رتبه بندی والت‌ های مجموعه Fallout از بدترین تا بهترین

Fallout Vault / والت
  • twiter
  • linked-in
  • whatsapp

والت‌ ها (Vault) به عنوان مهمترین مکان‌ها در سری فال اوت (Fallout) شناخته می‌شوند. در این مطلب بهترین والت‌های این مجموعه خاطره‌انگیز را فهرست می‌کنیم و توضیح کوتاهی راجع به آنها می‌دهیم. با ما همراه باشید.

والت‌ ها (Vault) در سری Fallout به منظور حفاظت بشر از بمباران اتمی ساخته شده بودند و قرار بود تا ثبات دوباره سطح خطرناک زمین، یک پناهگاه زیرزمینی امن برای ساکنین‌شان مهیا کنند. لااقل شرکت Vault-Tec چنین چیزی به همه گفته بود، اما در واقعیت هدف این پناهگاه‌های زیرزمینی انجام آزمایش‌های عجیب و غریب، بی‌رحمانه و گاهاً احمقانه روی ساکنین از همه جا بی‌خبرش بود.

فهرست:

معرفی بدترین تا بهترین والت‌ های مجموعه Fallout

تعداد والت‌ها در سری Fallout زیاد است و در این فهرست فقط به آن‌هایی می‌پردازیم که حین بازی می‌توانید واردشان شوید و پرده از اسرار مخوفشان بردارید. با در نظر داشتن نقشه‌های پلید و شیطانی که در بیشتر والت‌های شرکت Vault-Tec جریان داشتند انتخاب این که کدام والت از دیگری بهتر است کاری دشوار خواهد بود. این فهرست بر این اساس رتبه‌بندی شده که کدام یک ارزش بازدید بیشتری دارند، چقدر برای گشت و گذار به یاد ماندنی‌ترند و فرهنگی که محیطش را احاطه کرده تا چه حدی جذاب است. این شما و این والت‌های سری Fallout از بدترین تا بهترین‌شان.

 

والت 88 (Fallout 4: Vault-Tec Workshop)

Fallout Vault / والت

ساخت والت 88 هرگز به پایان نرسید، تا این که بالاخره شما وارد عمل می‌شوید. بسته الحاقی Vault-Tec Workshop به شما این اجازه را می‌دهد که تبدیل به یک «ناظر» (Overseer) شوید و آزمایش‌های دلخواه خودتان را انجام دهید. متأسفانه 88 پس از مدتی به یک اقامتگاه معمولی دیگر با کلی اتاق تو در تو تبدیل می‌شود. اگرچه این آزمایشات چندان جذاب نیستند و چیزی عایدتان نمی‌کنند اما این فرصت را برایتان فراهم می‌آورند که کمی شیطان‌صفت شوید و با استثمار ساکنین والت از آن‌ها برای راندن دوچرخه‌های تولید برق یا مقاصد خودخواهانه خودتان استفاده کنید. شاید همیشه فکر می‌کردید که ناظر خوبی خواهید شد، اما این قدرت لعنتی آدم را کور و خودخواه می‌کند.

 

والت 111 (Fallout 4)

Fallout Vault / والت

کریوژنتیک برای بقا در جنگ اتمی ایده بدی به نظر نمی‌رسد، اما به شرطی که اول ساکنین والت را در جریان بگذارند. کاری که Vault-Tec به راحتی می‌توانست انجام دهد اما در عوض گفت که پادها به منظور ضد عفونی هستند نه تبدیل شما به بستنی یخی!

با توجه به کمبود مواد اولیه و غذا، خدمه‌هایی که منجمد نشده‌اند دست به شورش می‌زنند. پس از 200 سال، یکی از کسانی (خودتان) که از خواب مصنوعی برمی‌خیزد متوجه می‌شود که همسرش به قتل رسیده و فرزندش ربوده شده است، دوباره به خواب می‌رود، 60 سال دیگر بیدار می‌شود و خودش را تنها بازمانده آزمایشگاه کریوژنتیک می‌یابد. علاوه بر کوئست اصلی، کلی بهانه دیگر برای کند و کاو در  والت 111 وجود دارند.

