مقایسه کهکشانی های سامسونگ؛ گلکسی نوت 9 در برابر گلکسی S9 پلاس

گلکسی نوت 9 گلکسی S9 پلاس
  • twiter
  • linked-in
  • whatsapp

گوشی‌های سری گلکسی نوت و گلکسی S به طور روز افزونی خصوصیات مشابهی به خود گرفته‌اند. اما در مقایسه میان گلکسی نوت 9 و گلکسی S9 پلاس همچنان برخی تفاوت‌های برجسته میان آن‌ها مشاهده می‌شود.

سامسونگ پس از مدت‌ها انتظار، در نهایت به طور رسمی از گلکسی نوت 9 رونمایی کرد. اما این شرکت کره‌ای در اسفند ماه نیز فبلت پرچمدار دیگری به نام گلکسی S9 پلاس را رونمایی و عرضه کرده بود. حال با توجه به مشابه بودن برخی خصوصیات مهم این دو گوشی، این سئوال پیش می‌آید که گلکسی نوت 9 چه تفاوت‌های مهمی با گلکسی S9 پلاس دارد و نقاط قوت آن چیست؟

برخی از این تفاوت‌ها واضح و مشخص هستند. به عنوان نمونه گلکسی نوت 9 یک قلم هوشمند استایلوس دارد که در ادامه بیشتر به آن می‌پردازیم. اما تفاوت‌های مختلف دیگری هم میان این دو وجود دارد و البته خصوصیات مشترک بین آن‌ها نیز زیاد است. برای اطلاع بیشتر از این خصوصیات با این مقاله همراه باشید.

آنچه در این مقاله می‌خوانید:

مقایسه کهکشانی‌های سامسونگ؛ گلکسی نوت 9 در برابر گلکسی S9 پلاس

مقایسه گلکسی نوت 9 و گلکسی S9 پلاس

 

مقایسه طراحی گلکسی نوت 9 و گلکسی S9 پلاس

سامسونگ گلکسی نوت 9 با بدنه پشتی شیشه‌ای، چارچوب فلزی و حاشیه‌های کوچک در بالا و پایین صفحه نمایش طراحی شده است. گلکسی S9 پلاس نیز از این نظر، طراحی مشابهی دارد.

گلکسی S9 پلاس احتمالا اندکی خمیده‌تر است، اما به جز این و به خصوص از قسمت جلو، دو گوشی ظاهری کاملا شبیه به هم دارند.

تفاوت اصلی در قسمت پشت، جهت قرار گرفتن لنزهای دوربین است. در حالی که دو لنز گلکسی S9 پلاس به صورت عمودی قرار گرفته‌اند، در گلکسی نوت 9 شاهد قرار گرفتن افقی دو لنز کنار هم هستیم.

سامسونگ گلکسی نوت 9

گوشی گلکسی نوت 9 کمی بزرگ‌تر از گلکسی S9 پلاس است.

البته طبیعی است که ابعاد و وزن دو گوشی نیز متفاوت باشد. سامسونگ گلکسی S9 پلاس دارای ابعاد 158.1×73.8×8.5 میلیمتر و وزن 189 گرم بوده و گلکسی نوت 9 با ابعاد 161.9×76.4×8.8 میلیمتر و وزن 201 گرم طراحی شده است.

این بدین معنی است که S9 پلاس در همه اضلاع خود کمی کوچک‌تر بوده و وزن آن نیز اندکی سبک‌تر است. البته این گوشی صفحه نمایش کوچک‌تری نیز دارد که در ادامه بیشتر به آن خواهیم پرداخت.

همچنین هر دو این گوشی‌ها از استاندارد IP68 برخوردارند. دستگاه‌های دارای این استاندارد، ضد گرد و غبار بوده و در برابر نفوذ آب در عمق 1.5 متری و تا مدت زمان 30 دقیقه مقاوم هستند.

 

مقایسه نمایشگر گلکسی نوت 9 و گلکسی S9 پلاس

نمایشگر سامسونگ گلکسی نوت 9

نمایشگر نوت 9 کمی بزرگ‌تر از نمایشگر S9 پلاس است.

نقل قول:
نمایشگر گلکسی نوت 9، 6.4 اینچی بوده و از نمایشگر 6.2 اینچی گلکسی S9 پلاس بزرگ‌تر است.
هر دوی این گوشی‌ها نمایشگرهای بزرگی دارند، اما نمایشگر گلکسی نوت 9، 6.4 اینچی بوده و از نمایشگر 6.2 اینچی گلکسی S9 پلاس بزرگ‌تر است.

