با هشت ویژگی برتر در جیمیل جدید آشنا شوید

جیمیل / gmail
  • twiter
  • linked-in
  • whatsapp

گوگل در حال تغییر ظاهر و عملکرد جیمیل (Gmail) است. آنها جیمیل جدید را در ماه آوریل ارائه کردند، اما تاکنون استفاده از این نسخه اختیاری بوده است. ولی در ماه جولای جیمیل جدید برای همه کاربران عرضه خواهد شد. در ادامه با بهترین ویژگی‌های نسخه جدید جیمیل آشنا می‌شویم.

اگر شما جیمیل جدید را برای نخستین بار مشاهده می‌کنید، ممکن است کمی سردرگم شوید. برای آشنایی بیشتر شما با نسخه جدید جیمیل، مختصری از قابلیت های جدید و نحوه استفاده از این نسخه در ادامه خواهد آمد.

آنچه در این مقاله می‌خوانید:

8 ویژگی بسیار کاربردی در جیمیل

نوار Hover Action به شما اجازه تغییرات سریع در پیام‌ها را ‌می‌دهد

کافی است ماوس را روی هر ایمیل بکشید، در این صورت مجموعه‌ای از دکمه‌ها را خواهید دید.

به این دکمه‌ها Hover Action می‌گویند و به کمک آنها می‌توانید اهداف خود را به سرعت روی پیام‌ها اعمال کنید. می‌توانید پیام ها را آرشیو، حذف، نشان دار به عنوان خوانده نشده و یا حتی تنظیم به حالت خواب (Snooze) کنید. اگرچه این قابلیت کوچک به‌نظر می‌رسد، اما سرعت کار با پیام‌ها را بسیار افزایش می‌دهد.

می‌توانید حالت خواب را برای ایمیل‌ها فعال کنید تا در مواقع مناسب به آنها بپردازید. در بین دکمه‌های Hover Action، کاربران جیمیل می‌توانند بدون استفاده از هیچ افزونه‌ای در مرورگر، ایمیل ها را با استفاده از گزینه Snooze به حالت خواب درآورند. این کار ایمیل‌ها را از صندوق خارج کرده و در زمان دیگری آنها را برمی‌گرداند. چنین قابلیتی وقتی به کار می‌آید که شما در حال حاضر فرصت بررسی یک سری از ایمیل‌ها را ندارید و می‌خواهید به زمان دیگری موکول کنید.

نحوه کار آسان است؛ تنها کافی است روی پیام مورد نظر کلیک کرده و سپس روی دکمه Snooze بزنید و تعیین کنید که چه زمانی می‌خواهید ایمیل مد نظر را دوباره ببینید. وقتی که این زمان به پایان برسد، پیام دوباره به صندوق بازخواهد گشت.

این یک قابلیت مهم برای کسانی است که علاقه دارند صندوق ایمیل هایشان همیشه تمیز باشد.

 

اعلان‌های جیمیل به شما پیام‌های خوانده نشده را یادآوری می‌کنند

 

همه ما ایمیل هایی داریم که حتما باید به آنها پاسخ دهیم اما تاکنون این فرصت دست نداده است. همانند شکل بالا، اکنون جیمیل به شما یادآوری می‌کند که به این ایمیل‌ها پاسخ دهید.

بعضی از کاربران به این ویژگی علاقه‌مندند، اما بعضی هم آن را آزاردهنده می‌دانند. خبر خوب این است که می‌توان این ویژگی را با دنبال کردن مسیر زیر غیرفعال کرد:

Setting -> General

 

جیمیل جملاتی را پیشنهاد می‌دهد و می‌تواند به صورت خودکار جملات را کامل کند

«امیدوارم حالتان خوب باشد»، «امیدوارم درباره شما بشنوم»، «امیدوارم روز خوبی داشته باشید.» در هر ایمیل معمولا جملاتی از این دست به کار می‌روند که ممکن است تاکنون صدها بار از آنها استفاده کرده باشید.

به کمک ویژگی Smart Compose، جیمیل در نوشتن نامه به کمک شما می‌آید. این قابلیت که می‌توانید آن را در بخش تنظیمات فعال کنید، با استفاده از فناوری AI می‌تواند جملاتی را که قصد نوشتن‌شان را دارید پیش‌بینی کند. اگر حدس AI درست باشد، با تایید شما جمله به صورت خودکار کامل خواهد شد. این قابلیت کمی نامانوس است اما خیلی کاربردی خواهد بود.

همچنین قابلیت دیگری با نام «پاسخگویی هوشمند» نیز وجود دارد که فقط مختص موبایل است. شما در پایین ایمیل‌ها دکمه‌های زیر را خواهید دید:

اگر روی هر کدام از جملات کلیک کنید، پاسخی حاوی آن جمله ساخته خواهد شد که در ادامه می‌توانید جملات دیگری را اضافه کنید و یا فقط روی دکمه Send کلیک کنید. این قابلیت کوچک می‌تواند موجب صرفه‌جویی در زمان شود.