 

والت 95 (Fallout 4)

Fallout Vault / والت

Vault-Tec با بنا کردن والت 95 حرکت قابل تقدیری برای ترک معتادان به Med-X انجام داد. اما بعد از 5 سال یک دریچه مخفی پر از مواد مخدر را باز می‌کند، فقط به این منظور که ببیند چه اتفاقی خواهد افتاد (خب این حرکتش خیلی قابل تقدیر نیست.)

بسیاری از معتادان ترک کردند و بقیه به جان هم افتادند و یکدیگر را کشتند (حداقل جای شکرش باقی است همان عوضی که از طرف Vault-Tec دریچه مواد را باز کرده بود، در بین درگیری‌ها کشته شد) و 95 در نهایت به یک مخفی‌گاه برای Gunnerها تبدیل شد. جدا از پاک‌سازی Gunnerها شما می‌توانید از Vault 95 برای درمان همراهتان «کیت» استفاده کنید که به Psycho اعتیاد دارد.

 

والت 3 (Fallout: New Vegas)

Fallout Vault / والت

والت 3 به منظور کنترل افراد ساخته شد و قرار بود فقط 20 سال پس از بمباران باز شود. البته ساکنین خیلی اشتیاقی نداشتند در معرض خطر قرار بگیرند و ترجیح می‌دادند خودشان را بیشتر از زمان مقرر در والت پنهان کنند. عجیب این است که درون والت بدون این که یکدیگر را بکشند برای مدت طولانی در صلح و صفا زندگی کردند.

حتی خبر از هیچ نقشه شیطانی هم در این والت نبود که از این جهت می‌توان آن را در زمره موفق‌ترین والت‌های سری قرار داد. اما از واقعیت نمی‌توان تا ابد در امان ماند و این پناهگاه هم در نهایت به آخر عاقبتی غم‌انگیز دچار می‌شود. پس از اختلال در سیستم آب رسانی والت، ساکنینش در را باز می‌کنند و بوسیله دسته‌ای از جنایتکاران معتاد که خودشان را Fiend می‌‌نامند، به شکلی وحشیانه قتل عام ‌می‌شوند. وقتی که برای انتقام از Fiend ها وارد این والت شوید، فرصتش را دارید که برخی از زندانیان را آزاد کنید که برای فروش به عنوان برده و تجاوز، زنده نگاه داشته شده‌اند.

 

والت 34 (Fallout: New Vegas)

Fallout Vault / والت

والت 34 به قدری درهایش را به روی مردم باز کرد که در نهایت با مشکل تراکم جمعیت مواجه شد. Vault-Tec هم آن را از تعداد زیادی سلاح و یک زرادخانه بدون قفل پر کرد. خودتان می‌توانید حدس بزنید که ماجرا چطور ختم خواهد شد! ساکنین برای دسترسی به سلاح‌ها شورش کردند، در بین درگیری کامپیوترهای والت صدمه دیدند و اکثر مردم تبدیل به «Ghoul»  شدند.

اگر مایلید در مورد این والت بیشتر بدانید، هنوز کلی اسلحه و خشاب باقی مانده و ارزشش را دارد که به خاطر مهمات خودتان سری به والت 34 بزنید.

 

والت 19 (Fallout: New Vegas)

Fallout Vault / والت

قرمزته یا آبیته؟ این نبرد از خیلی پیش‌تر از این که فکرش را بکنید در جریان بوده است. والت 19 به دو بخش آبی و قرمز تقسیم شد و دسترسی به هر یک از بخش‌ها تنها برای کسانی مجاز بود که کلید الکتریکی همان بخش را داشته باشند. همانند دیگر والت‌ها، Vault 19 هم به این منظور ساخته شد تا ملت را موش آزمایشگاهی کند و نحوه تعامل اعضا با رنگ‌های مختلف را مورد بررسی قرار دهد.

