آیا بتای عمومی iOS 12 را نصب کنیم؟

بتای عمومی iOS 12
  • twiter
  • linked-in
  • whatsapp

اکنون نسخه بتای عمومی iOS 12 در دسترس است؛ حتما شما هم به عنوان یکی از دارندگان محصولات اپل و مطلع بودن از ویژگی‌های جالب این نسخه از iOS می‌پرسید که آیا باید این نسخه بتا را نصب کنیم یا نه؟

با توجه به اینکه بتای عمومی iOS 12 اکنون در دسترس است، سوالی که معمولاً از سوی کاربران معمولی مطرح می‌شود این است که آیا باید آن را نصب کنیم یا نه؟ هیچوقت نسخه بتای یک سیستم عامل را روی دستگاه اصلی خود نصب نکنید! این جمله پاسخی استاندارد درباره هر نوع نسخه بتا از هر سیستم عاملی است. با این حال باید بگوییم این پاسخ صحیح است مگر اینکه این نسخه بتا iOS 12 باشد که اندکی با بقیه سیستم عامل‌ها متفاوت است. بله، دلایل زیادی وجود دارد که می‌توانید برای دریافت نسخه بتای iOS 12 در آیفون و آیپد خود، هم‌اکنون در آدرس اینترنتی beta.apple.com برای ثبت نام اقدام کنید. دقت داشته باشید که این تنها نسخه بتا است و بروزرسانی‌های مختلف آن در آینده از طریق نرم‌افزار آپدیت iOS به صورت منظم منتشر خواهد شد. اگرچه باز هم توصیه ما مبنی بر عدم نصب نسخه بتا است، مگر اینکه دستکاه دیگری در اختیار داشته باشید؛ اما اپل دسترسی به آن را آسان کرده است که کاربران را وسوسه به استفاده از آن می‌کند.

در نسخه بتا شما می‌توانید خیلی راحت به ویژگی‌های جدید iOS 12 دسترسی داشته باشید که شامل مواردی مانند ویژگی اسکرین تایم (Screen Time)، مموجی‌های جدید و همچنین میانبرهای سیری است. علاوه بر این‌ها جالب است بدانید قابلیت‌های برنامه دوربین نیز ارتقا یافته است و می‌توانیم شاهد ثبت تصاویر پرتره بهتری در این نسخه از iOS باشیم. از دیگر تغییرات آن نیز گروه‌بندی و تنظیمات مربوط به نوتیفیکیشن‌ها و یا اعلان‌های صفحه است. از دید برخی از افراد و کاربران، iOS 12 با این همه ویژگی جدید ممکن است این دفعه ارزشش را داشته باشد که نسبت به نصب نسخه بتای عمومی iOS 12 اقدام کنیم. گفتنی است اگر هم می‌خواهید با وبژگی‌های iOS 12 آشنا شوید می‌توانید مقاله «ویژگی‌های مورد انتظار iOS 12» و همچنین مطلب «بهترین قابلیت‌های iOS 12» را مطالعه کنید.

آنچه در این مقاله می‌خوانید:

نسخه بتای عمومی iOS 12 متفاوت با بتای عمومی نسخه‌های پیشین است

نسخه‌های جدید iOS همیشه با دسته‌ای از ویژگی‌های جدید و قابل تحسین همراه بوده‌اند؛ اما معمولاً نسخه‌های بتا چنگی به دل نمی‌زنند و تاکنون چندان عملکرد موفقی نداشته‌اند؛ به‌طوری‌ که حتی دیده شده که به برخی از ویژگی‌های اصلی سیستم عامل جدید در نسخه بتا اصلا پرداخته نمی‌شود و بدترین مشکل ممکن این است که نیمی از ویژگی‌های معمول آیفون و یا آیپد نیز ممکن است کار نکنند و یا در حین کار با مشکل مواجه شوند.

ویژگی Time Screen در iOS 12

و البته برای تکمیل موارد بیان شده بهتر است بگوییم که میزان عملکرد آن حتی ممکن است کاهش یابد. با توجه به تجربه اپل در این سال‌ها خوب است اشاره کنیم، تنها نسخه این سیستم عامل با ویژگی‌های جدید که می‌تواند قابل اطمینان‌تر نسبت به سایر نسخه‌های پیشین خود باشد، آخرین نسخه‌ای بوده که معمولاً در ماه آگوست همان سال عرضه نسخه جدید منتشر می‌شده است. درواقع در نسخه نهایی سیستم عامل همه آپدیت‌ها و ویژگی‌های جدید را دریافت کرده و می‌توانست به خوبی کار کند.

بدتر از همه مصرف باتری دستگاهی بود که بتای عمومی iOS بر روی آن اجرا می‌شد. براساس تجربه سالیان گذشته باز هم می‌توانیم بگوییم که در سه یا چهار نسخه اولیه که از بتای iOS مصرف باتری دستگاه بسیار قابل توجه بود و فکر می‌کنیم چندان عاقلانه نبوده که به خاطر یک نسخه بتا دستگاه خود را سه یا چهار بار در روز شارژ می‌کردید.

