هیوندای جنسیس G70: از طراحی جسورانه تا مشخصات فنی برتر

جنسیس G70
  • twiter
  • linked-in
  • whatsapp

هیوندای جنسیس G70 سدانی اسپرت و لوکس است که شرکت جنسیس به آینده این خودرو و نسل‌های بعد از آن بسیار امیدوارانه می‌نگرد. این شرکت توانسته از مهارت حرفه‌ای‌ترین طراحان در ساخت این خودرو استفاده کند.

جنسیس G70

همان‌طور که قبلا اشاره کردیم جنسیس در حال آماده‌سازی مدل‌های مختلف جنسیس G70 بوده که قصد دارد آن‌ها را در تابستان امسال عرضه کند. گفتنی است که این سدان اسپرت، خودرویی مهم برای این خودروساز آسیایی محسوب می‌شود. این خودرو تاکنون توانسته است با ویژگی‌هایی که دارد از جایگاه خوبی بین سایر سدان‌ها در بازار خودرو برخوردار باشد و به عنوان یکی از مدعیان در میان سایر رقبا قد علم کند. با اینکه مدیرعامل جنسیس G70 معتقد است که جهان کمتر به خودروهای لوکس نیاز دارد، اما خود در این وادی گام نهاده و شاید علیرغم این اعتقاد، وی به کارایی و عملکرد بالای جنسیس G70 نیز ایمان دارد. در حالی که خودروهایی مانند G80 و G90 بزرگتر بودند و اکنون فروش خوبی در بازار دارند، اما دستاورد جدیدی برای شرکت خود نداشته‌اند. با این حال خط تولید جنسیس امیدوار است جنسیس G70 با ویژگی‌هایی که دارد خودنمایی بیشتری داشته باشد و انتظار می‌رود که بازار گسترده‌تری را نیز به خود اختصاص دهد.

چنین جاه‌طلبی‌هایی برای این محصول از جنسیس در واقع از سمت کمپانی هیوندای کنترل و پشتیبانی می‌شود. گفتنی است که هیوندای برای طراحی جنسیس G70 طراحان و مهندسان مطرحی را از سراسر دنیا فراخوانده تا بتوانند محصولی را تولید کند که همه ویژگی‌های یک سدان لوکس و اسپرت و در عین حال پرقدرت را در کنار هم داشته باشد. در میان این لیست نام افرادی نام آشنا چون فیتزجرالد (Fitzgerald) از مدیران لامبورگینی، لوک دانکرولک (Luc Donckerwolke)، مدیر سابق بنتلی و رئیس یخش طراحی لامبورگینی، سنگ‌یاپ لی (Sangyup Lee) طراح نسل پنجم شورولت کامارو و آلبرت بیرمن، رئیس و سازنده BMW سری M به‌چشم می‌خورد. اما هدف از جمع‌آوری چنین افراد قوی و حرفه‌ای در این عرصه ساخت خودرویی جذاب و زیبا است که رانندگی راحت و روانی را ارائه دهد و در عین حال بتواند یارای رقابت با سایرین را داشته باشد.

با این همه تمهیداتی که هیوندای اندیشیده است و همان‌طور که انتظار می‌رود جنسیس با G70 رقبای قدری چون سه غول بزرگ آلمانی یعنی بی ام و، مرسدس بنز و آئودی را هدف رقابت قرار خواهد داد. در واقع این خودرو رقیب خودروهایی چون سری 3 بی ام و، آئودی A4 و مرسدس کلاس C خواهد بود. با این حال جالب است بدانید که طول کلی جنسیس G7 معادل 184.4 اینچ بوده و فاصبه محور جلو و پشت خودرو نیز 111.6 اینچ است که نشانی از طراحی موفق جنسیس در این زمینه خواهد بود. در ادامه با ما همراه باشید تا بیشتر این خودروی قدرتمند آسیایی را مورد بررسی و کنکاش قرار دهیم.

آنچه در این مقاله می‌خوانید:

نگاهی به هیوندای جنسیس G70

 

طراحی ظاهری: جنسیس G70 از همان سبک جنسیس پیروی می‌کند

تصاویری که از جنسیس G70 در اختیار داریم به طور دقیق می‌توانند گویای شکل و شمایل ظاهری این خودرو باشند. جنسیس G70 از ظاهر ساده و آراسته‌ای بهره می‌برد و تنها در قسمت‌هایی با جزئیات شلوغ و درواقع پیچیده همراه شده است. اما به‌طور کلی باید بگوییم که جنسیس در کنار حفظ اصالت خود به عنوان یک سدان کره‌ای، خودرویی اسپرت و لوکس دارای ظاهر جذابی نیز هست و ظاهری همچون خودروی مفهومی GV80 جنسیس که اواخر امسال معرفی می‌شود ندارد.