متأسفانه در نهایت سولفور از غارهای زیرزمینی والت نشت کرده و موجب می‌شود که ساکنین والت قبل از تبدیل به آدمکش‌های بی‌رحم و خشن آن را ترک کنند تا هدف اصلی Vault-Tec محقق نشود. والت مدتی توسط  گروه Powder Ganger اشغال شد. در بازی می‌توانید با آن‌ها مهربان باشید و کمکشان کنید که در نهایت با شما دوستانه برخورد خواهند کرد، یا در عین حال کل والت را با C-4 بفرستید هوا! همانند همه چیزها‌ی Fallout: New Vegas، این تصمیم به خود شما بستگی دارد.

 

والت 92 (Fallout 3)

Fallout Vault / والت

Vault-Tec با استعدادترین و حرفه‌ای ترین موزیک‌دانان دنیا را به والت 92 دعوت کرد، به این امید که نه تنها از انقراض نژاد بشر جلوگیری کند، بلکه تاریخ و فرهنگ را نیز زنده نگاه دارد. نه بابا شوخی کردم! تا چیزی برای Vault-Tec صرف نکند از این کارهای خوب نمی‌کند! آن‌ها در واقع دعوت شده بودند تا به منظور خلق ارتشی از ابر سربازان فرمانبر به شکلی ناخواسته مورد آزمایشات «صدای سفید» قرار بگیرند.

بعید است از باقی ماجرا خیلی غافلگیر شوید؛ همه جریان به شکل وحشتناکی بد پیش رفت. «صدای سفید» در نهایت نمونه‌های آزمایشی را به خشمی دیوانه‌وار هدایت کرد که به عنوان اثرات جانبی ساخت ابر سرباز غیر قابل انتظار نیست. مشکل اینجا بود که این افراد به هیچ وجه فرمانبر و کنترل شدنی نبودند. یک قتل عام خونین رخ داد و فروپاشی دیواره‌های والت سبب شد که توده‌ای از Mirelurkها به آن نفوذ کنند. در نهایت به جای موزیک جاز، صدای چندش‌آور و گوش خراش Mirelurkها در محیط حکم‌فرما شد.

 

والت 75 (Fallout 4)

Fallout Vault / والت

Vault-Tec با احداث والت 75 شیطان صفتی و بی‌رحمی‌اش را به اوج رسانید. طبق معمول در اصل قرار بود والت 75 مکان امنی برای آموزش و مدرسه بچه‌ها باشد، اما به چه قیمت؟ بچه‌ها در بدو ورود از خانواده‌شان جدا شده و والدین به شکل بی‌رحمانه‌ای سوزانده می‌شدند.

ساکنین خردسال این والت مورد شکنجه و آزمایش قرار می‌گرفتند تا مشخص شود چه کسی بهترین ژنتیک را دارد و در سن 18 سالگی این ژن‌ها کشت و به منظور خلق نژادی برتر به نسل بعدی انتقال پیدا می‌کردند. بچه‌هایی که تن به آزمایش نمی‌دادند یا ژن مرغوبی نداشتند همانند والدینشان سوزانده می‌شدند.

پس از مدتی افراد آزمایشی از قضیه بو برده، دست به شورش زدند و پس از کشتن دانشمندان از والت 75 فرار کردند (حتی اگر در این مسیر زخمی یا کشته هم می‌شدند از موش آزمایشگاهی بودن بهتر بود.) والت در حال حاضر مرکز Gunnerها است، اگر چه هر زمان ممکن است انیستیتو یا انجمن برادری دست بکار شود و کنترلش را به دست بگیرد. ممکن است برای کمک به بچه‌ها کمی دیر شده باشد، اما حداقل این فرصت را دارید تا مطمئن شوید، این تحقیقات شیطانی به دست کسی دیگر نیافتد.

 

والت 22 (Fallout: New Vegas)

Fallout Vault / والت

22 یک والت شسته و رفته برای مقاصدی قابل تقدیر به نظر می‌رسید. اعضای والت از دانش کشاورزی برای رشد بهتر گیاهان استفاده می‌کردند. مثل همه دانشمندان بازی‌های ویدیویی یکی از آن‌ها اشتباه می‌کند و قارچی که به منظور کنترل آفت ساخته شده بود به خود آفت تبدیل می‌شود.

