چگونه موفقیت بر روابط کاری و دوستانه تاثیر می گذارد؟

موفقیت / frienship and success
  • twiter
  • linked-in
  • whatsapp

روابط دوستانه، بر روی زندگی ما تاثیر بسیار زیادی می‌گذارد. روابطی که انسان‌ها در زندگی خود با یکدیگر ایجاد می‌کنند، در حقیقت به نوعی هویت آن‌ها را شکل می‌دهد. اما افراد با کسب موفقیت در زندگی، باعث تغییر این روابط می‌شوند.

انسان‌ها روابط مختلفی را با یکدیگر برقرار می‌کنند. ما در طول زندگی خود با افراد زیادی روابط دوستانه برقرار می‌کنیم که این روابط به گونه‌‌ای به ما می‌گویند که چه کار کنیم و چطور فکر کنیم. در حقیقت بخشی از عقاید و شخصیت و البته هویت ما، در قالب این گونه روابط شکل می‌گیرد. بنابراین هنگامی که ما یک تغییر بزرگ در زندگی خود تجربه می‌کنیم، نظم طبیعی و سازمان روابط اجتماعی ما به دنبال این تغییر، عوض می‌شود. این تجربه می‌تواند راه اندازی یک کسب و کار و یا ارتقا یک شرکت و یا حتی دریافت ایده تاسیس یک شرکت باشد. با این تغییر، گاهی اوقات ما خودمان تلاش می‌کنیم که دوباره دوستان خود را سازماندهی کرده و در روابط خود با آن‌ها نوعی ارزیابی انجام دهیم و گاهی هم دوستان ما تلاش می‌کنند که همین کار را انجام دهند. پس چه می‌توانیم انجام دهیم؟ چگونه می‌توانیم تغییراتی را ایجاد کنیم که به ما اجازه بدهند در کار خود موفق شویم. چگونه در حالی که روابط قدیمی خود را حفظ می‌کنیم، ارتباطات اجتماعی خود را به گونه ای تغییر دهیم که به بهترین نحو، پاسخگوی پیشرفت‌های ما باشند!؟ در ادامه به 7 مورد که باید در این روابط در نظر گرفته شوند اشاره خواهیم کرد.

آنچه در این مقاله می‌خوانید:

تاثیر موفقیت بر روابط کاری و دوستانه

1. آیا شیوه زندگی شما تغییر کرده است؟

دوستی و موفقیت / frienship and success

اگر در کارتان درآمد مناسبی کسب کرده‌اید (به ویژه اگر شما یک کارآفرین هستید)، احتمالا به دلیل سخت کار کردن و ساعت‌های طولانی بیدار ماندن و تلاش کردن است. این بدان معنی است که شیوه زندگی شما تغییر کرده است. در این موارد شما از زندگی معمولی و سابق خود خارج شده‌اید و سبک زندگی خود را تغییر داده‌اید. تغییر سبک زندگی، افراد اطراف شما را نیز تغییر می‌دهد. مهم نیست که با دوست خود چند سال است دوست هستید، این تغییر در سبک زندگی می‌تواند تاثیر بسیار زیادی بر روی ارتباطات شما بگذارد.

 

2. موفقیت زیاد شما دردسر ساز شده است؟

دوستی و موفقیت / frienship and success

موفقیت‌های زیاد همانند برچسب‌های قیمت بالا هستند! هر قدر فرد موفق‌تری باشید، سطح کاری شما بالاتر از حد معمول قرار دارد و شما اغلب با مسئولیت‌های سنگین‌تری مواجه هستید. این مسئولیت‌ها در زندگی شما فشار و استرس کاری زیادی وارد می‌کنند. آیا پس از این که سطح موفقیت و استرس شما بالاتر رفت، با دوستان خود مثل قبل رفتار می‌کنید؟! این قطعا بر روی روابط شما تاثیر می‌گذارد، چرا که توجه نکردن به دوستانتان، دلیلی کافی است برای اینکه دوستانتان از شما فاصله بگیرند.

