چگونه غول های سرسخت بازی های ویدیویی را شکست دهیم

رزیدنت اویل 4 / resident evil 4
  • twiter
  • linked-in
  • whatsapp

در این مقاله به نکاتی می‌پردازیم که بازیکنان بازی های ویدیویی می‌توانند به کمک آنها در مبارزه با غول ها (Boss Fight) موفق شوند. برای آنکه شیوه درست مبارزه با غول‌ها را یاد بگیرید و از بازی‌ها لذت بیشتری ببرید با ما همراه باشید.

طی چند سال اخیر، بازیکنان بیشتری به انجام بازی‌های ویدیویی سخت پرداخته‌اند. متاسفانه بازی‌های سخت، تمایل زیادی به گنجاندن غول‌‌های دشوار در مراحل خود پیدا کرده‌اند که بعضی از بازیکنان علاقه چندانی به مبارزه با این دشمنان سرسخت ندارند.

از هیولای خون‌خوار بازی Bloodborne گرفته تا ملکه والکیری در بازی God of War، دیابلوها در Monster Hunter: World و زنبور سرخ در بازی Hallow Knight؛ اکثر بازی‌های ویدیویی که در چند سال اخیر مورد علاقه طرفداران بازی بوده‌اند، غول‌های بسیار سرسختی را در خود گنجانده‌اند. اینگونه نبردها که در برابر موجودات قدرتمند طراحی شده‌‌اند، به ندرت مورد علاقه بازیکنان هستند، و در واقع گاهی می‌توانند سدی باشند که جلوی لذت بردن از یک بازی را بگیرند.

بازیکنان هنگامی که به مراحل Boss Fight (مبارزه با باس یا همان غول) می‌رسند، به تدریج پیشرفت کرده و از این مراحل جان سالم به در می‌برند، اما به هر حال رویکرد هر کدام از آنها در زمان روبرو شدن با یک غول، همراه با ترس و استرس است. برخی از غول‌ها مشکلی را برای بازیکنان به وجود نمی‌آورند، اما هر کدام از آنها قابلیت این را دارند که مانع ادامه دادن و لذت بردن از بازی باشند. زمانی که این اتفاق رخ می‌دهد و یک بازیکن در یکی از مراحل Boss Fight گیر می‌افتد، ممکن است پیشرفتش در بازی و داستان را رها کرده و از ادامه دادن بازی خودداری کند. یک بازیکن ممکن است که یک ساعت و یا حتی زمان بیشتری را صرف عبور از یک مرحله Boss Fight کند و در طی این مرحله ده‌ها بار شکست بخورد. بازیکنان ممکن است در یکی از تلاش‌هایشان برای شکست دادن یک غول قوی، به کشتن او بسیار نزدیک شوند، به طوری که مطمئن باشند پیروز می‌شوند، اما در نهایت امکان شکست‌شان وجود دارد. ممکن است تلاش‌های بعدی نیز خوب نباشند و شکست بازیکنان در مرحله Boss Fight، دائما ادامه پیدا کند. در این هنگام آنها احساس می‌کنند که طلسم شده‌اند و ممکن است که آن بازی را کنار بگذارند و از لذت‌های بخش داستانی و سایر قسمت‌های بازی محروم شوند. حتی ممکن است که به طور کامل گیمر بودن را رها کنند.

آنچه در این مقاله می‌خوانید:

چند روش برای شکست غول های سرسخت بازی های ویدیویی

در این مطلب به روش‌هایی اشاره می‌کنیم که می‌توانند برای شکست دادن غول‌های سرسخت بازی‌های ویدیویی مفید واقع شوند. پس اگر می‌خواهید از بازی‌ها لذت بیشتری ببرید تا پایان این مقاله با ما همراه باشید.

 

خدای جنگ / god of war

در گیمر بودن به درجه استادی برسید!