هاگ‌ها و قارچ‌های سمی روی کلونی انسان‌ها تأثیر گذاشته و آن‌ها را به هیولاهای وحشتناک گیاهی تبدیل می‌کنند. مواجهه با این موجودات فوق‌العاده سریع و نبرد با ملخ‌ و حشرات غول‌پیکر، 22 را به یکی از مرگبارترین والت‌های سری Fallout تبدیل کرده است. حداقل در بازی این فرصت را خواهید داشت که کل آزمایشگاه را منفجر کنید تا این موجودات هرگز رنگ روشنایی روز را نبینند.

 

والت 15 (Fallout و Fallout 2)

Fallout Vault / والت

15 یکی از معدود والت‌هایی است که در دو بازی مختلف می‌‎توانید به آن سر بزنید و به این منظور ساخته شد تا تعامل طیف مختلفی از فرهنگ‌ها را در شرایطی محدود و سخت مورد بررسی قرار دهد. همانطور که می‌توانید حدس بزنید ساکنین با یکدیگر کنار نیامدند و هنگامی که درب والت پس از 50 سال باز شد به جناح‌های مختلفی از غارتگران تبدیل شدند، یکی از همین جناح‌ها در نهایت NCR را شکل داد.

در حالی که والت تماماً چپاول شد و هیچ چیزی برای غارت ندارد، جناح‌های مختلف همچنان برای تصاحبش با یکدیگر می‌جنگند. شما می‌توانید افرادی که در نزدیکی در ورودی زندگی می‌کنند را از شر غارتگران آدم ربا نجات دهید و بین مردم محلی و NCR معاهده صلح برقرار کنید.

 

والت 81 (Fallout 4)

Fallout Vault / والت

با ورود به این والت بیشتر از هرجای دیگری شوکه خواهید شد چون پر شده از آدم‌های… معمولی که زندگی روزمره‌شان را انجام می‌دهند.

والت 87 به منظور کشف درمان برای تمامی بیماری‌های شناخته شده بوسیله آزمایش‌های مخفیانه روی ساکنینش ساخته شده بود. اگر چه برخلاف همیشه ناظر این والت یک عوضی شرور نبود و مانع ورود اکثر محققان درمانی به والتش شد و دیگر دانشمندان را به شکلی دائم در قرنطینه قرار داد. جالب اینجاست که دانشمندان هم مشکلی با این تصمیم نداشتند و باقی عمرشان را صرف مطالعه روی بیماری‌ها کرده و هرگز تحقیقاتشان را روی نمونه‌ها انسانی انجام ندادند. یکی از نخبه ترینشان «کوری» را خلق کرد؛ یک ربات مودب با لهجه فرانسوی که شما را در سفرهایتان همراهی می‌کند.

 

والت 118 (Fallout 4: Far Harbor)

Fallout Vault / والت

پایه کارآگاه بازی و حل معمای قتل هستید؟ والت 118 که در زیر هتل ساخته شده بود، همانند بسیاری از والت‌های دیگر هرگز تکمیل نشد و آزمایشاتش به شکل مرموزی راکد ماند. در 118 کلی داستان پر فراز و نشیب و مهیج وجود دارد. یک «روبو برین» به قتل رسیده و شما باید کارآگاه شوید، متهمین را مورد بازجویی قرار داده و در نهایت حکم صادر کنید. کوئست لذت بخشی است و کلی لوت به در بخور هم برای جمع‌آوری وجود دارد.

این کوئست و والت در انجمن Fallout حواشی زیادی داشتند، به این جهت که موارد مشترک زیادی با مادی از Fallout: New Vegas با نام Autumn Leaves دارند که از قضا یک معمای قتل در فضایی رباتی و چند جزئیات دیگر را شامل می‌‍شود و به طرز مشکوکی به ماجرای والت 118 شباهت دارد. با این که ماد ساز بنده خدا هیچ مشکلی با این قضیه نداشت، اما بد نبود بتسدا به جای انکار کپی برداری یک تقدیری چیزی از او بکند.

