اسپاتیفای امکان حذف کردن تبلیغات را آزمایش می کند

thumbnail
  • twiter
  • linked-in
  • whatsapp

اسپاتیفای، سرویس اینترنتی پخش موزیک، به تازگی مشغول تست کردن ویژگی جدیدی است که در آن کاربران می‌توانند تبلیغات میان برنامه‌ای را حذف کنند. اما این کار توسط خود اسپاتیفای رصد می‌شود تا روند نمایش تبلیغات بهینه شود.

پشتیبانی اسپاتیفای (Spotify) از تبلیغات رایگان، در سال‌های گذشته برای این برنامه مشکلاتی در مورد میزان هزینه پرداختی به هنرمندان ایجاد کرده بود؛ به تازگی بر اساس سیاست‌گذاری جدیدی که انجام شده است، کاربران اسپاتیفای می‌توانند تبلیغات آزار دهنده را حذف کنند.

بر اساس گفته‌های اسپاتیفای به سایت AdAge نسخه آزمایشی از این برنامه که قابلیت حذف تبلیغات در آن وجود دارد، هم‌اکنون در استرالیا تست می‌شود. در این برنامه آزمایشی، کاربران می‌توانند تبلیغات‌ صوتی و تصویری را اگر برایشان جالب نباشد در همان لحظه اول لغو کنند. اما اگر کاربری دوست داشته باشد تبلیغات مربوط به محصول مورد نظر خود را ببیند می‌تواند تا آخر آن را دنبال کند. در همین راستا اسپاتیفای امیدوار است بتواند تبلیغاتی هدف‌دار و مورد پسند اکثریت جامعه ارائه دهد که مورد توجه بیشتر مخاطبان خود بدون ایجاد آزار و اذیت باشد. این ویژگی با عنوان اکتیو مدیا (Active Media) نام‌گذاری شده است.

اسپاتیفای

دانیل لی، مسئول رسیدگی به مشکلات جهانی اسپاتیفای، اکتیو مدیا را بسیار مشابه با دیسکاوری ویکلی (Discovery Weekly) نامیده است. لی توضیح می‌دهد که اسپاتیفای با اجرای این سیاست نوین می‌تواند آگاهی بیشتری نسبت به رفتار کاربران در مقابل تبلیغات و آگهی‌های بین برنامه‌ای داشته باشد تا پیرو آن بتواند تبلیغات‌ خود و بیلبوردهای داخل برنامه‌ای جهت تبلیغ را هدفمندانه‌تر به فروش برساند. او می‌گوید:

فرض ما بر این است که با تزریق این سیاست به بدنه پخش اینترنتی هوشمند رسانه در اسپاتیفای، تجربه‌های شخصی بهتری از کاربران دریافت کنیم که به ما اجازه می‌دهد آن را به صورت یک خروجی قابل ارزیابی و کاربردی برای برندها، عرضه کنیم. همانطور که ما تجربه‌ای مشابه مانند آنچه که در مورد دیسکاوری ویکلی وجود داشت و تجربه فوق‌العاده‌ای که برای کاربران داشتیم را این بار در قالب تبلیغات و اقتصاد شاهد خواهیم بود.

بر اساس اعلام اسپاتیفای، شرکت‌ها بابت تبلیغاتی که کاربران از روی آنها گذر کرده و مشاهده نکرده‌اند هزینه پرداخت نخواهند کرد. اما امیدوار است پس از مشخص شدن علایق هر یک از کاربران، مبلغی که بابت تبلیغات هدفمند دریافت می‌شود بیشتر شود. به عنوان یک مزیت جانبی می‌توان به این مورد هم اشاره کرد که کاربران نسبت به حالت کنونی سریع‌تر از قبل می‌توانند به ادامه آهنگ خود بازگردند. در واقع این کار به منظور رسیدن کاربران به تبلیغات مورد علاقه و گذشتن از تبلیغات‌ زائد است اما لطفی که به کاربران می‌شود، گوش دادن به موزیک‌های بیشتر خواهد بود.

کلام آخر

در حال حاضر، اکتیو مدیا در استرالیا به صورت آزمایشی در حال تست شدن است و اگر همه چیز خوب پیش برود مسلما برای همه کاربران در کشورهای مختلف این ویژگی ارائه خواهد شد. در بخش نظرات، دیدگاه خود را با ما به اشتراک بگذارید.

{{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.rate)}}
تعداد رای: {{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.count)}} نفر
{{farsiNumber(n)}}
مقالات مرتبط
دیدگاه شما
captcha
جدول فروش فیلم ها
  • 1.867 میلیارد دلار
    Spiderman No Way Home
    اکران: 17 دسامبر 2021
  • 361 میلیون دلار
    Sing 2
    اکران: 22 دسامبر 2021
  • 279 میلیون دلار
    The Batman
    اکران: 04 مارس 2022
  • 273 میلیون دلار
    Uncharted
    اکران: 18 فوریه 2022
  • 138 میلیون دلار
    Scream
    اکران: 14 ژانویه 2022
  • 116 میلیون دلار
    Death on the Nile
    اکران: 04 فوریه 2022
  • 72 میلیون دلار
    Jackass Forever
    اکران: 04 فوریه 2022
  • 47 میلیون دلار
    Dog
    اکران: 18 فوریه 2022
  • 4 میلیون دلار
    Cyrano
    اکران: 25 فوریه 2022