این تیتر برای آن دسته از بازیکنانی مطرح شده که ممکن است در کامنت‌ها به این موضوع اشاره کنند که برای عبور از مراحل Boss Fight در یک بازی، بهتر است سعی کنید تا در بازی‌های ویدیویی پیشرفت کرده و مهارت کسب کنید. ولی این موضوع نیاز به زمان زیادی دارد تا هر بازیکن بتواند هماهنگی بین چشم‌ها و دستانش را افزایش دهد و همچنین در استفاده از دکمه‌های موجود روی کنترلر در کمترین زمان ممکن، به درجه استادی برسد، تا در مجموع با تکیه بر این توانایی‌ها در مبارزه با یک غول سرسخت، پیروزی کسب کند. بقیه موارد و نکات این مقاله برای بازیکنانی نوشته شده است که در حال حاضر به اندازه کافی پیشرفت نکرده‌اند تا در یک مبارزه سخت پیروز شوند.

 

دارک سولز / dark souls

برای شکست دادن یک غول گردن‌کلفت، به استراحت نیاز دارید

بازیکنان قطعا متوجه این موضوع شده‌اند که عملکردشان در هنگام مبارزه با یک غول سرسخت، به تدریج نزول پیدا می‌کند. بازیکنان در دقایق اولیه مراحل Boss Fight، بسیار خوب عمل می‌کنند اما به نظر می‌رسد که عملکرد ذهنی آنها نمی‌تواند این روند را ادامه دهد. حتی ممکن است که بازیکنان، تمامی حرکات یک غول را حفظ کرده باشند اما گاهی اوقات تمرکز خود را از دست می‌دهند. هنگامی که این اتفاق رخ داد، بازیکنان باید بدانند که زمان استراحتشان فرا رسیده است، اما متاسفانه اغلب آنها نمی‌خواهند بازی را رها کرده و کمی استراحت کنند.

معمولا بازیکن‌ها تا زمانی که کار مهم‌تری برای انجام دادن نداشته باشند، هرگز از مراحل دشوار دست نمی‌کشند. در صورت رها کردن بازی، بهتر است بازیکنان با دست‌شان حرکات کششی انجام داده، گردن خود را بچرخانند و شانه‌هایشان را حرکت دهند. گرچه انجام این حرکات به تنهایی  کافی نیست، اما زمانی که بازیکن نمی‌خواهد به طور کامل از بازی دست بکشد، این حرکات می توانند کمک‌کننده باشند. پیشنهاد می‌شود که برای استراحت هنگام انجام یک مرحله سخت از بازی، از خانه خارج شوید، با حیوان خانگی خود بازی کنید، به دوستانتان سر بزنید و یا حتی با آنها به گردش رفته و یک وعده غذایی صرف کنید. هنگامی که این کارها را انجام داده و سپس برای انجام بازی برمی‌گردید، تمرکز کردن برایتان راحت‌تر خواهد بود و حتی می‌توانید با تلاش کمتر و بسیار آسان‌تر، از پس یکی از باس‌های قوی بازی بر بیایید.

 

غول بازی

مراقب باشید استراحت‌تان خیلی طولانی نشود

متاسفانه، ممکن است یک استراحت کوتاه‌مدت در حین انجام یک مرحله Boss Fight، به استراحتی طولانی و دائمی تبدیل شود که خود می‌تواند حتی منجر به رها کردن کامل بازی شود. بنابراین در صورتی که حس مبارزه ندارید یا از بازی کردن خسته شده‌اید، آن بازی را رها کرده و دیگر به انجام آن نپردازید. اما در صورتی که می‌خواهید به بازی ادامه داده و غول‌های سرسختش را شکست دهید، سعی کنید قبل از اینکه زمان استراحت‌تان خیلی طولانی شود، خود را مجبور کنید که به بازی برگشته و مبارزه خود را تمام کنید.

 

خدای جنگ / god of war

موسیقی بازی را قطع کنید

در صورتی که بازیکنان، تعداد دفعات زیادی را در یک مرحله Boss Fight شکست خورده‌اند، بهتر است موسیقی بازی را قطع کنند. ممکن است که در دقایق اولیه یک مرحله Boss Fight، صدای موسیقی اکشن و حماسی، جذاب به‌نظر برسد، اما مطمئنا به‌زودی غیرقابل‌تحمل و خسته‌کننده می‌شود و می‌تواند یکی از دلایل شکست بازیکنان در برابر غول‌ها باشد. این صداها می‌توانند باعث پرت شدن حواس بازیکنان شوند که خود منجر به بدتر بازی کردن آنها می‌شود. البته افکت‌های صوتی و برخی صداها، می‌توانند با توجه به نوع باس، کمک‌کننده باشند، زیرا برخی دشمنان قبل از انجام بعضی از حملات‌شان، صداهای خاصی را تولید می‌کنند.

