعث واقعی‌تر شدن رفتار او در این صحنه از فیلم شد.

 

۱۸- جکی چان موقع انجام بدلکاری در یکی از صحنه‌های فیلم Armour of God، سقوط کرد و استخوان جمجمه‌اش به مغزش فشار آورد

Armour of God / جکی چان

طبق گفته خود جکی چان، بدترین آسیب‌دیدگی او به هنگام فیلمبرداری فیلم Armour of God بود که او به دور یک درخت چرخید و با سرعت به شاخه‌ها برخورد کرد. او پس از این حادثه احساس کرد که استخوان جمجمه‌اش به مغزش فشار می‌آورد. با اینکه این آسیب‌دیدگی در یکی از صحنه‌های فیلم اتفاق افتاد، بیمه آن را تحت پوشش قرار نداد و جکی چان مجبور شد تا هزینه‌های بهبودی‌اش را از جیب خودش بپردازد.

 

{{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.rate)}}
تعداد رای: {{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.count)}} نفر
{{farsiNumber(n)}}
مقالات مرتبط
دیدگاه شما
captcha
جدول فروش فیلم ها
  • 956.366 میلیارد دلار
    Oppenheimer
    اکران: 21 جولای 2023
  • 571.721 میلیارد دلار
    Wonka
    اکران: 15 دسامبر 2023
  • 423.489 میلیارد دلار
    Aquaman and the Lost Kingdom
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 221.893 میلیارد دلار
    Migration
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 206.185 میلیارد دلار
    Trolls Band Together
    اکران: 17 نوامبر 2023
  • 156.771 میلیارد دلار
    Killers of the Flower Moon
    اکران: 19 اکتبر 2023
  • 151.782 میلیارد دلار
    Anyone But You
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 92.691 میلیارد دلار
    Mean Girls
    اکران: 12 ژانویه 2023
  • 89 میلیارد دلار
    Wish
    اکران: 22 نوامبر 2023
  • 51.6558 میلیارد دلار
    The Boys in the Boat
    اکران: 25 دسامبر 2023
  • 314.343 میلیارد تومان
    فسیل
    اکران: 22 اسفند 1401
  • 248.7 میلیارد تومان
    هتل
    اکران: 05 مهر 1402
  • 77.5419 میلیارد تومان
    شهر هرت
    اکران: 22 تیر 1402
  • 59.6495 میلیارد تومان
    بچه زرنگ
    اکران: 02 شهریور 1402
  • 49.8288 میلیارد تومان
    ویلای ساحلی
    اکران: 23 آبان 1398
  • 49.4606 میلیارد تومان
    هاوایی
    اکران: 13 دی 1402
  • 25.0594 میلیارد تومان
    نارگیل 2
    اکران: 18 مرداد 1402
  • 24.7578 میلیارد تومان
    ورود خروج ممنوع
    اکران: 15 آذر 1402
  • 19.6814 میلیارد تومان
    سه کام حبس
    اکران: 05 اردیبهشت 1402
  • 19.4418 میلیارد تومان
    آهنگ دو نفره
    اکران: 30 فروردین 1402