جف بزوس این نقل قول الهام بخش را روی یخچالش نگه می دارد

جف بزوس/آمازون/ Jeff Bezos/Amazon
  • twiter
  • linked-in
  • whatsapp

جف بزوس به طور سالانه نامه‌های پندآموز و الهام‌بخشی را خطاب به سهامدارن می‌نویسد. اما منابع الهام و انگیزه خود او در زندگی چه چیزهایی هستند؟ در ادامه نقل قولی که او بر روی یخچالش نگه می‌دارد و هر روز آن را می‌بیند، بیان می‌شود.

جف بزوس (Jeff Bezos) کار آفرین، خیر و سرمایه‌گذار آمریکایی در زمینهٔ اینترنت بوده و مدیرعامل و مؤسس شرکت آمازون، بزرگترین شرکت خرده‌فروشی آنلاین در جهان است. او با بنیانگذاری سایت آمازون نقش کلیدی در زمینهٔ رشد و ارتقای تجارت الکترونیک ایفا کرده‌ است. بزوس در آگوست ۲۰۱۳، واشینگتن پست را خرید. او در تاریخ ۶ مارس ۲۰۱۸، با ۱۱۲ میلیارد دلار دارایی ثبت‌شده، به عنوان ثروتمندترین فرد جهان شناخته شد. در تاریخ ۲۸ مارس ۲۰۱۸، ارزش خالص دارایی‌های او ۱۱۸٫۷ میلیارد دلار برآورد شد و گفته شده‌ است که در مسیر تبدیل شدن به ثروتمندترین فرد در تاریخ معاصر است.

جف بزوس

حالا طبق آخرین اخباری که خبرگزاری بلومبرگ روز پنجشنبه منتشر کرد، آمازون با خرید داروخانه آنلاین PillPack، سهامش را افزایش داده است به طوری که روز جمعه گذشته، ثروت جف بزوس تا 141 میلیارد دلار برآورد شده است.

موفقیت، چیزی است که بسیاری به آن شوق زیادی دارند، خصوصا اگر کارآفرین باشند. اما گاهی ثروتمند‌ترین مرد دنیا هم نیاز به جملات الهام‌بخش دارد. به تازگی جف بزوس از نقل قولی سخن گفته است که آن را بر در یخچال‌ خود چسبانده و هر روز به آن نگاه می‌کند.

در اردیبهشت ماه بود که جف در توییتی در صفحه‌اش با هشتگ Emerson گفت که سال‌ها است که این نقل قول را به در یخچالش چسبانده تا هر بار که در را باز می‌کند آن را بخواند. و حالا آن نقل قول:

خندیدن زیاد و به کرات. به دست آوردن احترام افراد باهوش و محبت کودکان. به دست آوردن قدردانی منتقدان صادق. تاب آوردن خیانت دوستان دروغین. ارزش زیبایی را دانستن. دیدن بهترین ویژگی دیگران. دنیا را اندکی بهتر به جا گذاشتن، چه با پروردن یک فرزند سالم، کشتزاری کوچک، یا به دست آوردن دوباره منزلت اجتماعی. دانستن اینکه فقط یک نفر در اثر زندگی تو، راحت‌تر نفس می‌کشد. این، یعنی موفق شدن.

تویین جف بزوس

این نقل قول در اذهان اکثر مردم به فیلسوف آمریکایی رالف والدو امرسون (Ralph Waldo Emerson) نسبت داده شده است و جف هم همین نظر را دارد. اما در اینکه این نقل قول در اصل از چه کسی بوده است، اختلاف نظر وجود دارد. بنابر نظر مدیر Poets.org، این شعر به بسی اندرسون استنلی (Bessie Anderson Stanley) و رابرت لوئیس استیونسون (Robert Louis Stevenson) نسبت داده‌ شده است. این جملات از هر کسی که باشند، جملاتی درباره موفقیت هستند و جف بزوس، مدیر عامل و مؤسس آمازون، به معنای رایج کلمه قطعا موفق است، کسی که کمپانی وی 807 میلیارد دلار ارزش دارد.

اگرچه نقل قول محبوب جف بزوس درباره موفقیت، با بهبود بخشیدن به سطح زندگی دیگران پیوند خورده است، ولی به این معنا نیست که او از آنچه به آن عشق می‌ورزد و برای خودش هیجان‌انگیز است، چشم پوشیده است. او عاشق دنیای آن سوی کره زمین است و اشتیاق به فضا را اشتیاق اصلی زندگی‌اش می‌نامد. جف مدیر و مؤسس کمپانی فضایی بلو اوریجین (Blue Origin) است. به گفته خودش، او سالانه یک میلیارد دلار از بودجه شخصی‌اش را صرف این کمپانی می‎‌کند. بزوس اخیرا گفته است که کار روی بلو اوریجین نه تنها ضروری بوده، بلکه شور واقعی زندگی‌ وی نیز است. او اعتقاد دارد که مهم‌ترین کاری که این روزها می‌کند، مربوط به این موسسه فضایی است.

jeff bezos blue origin / جف بزوس بلو اوریجین

اخیرا در یک گردهمایی رهبران، او از تعهدش نسبت به برنامه فضایی‌اش چنین گفت:

شما نیستید که شور زندگی‌تان را انتخاب می‌کنید، بلکه این شور زندگی‌تان است که شما را پیدا می‌کند.