 

سایه کلوسوس / shadow of colossus

صدای بازی را کم کنید

اگر در هنگام مبارزه با یک غول، صدای بازی کمکی به شما نمی‌کند و فقط باعث پرت شدن حواستان می‌شود، یکی از کارهایی که می‌توانید انجام دهید بستن صدای بازی است. اما به جای این کار، بازیکنان می‌توانند یک هدفون را دور گردن خود قرار دهند. این کار باعث می‌شود تا بازیکن‌ها صدای بازی را بشوند، اما این صدا کم‌تر از حالت عادی (یعنی هنگامی که هدفون روی گوش قرار دارد) خواهد بود.

 

کرایسیس / crysis

از صفحه نمایش فاصله بگیرید

بسیاری از بازیکنان علاقه دارند تا بازی‌ها را از فاصله نزدیک به صفحه نمایش انجام دهند، اما پس از تلاش‌های بسیار برای عبور از یک مرحله Boss Fight و شکست‌های پی در پی، متوجه می‌شوند که افزایش فاصله نسبت به صفحه نمایش می‌تواند کمک‌کننده باشد. این موضوع باعث می‌شود که هیولاهای غول‌پیکر کمتر ترسناک به‌نظر برسند، همچنین ممکن است این موضوع به بازیکنان کمک کند تا جزئیات و حرکات ریز را در صفحه نمایش خود، بهتر تشخیص دهند. البته رعایت فاصله، برای بازیکنانی که با ماوس و کیبورد در رایانه‌های شخصی به انجام بازی‌ها می‌پردازند، زیاد کاربردی نیست.

 

غول بازی

مبارزه خود را بازبینی کنید

این روزها، اکثر سیستم‌های بازی احتمالا دارای یک بخش ضبط گیم‌پلی نیز هستند. ضبط گیم‌پلی بازی، در مرحله مبارزه با یک باس قوی، این امکان را برای بازیکنان فراهم می‌کند تا پس از شکست در مرحله Boss Fight، دوباره به عقب برگشته و مبارزه خود را با آن باس ارزیابی کنند و بفهمند که در کجای مبارزه، عمل نادرستی را انجام داده‌اند. مشاهده بدون هیجان و استرس یک Boss Fight، این امکان را برای بازیکنان فراهم می‌کند تا تمام آنچه را که در هنگام مبارزه از چشم‌شان دور مانده است، بررسی کرده و نقاط ضعف باس را پیدا کنند و عملکرد خود را در مبارزه بهبود بخشند. همچنین در بازبینی مبارزه، بازیکنان ممکن است متوجه یک شیء آتشین شوند که از سقف آویزان است و می‌توانند از آن برای وارد کردن آسیب شدید به باس استفاده کنند. البته قطعا هیچ یک از بازیکنان از مشاهده شکست‌های دردناک خود در برابر یک غول قوی لذت نمی‌برند، اما این بازبینی، دفعه بعد موفقیت بیشتری را برای آنها رقم خواهد زد.

 