 

والت 114 (Fallout 4)

Fallout Vault / والت

اگر می‌خواهید یک ایده خوب را به گند بکشید آن را به Vault-Tec بسپارید. والت 114 با تبلیغ‌های پرزرق و برق برای سیاست‌مداران و ثروتمندان ساخته شده بود. همانند دیگر دروغ‌های شرکت Vault-Tec آن‌ها پس از ورود به آپارتمان‌های کوچکی منتقل شدند و تحت نظارت «سوپ کن هری» Abraxo خور، (همیشه دور و برش پر شده از جعبه‌های Abraxo) مجبور بودند حتی تخت خوابشان را شریک شوند.

متأسفانه این والت هم تکمیل نشد و ظاهراً هیچ کس هم به آن ورود نکرد. اما از جنبه مثبت ماجرا، 114 همان والتی است که شما با بهترین همراه بازی Fallout 4 یعنی «نیک ولنتاین» آشنا شده و با گانگستری به نام Skinny Malone روبرو می‌شوید. به علاوه می‌توانید به مصاحبه سوپ کن هری که در یک هولوتیپ رکورد شده نیز گوش کنید.

 

والت 106 (Fallout 3)

Fallout Vault / والت

این یکی از آن آزمایشات وحشیانه Vault-Tec است: 10 روز پس از این که والت بسته می‌شود، مواد روان پریش از طریق محفظه هوا به درون والت تزریق می‌شود. همگی دیوانه شده و یکدیگر را می‌کشند. بله… آخر و عاقبت مصرف شیشه هم چنین چیزی است.

والت 106 جای خوفناک و چندش آوری است. وقتی که در راهروهایش قدم می‌زنید کمی از گازهای باقی مانده در هوا را استشمام می‌کنید که یک سری توهمات ذهنی برایتان بوجود می‌آورند. والت خالی از سکنه را ناگهان پر از اشباح گذشته می‌بینید، در و دیوار محیط دائماً به حالت تخریب شده تغییر می‌کنند. حتی پدرتان، بوچ و دیگر افراد والت 111 بارها جلوی چشمتان ظاهر می‌شوند. در عین حال که این تخیلات به شما حمله می‌کنند (و به محض درگیری شما ناپدید می‌شوند) مورد تهاجم ساکنین گذشته والت 106 نیز قرار می‌گیرید. 106 یک تجربه سرگیجه‌آور و خاطره انگیز است.

 

والت 12 (Fallout)

Fallout Vault / والت

رادیو اکتیو چگونه کار می‌کند؟ Vault-Tec برای این که آثار مخرب ریزش اتمی و رادیواکتیو را مورد بررسی قرار دهد، عده‌ای از ملت همه جا بی‌خبر را وارد والت 12 کرد و برعکس همیشه اطمینان حاصل کرد که موقع بمباران، یک موقع درب والت بسته نباشد (ساکنین بدبخت).

در نتیجه آزمایش مشخص شده که رادیو اکتیو برای بشریت بسیار مخرب است. ساکنین والت به ‌Ghoulهای چندش آور و نورانی تبدیل شدند که به محض ورودتان به والت با جمعیت زیادشان مواجه می‌شوید. حقیقت بزرگ پشت والت 12 این است که همه Ghoulها هیولا نیستند و با وجود شرایط اسفناکی که از آن رنج می‌برند می‌توانند افراد خوش قلب و خوبی باشند؛ سنتی که در باقی قسمت‌های سری Fallout همچنان پابرجا ماند. بسیاری از Ghoulهای والت 12 از آن خارج شدند و در نهایت شهری به نام نکروپولیس را برای خودشان بنا کردند.

 

والت 11 (Fallout: New Vegas)

Fallout Vault / والت

آزمایش اجتماعی والت 11 مطمئناً یکی از وحشتناک‌ترین آزمایشات Fallout است. به ساکنین گفته شده بود که هر سال باید یکی از افرادشان را قربانی کنند وگرنه همگی کشته خواهند شد. شما حتی می‌توانید هنگامی که یکی از ساکنین فلک زده با نهایت اضطراب، از کشته شدنش ابراز خرسندی می‌کند و آن را عملی مقدس برای نجات بقیه می‌داند از قربانگاه دیدن کنید، در نهایت دیوارهای کشویی کنار زده می‌شوند و طرف با تیر ربات‌ها سوراخ سوراخ می‌شود. حقیقت تلخ در مورد والت 11 این است که تمام ماجرا یک حقه برای آزمایش بود و اگر ساکنینش پشت یکدیگر بودند و کسی را قربانی نمی‌کردند هیچ اتفاق بدی نمی‌افتاد.