 

حالت محرمانه باعث می‌شود ایمیل‌ها به صورت خودکار از بین بروند

ایمیل حفاظت شده نیست، اما این قابلیت می‌تواند امنیت آن را افزایش دهد.

استفاده از حالت محرمانه سبب حذف ایمیل در زمان معینی خواهد شد. پیام شما به جای ارسال توسط ایمیل در یک سرور گوگل ذخیره شده که به شما این امکان را می‌دهد که تعیین کنید چه کسی و تا چه زمانی پیام شما را ببیند. البته این به معنای امنیت کامل ایمیل نیست، چون شخص دریافت کننده ایمیل می‌تواند از آن اسکرین‌شات بگیرد. البته این قابلیت تا حدی به شما کمک ‌می‌کند که اطلاعاتتان خصوصی باقی بماند.

 

یک پنل کناری Extensible امکان دسترسی شما را به خدمات دیگر می‌دهد

شاید این بارزترین تغییر در جیمیل باشد: یک پنل جانبی. این پنل به صورت پیش‌فرض حاوی تقویم، برنامه یاداشت‌برداری Keep و برنامه‌های دیگری است، اما شما می‌توانید سرویس‌های شخص ثالث (Third-Party) دیگری مانند Trello را نیز به آن اضافه کنید.

بنا به دلایلی شما قادر به افزودن تماس‌های گوگل به این پنل نیستید، اما در مواقع مورد نیاز راه‌هایی برای دسترسی سریع به تماس‌ها وجود دارد.

 

پشتیبانی آفلاین به شما امکان کار کردن بدون داشتن اتصال اینترنتی را می‌دهد

ممکن است گاهی اوقات به اینترنت متصل نباشید. به همین منظور جیمیل جدید قابلیت پشتیبانی آفلاین را پیشنهاد می‌دهد. این قابلیت فقط در گوگل کروم کار می‌کند، اما از هیچ چیز بهتر است. برای فعال کردن آن هم لازم است مانند شکل بالا در بخش تنظیمات به سربرگ Offline رجوع کرده و گزینه Enable Offline Mail را فعال کنید.

 

آیا دلتان می‌خواهد تنها اعلان‌های مهم را ببینید؟

اعلان‌ها می‌توانند مفید باشند، اما دیدن یک اعلان به ازای هر ایمیل می‎‌تواند دیوانه‌کننده باشد. اکنون جیمیل این امکان را به شما می‌دهد که فقط اعلان‌های مربوط به ایمیل‌های مهم را مشاهده کنید. برای فعال کردن این قابلیت می‌توانید در بخش تنظیمات هر دو اپلیکیشن دسکتاپ و موبایل، این ویژگی را فعال کنید.

 

{{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.rate)}}
تعداد رای: {{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.count)}} نفر
{{farsiNumber(n)}}
مقالات مرتبط
دیدگاه شما
captcha
جدول فروش فیلم ها
  • 956.366 میلیارد دلار
    Oppenheimer
    اکران: 21 جولای 2023
  • 571.721 میلیارد دلار
    Wonka
    اکران: 15 دسامبر 2023
  • 423.489 میلیارد دلار
    Aquaman and the Lost Kingdom
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 221.893 میلیارد دلار
    Migration
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 206.185 میلیارد دلار
    Trolls Band Together
    اکران: 17 نوامبر 2023
  • 156.771 میلیارد دلار
    Killers of the Flower Moon
    اکران: 19 اکتبر 2023
  • 151.782 میلیارد دلار
    Anyone But You
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 92.691 میلیارد دلار
    Mean Girls
    اکران: 12 ژانویه 2023
  • 89 میلیارد دلار
    Wish
    اکران: 22 نوامبر 2023
  • 51.6558 میلیارد دلار
    The Boys in the Boat
    اکران: 25 دسامبر 2023
  • 314.343 میلیارد تومان
    فسیل
    اکران: 22 اسفند 1401
  • 248.7 میلیارد تومان
    هتل
    اکران: 05 مهر 1402
  • 77.5419 میلیارد تومان
    شهر هرت
    اکران: 22 تیر 1402
  • 59.6495 میلیارد تومان
    بچه زرنگ
    اکران: 02 شهریور 1402
  • 49.8288 میلیارد تومان
    ویلای ساحلی
    اکران: 23 آبان 1398
  • 49.4606 میلیارد تومان
    هاوایی
    اکران: 13 دی 1402
  • 25.0594 میلیارد تومان
    نارگیل 2
    اکران: 18 مرداد 1402
  • 24.7578 میلیارد تومان
    ورود خروج ممنوع
    اکران: 15 آذر 1402
  • 19.6814 میلیارد تومان
    سه کام حبس
    اکران: 05 اردیبهشت 1402
  • 19.4418 میلیارد تومان
    آهنگ دو نفره
    اکران: 30 فروردین 1402