 

چراغ‌های LED

اما با این حال G70 بخشی از اجزای خود را از GV80 مفهومی وام گرفته است. درواقع گواه این مطلب چراغ‌های LED زیبای این خودرو هستند که در جلوی خودرو خودنمایی می‌کنند. دانکرولک، از طراحان جنسیس G70 می‌گوید که در نهایت تمام خودروهای جنسیس از این سبک چراغ‌های LED پیروی خواهند کرد، یعنی تا حدی که می‌توانند ظریف و پرنور خواهند بود. درواقع او یکی از مشتاقان و علاقه‌مندان کنار گذاشتن لامپ‌های سنتی در خودروها محسوب می‌شود. اما داستان چراغ‌های LED جنسیس در همین‌جا به پایان نمی‌رسد. درواقع این چراغ‌ها بسیار بیشتر از آنچه که فکرش را بکنید، ما را به ماجراجویی وا می‌دارند. همان‌طور که جنسیس در حال توسعه نور رادیکال در خودروهای خود است، این نورها در صورت روشن بودن تا سپر جلویی و اضلاع درهای جلو را تحت پوشش قرار خواهند داد.

شاید جنسیس اندکی از طراحی‌های جسورانه به دور باشد اما این موضوع دلیلی بر عدم جذابیت این خودرو نمی‌شود. این خودرو دارای جذابیت‌های بسیاری در ظاهر خوش تراش خود است که می‌توانیم نمونه‌هایی از این جذابیت‌ها را در خودروهایی چون آلفارومئو Giulia و اینفینتی Q5 مشاهده کنیم. این در حالی است که خودورهایی چون بی‌ام‌و سری 3 یا آئودی A2 به صورت محدودتری به این ویژگی‌های جذاب ظاهری مزین هستند. در واقع این طراحی قبل از حضور دانکرولک در تیم طراحی به وقوع پیوسته بود و با آمدن وی تغییراتی چون چراغ‌های LED و پوشش رویه خودرو مورد تغییر قرار گرفته است. از طرف دیگر زمانی که بیرمن به تیم پیوست توانست قابلیت دینامیک پویا را با خود برای این خودرو به ارمغان آورد. در سایه این قابلیت جدید عملکرد سیستم تعلیق بهبود و کیفیت سواری نیز ارتقا یافت. با این حال احتمالا باز هم در نسل‌های آتی جنسیس شاهد همکاری این گروه حرفه‌ای خواهیم بود.

جلو پنجره

جنسیس G70 به مانند چراغ‌های بی‌نظیری که دارد که در قسمت جلویی خود نیز از جلوپنجره زیبایی بهره می‌برد. و به مانند آنچه که ما در تصویر مشاهده می‌کنیم آرم G70 نبر روی این قسمت از خودرو حک شده است. این جلوپنجره از نوع کرومیوم و به رنگ تیره است و توانسته زیبایی قابل تحسینی را برای این خودرو به ارمغان آورد و زیبایی‌های شوالیه‌مانند آن را نیز دوچندان کند. ما معمولا چنین طراحی‌هایی را در خودروهایی مانند کادیلاک و مزدا شاهد هستیم. طراح این قسمت از خودرو در این باره می‌گوید که در نگاه اول شاید اینگونه به نظر بیاید اما به طور کلی نسبت به سایر برندها اندازه بزرگ‌تری دارند. علاوه بر این شکاف دیگری نیز در پایین این جلوپنجره مشاهده می‌شود که نمادی از طراحی و نگرش رو به جلوی این خودرو را نشان خواهد داد.

 

طراحی داخلی

علاوه بر ظاهر زیبا و بدنه خوش تراش و صیقلی، جنسیس G70 از کابین درجه یکی بهره می‌برد و به تجهیزات مدرنی نیز مزین شده است. یکی از تجهیزات کابین مجازی جنسیس است که در آرایشی زیبا می‌تواند راهنمایی‌های بی‌نظیری را برای راننده فراهم کند. علاوه بر این یک دستگیره کنترل مرکزی نیز برای تغییر مدل شاسی خودرو در کابین راننده مشاهده می‌شود. جذابیت دیگر داخل جنسیس به نمایشگر لمسی و بدون حاشیه مخصوص سیستم اطلاعات و سرگرمی جنسیس مربوط خواهد بود که به دستورالعمل‌های اطلاعاتی مختلفی نیز مجهز شده است و به صورت سیستماتیک در بالای کنسول جای دارد. گفتنی است که این نمایشگر دارای رزولوشن بالایی نیز است. از طرف دیگر جالب است بدانید که اپل کار پلی و همچنین اندروید اتو به صورت استاندارد با این سیستم عرضه خواهند شد.