همچنین هر دو گوشی از نمایشگرهای منحنی سوپر امولد با وضوح 1440×2960 برخوردار بوده که حاصل آن چگالی 516 پیکسل بر اینچ برای نوت 9 و 529 پیکسل بر اینچ برای S9 پلاس بوده است.

البته تفاوت چگالی پیکسل‌ها احتمالا چندان به چشم نمی‌آید، اما تفاوت اندازه نمایشگرها شاید مهم‌تر باشد. البته توجه داشته باشید که صفحه نمایش هر دوی آن‌ها بسیار بزرگ هستند.

 

مقایسه امکانات نرم افزاری و سخت افزاری نوت 9 و S9 پلاس

هر دو گوشی گلکسی نوت 9 و گلکسی S9 پلاس، اندروید اوریو را اجرا می‌کنند (به طور مشخص گلکسی S9 پلاس نسخه 8.0 و گلکسی نوت 9 نسخه 8.1). همچنین مدت زمان پشتیبانی نرم افزاری و ارائه بروزرسانی‌ها نیز احتمالا بسیار مشابه خواهد بود.

نقل قول:
قلم هوشمند نوت 9 را می‌توان به عنوان کنترل از راه دور برای توقف پخش موسیقی، دکمه شاتر دوربین برای عکس گرفتن و موارد دیگر استفاده کرد.
البته گلکسی نوت 9 از برخی خصوصیات نرم افزاری برخوردار است که گلکسی S9 پلاس فاقد آن است. هر دو گوشی از دستیار هوشمند بیکسبی پشتیبانی می‌کنند (و از یک دکمه اختصاصی برای اجرای آن برخوردار هستند)، اما به عنوان نمونه نوت 9 از یک قلم هوشمند استایلوس نیز بهره می‌برد.

قلم استایلوس شما را قادر می‌سازد تا تقریبا مشابه یک قلم و کاغذ معمولی، برروی صفحه نمایش نوت 9 یادداشت بنویسید یا طراحی کنید. همچنین قلم هوشمند نوت 9 را می‌توان به عنوان کنترل از راه دور برای توقف پخش موسیقی، دکمه شاتر دوربین برای عکس گرفتن و موارد دیگر استفاده کرد.

یک خصوصیت که در هر دوی این گوشی‌ها ارائه شده است اما احتمالا استفاده از آن در گلکسی نوت 9 ساده‌تر است، خصوصیت DeX است. دکس گوشی شما را با اتصال به یک مانیتور، به چیزی شبیه به یک کامپیوتر شخصی تبدیل می‌کند. اما در حالی که گلکسی S9 پلاس به یک داک برای برقراری ارتباط با مانیتور نیازمند است، گلکسی نوت 9 تنها به یک مبدل HDMI نیاز دارد.

قلم استایلوس یکی از برتری‌های مهم نوت 9

قلم زیبای زرد رنگ استایلوس یکی از برتری‌های مهم نوت 9 نسبت به S9 پلاس است.

بعد از نرم افزار، نوبت به مشخصات سخت افزاری می‌رسد. هر دو گوشی از تراشه اسنپدراگون 845 (در آمریکا) و اگزینوس 9810 (در سایر کشورها) بهره می‌برند. این دو تراشه به ترتیب، قدرتمندترین محصولات شرکت‌های کوالکام و سامسونگ هستند. بنابراین هر دو گوشی قدرت و کارایی بسیار بالایی را خواهند داشت.

البته از آن‌جا که گلکسی نوت 9 با حافظه رم 8 گیگابایتی ارائه می‌شود، می‌توانید با خرید آن از کارایی بالاتری نسبت به گلکسی S9 پلاس که تنها 6 گیگابایت حافظه رم دارد بهره ببرید. البته نوت 9 نیز نسخه 6 گیگابایتی دارد.

همچنین در مورد حافظه داخلی نیز گلکسی نوت 9 برتری کامل دارد. این  گوشی در نسخه‌های دارای حافظه 128 و 512 گیگابایتی عرضه می‌شود اما گلکسی S9 پلاس، دو نسخه 64 و 128 گیگابایتی دارد که دسترسی به آن‌ها نیز به منطقه جغرافیایی شما بستگی دارد. البته هردوی این گوشی‌ها به یک شکاف کارت حافظه میکرو‌اس‌دی مجهز هستند و کاربران آن‌ها نگرانی بابت کمبود حافظه نخواهند داشت.

