معرفی 6 ویژگی برتر سامسونگ گلکسی اس 9

گلکسی اس 9
  • twiter
  • linked-in
  • whatsapp

درحالی که همه منتظر گلکسی نوت 9 هستیم، بد نست که اندکی درباره بهترین خصوصیات گلکسی اس 9 نیز بدانیم. هرچند سری نوت همیشه قدرتمندتر ظاهر شده اما گلکسی اس 9 نیز ویژگی‌های جالب زیادی را در خود جای داده است.

سامسونگ گلکسی اس 9 آنقدر ویژگی‌های خوبی دارد که در اندک مدت عرضه خود توانست خوب ظاهر شود و به جرات می‌توانیم بگوییم که این محصول یکی ازبهترین گوشی‌های سال محسوب می‌شود. درواقع صفحه نمایش OLED فوق‌العاده، دیافراگم دوگانه لنزهای دوربین و طراحی زیبا می‌تواند دلیل خوبی برای نسبت دادن چنین عنوانی به این محصول باشد. خب شاید از دید برخی‌ها دلایلی از این دست هنوز هم نتواند گواهی بر این باشد که با یک گوشی برتر رو به رو هستیم. با این حال ویژگی‌های دیگری مانند برقراری تماس از طریق وای فای و رادیو با پشتیبانی از موج FM حتما نظر این دسته از افراد را هرچقدر هم سرسختانه بر عقاید خود اصرار ورزند، تغییر خواهد داد. البته خوب است این را بدانیم که در کنار پشتیبانی از این همه ویژگی‌های خوب نباید نقش پردازنده سریع سامسونگ و یا خواص ضد آب گلکسی اس 9 را نادیده بگیریم. با این حال برخورداری از اتصالات سریع و همچنین جک هدفون، تکمیل کننده ویژگی‌هایی خواهند بود که گلسکی اس 9 را به یک گوشی قابل اعتماد تبدیل می‌کنند.

آنچه در این مقاله می‌خوانید:

6 قابلیت ویژه سامسونگ گلکسی اس 9

گلکسی اس 9

خب در ادامه ما 6 ویژگی دیگر را از این گوشی معرفی می‌کنیم. این ویژگی‌ها اندکی فراتر از ویژگی‌های معمولی یک گوشی هوشمند محسوب می‌شوند. البته این‌ها بدین معنی نیستند که این محصول هیچ ویژگی انتقادی نداشته باشد اما باید بگوییم که مشکلات و یا انتقاداتی که به این محصول وارد می‌شود شاید در این بحث نگنجد و ما آن را به زمان دیگری موکول می‌کنیم و با بررسی ویژگی‌های برجسته این گوشی ادامه خواهیم داد.

گلکسی اس 9

6- رنگ بنفش گلکسی اس 9

رنگ بنفش این گوشی که برگرفته از بنفش یاسی است، یکی از منحصربه‌فردترین رنگ‌هایی است که شما می‌توانید در بازار گوشی‌های هوشمند برای گوشی خود آن را انتخاب نمایید. درواقع این بنفش بدنه درخشانی را برای گلسکی اس 9 ایجاد کرده است به طوری که شاهد درخشش و بازی نور زیبایی با رنگ بنفش در این مدل را شاهد هستیم. البته شاید از نظر برخی‌ها این درخشش نور بدنه چندان هم جالب نباشد. اما این تنها شاید نظر درصد اندکی از مردم باشد. در نظر خیلی‌ها رنگ بنفش بسیار جذاب و گیرا است مخصوصا اگر یک گوشی هوشمند به این رنگ مزین شده باشد.

 

5- سامسونگ pay

ویژگی پرداخت موبایلی سامسونگ پی (Samsung Pay) که سامسونگ آن را از سال 2015 به کار گرفته است یکی از اجزای گوشی‌های سری گلکسی سامسونگ محسوب می‌شود. با اینکه که در زمینه پرداخت‌های موبایلی می‌توانیم به سرویس گوگل پی (Google Pay) و اپل پی (Apple Pay) نیز اشاره کنیم که گزینه‌های بسیار خوبی در این زمینه هستند، اما تنها سامسونگ است که با هر ایستگاهی برای پرداخت می‌تواند کار کند و کار با آن حتی برای افرادی که چندان راغب به استفاده از پرداخت‌های موبایلی نیستند نیز می‌تواند جالب باشد. این به این معنی است که سامسونگ پی به خوبی می‌تواند مانند نوار مغناطیسی کارت اعتباری کار کند. از طرف دیگر سامسونگ نیز دارندگان محصولات خود را به استفاده از چنین امکاناتی تشویق می‌کند.