جنسیس G70 طراحی داخلی را با بکارگیری حداقلی پلاستیک انجام داده است. این مساله باعث شده است تا ما شاهد نمای داخلی شکیل‌تر و زیباتری باشیم. از طرف دیگر طیف رنگی قابل انتخاب برای اجزای داخلی خودرو به مانند رنگ دوخت صندلی‌ها نیز قابل دسترس خواهد بود. اما با همه این توصیفات نباید انتظار تیپ و طرح چوبی را از این خودروی باشکوه داشته باشیم. با این حال در بررسی‌ها مشخص شد که این سدان اسپرت چندان هم اسپرت نبود و البته که در طراحی داخلی بسیار لوکس به نظر می‌رسید. به جای تریم چوبی، آلومینیم یکی از گزینه‌های مورد انتخاب خواهد بود که به جنبه لوکس بودن در سراسر خودرو نیز کمک قابل توجهی خواهد کرد. با اینکه در طیف‌های رنگی قابل انتخاب بژ و یا مشکی ممکن است اندکی با یک رنگ نمای داخل کابین خسته کننده به نظر برسد اما در حقیقت این طور نیست. درواقع کیفیت مواد و رنگ‌های بکار رفته به اندازه‌ای است که این ضعف را خواهد پوشاند. البته اگر بشود نامش را ضعف و یا ایراد نهاد. بهتر است بگوییم سلیقه جنسیس!

ویژگی اسپرت جنسیس G70

خب در این زمینه باید بگوییم که ویژگی‌های فنی جنسیس G70 ممکن است در بازارهای مختلف متفاوت باشد. به عنوان مثال جنسیس G70 در بازار آمریکا از یک موتور توربوسارژ 2 لیتری، 4 سیلندر خظی بهره می‌برد که با این موتور قادر است قدرتی معادل 252 اسب بخار و گشتاور 352 نیوتن متری را تولید نماید. در موتور دیگر نیز قابل انتخاب این خودرو که از نوع تویین توربو 3.3 لیتری V6 است، ما شاهد قدرت مثال‌زدنی 365 اسب بخاری و گشتاور 509 نیوتن متری هستیم. البته این خروجیها با استفاده از اطلاعاتی است که تاکنون در دست داریم و ممکن است که در زمان عرضه نتیجه نهایی اندکی متفاوت باشد. خب به هر حال این را نیز می‌دانیم که در هر دو نوع موتور ما شاهد بکارگیری فناوری چهارچرخ محرک و سیستم انتقال نیرو به همه چرخ‌ها هستیم که در همه مدل‌ها این نیرو به صورت استاندارد از طریق یک دیفرانسیل عقب با لغزش محدود به چرخ‌ها منتقل خواهد شد. این ویژگی باعث خواهد شد تا خودرو در زمان رانندگی سر پیچ‌ها هندلینگ بهتری را فراهم آورد. درباره گیربکس این خودرو نیز باید بگوییم این ویژگی از خودرو، وام گرفته از G80 بوده و از نوع 8 سرعته اتوماتیک (مجهز به برنامه‌ریزی مخصوص) نیز است البته جنسیس G70 ممکن است در سال اول در نوع موتور دو لیتری با گیربکس دستی عرضه شود. جالب است بدانید جنسیس G70 با پیشرانه 3.3 لیتری و در حالت اسپرت می‌تواند قدرت بی‌نظیر موتور خودرو را از طریق سیستم انتقال قدرت به هر چهار چرخ انتقال دهد و این بدین معنی خواهد بود که در این حال راننده و سرنشینان از رانندگی لذت بیشتری خواهند برد. این امکان بی‌نظیری است که توسط بیرمن در این خودرو گنجانده شده است.