 

 3. آیا علاقه‌های شما تغییر کرده است؟

دوستی و موفقیت / frienship and success

خارج از برنامه و کار‌های روزمره شما، موفقیت هم شما را تغییر می‌دهد. در حال حاضر ممکن است اولویت‌های مختلفی داشته باشید و دید شما به دوستانتان کمی متفاوت باشد اما مطالعات نشان می‌دهد که ما اغلب (هرچند که قابل قبول نیست) با افرادی که از آن‌ها ارزش می‌گیریم، دوستی می‌کنیم. ما می‌خواهیم با افرادی که به ما رتبه بالاتری می‌دهند، دوستی کنیم. وقتی شما فرد موفقی شوید، شاید دیگر حاضر نباشید با دوست قدیمی خود که بیکار است، معاشرت کنید! این یعنی موفقیت زیاد، علاقه شما به دوستتان را کاهش داده و تمایل شما را به سمت افراد موفق‌تر برده و یعنی بر روی روابط شما تاثیر بسیار زیادی گذاشته است.

 

4. آیا شما تصوری فرای آنچه دوستانتان هستند از آن‌ها دارید؟

دوستی و موفقیت / frienship and success

این سوال همیشه سخت است. شاید شما در حال حاضر در حال پیشرفت هستید یا مسئولیت کار جدیدی را در حوزه کاری خود و یا هر حوزه دیگری قبول کرده‌اید و یا خود یک کسب و کار جدید راه انداخته‌اید و در حال تاسیس شرکت خود هستید. ممکن است شما هم از اطرافیان خود انتظار پیشرفت داشته باشید و به دوست خود بگویید که چرا شرکت نمی‌زند و چرا پیشرفت نمی‌کند! در بعضی موارد، صبر و شکیبایی آنها کمی از گستاخی‌های شما بیشتر است و ممکن است این خیرخواهی‌های شما، برای آن‎ها قابل قبول نباشد و کم کم خودشان را از زندگی شما بیرون بکشند. اگر حس کردید که چنین اتفاقی در حال وقوع است، آن زمان، زمانی است که شما باید بین موفقیت‌های خودتان و روابط دوستانه خود، تعادل ایجاد کنید. چرا که ادامه دادن این موضوع باعث می‌شود نتوانید با هیچ کس ارتباط صحیح و موثری برقرار کنید.

 

5. آیا دوستان شما نسبت به شما بی‌مهری می‌کنند؟

دوستی و موفقیت / frienship and success

اگر به تازگی، بین شما و عزیزان و دوستانتان کدورت‌های زیادی پیش می‌آید و دعواهای شما، فواصل زمانی کمتری دارند، به احتمال زیاد این امر به دلیل موفقیت‌های شما است! این کاملا طبیعی است. به عنوان انسان، دوستان و اعضای خانواده ما، معیاری برای ارزش دهی به کلیت زندگی و اوضاع اجتماعی ما هستند. اینکه شما خود را دیگر در حد دوستانتان نبینید، ممکن است برای آ‌ن‌ها بسیار ناخوشایند باشد و رفتار آن‌ها را نسبت به شما دگرگون کند.

 

6. به روابط خود زمان بدهید. احساسات منفی به چیز‌هایی که کاملا طبیعی هستند نسبت ندهید.

دوستی و موفقیت / frienship and success

اگر شما احساس می‌کنید که قطعا دوستانتان را از دست می‌دهید، مطمئنا ممکن است اینطور به نظر نرسد. شاید شما فقط نیاز به برنامه‌ریزی مجدد در مدیریت رفتار‌های خود داشته باشید. اصلا نباید بین دوستان و موفقیت خود یکی را انتخاب کنید. این دو هیچ منافاتی با یکدیگر ندارند. بگذارید روابط شما به موازات پیشرفت‌های شما پیش بروند و هیچ گاه این حس را به خود تلقین نکنید که دوستان شما در حد شما نیستند و یا برای موفق‌تر شدن نیاز دارید که برخی را از زندگی خود حذف کنید. شما با مدیریت صحیح روابط و ایجاد تعادل ذر زندگی شخصی و کاری خود‌ می‌توانید هم موفقیت‌های زیادی را کسب کنید و هم دوستان قدیمی و جدیدتان را در کنار خود نگه دارید.