shovel knight

یک لیست از حرکات باس تهیه کنید

بهتر است یک بازیکن در هنگام بازبینی مبارزه ضبط شده خود با یک غول، نکته‌برداری انجام دهد و یک لیست از تمامی روش‌های حملات غول تهیه کند. بازیکنان باید این موضوع را در نظر بگیرند که حتی باس‌هایی که به نظر می‌رسد به‌صورت استادانه‌ای طراحی شده‌اند نیز، تنها چند حرکت به‌خصوص را در بازی به نمایش می‌گذارند. بازیکنان می‌توانند فیلم ضبط شده از گیم‌پلی خود در برابر یک غول را به‌دقت مشاهده کرده و تمامی حرکاتی که او برای حمله کردن از آنها استفاده می‌کند را یادداشت کنند و الگوهای هجومی باس را ثبت کنند. آنها می‌توانند به دنبال پاسخ این سوالات باشند: آیا باس از حمله لیزری دور برد خود دوباره استفاده می‌کند؟ آیا او همیشه در حمله نزدیک خود، یک ناحیه وسیع را طلسم کرده و به آن آسیب می‌زند؟ آیا او همیشه با یک حمله مشخص، نبرد را آغاز می‌کند؟ آیا باس همیشه حمله خود را با یک کومبوی مشخص آغاز می‌کند؟

با یافتن پاسخ این سوالات، بازیکنان می‌توانند الگوی حرکات باس را تشخیص داده و به دنبال حرکات مناسب برای مقابله با او باشند و در نهایت در مرحله Boss Fight به پیروزی برسند.

 

dark souls

از بازیکنان دیگر کمک بگیرید

کمک گرفتن از یک دوست، چه به صورت آنلاین و چه در حالتی که کنار شما روی مبل نشسته باشد، می‌تواند یک مرحله Boss Fight را بسیار آسان‌تر کند. این ترفند در بازی‌های سری Souls و مشابه آن، مثل بازی Nioh کاملا شناخته شده است، اما در بسیاری از بازی‌های دیگر نیز استفاده از یک یار کمکی، گزینه خیلی خوبی به‌شمار می‌رود. بازیکنان از این طریق می‌توانند با سختی بازی هماهنگ شوند و دیگر نیازی نیست که بالانس بازی را برای عبور از یک مرحله تغییر دهند. در بازی‌های آنلاینی مثل Monster Hunter و Destiny، مراحل Boss Fight آسان‌تر هستند، نه فقط به‌خاطر اینکه باس باید تمرکز خود را روی بازیکنان بیشتری بگذارد، بلکه به این دلیل که مرگ بازیکنان همیشه به معنای پایان کار نیست و بازیکنان دیگر می‌توانند او را دوباره زنده کنند.

 

gears of war

از استراتژی‌های مختلف استفاده کنید

تمام بازی‌هایی که مراحل Boss Fight دشوار دارند، به بازیکنان این امکان را می‌دهند تا از انواع استراتژی‌های مختلف استفاده کنند. به طور مثال بازیکنان می‌توانند از فاصله نزدیک به باس ضربه بزنند، یا اینکه فقط از حملات از راه دور استفاده کنند. همچنین بازیکنان می‌توانند از محیط نیز برای ضربه زدن به باس استفاده کرده و یا از مکانیک‌های منحصر‌به‌فردی که در اطراف وجود دارند، بهره ببرند. اگر بازیکنان دائما در حال شکست خوردن در یک مرحله Boss Fight هستند، بهتر است هر رویکردی که انتخاب کرده‌اند را رها کرده و از یک روش جدید استفاده کنند. به طور مثال بازیکنان می‌توانند مستقیما به سمت باس دویده و به او ضربه بزنند؛ این موضوع شاید منجر به این شود که باس نتواند به آن‌ها ضربه وارد کند. همچنین بازیکنان می‌توانند در پشت یک صخره یا شیء دیگری پنهان شده و در مواقعی که باس حمله نمی‌کند، با حملات از راه دور او را اذیت کنند. بازیکنان باید سعی کنند که در تلاش‌های اولیه خود ایده‌های عجیب و غریب به کار ببرند، مثلا کاملا هجومی عمل کرده و با نزدیک شدن به باس، او را مورد حمله قرار دهند. احتمالا ایده‌های اولیه و عجیب بازیکنان، باعث پیروزی آنها در نبرد نمی‌شود، اما این موضوع باعث می‌شود تا آنها همیشه به دنبال یک استراتژی جدیدتر و تاثیرگذارتر بگردند و از ترکیب حملات آزموده شده و درست استفاده کنند.