از آنجایی که تنها یک یا دو حالت رانندگی برای چنین خودروی خودرو بی‌نظیری کافی نیست، این خودرو به پنج حالت رانندگی مختلف مجهز شده است که عبارت‌انداز: حالت هوشمند (اتو)، حالت نرمال، ویژه، اکو (محیط زیستی) و اسپرت. انتخاب هر کدام از این حالت‌ها بر روی وزن فرمان و همچنین پاسخگویی و هندلینگ آن، تعیین اندازه دریچه گاز، موتور خودرو و پارامترهای تغییر اندازه اتوماتیک در خودرو تاثیرگذار خواهد بود. خبر خوب هم اینکه سیستم چهارچرخ محرک در همه حالت‌ها برای خودرو فراهم است. البته نوعی که از موتور 3.3 لیتری بهره می‎برد از دمپر مسحکم و همچنین سیستم تعلیق قابل تنظیم نیز برخوردار خواهد بود. (این دمپر در جنسیس G70 احتمالا آپشنال است)

علاوه بر مشخصات فنی که بیان کردیم خوب است به این نکته نیز اشاره کنیم که تمام مد‌ل‌های G70 دارای سیستم کنترل و گشتاور برداری براساس سیستم ترمزی هستند که در داخل چرخ‌های خودرو جاسازی شده‌اند. علاوه بر این سیستم چهارچرخ محرک که 130 پوند نیز به قیمت خودرو اضافه می‌کند، 100 درصد نیروی تولیدی توسط موتور را به چرخ‌های عقب و در صورت نیاز به چرخ‌های جلو انتقال خواهد داد. ما هنوز اطلاع دقیق از وزن این سیستم انتقال نیرو در این خودرو نداریم اما به نظر می‎‌رسد که نسبت وزن توزیع شده که بین چرخ‌های جلو و عقب خودرو توزیع می‌شود به نسبت 52 به 48 درصد خواهد بود برای تنها چرخ‌های عقب که در نوع دو لیتری موجود است نیز شاهد نسبت وزن 53 به 47 هستیم  و در نوع موتور پیشرفته این خودرو این میزان به نسبت 55 به 45 درصد خواهد رسید درواقع چهارچرخ محرک برای همه چرخ‌ها دارای وزن بیشتری نسبت به نسخه‌ها و یا حالتی است که تنها از چهارچرخ محرک برای چرخ‌های عقب استفاده می‌کنند. که البته این اعداد و ارقام همچنان در دست مطالعه هستند. جالب است بدانید که G70 در نسخه ضعیف‌تر یعنی موتور 2.2 لیتری خود از معماری کیا سینگر بهره می‌برد. که البته کیا سینگر در مقایسه با جنسیس نیز به طور کلی 5.8 اینچ کوتاه‌تر و همچنین 0.8 اینچ نیز باریک‌تر است و البته بلندی یکسانی دارند.

 

اولین تست رانندگی جنسیس G70

در بررسی اولیه این خودرو در کره توسط کارشناسان جنسیس G70 مجهز به موتور 2 لیتری را مورد آزمایش قرار دادند که البته هنوز برخی از ویژگی‌های نیز تکمیل نشده بود. این نسخه از جنسیس از تایرهای بریجستون بهره می‌برد. اما گفتنی است که در صورت عرضه به ایلات متحده این تایرها جای خود را به نوع آمریکایی یعنی تایرهای میشیلن خواهند داد. چراکه تایرهای میشیلن می‌تواند جذابیت بیشتری در بزرگراه را به ارمغان آورند و همچنین مهم‌تر اینکه سروصدای کمتری را نیز تولید نمایند.

علاوه بر این در تست رانندگی جنسیس 4 سبلندر نشان داد که اندکی در سرعت به نسبت خودروهای کاملا اسپرت ضعیف عمل می‌کند. این در حالی است که جنسیس G70 سریع‌ترین خودروی هیوندای خواهد بود و احتمالاً قادر است در زمان 4.5 ثانیه از سرعت صفر به 100 کیلومتر در ساعت برسد. در زمان رانندگی نیز کارشناسان شاهد این بودند که گیربکس این خودر به راحتی نیرو را به چرخ‌ها انتقال می‌داد و برای این کار به خوبی برنامه‌ریزی شده بود. هرچند که طراحان این خودرو قول بازبینی مجدد و رفع عیب‌های احتمالی را قبل از عرضه نهایی داده‌اند.