او هم‌چنین در مصاحبه‌ای که به سال 2016 انجام داد روی این نکته تاکید کرد که:

اگر من در 80 سالگی به زندگی خود نگاه کنم و ببینم که تنها کاری که کرده‌ام، ایجاد اقدامات کارآفرینانه عظیم فضایی برای نسل‌های بعدی است، فرد بسیار بسیار خوشحالی خواهم بود.

بزوس در گذشته هم درباره اینکه ایجاد آمازون برای او کار خوشایند و سرگرم کننده‌ای بوده، صحبت کرده است. قبلا درباره او گزارش شده که عاشق کارش است و با شور و اشتیاق سر کار می‌رود.

همان‌طور که در نقل قول محبوب جف دیدیم، کودکان جایگاه ویژه‌ای داشتند. در همین راستا در فعالیت‌های اخیر  او در رسانه‌های مجازی، بزوس روی خوشش را وقتی حرف از کودکان باشد، نشان می‌دهد. او اخیرا در صفحه اینستاگرامش عکسی از خود را در حالیکه به عروسک پاندای غول‌پیکر بچه‌هایش تکیه داده، منتشر کرده است و می‌گوید:

جایم خیلی راحت است وقتی به پاندای بچه‌ها تکیه داده‌ام و دارم متن نامه سالانه‌ام را خطاب به سهامدارن می‌نویسم. کم کم آماده می‌شوم تا بچه‌ها را برای دیدن Rampage از خانه بیرون ببرم.

جف بیزوس

از زمانی که او این توییت این شعر را در ماه اردیبهشت منتشر کرده، این توییت تا به حال بیش از 33500 لایک و بیش از 11000 بار باز نشر شده است.

علاقه جف به این نقل قول در راستای علاقه مفرطش به کتاب است. او به عنوان یک خواننده بسیار مشتاق کتاب شناخته می‌شود. همان‌طور که می‌دانیم او اولین بار آمازون را به صورت یک خرده‌فروشی آنلاین کتاب درست کرد و حتی فهرستی از کتاب‌ها وجود دارد که کارکنان آمازون آن را به نام «فهرست مطالعه جف» می‌شناسند. کتاب‌هایی که به شیوه رهبری او شکل دادند، کتاب‌هایی درباره مدیریت کسب‌وکار مانند «Built to Last: Successful Habits of Visionary Companies» نوشته جیم کولینز (Jim Collins) و رمانی با نام «The Remains of the Day» نوشته اشیگورو (Kazuo Ishiguro) هستند.

کلام آخر

با اینکه جف شیفته نقل قول‌ها و جملات قصار است، اما خودش هم نقش خوبی در این زمینه ایفا می‌کند. سطح موفقیت و دستاوردهای بزوس برای ما بسیار بالا محسوب می‌شود. دلیل اهمیت بالای نامه او به سهام‌داران هم همین است. این نامه‌ها راهی خوب برای وارد شدن‌ به طرز تفکر بزوس و نحوه‌ی نگرش دقیق او درمورد دنیای واقعی در ۲۰ سال گذشته است. این نامه‌ها اغلب به عنوان نوشته‌هایی تلقی می‌شوند که صاحبان کسب‌وکار حتما باید بخوانند. نامه‌هایی حاوی پندهایی در مورد کسب موفقیت. در بخش نظرات، دیدگاه خود را با ما به اشتراک بگذارید.

{{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.rate)}}
تعداد رای: {{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.count)}} نفر
{{farsiNumber(n)}}
مقالات مرتبط
جدول فروش فیلم ها
  • 956.366 میلیارد دلار
    Oppenheimer
    اکران: 21 جولای 2023
  • 571.721 میلیارد دلار
    Wonka
    اکران: 15 دسامبر 2023
  • 423.489 میلیارد دلار
    Aquaman and the Lost Kingdom
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 221.893 میلیارد دلار
    Migration
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 206.185 میلیارد دلار
    Trolls Band Together
    اکران: 17 نوامبر 2023
  • 156.771 میلیارد دلار
    Killers of the Flower Moon
    اکران: 19 اکتبر 2023
  • 151.782 میلیارد دلار
    Anyone But You
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 92.691 میلیارد دلار
    Mean Girls
    اکران: 12 ژانویه 2023
  • 89 میلیارد دلار
    Wish
    اکران: 22 نوامبر 2023
  • 51.6558 میلیارد دلار
    The Boys in the Boat
    اکران: 25 دسامبر 2023
  • 314.343 میلیارد تومان
    فسیل
    اکران: 22 اسفند 1401
  • 248.7 میلیارد تومان
    هتل
    اکران: 05 مهر 1402
  • 77.5419 میلیارد تومان
    شهر هرت
    اکران: 22 تیر 1402
  • 59.6495 میلیارد تومان
    بچه زرنگ
    اکران: 02 شهریور 1402
  • 49.8288 میلیارد تومان
    ویلای ساحلی
    اکران: 23 آبان 1398
  • 49.4606 میلیارد تومان
    هاوایی
    اکران: 13 دی 1402
  • 25.0594 میلیارد تومان
    نارگیل 2
    اکران: 18 مرداد 1402
  • 24.7578 میلیارد تومان
    ورود خروج ممنوع
    اکران: 15 آذر 1402
  • 19.6814 میلیارد تومان
    سه کام حبس
    اکران: 05 اردیبهشت 1402
  • 19.4418 میلیارد تومان
    آهنگ دو نفره
    اکران: 30 فروردین 1402