 

4- قابلیت سفارشی کردن

سامسونگ گلکسی اس 9 در منوی تنظیمات خود گزینه‌های پیشرفته و زیادی برای سفارشی سازی در اختیار کاربران قرار می‌دهد و با امکان جستجویی که دارد، کاربران را در این زمینه یاری خواهد داد. از طرف دیگر این بخش تغییرات گرافیکی و سفارشی کردن چیدمان صفحه تعامل خوبی برای اعمال تغییرات با کاربران خواهد داشت. به عنوان مثال، یکی از مواردی که کاربر می‌تواند در راستای سفارشی‌سازی، ویژگی‌های آن را تغییر دهد، برنامه ساعت است. برای اعمال تغییرات در پوسته این برنامه کاربر باید بعد از وارد شدن به تنظیمات گوشی گزینه «Lock Screen and security» را برگزیند و بعد گزینه «Clock and FaceWidgets» را انتخاب کند. در این بخش لیستی از بهترین گزینه‌های موجود که کاربر می‌تواند برای اپلیکیشن ساعت انتخاب نماید، نمایش داده می‌شود. علاوه بر این کاربران می‌توانند سفارشی‌سازی‌های دیگری را در گوشی گلکسی اس 9 اعمال نمایند. به طوری که با زدن گزینه Reminders، امکان اضافه کردن لیست یادآوری به قسمت «Always-On Display» نیز فراهم خواهد شد. در این صورت با قفل شدن صفحه لیست همچنان در صفحه نمایش نشان داده می‌شود.

گلکسی اس 9

3- دسترسی سریع به اپلیکیشن‌ها و مخاطبین

در بسیاری از گوشی‌های سری گلکسی، زبانه‌ای با نام اج مشاهده می‌شود. با کشیدن این زبانه کاربران می‌توانند به لیستی از میانبرهای مربوط به مخاطبین و برنامه‌های مختلف دسترسی داشته باشند. با استفاده از این امکان دیگر نیازی نیست که برای باز کردن اپلیکیشن محبوب خود فکر کنید که در کجا قرار دارد. از طرف دیگر از این طریق شما می‌توانید برای اپلیکیشن‌های خود، در این زبانه میانبری ثابت ایجاد نمایید. گفتنی است بخشی از این زبانه به مخاطبین هم اختصاص دارد. شما می‌توانید مخاطبین محبوب خود را در این زبانه بگنجانید تا برقراری تماس و ارتباط با آن‌ها برای شما به ساده‌ترین شکل ممکن فراهم شود. البته یکی از ایراداتی که می‌توان به این زبانه گرفت این است که ممکن است به طور اشتباه دست شما به آن بخورد و باز شود که البته در این مورد هم شما می‌توانید مکان آن را تغییر دهید. به هر حال هر چه که باشد بهتر از این است تا زمان خود را به جستجو برای اپلیکیشینی خاص و یا مخاطبین محبوب خود اختصاص دهید.

 

2- حالت تقسیم صفحه

شاید بتوان گفت این ویژگی، ویژگی مولتی تسکینگ را در گلکسی اس 9 تکمیل می‌کند و نمود بهتری در گلکسی اس 9 و اس 9 پلاس دارد. گوشی هوشمند گلکسی اس 9 و همچنین مدل اس 9 پلاس آن این امکان برای شما فراهم می‌آورند تا بتوانید برنامه‌های مختلفی را همزمان اجرا کنید . این ویژگی در گوشی‌های هوشمند به ویژگی مالتی تسکینگ نیز معروف است. یکی از کاربردهای این امکان جدید این است که زمانی که شما مشغول انجام کاری در گوشی هوشمند خود هستید و اعلانی از برنامه دیگری دریافت کنید، می‌توانید آن برنامه را در کنار برنامه‌ای که مشغول کار با آن هستید باز نمایید. با این عمل هر دو برنامه در حالت اجرا باز می‌مانند. این کار با سوایپ کردن منوی پاپ آپ اعلان‌ها به سمت پایین در گلکسی اس 9 و همچنین مدل پلاس آن میسر خواهد بود.

در این راستا شما می‌توانید برنامه مپ، تقویم و حتی وب سایتی را در یک قسمت صفحه باز کنید و همچنین برنامه‌های دیگری را نیز در قسمت دیگر نمایشگر باز کنید. این کار از اینکه بین برنامه‌های مختلف جابه‌جا شوید، جلوگیری خواهد کرد. در واقع تقسیم صفحه این امکان را فراهم می‌آورد تا کاربر بتواند بدون آنکه برنامه‌ای را ببندد، دوباره به آن مراجعه نماید.

گلکسی اس 9

شاید یکی از دلایلی که کاربران گلکسی اس 9 به گوشی هوشمند خود می‌بالند و در صورت استفاده از گوشی دیگری احساس دلتنگی برای گوشی خود خواهند داشت همین ویژگی منحصر به فرد باشد.