 

غول بازی

به گشتن در محیط بازی یا هر کار دیگری بپردازید

بسیاری از بازی‌ها از روند غیرخطی مجموعه Souls در برابر باس‌ها الگوبرداری کرده‌اند. در چنین بازی‌هایی، بازیکنان برای پیشروی در داستان و مراحل بازی، باید از سد یک باس عبور کنند، اما می‌توانند به راحتی مبارزه را رها کرده و به انجام کار دیگری بپردازد و سپس دوباره به مبارزه برگردند. در صورتی که بازیکنان در یک مرحله Boss Fight گیر افتاده‌اند و بازی به آن‌ها فرصت انجام کار دیگری را می‌دهد، بهتر است که این فرصت را غنیمت بدانند و مبارزه را رها کنند. البته در نهایت بازیکنان باید برگردند و آن باس را بکشند، اما در عوض بازی یک فرصت به آن‌ها داده است تا درست در همان لحظه این کار را انجام نداده و به گشتن در بازی ادامه دهند. همچنین احتمالا بازیکنان می‌توانند با این کار لول خود را ارتقا داده، آیتم‌ها و توانایی‌های جدیدی کسب کنند، و از این طریق مبارزه خود را در برابر باس آن مرحله، آسان‌تر کنند.

 

رزیدنت اویل / resident evil

در هنگام شکست لبخند بزنید

استفاده از جملات و کلمات بد و داشتن حس تنفر در هنگام شکست در برابر غول‌ها، کاملا قابل درک و حتی طبیعی است. تمامی این هیجانات و تنش‌هایی که به بازیکنان وارد می‌شود، در یک لحظه از بین می‌روند؛ درست در زمانی که کاراکترشان دوباره به میدان نبرد برگشته و آنها این احساس را در خود به وجود می‌آورند که این‌بار شکست نمی‌خورند. با این حال خندیدن در هنگام شکست به‌جای تنفر از بازی، می‌تواند بسیار کمک‌کننده باشد. حتی دشوارترین مراحل Boss Fight نیز می‌توانند تا حدودی خنده‌دار باشند، به خصوص که این موضوع را در نظر بگیریم که این باس‌ها توسط انسان‌های دیگری طراحی شده‌اند تا بازیکنان بتوانند با آنها مبارزه کنند و سرگرم شوند. بازیکنان باید تلاش کنند تا به جای نفرت از بازی، لبخند بزنند. حتی این لبخند می‌تواند ناشی از غم شکست باشد.

 

دارک سولز / dark souls

حریص نباشید

هر انسانی دچار حرص و طمع بیش از حد می‌شود. این جزء طبیعت انسانی است، اما بدترین نقطه ضعف یک بازیکن در هنگام نبرد طولانی با یک باس قوی، همین موضوع است. بازیکنان تا آخرین لحظه تلاش می‌کنند و درست در لحظه آخر که به کشتن غول نزدیک هستند، دچار حرص و طمع می‌شوند و همین موضوع می‌تواند باعث شکست آنها شود. عوامل متعددی وجود دارند که می‌توانند باعث شکست یک بازیکن و از دست رفتن پیروزی شوند، اما بدترین اشتباه و خطا در این زمینه، حرص و طمع بازیکن است. به طور مثال، ممکن است بازیکنان متوجه شوند که جان باس به صفر نزدیک است و با اینکه چند آیتم شفابخش و پرکننده جان برای خودشان دارند، تصمیم می‌گیرند که از آنها استفاده نکرده و مستقیما به سراغ کشتن باس بروند. البته بازیکنان به خاطر این کارشان تاوان سختی پس می‌دهند. مثلا ممکن است در حال مبارزه با غول قلعه Cainhurst در بازی Bloodborne یعنی Martyr Logarius باشند، که یکی از بهترین و قوی‌ترین باس‌های این بازی است، سپس به جای استفاده از آیتم‌های خود و کشتن او هنگامی که جانش کم است، از این آیتم‌ها استفاده نکرده و همین موضوع منجر به مرگشان شود.