اما خب، راجع به آدمیزاد جماعت حرف می‌زنیم. بشر برای بقا دست به جنایت، خیانت، غارت و هر کار غیر اخلاقی می‌زند و طبیعی است که گزینه قربانی را انتخاب کند. در نهایت فقط 5 نفر باقی می‌مانند و وقتی متوجه می‌شوند که همه خون‌های ریخته شده برای هیچ و پوچ بوده، منطقی‌ترین تصمیم را در خودکشی می‌‎بینند. البته این کار را هم نمی‌کنند، چون که یکی از آن‌ها 4 نفر دیگر را می‌کشد. شوکه شدید نه؟ بشر است دیگر! از بین همه والت‌ها، 11 ملموس‌ترین ارتباط را با ذات انسانی دارد.

 

والت 8 (Fallout 2)

Fallout Vault / والت

والت 8 حدود 1000 نفر را در خود جای می‌داد و قرار بود برای 10 سال بسته بماند و پس از آن ساکنینش برای بازسازی جامعه روی سطح زمین دست به کار شوند. لابد می‌پرسید، خب باز چه اتفاقی افتاد؟ راستش هیچی. والت 8 کاملاً موفقیت‌آمیز بود و نشان داد که اگر سر یک سری مردم بدخت که در زیرزمین گیر کرده‌اند بلایی نیاورید و رویشان آزمایش‌های عجیب و غریب نکنید، به چه دستاوردهای بزرگی خواهید رسید.

والت 8 در نهایت اساس شهر والت را شکل داد یک جامعه خود ساخته که از قضا فوق‌العاده هم موفق بود، اما گرایش انزوا طلبانه‌اش به فروپاشیش منجر شد. البته سر و شکل والت در بهترین حالت ممکن باقی ماند و مرکزی برای درمان و بهداشت شد، به علاوه کلی شخصیت و کوئست مختلف نیز در خوی جای داده است.

 

والت 101 (Fallout 3)

Fallout Vault / والت

امکان ندارد از طرفداران سری Fallout باشید و از والت 101  خاطره‌ای به یاد نیاورید. هرچه باشد 101 جایی است که به دنیا آمدید و طی چند سری از سکانس آموزشی در بازه‌های زمانی مختلف رشد کردید. کلی لحظات خوب و دوست داشتنی را تجربه کردید: کشتن اولین Radroach با تفنگ بادیتان، تماشای رباتی که با اره برقی کیک تولدتان را می‌برد، پاس کردن امتحانت GOAT، ادب کردن هم کلاسی عوضیتان، «بوچ» با چوب بیسبال و کلی خاطره خوب دیگر و صد البته فهمیدن این موضوع که پدرتان برای سال‌ها سرتان شیره مالیده و شما را به حال خودتان را رها کرد تا بمیرید، بله… خاطرات زیادند!

حقیقت شوک آور والت 101 این است که قرار بود تا ابد بسته بماند و با باز شدنش به فهرست دیگر شکست‌های پرخرج Vault-Tec پیوست. اما تجربه آغاز بازی از والت 101 و از لحظه به دنیا آمدن و فرار پرالتهابتان، آن را به یکی از خاطره‌انگیز ترین والت‌های سری تبدیل می‌کند.

 

والت 13 (Fallout و Fallout 2)

Fallout Vault / والت

هر چه از هدف واقعی والت‌ها می‌دانیم (همین موضوع که به منظور آزمایش‌های علمی و شیطانی روی انسان‌ها ساخته شدند) از والت 13 آغاز شد. 13 قرار بود تا 200 سال بسته باقی بماند، نه به این هدف که از ساکنینش در مقابل خطرات روی سطحی زمین محافظت شود، بلکه برای تحقیق روی تأثیرات انزوایی که در طولانی مدت بین مردمش به وجود می‌آید.