 

همچنین بخوانید :

مقایسه دوربین گلکسی نوت 9 و گلکسی S9 پلاس

از بعد سخت افزاری، دوربین‌های دو گوشی بسیار شبیه به یکدیگر هستند. هر دو گوشی دوربین اصلی دوگانه با مشخصات یکسان دارند. برخورداری از دو لنز 12 مگاپیکسلی که شامل یک لنز تله‌فوتو با دریچه دیافراگم f/2.4 و یک لنز زاویه وسیع که دریچه دیافراگم آن از f/1.5 تا f/2.4 قابل تغییر است، از شباهت‌های دوربین اصلی این دو گوشی است.

دوربین هر دو گوشی از لرزش‌گیر اپتیکال (OIS) برخوردار بوده و با استفاده از لنزهای تله‌فوتوی خود قادر به زوم اپتیکال دوبرابر هستند. همچنین دوربین سلفی هر دو گوشی دارای وضوح 8 مگاپیکسل و دریچه دیافراگم f/1.7 هستند.

دوربین گلکسی نوت 9

دوربین هر دو گوشی سخت افزارهای مشابهی دارند اما نرم افزار آن‌ها کمی متفاوت است.

این مشخصات، روی کاغذ تحسین برانگیز هستند و همچنین در عمل نیز در آزمایش‌های انجام شده با گلکسی S9 پلاس، نتایج بسیار خوبی مشاهده شده است. اما شاید بتوان گفت نوت 9 از بعد نرم افزاری برتری‌هایی دارد و خصوصیات کامل‌تری نیز به کاربر ارائه می‌کند.

نقل قول:
گلکسی نوت 9 می‌تواند به صورت خودکار عناصر درون کادر دوربین را تشخیص داده و مطابق با آن، تنظیمات را بهبود بخشد.

به عنوان نمونه، گلکسی نوت 9 می‌تواند به صورت خودکار عناصر درون کادر دوربین را تشخیص داده و مطابق با آن، تنظیمات را بهبود بخشد تا تصویر بهتری ثبت شود. قابلیت مذکور در چند گوشی دیگر نیز وجود دارد، اما خصوصیت عجیب‌تر این است که این گوشی بلافاصله بعد از عکسبرداری، در صورت وجود هرگونه مشکل در عکس، به شما هشدار می‌دهد. مات افتادن عکس، وجود لکه برروی لنز و بسته شدن چشم افراد نمونه‌هایی از این مشکلات احتمالی هستند. دوربین گلکسی نوت 9 با این هشدار سریع به شما، امکان عکسبرداری دوباره را فراهم می‌کند.

 

مقایسه باتری گلکسی نوت 9 و گلکسی S9 پلاس

باتری گلکسی S9 پلاس با ظرفیت 3500 میلی آمپر ساعت یک باتری بزرگ و پرظرفیت محسوب می‌شود. اما باتری غول پیکر گلکسی نوت 9 با ظرفیت 4000 میلی آمپر ساعت باعث می‌شود باتری S9 پلاس، کوچک جلوه کند.

البته اینکه نوت 9 با این باتری بزرگ‌تر، ماندگاری شارژ بیشتری نیز داشته باشد و این مدت زمان چقدر باشد هنوز مشخص نیست. به خصوص که این گوشی نمایشگر بزرگ‌تری دارد که ممکن است مصرف بالاتری داشته باشد. در هر صورت باتری گلکسی S9 پلاس یک روز کامل دوام می‌آورد و حتی اگر باتری گلکسی نوت 9 به اندازه این گوشی دوام بیاورد باز هم بسیار خوب خواهد بود.

نیاز چندانی به گفتن نیست، اما هر دو گوشی از شارژ سریع و شارژ بی‌سیم پشتیبانی می‌کنند. پس هنگام خالی شدن باتری، شارژ کردن آن‌ها کار راحتی خواهد بود.

 

مقایسه قیمت گلکسی نوت 9 و گلکسی S9 پلاس

در آمریکا این گوشی از 10 آگوست (19 مرداد) به صورت پیش‌خرید ارائه شده و احتمالا در 24 آگوست به مشتریان عرضه می‌شود. اما قیمت آن اصلا ارزان نیست و در دو نسخه 1000 دلاری با حافظه داخلی 128 گیگابایت و 1,250 دلاری با حافظه داخلی 512 گیگابایت ارائه می‌شود.