 

1- قابلیت احراز هویت از طریق اسکن عنبیه

گفتنی است که سامسونگ از روش متفاوتی نسبت به آنچه که در آیفون 10 برای احراز هویت شاهد آن هستیم، استفاده می‌کند. این روش اسکن عنبیه نام دارد که بسیار بهتر از مکانیزمی است که اپل در گوشی‌های خود پیاده می‌کند و همچنین امنیت بیشتری برای برنامه‌های پرداخت‌های موبایلی فراهم خواهد کرد. نکته جالب این فناوری این است که اگر بار اول خطایی در تشخصی چهره رخ دهد می‌توانید باز هم آن را امتحان نمایید و از این مورد مطمئن باشید که پیچدگی روش تشخیص چهره اپل را نخواهد داشت.

هرچند اسنکنر عنبیه از امنیت بالایی برخوردار است اما علاوه بر این، سامسونگ روش دیگری نیز برای احراز هویت کاربرانش در نظر گرفته و آن استفاده از تشخیص اثر انگشت در گلکسی اس 9 است. در مواقعی استفاده از حسگر اثر انگشت نیز به مراتب آسان‌تر از روش اسکن عنبیه است. گفتنی است که حسگر اثر انگشت گلکسی اس 9 در ناحیه دوربین و پشت گوشی گنجانده شده است.

با همه خصوصیات بیان شده، بهتر است این را نیز بگوییم که گلکسی اس 9 و مدل پلاس آن به اسپیکرهای منحصر به فردی حتی بهتر از تلفن‌های ریزر مجهز شده‌اند. درواقع این اسپیکرها حاصل یک سال تجربه شرکت سامسونگ بوده است. در این راستا این غول فناوری کره‌ای برای اینکه گلکسی اس 9 و مدل پلاس آن صدای بهتری داشته باشند به جای استفاده از یک اسپیکر، از اسپیکر دیگری نیز در بالای گوشی استفاده کرده است تا این گلکسی اس 9 بتواند صدا را به صورت استریو پخش نماید. علاوه بر این، سامسونگ برای تقویت صدا در محصولات پرچمدار خود با شرکت Dolby Atmos همکاری داشته و حاصل این همکاری، صدای واضح‌تر و افکت‌های مناسب‌تری برای صدا در قالب نرم‌افزاری نیز بوده است. درواقع این دستاورد به تقویت صدای بازی، پخش موزیک و ویدیو نیز کمک خواهد کرد. علاوه بر این شرکت AKG نیز در تقویت صدا با سامسونگ همکاری داشته است تا در صورت زیاد بودن صدای گوشی در زمان برقراری تماس، نویز و یا لرزشی در صدا ایجاد نشود.

با این حال همه ویژگی‌های خوبی که یک گوشی هوشمند به‌عنوان پرچمدار می‌تواند داشته باشد، از سخت افزار قدرتمند گرفته تا مدیریت نرم‌افزاری در گلکسی اس 9 دست به دست هم داده‌اند تا این محصول سامسونگ را به عنوان یکی از بهترین‌های 2018 جلوه دهند. در بخش نظرات، دیدگاه خود را با ما به اشتراک بگذارید.

{{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.rate)}}
تعداد رای: {{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.count)}} نفر
{{farsiNumber(n)}}
مقالات مرتبط
دیدگاه شما
captcha
جدول فروش فیلم ها
  • 956.366 میلیارد دلار
    Oppenheimer
    اکران: 21 جولای 2023
  • 571.721 میلیارد دلار
    Wonka
    اکران: 15 دسامبر 2023
  • 423.489 میلیارد دلار
    Aquaman and the Lost Kingdom
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 221.893 میلیارد دلار
    Migration
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 206.185 میلیارد دلار
    Trolls Band Together
    اکران: 17 نوامبر 2023
  • 156.771 میلیارد دلار
    Killers of the Flower Moon
    اکران: 19 اکتبر 2023
  • 151.782 میلیارد دلار
    Anyone But You
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 92.691 میلیارد دلار
    Mean Girls
    اکران: 12 ژانویه 2023
  • 89 میلیارد دلار
    Wish
    اکران: 22 نوامبر 2023
  • 51.6558 میلیارد دلار
    The Boys in the Boat
    اکران: 25 دسامبر 2023
  • 314.343 میلیارد تومان
    فسیل
    اکران: 22 اسفند 1401
  • 248.7 میلیارد تومان
    هتل
    اکران: 05 مهر 1402
  • 77.5419 میلیارد تومان
    شهر هرت
    اکران: 22 تیر 1402
  • 59.6495 میلیارد تومان
    بچه زرنگ
    اکران: 02 شهریور 1402
  • 49.8288 میلیارد تومان
    ویلای ساحلی
    اکران: 23 آبان 1398
  • 49.4606 میلیارد تومان
    هاوایی
    اکران: 13 دی 1402
  • 25.0594 میلیارد تومان
    نارگیل 2
    اکران: 18 مرداد 1402
  • 24.7578 میلیارد تومان
    ورود خروج ممنوع
    اکران: 15 آذر 1402
  • 19.6814 میلیارد تومان
    سه کام حبس
    اکران: 05 اردیبهشت 1402
  • 19.4418 میلیارد تومان
    آهنگ دو نفره
    اکران: 30 فروردین 1402