بازیکنان باید سعی کنند که از نظر ذهنی، خود را برای انتهای نبرد و لحظاتی که باس جان کمی دارد آماده کنند و به جای اینکه سریع تصمیم گرفته و خود را به کشتن دهند، ابتدا از آیتم‌های خود استفاده کرده و خودشان را به طور کامل آماده کنند. در صورتی که جان بازیکنان به نصف رسیده و باس تقریبا مرده است، بهتر است که بازیکنان به آدرنالین بیش از اندازه خونشان غلبه کنند و ابتدا به عقب برگشته و جان خود را پر کنند و با مراقبت و بدون حمله مستقیم به باس، سعی کنند که کار او را تمام کنند. در صورتی که بازیکنان در انتهای نبرد تمرکز کرده و آرامش داشته باشند، قطعا می‌توانند باس را بکشند و از شکست احتمالی‌شان جلوگیری کنند. بازیکنان باید این موارد را قبل از اینکه حتی مبارزه آغاز شود، برای خود تصویر‌سازی کنند، در نتیجه در لحظات حساس می‌توانند تصمیم درستی بگیرند.

 

dark souls

سختی بازی را کاهش دهید

آخرین راه برای عبور از مراحل Boss Fight این است که بازیکنان می‌توانند سختی بازی را کاهش دهند. انجام این کار هیچ اشکالی ندارد، زیرا هیچ جایزه‌ای برای عذاب کشیدن بازیکنان به هنگام نبرد وجود ندارد و همچنین برخی از باس‌ها بسیار دشوارتر از آن هستند که بتوان با درجه سختی بالا یا متوسط آنها را شکست داد. قطعا سازندگان بازی‌های ویدیویی، تنظیمات درجه سختی را بی‌خودی در بازی‌ها قرار نداده‌اند. این تنظیمات می‌توانند به بازیکنان کمک کنند تا خود را با بازی هماهنگ کرده و از پس مبارزات آن بر بیایند.

در نهایت امیدواریم که این نکات بتوانند برای بازیکنان تازه‌کار و کمترحرفه‌ای کمک‌کننده باشند، و به آنها کمک کنند تا از بازی‌ها حداکثر لذت را ببرند.

 

{{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.rate)}}
تعداد رای: {{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.count)}} نفر
{{farsiNumber(n)}}
مقالات مرتبط
دیدگاه شما
captcha
جدول فروش فیلم ها
  • 956.366 میلیارد دلار
    Oppenheimer
    اکران: 21 جولای 2023
  • 571.721 میلیارد دلار
    Wonka
    اکران: 15 دسامبر 2023
  • 423.489 میلیارد دلار
    Aquaman and the Lost Kingdom
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 221.893 میلیارد دلار
    Migration
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 206.185 میلیارد دلار
    Trolls Band Together
    اکران: 17 نوامبر 2023
  • 156.771 میلیارد دلار
    Killers of the Flower Moon
    اکران: 19 اکتبر 2023
  • 151.782 میلیارد دلار
    Anyone But You
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 92.691 میلیارد دلار
    Mean Girls
    اکران: 12 ژانویه 2023
  • 89 میلیارد دلار
    Wish
    اکران: 22 نوامبر 2023
  • 51.6558 میلیارد دلار
    The Boys in the Boat
    اکران: 25 دسامبر 2023
  • 314.343 میلیارد تومان
    فسیل
    اکران: 22 اسفند 1401
  • 248.7 میلیارد تومان
    هتل
    اکران: 05 مهر 1402
  • 77.5419 میلیارد تومان
    شهر هرت
    اکران: 22 تیر 1402
  • 59.6495 میلیارد تومان
    بچه زرنگ
    اکران: 02 شهریور 1402
  • 49.8288 میلیارد تومان
    ویلای ساحلی
    اکران: 23 آبان 1398
  • 49.4606 میلیارد تومان
    هاوایی
    اکران: 13 دی 1402
  • 25.0594 میلیارد تومان
    نارگیل 2
    اکران: 18 مرداد 1402
  • 24.7578 میلیارد تومان
    ورود خروج ممنوع
    اکران: 15 آذر 1402
  • 19.6814 میلیارد تومان
    سه کام حبس
    اکران: 05 اردیبهشت 1402
  • 19.4418 میلیارد تومان
    آهنگ دو نفره
    اکران: 30 فروردین 1402