البته گلکسی S9 پلاس نیز گوشی ارزان قیمتی نیست، ولی از گلکسی نوت 9 ارزان‌تر است. این گوشی با قیمت 840 دلار عرضه شد، اما اکنون در برخی فروشگاه‌ها 100 دلار ارزان‌تر از این قیمت است.

گوشی گران قیمت گلکسی نوت 9

هر دو گوشی بسیار گران قیمت هستند، اما نوت 9 گران‌تر است.

نتیجه‌گیری

نقل قول:
برجسته‌ترین تفاوت این دو گوشی همین قلم هوشمند است.
سامسونگ گلکسی نوت 9 به عنوان یک رقیب برای گلکسی S9 پلاس، علاوه بر صفحه نمایش بزرگ‌تر، حتی از خصوصیات بیشتری نیز برخوردار است. اما بیشتر خصوصیات اصلی دو گوشی مشابه هستند. بنابراین این مساله که نوت 9 با توجه به قیمت بالاتر انتخاب بهتری است یا خیر، تا حد زیادی به پاسخ این سئوال برمی‌گردد که قلم استایلوس چقدر برای شما اهمیت دارد. برجسته‌ترین تفاوت این دو گوشی همین قلم هوشمند است.

اما ماندگاری باتری نیز می‌تواند یک عامل موثر باشد. البته به شرطی که باتری بزرگ‌تر آن در عمل ماندگاری طولانی‌تری نیز داشته باشد. مساله‌ای که هنوز پاسخ قطعی خود را نیافته است و باید تا زمان عرضه گوشی و بررسی باتری آن صبر کرد.

در پایان باید گفت اگر شما دوست دارید جدیدترین و بهترین فبلت سامسونگ را داشته باشید، گلکسی نوت 9 انتخاب مناسبی خواهد بود. اما با خرید گلکسی S9 پلاس نیز یک گوشی دارای خصوصیات بسیار نزدیک به نوت 9 خواهید داشت، در حالی که پول کمتری نیز پرداخت کرده‌اید.

{{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.rate)}}
تعداد رای: {{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.count)}} نفر
{{farsiNumber(n)}}
مقالات مرتبط
دیدگاه شما
captcha
جدول فروش فیلم ها
  • 956.366 میلیارد دلار
    Oppenheimer
    اکران: 21 جولای 2023
  • 571.721 میلیارد دلار
    Wonka
    اکران: 15 دسامبر 2023
  • 423.489 میلیارد دلار
    Aquaman and the Lost Kingdom
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 221.893 میلیارد دلار
    Migration
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 206.185 میلیارد دلار
    Trolls Band Together
    اکران: 17 نوامبر 2023
  • 156.771 میلیارد دلار
    Killers of the Flower Moon
    اکران: 19 اکتبر 2023
  • 151.782 میلیارد دلار
    Anyone But You
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 92.691 میلیارد دلار
    Mean Girls
    اکران: 12 ژانویه 2023
  • 89 میلیارد دلار
    Wish
    اکران: 22 نوامبر 2023
  • 51.6558 میلیارد دلار
    The Boys in the Boat
    اکران: 25 دسامبر 2023
  • 314.343 میلیارد تومان
    فسیل
    اکران: 22 اسفند 1401
  • 248.7 میلیارد تومان
    هتل
    اکران: 05 مهر 1402
  • 77.5419 میلیارد تومان
    شهر هرت
    اکران: 22 تیر 1402
  • 59.6495 میلیارد تومان
    بچه زرنگ
    اکران: 02 شهریور 1402
  • 49.8288 میلیارد تومان
    ویلای ساحلی
    اکران: 23 آبان 1398
  • 49.4606 میلیارد تومان
    هاوایی
    اکران: 13 دی 1402
  • 25.0594 میلیارد تومان
    نارگیل 2
    اکران: 18 مرداد 1402
  • 24.7578 میلیارد تومان
    ورود خروج ممنوع
    اکران: 15 آذر 1402
  • 19.6814 میلیارد تومان
    سه کام حبس
    اکران: 05 اردیبهشت 1402
  • 19.4418 میلیارد تومان
    آهنگ دو نفره
    اکران: 30 فروردین 1402