هنگامی که یک قطعه از سیستم تصفیه آب دچار اختلال می‌شود، ناظر والت 13 افرادی را برای جست و جو به بیرون می‌فرستد تا جایگزینی برایش پیدا کنند. وقتی که جست و جوگر والت باز می‌گردد، ناظر از او به عنوان یک قهرمان تجلیل می‌کند اما می‌ترسد که دیگر افرادش با دیدن او هوس آزادی به سرشان زده و بخواهند والت را ترک کنند. بنابر این او را طرد کرده و اجازه نمی‌دهد که دوباره به والت باز گردد. از آزمایشات والت باید تحت هر شرایطی حفاظت می‌شد، حتی به قیمت تبعید ساکنینش. حال و هوای پنهان کردن حقیقت از ساکنین والت و سر باز زدن از آزاد کردنشان به بهانه حفاظت از آن‌ها، همگی از والت 13 شروع شدند و در تمام سری Fallout نیز باقی ماندند.

 

والت 112 (Fallout 3)

Fallout Vault / والت

یکی از بهترین روش‌ها برای گذاراندان وقت در زیر زمین این است که بدنتان را در یک کریستاسین قرار دهید و ذهنتان را به یک واقعیت مجازی متصل نماید تا در آرمان شهری خوش و خرم تا ابد زندگی کنید. فقط مشکل اینجاست که دست‌های Vault-Tec پشت پرده قرار دارد، بنابراین انتظار هر گونه اتفاق خوفناک و مرگباری را داشته باشد. «استنیسلاس بران»، یک ناظر روانی است که از این شبیه‌ساز برای شکار و قتل ساکنین والت استفاده می‌کند. سپس حافظه‌شان را پاک کرده تا بتواند بارها و بارها این کار را انجام دهد.

شما نیز می‌توانید در سناریوی بیمار گونه‌ای که بران کارگردانش است شرکت کنید. از یک بچه گریان گرفته تا یک دیوانه چاقوکش و دلقکی قاتل، او به هر شکلی جسم و روان مردم را آزار می‌دهد. برای آزاد کردن بقیه از جهنم بی‌پایان بران، باید آن‌ها را بکشید که در واقع حکم لطف را برایشان دارد.

 

والت 21 (Fallout: New Vegas)

Fallout Vault / والت

یک ضرب المثل قدیمی آمریکایی هست که می‌گوید: «هر اتفاقی که در زیر زمین‌های اتمی وگاس اتفاق می‌افتد در زیر زمین‌های اتمی وگاس دفن می‌شود» (حالا من یکم تغییرش دادم)، البته به جز والت 21! کمپانی Vault-Tec در یک اقدام دیوانه وار دیگر تصمیم گرفت والت 21 را از قماربازان حرفه‌ای پر کند. جالب اینجا است که جامعه‌ای که فقط از قماربازان تشکیل شده بود موفق عمل کرد و دوام خوبی هم داشت، به این ترتیب که تمام اختلافات با یک دست بازی حل و فصل می‌شدند. در نهایت رابرت هاوس برای والت 21 دندان تیز کرد و پس از به دست آوردنش آن را تغییر داد.

والت 21 به یک کازینو و هتل تبدیل شد که در واقع نسبت به دیگر تجربه‌های والت سرنوشتی به مراتب بهتر داشت. حتی ورودی 21 برای هتل مناسب بود. بازدید از والتی که شاد باشد و در آن زندگی واقعی جریان دارد و از جنازه و قوطی کنسروهای فاسد پرنشده می‌تواند در دنیایی پساآخرالزمانی روحیه‌تان را عوض کند. شما حتی می‌‎توانید یک اتاق شخصی و دائمی در این هتل داشته باشید.

 

والت 108 (Fallout 3)

Fallout Vault / والت

وقتی که طرفداران Fallout در مورد والت‌های مختلف صحبت می‌کنند، امکان ندارد صحبتی از «گری» نشود و واقعاً امیدوار بودم، والتی پیدا کنم که برای تنوع‌ هم شده از مال گری بهتر باشد. اما من هم سر این موضوع با بقیه هم نظرم. گری. گری؟ گری!