گفتنی است که نسخه V6 این خودرو در ایالات متحده بر روی نسخه موتور دینامیک متمرکز خواهد بود و از چهارچرخ محرک و همچنین تایرهای اسپرت پایلوت میشیلن نیز بهره‌مند می‌شود. جالب است بدانید که در این نسخه جنسیس G70 مسلما عملکرد بهتری را با توجه به موتور قدرتمندتر خواهد داشت و می‌تواند جاده‌ها را با قدرت بیشتری درنوردد و سواری راحتی را نیز فراهم آورد و این اتفاقی است که در نسخه‌های G80 و G90 شاهد آن خواهیم بود که هر لحظه خودرو مشتاق این است که شتاب بیشتری بگیرد. تنها مشکلی نیز که در تست مشاهده شد زمانی که خودرو به مد اسپرت تغییر حالت پیدا می‌کند با یک ناهماهنگی اندکی مواجه خواهد شد که البته انتظار می‌رود تا قبل از رسیدن به دست مشتری این ایراد برطرف شود.

در مورد هندلینگ فرمان جنسیس G70 با پیشرانه 3.3 لیتری باید بگوییم که عملکرد آن در تست رانندگی بسایر عالی بود. درواقع عملکرد دقیق و پاسخگویی سریعی را به ارمغان آورد. علاوه بر این سیستم ترمز برمبو نیز در این خودرو عملکردی قابل تحسین داشت. به طوری‌که در همین مدل شاهد ترمزی محکم و راحت در زیر پا خواهیم بود که کارایی فوق‌العاده بالایی دارد.

 

این تنها آغاز راه است …

شاید یکی از بزرگترین چالش‌های برند جنسیس سابقه اندک آن در عرصه خودروسازی باشد. اما اگر با نگرش دیگری بنگریم چندان هم این مساله مهم نخواهد بود. چراکه این خودروساز کره‌ای و شرکت پشتیبان آن یعنی هیوندای بارها ثابت کرده‌اند که به دنبال نوآوری و محصولات جدید هستند. با این حال شاهد این نیز بودیم که در این وادی توانسته‌اند عملکرد موفقی نیز داشته باشند. در این راستا مدیران جنسیس در تلاش هستند تا با بکارگیری متخصصان حرفه‌ای بتوانند خودروهایی را به دنیا عرضه کنند تا از این طریق نظر صنعت خودرو را به خود جذب کنند و محصولی جهانی تولید نمایند. بنابراین تولید چنین محصولاتی می‌تواند آینده‌ای روشن را برای این شرکت رقم بزند.

در ادامه شما را به دیدن تصاویر بیشتری از جنسیس G70 دعوت می‌کنیم همچنین می‌توانید در بخش نظرات، دیدگاه خود را با ما به اشتراک بگذارید.

{{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.rate)}}
تعداد رای: {{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.count)}} نفر
{{farsiNumber(n)}}
مقالات مرتبط
دیدگاه شما
captcha
جدول فروش فیلم ها
  • 956.366 میلیارد دلار
    Oppenheimer
    اکران: 21 جولای 2023
  • 571.721 میلیارد دلار
    Wonka
    اکران: 15 دسامبر 2023
  • 423.489 میلیارد دلار
    Aquaman and the Lost Kingdom
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 221.893 میلیارد دلار
    Migration
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 206.185 میلیارد دلار
    Trolls Band Together
    اکران: 17 نوامبر 2023
  • 156.771 میلیارد دلار
    Killers of the Flower Moon
    اکران: 19 اکتبر 2023
  • 151.782 میلیارد دلار
    Anyone But You
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 92.691 میلیارد دلار
    Mean Girls
    اکران: 12 ژانویه 2023
  • 89 میلیارد دلار
    Wish
    اکران: 22 نوامبر 2023
  • 51.6558 میلیارد دلار
    The Boys in the Boat
    اکران: 25 دسامبر 2023
  • 314.343 میلیارد تومان
    فسیل
    اکران: 22 اسفند 1401
  • 248.7 میلیارد تومان
    هتل
    اکران: 05 مهر 1402
  • 77.5419 میلیارد تومان
    شهر هرت
    اکران: 22 تیر 1402
  • 59.6495 میلیارد تومان
    بچه زرنگ
    اکران: 02 شهریور 1402
  • 49.8288 میلیارد تومان
    ویلای ساحلی
    اکران: 23 آبان 1398
  • 49.4606 میلیارد تومان
    هاوایی
    اکران: 13 دی 1402
  • 25.0594 میلیارد تومان
    نارگیل 2
    اکران: 18 مرداد 1402
  • 24.7578 میلیارد تومان
    ورود خروج ممنوع
    اکران: 15 آذر 1402
  • 19.6814 میلیارد تومان
    سه کام حبس
    اکران: 05 اردیبهشت 1402
  • 19.4418 میلیارد تومان
    آهنگ دو نفره
    اکران: 30 فروردین 1402