با این حال با توجه به ویژگی‌های خوبی که iOS 12 ارائه می‌دهد، این نقایص چندان قابل توجه نیستند! تجربه ثابت کرده است که معمولا در نسخه‌های اول و یا دوم از بتا تعداد زیادی از پیام و نظرات کاربران به عدم بهبود عملکرد سیستم عامل اشاره دارد؛ مخصوصاً اگر کاربران بتا را بر روی دستگاه‌های قدیمی نصب کرده باشند؛ که البته اگر این اتفاق در مورد iOS 12 بیفتد اندکی غیرقابل درک است. چرا که اپل در WWDC 2018 بر روی بهبود عملکرد پردازشی دستگاه و سازگاری بیشتر تاکید داشت.

ارتقای عملکرد CPU در iOS 12

همچنین به نظر نمی‌رسد که کاهش عمر باتری در نسخه بتای iOS 12 چندان قابل توجه باشد. آپدیت‌های گذشته iOS اغلب با عملکردی پایین و طول عمر اندک باتری همراه بودند. چراکه سیستنم به پردازش‌های بیشتری برای برای بازنویسی محتوا و همچنین بارگذاری مجدد آن‌ها نیاز داشت. اما در iOS 12 که شاهد عملکرد بهتری نسبت به iOS 11 هستیم کاهش قابل ملاحظه عمر باتری را احتمالا شاهد نخواهیم بود.

حتماً iOS 12 گه‌گاهی در اجرای برخی از برنامه‌ها مشکلاتی را ایجاد خواهد کرد که البته اشاره به عدم سارگاری دقیق برنامه‌ها با این نسخه از سیستم عامل دارد؛ چون مختص iOS 12 نوشته نشده‌اند و آپدیت آن‌ها ممکن است منتشر نشده باشد. در حقیقت در مورد iOS 11.4 هم باید بگوییم که هنوز هم می‌توانیم مشکلاتی از آن را ببینیم. با این حال، حالا که iOS 12 سریع‌تر از نسخه‌های قبلی برنامه‌ها را اجرا می‌کند و به بسیاری از ویژگی‌های قابل تحسین نیز مزین شده است، پس چرا آن را نصب نکنیم؟

مشکلات احتمالی در بتای عمومی iOS 12

برخی از مشکلات گزارش شده در iOS 12 آن چنان بزرگ و قابل توجه نیستند؛ اما از طرف دیگر مشکلاتی جدی هم در آن به چشم می‌خورد. برای مثال در iOS 12، ویژگی GPS در برخی از موارد کارکرد خوبی دارد اما در مواقعی نیز بسیار کند عمل می‌کند. در مواردی هم دیده شده که نتایجی اشتباه را گزارش داده است. همچنین برخی از برنامه‌های صفحه کلید که کاربر آن‌ها را به صورت جداگانه نصب می‌کند (third-party keyboard) نیز مشکلات عجیبی در زمینه خطاهای رابط کاربری و مشکلات قالب‌بندی در iOS 12 دارند.

iOS 12

در تصویر بالا برنامه برنامه Face Time نشان داده شده است که برنامه‌ای بسیار خوب و کاربردی به نظر می‌رسد اما در بتای عمومی iOS 12 مشکلاتی دارد که ممکن است شما چندان راغب به استفاده از آن نباشید.

البته تاکنون گزارشی به دست نرسیده است که بتای عمومی iOS 12 دستگاه آیفون و یا آیپدی را از کار انداخته باشد یا آن را تبدیل به دستگاهی بلااستفاده کند. همچنین گفتنی است که اینگونه مشکلات در نسخه بتای معمولاً رایج است و در نسخه نهایی آن بهبود خواهد یافت. اما باید در نظر داشته باشید که مشکلات بیان شده چندان هم کوچک و بی‌مورد نیستند و اگر بخواهید بتای عمومی iOS 12 را نصب کنید لاجرم باید مشکلات مربوطه و احتمالی آن را نیز بپذیرید. چراکه این مشکلات اساسی بوده و ممکن است شما را به دردسر بیاندازند.

اینکه چقدر احتمال دارد این مشکلات برای شما ایجاد شود نیز موردی است که ما از آن بی اطلاعیم و بهتر است بدانید که حتی احتمال دارد چنین مشکلی بر روی آیفون و یا آیپد شما بروز نکند که این به مدل آیفون و یا آیپد و همچنین تنظیمات مربوطه آن بستگی خواهد داشت.

بتای عمومی iOS 12

اگرچه بتای عمومی iOS 12 ممکن است خیلی از ویژگی‌های اصلی این سیستم عامل را برای شما به ارمغان آورد و تأثیری بر میزان باتری و طول عمر دستگاه شما نداشته باشد اما هنوز هم دلایلی وجود دارد که بخواهید از نصب آن صرفه نظر کنید. یکی دیگر از نواقص نسخه بتای عمومی iOS 12 این است که میانبر برنامه‌ها در اولین نسخه از بتای آن ایجاد نخواهد شد. با توجه به این مطلب اگر هم دلیل تمایل به نصب این نسخه استفاده از میانبر سیری باشد باید بگوییم که با توجه به مطلبی که بیان کردیم دسترسی به میانبر این دستیار هوشمند نیز فراهم نخواهد بود.