والت 108 به این منظور ساخته شده بود که عملکرد مردم را در بحران و نبود رهبری و فوران سلاح بسنجد. Vault-Tec کسی را به عنوان ناظر انتخاب کرد که به سرطان دچار شده و در کمتز از یک ماه می‌مرد، از طرفی به شکل عمدی یک منبع انرژی ناکارآمد در اختیار والت گذاشت و آن را با سلاح‌های پیشرفته تا دندان مجهز کرد. حدس می‌زنید در جایی که رهبر نباشد، برق برود و همه جا اسلحه پیدا شود چه اتفاقی خواهد افتاد؟

در واقع ما هم نمی‌دانیم، چون علاوه بر همه این‌ها یک دستگاه کلون کننده نیز به شکل عجبیب و غریبی در والت 108 قرار داده شده بود که یادم رفت در موردش توضیح بدهم. راستش هیچ ربطی هم به آزمایش رهبری نداشت، اما یکی از عجیب‌ترین مخلوقات Fallout را به ما معرفی کرد: گری (البته منظورم چندین گری است.) گری یکی از ساکنین 108 بود که چندین کلون از خودش ساخت که نتیجه هر کلون کسی بود که فقط قادر به گفتن کلمه گری است و نسبت به گری قبلی خشونت بالاتری دارد. گری کمی زیاده‌روی کرد و 50 کلون از خودش ساخت. در نهایت تمامی بازمانده‌های والت گری‌هایی بودند که از دیدن یک چهره غیر گری اصلاً خوشحال نمی‌‍شدند.

والت 108 مطمئناً یکی از به یاد ماندنی‌ترین مکان‌های است که در سری Fallout با آن مواجه می‌شوید. البته 108 تنها جایی نیست که با گری ملاقات می‌کنید، گری شماره 23 فرار می‌کند و در عملیات Anchorage Expansion توسط انجمن برادری پیدا می‌شود. آن‌ها هم فقط برای یک پیپ بوی به درد نخور دستش را قطع می‌کنند.

 

والت 76؟

Fallout Vault / والت

چیز زیادی از Fallout 76 نمی‌دانیم و در عین حال که هر هفته چیزهای بیشتری در موردش می‌شنویم، هنوز مشخص نیست که دقیقاً چه کاربردی خواهد داشت: به عنوان مکانی برای گرفتن کوئست، به عنوان یک پایگاه، یا حتی وسیله‌ای برای قصه‌گویی؟ به هر حال پاسخ سوال‌هایمان را امسال خواهیم گرفت. Fallout 76 در ماه نوامبر منتشر خواهد شد.

 

{{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.rate)}}
تعداد رای: {{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.count)}} نفر
{{farsiNumber(n)}}
مقالات مرتبط
دیدگاه شما
captcha
دیدگاه کاربران1 دیدگاه
avatar
mahdi_irgc83
.
04 شهریور 1398، 23:08
پاسخ
0
0
سلام در یکی از مراحل بازی در سیتادل مرکز اصلی انجمن برادری به شما گفته می شود که اطلاعات والت 87 را در یک کامپیوتر پیدا کنید هنگام پیدا کردن اطلاعات نام و اطلاعات چند والت دیگر از جمله والت 76 هم هست
جدول فروش فیلم ها
  • 1.867 میلیارد دلار
    Spiderman No Way Home
    اکران: 17 دسامبر 2021
  • 361 میلیون دلار
    Sing 2
    اکران: 22 دسامبر 2021
  • 279 میلیون دلار
    The Batman
    اکران: 04 مارس 2022
  • 273 میلیون دلار
    Uncharted
    اکران: 18 فوریه 2022
  • 138 میلیون دلار
    Scream
    اکران: 14 ژانویه 2022
  • 116 میلیون دلار
    Death on the Nile
    اکران: 04 فوریه 2022
  • 72 میلیون دلار
    Jackass Forever
    اکران: 04 فوریه 2022
  • 47 میلیون دلار
    Dog
    اکران: 18 فوریه 2022
  • 4 میلیون دلار
    Cyrano
    اکران: 25 فوریه 2022