 

7. اگر هنوز هم روابط شما به اصلاح نشدند، می‌توانید این دوستی‌ها را کنار گذاشته و جای خالی برای دوستان جدید باز کنید!

دوستی و موفقیت / frienship and success

طبق گفته بیل راولین (Bill Rawlins)، استاد روانشناسی و استاد ارتباطات بین فردی در دانشگاه اوهایو، روابط ما را می‌توان به چند دسته فعال، غیر فعال و یادآورانه تقسیم کرد. برخی از آن‌ها شکوفا می‌شوند، برخی فصلی هستند و بعضی دیگر صرفا به معنای آن هستند که در گذشته باقی بمانند. روابط بین این سه نوع همواره در حال تغییر هستند. بنابراین،اگر زندگی شما به گونه‌ای جدید تغییر شکل پیدا کرده که در حال تاثیرگذاری زیادی بر روی روابط شما است، روابط خود را تا حد نیاز خود نگه دارید و دوستی‌هایتان را پیش ببرید، چرا که برقراری رابطه نیاز مسلم هر انسان در زندگی اجتماعی او می‎باشد.

برای اطلاع بیشتر از مقالات کسب و کار با پلازا همراه بمانید، شما همچنین می‌توانید در بخش نظرات، دیدگاه خود را با ما به اشتراک بگذارید.

{{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.rate)}}
تعداد رای: {{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.count)}} نفر
{{farsiNumber(n)}}
مقالات مرتبط
دیدگاه شما
captcha
جدول فروش فیلم ها
  • 956.366 میلیارد دلار
    Oppenheimer
    اکران: 21 جولای 2023
  • 571.721 میلیارد دلار
    Wonka
    اکران: 15 دسامبر 2023
  • 423.489 میلیارد دلار
    Aquaman and the Lost Kingdom
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 221.893 میلیارد دلار
    Migration
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 206.185 میلیارد دلار
    Trolls Band Together
    اکران: 17 نوامبر 2023
  • 156.771 میلیارد دلار
    Killers of the Flower Moon
    اکران: 19 اکتبر 2023
  • 151.782 میلیارد دلار
    Anyone But You
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 92.691 میلیارد دلار
    Mean Girls
    اکران: 12 ژانویه 2023
  • 89 میلیارد دلار
    Wish
    اکران: 22 نوامبر 2023
  • 51.6558 میلیارد دلار
    The Boys in the Boat
    اکران: 25 دسامبر 2023
  • 314.343 میلیارد تومان
    فسیل
    اکران: 22 اسفند 1401
  • 248.7 میلیارد تومان
    هتل
    اکران: 05 مهر 1402
  • 77.5419 میلیارد تومان
    شهر هرت
    اکران: 22 تیر 1402
  • 59.6495 میلیارد تومان
    بچه زرنگ
    اکران: 02 شهریور 1402
  • 49.8288 میلیارد تومان
    ویلای ساحلی
    اکران: 23 آبان 1398
  • 49.4606 میلیارد تومان
    هاوایی
    اکران: 13 دی 1402
  • 25.0594 میلیارد تومان
    نارگیل 2
    اکران: 18 مرداد 1402
  • 24.7578 میلیارد تومان
    ورود خروج ممنوع
    اکران: 15 آذر 1402
  • 19.6814 میلیارد تومان
    سه کام حبس
    اکران: 05 اردیبهشت 1402
  • 19.4418 میلیارد تومان
    آهنگ دو نفره
    اکران: 30 فروردین 1402