بتا را آزمایش کنیم یا نه؟

در نهایت پیشنهاد ما برای نصب نسخه عمومی بتای iOS 12 این است که آن را بر روی دستگاهی که روزانه از آن استفاده می‌نمایید، نصب نکنید. اگر هم ویژگی‌های برجسته آن مانند ارائه عملکرد عالی در مقایسه با نسخه قبلی و عمر طولانی باتری برای شما وسوسه‌انگیز است، دو مورد زیر را در نظر داشته باشید:

  1. اگر شما به غیر از آیفونی که روزانه از آن اسفاده می‌کنید؛ آیفون و یا آیپدی قدیمی دارید و احساس می‌کنید اندکی خسته کننده است؛ پس فکر خوبی است که بخواهید نسخه بتای عمومی iOS 12 را بر روی آن نصب کنید. بسیاری از افرادی که نسخه بتا را بر روی دستگاه‌های قدیمی خود نصب کرده‌اند معتقدند که نسخه‌های جدید iOS باعث سریع‌تر شدن عملکرد دستگاه می‌شود. خب با این کار ممکن است بتوانید از یک دستگاه بلااستفاده خود دوباره استفاده نمایید و همچنین عواقب مواجه شدن با مشکلات عجیب و غریب (بازگردانی و پشتیبانی) را کاهش دهید.
  2. همچنین اگر آیفون و یا آیپد قدیمی دارید که به خوبی کار نمی‌کند و با مشکلاتی نیز مواجه است؛ پس دست به کار شوید و نسخه بتای iOS را بر روی آن نصب کنید. فقط به یاد داشته باشید که قبل از نصب از اطلاعات سیم کارت خود نسخه پشتیبانی تهیه نمایید. بعد از این مرحله و نصب نسخه بتا می‌توانید همه برنامه‌های مورد نیاز خود را نصب کرده و از آن‌ها استفاده کنید و به یاد داشته باشید که سعی کنید در آینده نیز آن را با نسخه عمومی و اصلی iOS 12 و آپدیت‌های آتی نیز بروز نگه دارید.

پیشنهاد دیگر ما در زمینه نصب نسخه بتای عمومی iOS 12 بر روی گوشی مورد استفاده خود این است که قبل از نصب با استفاده از برنامه iTunes بک‌آپی از آن تهیه کنید تا در صورتی که این نسخه از iOS بر روی دستگاه شما مشکلاتی را ایجاد کرد بتوانید نسخه پشتیبان را مورد استفاده قرار دهید و تنظیمات آیفون و یا آیپد خود را به حالت قبل از نصب نسخه عمومی بتای iOS 12 بازگردانید. در بخش نظرات، دیدگاه خود را با ما به اشتراک بگذارید.

{{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.rate)}}
تعداد رای: {{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.count)}} نفر
{{farsiNumber(n)}}
مقالات مرتبط
دیدگاه شما
captcha
جدول فروش فیلم ها
  • 956.366 میلیارد دلار
    Oppenheimer
    اکران: 21 جولای 2023
  • 571.721 میلیارد دلار
    Wonka
    اکران: 15 دسامبر 2023
  • 423.489 میلیارد دلار
    Aquaman and the Lost Kingdom
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 221.893 میلیارد دلار
    Migration
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 206.185 میلیارد دلار
    Trolls Band Together
    اکران: 17 نوامبر 2023
  • 156.771 میلیارد دلار
    Killers of the Flower Moon
    اکران: 19 اکتبر 2023
  • 151.782 میلیارد دلار
    Anyone But You
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 92.691 میلیارد دلار
    Mean Girls
    اکران: 12 ژانویه 2023
  • 89 میلیارد دلار
    Wish
    اکران: 22 نوامبر 2023
  • 51.6558 میلیارد دلار
    The Boys in the Boat
    اکران: 25 دسامبر 2023
  • 314.343 میلیارد تومان
    فسیل
    اکران: 22 اسفند 1401
  • 248.7 میلیارد تومان
    هتل
    اکران: 05 مهر 1402
  • 77.5419 میلیارد تومان
    شهر هرت
    اکران: 22 تیر 1402
  • 59.6495 میلیارد تومان
    بچه زرنگ
    اکران: 02 شهریور 1402
  • 49.8288 میلیارد تومان
    ویلای ساحلی
    اکران: 23 آبان 1398
  • 49.4606 میلیارد تومان
    هاوایی
    اکران: 13 دی 1402
  • 25.0594 میلیارد تومان
    نارگیل 2
    اکران: 18 مرداد 1402
  • 24.7578 میلیارد تومان
    ورود خروج ممنوع
    اکران: 15 آذر 1402
  • 19.6814 میلیارد تومان
    سه کام حبس
    اکران: 05 اردیبهشت 1402
  • 19.4418 میلیارد تومان
    آهنگ دو نفره
    اکران: 30 فروردین 1402